Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulkona sataa ja remonttimiehet tulevat kengät jalassa sisälle.

Vierailija
08.05.2014 |

Kysyn vain, että miksi. Meillä tehtiin ikkunaremontti viime kesänä ja nyt on sen remontin jälkitarkastus. Katsovat, että ikkunat aukeavat hyvin, ei ole tullut turpoamisia ja että kaikki nupit ja napit toimivat. 

Heidän ei tarvitse mennä edestakaisin sisään ja ulos, heidän ei tarvitse kantaa mitään. Vain tarkastavat.

Miksi, siis miksi, en yhtään ymmärrä MIKSI HE PITÄVÄT KURAISET KENKÄNSÄ JALASSA!!

Lähdin lasten kanssa pois tieltä kauppaan, kun tulivat. Sanoivat, että menee puoli tuntia. Kun tulin takaisin, koko asunto aivan täynnä mustia ja kuraisia kengänjälkiä vaalealla parketilla ja tietenkin valkoisilla matoilla.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota valokuvia ja valita. Matot pesulaan ja lasku firmaan.

Vierailija
2/10 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota kuvat ja lähetä siivousyhtiön laskun ikkunafirmaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 10:25"]

Ota valokuvia ja valita. Matot pesulaan ja lasku firmaan.

[/quote]

Voinko tehdä näin? Tämä ei ole ensimmäinen kerta, kun remonttimiehet marssivat vaikka minkälaisessa sonnassa sisälle. Ymmärrän, että jos pitää kantaa eestaas kaikenlaista koko ajan remontin aikana, niitä kenkiä voi olla vaikea ottaa koko ajan pois. Tämän tiedostaneena olenkin keittiö- ja kylppäriremontteja varten rullannut matot pois lattioilta ja suojannut kaikki lattiat suojapapereilla ja sanomalehdillä. 

Nyt jostain syystä kuvittelin, että vain tarkastukseen tulevat remonttimiehet tajuaisivat ottaa ne kengät pois. Siis ihan jo siitäkin syystä, että ulkona sataa kaatamalla. Miten voi tulla edes mieleen tulla kengät jalassa suomalaiseen kotiin?

ap

Vierailija
4/10 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tuttua ja niin ärsyttävää! Mä en enää ikinä päästä ainuttakaan remonttimiestä meille kotiin ilman että olen itse kotona. Ne tulee 99% aina kengät jalassa, kesät talvet, oli keli mikä tahansa. 

Vierailija
5/10 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Remonttimiehillä kenkien pito on työturvallisuuskysymys. Olisit laittanut pahvit lattioille tai ainakin kerännyt vaaleat matot pois. Rakennusmiehet eivät riiisu työkenkiään töissä. 

Vierailija
6/10 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 10:31"]

Remonttimiehillä kenkien pito on työturvallisuuskysymys. Olisit laittanut pahvit lattioille tai ainakin kerännyt vaaleat matot pois. Rakennusmiehet eivät riiisu työkenkiään töissä. 

[/quote]Mitä remonttia ne teki?

Vierailija
7/10 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]Oliko turvakengät?

Vierailija
8/10 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Remppamiehet ovat tuollaisia. Mun mies on raksamies ja kun täällä on käynyt esim. putkimiehiä, ilmastointimiehiä jne. niin kaikki he ovat saapastelleen kengät jalassa sisällä.

Mun mies on sentään hieman alkanut ajattelemaan, eikä kuulemma enää mene pienissä hommissa tai oikesti siistiin kotiin kurastamaan ja jos joutuu menemään, niin ei tahallaan kävele mattojen yli vaan saattaa jopa itse rullata sen pois tieltä, jos isäntäväki ei ole sitä tajunnut tehdä.

Remppamiehet ovat kautta aikojen tehneet vain hommat "paska" lentäen ja isäntäväki siivoaa. Aika harvoin kukaan haluaa maksaa siitä, että asiantuntija alkaa siivoamaan jälkiään. Remontit tulee muutenkin kalliiksi, siivoojan saa paljon pienemmällä tuntipalkalla.

Vierailija
9/10 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

No tottakai ymmärrän kenkien käytön, jos oikeasti tekee jotain remonttia. Siis kantaa jotain tai muuta. Mutta nämä miehet tulivat vain tarkastamaan. Vain katsomaan. Avasivat ikkunoita ja katsoivat, että ne ovat kunnossa. Mihin siinä tarvitsee kenkiä??

ap

Vierailija
10/10 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 10:38"]

[/quote]

No tottakai ymmärrän kenkien käytön, jos oikeasti tekee jotain remonttia. Siis kantaa jotain tai muuta. Mutta nämä miehet tulivat vain tarkastamaan. Vain katsomaan. Avasivat ikkunoita ja katsoivat, että ne ovat kunnossa. Mihin siinä tarvitsee kenkiä??

ap

[/quote]

He olivat töissä riippumatta siitä tekivätkö jotain tai eivät ja mistä he etukäteen tiesivät etteivät tule tekemään mitään. Työaikana noudatetaan turvamääräyksiä, jotka on annettu. Olen ennenkin kuullut valitettavan juuri tästä ja siksi asia on minulle tuttu. Tiedän jopa työmiehiä, jotka ovat tästä syystä kieltäytyneet vastaanottamasta tarjottua urakkaa kun olisi pitänyt sukkasillaan hipsutella.

6

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi