Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Appiukko asuu meillä

Vierailija
16.05.2014 |

Vuoden verran jo. Ei edes etsi asuntoa vaan muuttaa syksyllä kuulemma rivarinpätkään. Oikeasti se asunto vapautuu aikaisintaan jouluksi. Kiva viettää äitiyslomaa appiukon kanssa. Ottaa päähän tähän tilanteeseen ajautuminen.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap:ta hyvin ja sitä, ettei halua pahoittaa apen mieltä. Mulla on itselläni tosi mukava appi, auttaa lastenhoidossa, on siisti, osallistuu kotitöihin esim. kattamalla pöytää ja kuorimalla perunoita eikä periaatteessa ole mitenkään erityisesti vaivaksi. Silti myönnän, että olen helpottunut, kun hänen vierailunsa päättyy ja hän lähtee kotiin. Jotenkin en ole ihan oma vapautunut itseni, kun talossa on vieras ja hänenkin tarpeet on kuitenkin huomioitava. En mäkään jaksaisi sitä, että appi asuisi meidän kanssa pysyvästi.

Appesi saattaa oikeasti nauttia siitä, että teillä hänellä on perhe ja lapsen lapset lähellä ja seuraa. En alkaisi mitenkään törkeasti häntä pois ajamaan. Tehän olette kuitenkin yhdessä sopineet, että hän voi teillä asua.

Ehkä miehesi voisi ottaa asian esille ja sanoa, että tilaa on rajallisesti ja pyytää, että appi etsisi sen oman kodin. Vaikka läheltä teitä, jotta voitte olla kuitenkin usein tekemisissä.

Vierailija
42/47 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, itse odottaisin vielä sen puoli vuotta niin ei tarvitse välejä rikkoa. Sinulla on ollut pitkä pinna että olette ottaneet appiukon kanssann asumaan, uskoisin että jaksat vielä hetken ja sitten appiukkosi muuttaa kuten onsovittu. Mikäli nyt jotai hämminkiä asunnon löytymisessä tai saamisessa niin hhienovaraisesti voisi miehesi tarjoutua auttamaan että asunto löytyy...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 14:44"]No, itse odottaisin vielä sen puoli vuotta niin ei tarvitse välejä rikkoa. Sinulla on ollut pitkä pinna että olette ottaneet appiukon kanssann asumaan, uskoisin että jaksat vielä hetken ja sitten appiukkosi muuttaa kuten onsovittu. Mikäli nyt jotai hämminkiä asunnon löytymisessä tai saamisessa niin hhienovaraisesti voisi miehesi tarjoutua auttamaan että asunto löytyy...

[/quote]

Tosiaan oli sovittu, että muuttaa tänä keväänä. Nyt ilmoitti, että saisi asunnon eräältä pariskunnalta, kun muuttavat syksyllä. Pariskunnan kanssa olen jutellut ja he muuttavat aikaisintaan jouluna ja ovat tarjonneet asuntoa usealle muullekkin. Huonossa tapauksessa tuo appiukko alpittaa sen asunnon etsimisen siis joskus ensi jouluna

Vierailija
44/47 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos on sairaseläkkeellä (selän takia?) niin ei voi olettaa että on omassa kodissa kovin paljon "harrastustilaa" jos ei ole siihen varaa kun yksineläjä saa vain tiettyihin neliöihin sitä asumistukea. Ei meilläkään ole edes työ tai vierashuonetta vaikka tarvetta olisi. Tietokone on makkarissa ja läppäri keittiössä. Yövieraat saa meidän makkarin ja me nukumme olkkarissa.

Ja jos se tuttavapariskunnan "ehkä" asunto vapautuu jouluksi niin miksi ei muka voi asua puolta vuotta jossain muualla? Varsinkin kun se asunto on iso ehkä?

Vierailija
45/47 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se appiukkohan voi hoitaa myös seksintarpeesi. Mitä vanhempi sonni, sen kovempi sarvi.

Vierailija
46/47 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukas tuon miehen tarpeet hoitaa?

Vierailija
47/47 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä kyllä ottais omaan kotiini omia vanhempia sen kummemmin kuin miehenikään. Eikä se tarkoita sitä että olisi huonot välit. Jos tilaa ei ole paljon, niin eiköhän asunnon omistajat päätä, kuinka kauan on tarpeeksi. Ja te jotka puhutte että pitää olla koko suku samassa talossa, niin ottakaa koko sukunne ja vielä muutaman muunkin suku. Kaikkien ei sitä tarvitse tehdä.