Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Appiukko asuu meillä

Vierailija
16.05.2014 |

Vuoden verran jo. Ei edes etsi asuntoa vaan muuttaa syksyllä kuulemma rivarinpätkään. Oikeasti se asunto vapautuu aikaisintaan jouluksi. Kiva viettää äitiyslomaa appiukon kanssa. Ottaa päähän tähän tilanteeseen ajautuminen.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaako se lapsenhoidossa? Miksi mies ei puutu asiaan?

Vierailija
2/47 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän siinä onkin kun vuokran sijasta auttaa lastenhoidossa ja kotitöissä. Remppailee paikkoja jne. On hiljainen ja kiltti, ei siis mitenkään ärsyttävä muutenkaan. Mies aina hienovaraisesti jutustellut muutosta, mutta ei kehtaa suoraan käskeä, kun isänsä ei mitään väärää ole tehnyt. Meillä vaan on ahdasta. Itse jaetaan huone kahden lapsen kanssa ja isommat kaksi lasta jakaa yhden huoneen. Meillä ei ole käytännössä kahdestaan mitään paikkaa esim. Seksin harrastamiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se ole sinunkin kotisi että kai sinulla on oikeus olla mukana päättämässä kuka teillä asuu ja kuinka kauan vai asuuko ollenkaan?

En suostuisi itse tuollaiseen ratkaisuun paitsi jos meillä olisi joku palatsi johon mahtuisi.

Osallistuuko appi rahallisesti tai muuten teidän arkeen vai onko vain yksi passattava lisää?

Vierailija
4/47 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaa vähän ruokaa, mutta samallahan hänelle laitan ruuan, kun muillekkin. Ei käytännössä siihen mene rahaa sen enempää. Itse pesee oman pyykkinsä ja täyttää ja tyhjää tiskikonetta toisinaan. Ei muutenkaan ole sotkuinen ihminen. Siksi on niin vaikeaa käskeä häntä muuttamaan, kun tosiaan hän hyvin auttavainen ja miellyttävä ihminen. Mutta aluksi kyllä aovittiin, että asuu meidän kanssa talven ja sitten muuttaa. Nyt tosiaan menee ainakin jouluun asti ja ei edes ole mitään takeita, että hän saisi juuri sen aaunnon mitä on ajatellut

Vierailija
5/47 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi helvetissä olette suostuneet tuollaiseen? Kovat keinot käyttöön nyt heti! Siis sinä ja mies olette kahden lapsen kanssa samassa huoneessa, samalla kun appiukko asuttaa yhtä makkaria? Uskomatonta!

Vierailija
6/47 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis 4 lasta, 3 makuuhuonessa ja 5. lapsi tulossa ja isoin ongelma on auttava appi?

Miksi appivanehmmat on aina ne, joista ei tarvitse välittää?

Vierailija
7/47 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuisi väärältä lapsia kohtaan laittaa heitä kuuskymppisen ukon kanssa samaan huoneeseen. Appiukko oli ehdottanut miehelleni, että muutaisi kesäksi meidän saunan pukuhuoneeseen. Siis pihasaunan. Siellä ei ole muuta kuin sähkö. Että sitten saunoisimme siinä hänen "makuuhuoneensa" vieressä.

Mitähän ne kovat keinot olisi. Kuinka pyytää muuttamaan niin ettei loukkaisi, mutta viesti menisi pereille kuitenkin. Ap

Vierailija
8/47 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 12:07"]Siis 4 lasta, 3 makuuhuonessa ja 5. lapsi tulossa ja isoin ongelma on auttava appi?

[/quote]

Siis olen jo äitiyslomalla ja neljä lasta on, enempää ei tulossa. Jaamme kuudestaan kaksi makuuhuonetta.

Vierailija
9/47 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi appi on muuttanut teille? Vai onko talo alunperin hänen?

Vierailija
10/47 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 12:07"]

Siis 4 lasta, 3 makuuhuonessa ja 5. lapsi tulossa ja isoin ongelma on auttava appi?

[/quote]

On kai sitä muutakin välittämistä kuin ottaa heidät kotiinsa asumaan?? Ei kait ap missään sanonut, että viides lapsi tulossa? Eikö tuosta selostuksesta jokainen normaalijärkinen ymmärrä, että on nuorimmaisen kanssa äitiyslomalla, eli lapsia on neljä?

Itse en ainakaan ottaisi kotiini asumaan en omia vanhempiani, enkä appivanhempia. Eri juttu olisi joku parin viikon putkiremontti, muuten ei. Jokaiselle kyllä löytyy kunnalta tai vapailta markkinoilta asunto, jos haluaa ja pystyy sen pitämään.

Vierailija
11/47 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talo on meidän. Asuimme pari vuotta muualla ja appi oli sitten vuokralla tässä talossa. Muutimme takaisin ja sovimme, että appiukko voi etsiä rauhassa kämppää, että voi vaikka talven vielä asua

Vierailija
12/47 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appihan vaikuttaa olevan mainio ehkäisykeino teille, jos ette muuten osaa säännöstellä syntyvyyttä.

Vierailija
13/47 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän yskäsi:). Asuin itse pitkään Intiassa ja siellä perhe on se juttu. Minulle se oli tosi vaikeaa vaikka en itse ollutkaan "pakotettu" kuvioon. Ota asia esille tai koeta kestää. Toihan on vaan ohimenevä juttu.

Itse olen alkanut kunnioittaa enemmän perheyhteyttä ja isompaa yhteisöä monessa maassa asuneena. Myös esim.  on aika yleistä, että toisen isovanhemman kuoltua toinen muuttaa jonkun lapsen kotiin. Toki tilaa tars olla.

Vierailija
14/47 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 12:18"]Appihan vaikuttaa olevan mainio ehkäisykeino teille, jos ette muuten osaa säännöstellä syntyvyyttä.

[/quote]

Jep jos olisimme tehneet pari lasta vähemmän voisimme ottaa vaikka äitinikin tänne asumaan. Tai ehkä pelastaa jonkun juopon ojasta. Sehän se pointti elämässä on, että majoitetaan ihmisiä. Kuka sitä nyt lapsia haluaisikaan.

En ymmärrä miksi vaivaudun selittämään, mutta jotkut kokevat, että perheessä on tilaa useammallekkin lapselle. Se toki vaatii eri tavalla, mutta myös antaa

Vierailija
15/47 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 12:20"]Täällä suomalainen kulttuuri taas jyllää. Perhettä ei osata arvostaa. Mullan alle vaan kaikki.

[/quote]

Asutkos sinä vielä vanhempiesi kanssa? Minusta perhettä voi arvostaa vaikka ei yhdessä asuttaisikaan. En usko, että äitini haluaisi muuttaa meille ja elää tätä lapsiarkea taas, kun on saanut jo lapsensa maailmalle

Vierailija
16/47 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 12:24"]Ymmärrän yskäsi:). Asuin itse pitkään Intiassa ja siellä perhe on se juttu. Minulle se oli tosi vaikeaa vaikka en itse ollutkaan "pakotettu" kuvioon. Ota asia esille tai koeta kestää. Toihan on vaan ohimenevä juttu.

Itse olen alkanut kunnioittaa enemmän perheyhteyttä ja isompaa yhteisöä monessa maassa asuneena. Myös esim.  on aika yleistä, että toisen isovanhemman kuoltua toinen muuttaa jonkun lapsen kotiin. Toki tilaa tars olla.

[/quote]

Tämä oli hyvä pointti. Kun tosiaan appiukossa ei ole mitään vikaa. Kaipaan vain jo omaa tilaa. Vauvanhoitokin on haastavaa, kun pitää varoa, ettei tuo toinen lapsi herää. Onhan tämä rikkaus, että lapsille tulee hyvä suhde paappaansa, mutta toivoisin kuitenkin, että hän jo muuttaisi. En vaan halua loukata

Vierailija
17/47 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap:n ahdistuksen oikein hyvin. On raskasta, kun koskaan ei ole parisuhteelle ja perheelle ihan yksityistä aikaa, vaikka talossa asuukin miellyttävä ja läheinen sukulainen. Kyllä se tekee seksistä, intiimistä olemisesta, puheneaiheista, omasta rauhasta ihan toisenlaista, kun talossa on puolion isä tai vaikka oma äiti.

Ihan tekopyhää tulla huutelemaan, ettei Suomess arvosteta sukua ja perhettä. Se nyt vain on niin, että perhe käsittää nykyään yleensä vain sen ydinperheen: vanhemmat lapsineen. Hyvin harvoin enää asutaan kolmessa polvessa samaa isoa maataloa. Eikä taatusti ole ollut helppoa silloinkaan, koska arvoasetikko ja hierarkia on ollut todella tieukka. Nuoriemäntä on tehnyt tasan tarkkaan niin kuin vanhaemäntä on köskenyt. Omassa taossa on menty anopin käskyn mukaan ja kiitoksesta niiailtu.

Ehkä ap:n kannattaisi rohkaista mielensä ja puhua appiukolle yhdessä miehnsä kanssa: on tosi mukavaa kun talossa on väkeä, mutta pikkuhiljaa kaipailemme jo sellaista omaa aikaa, kun vauvakin on tulossa... Mitä jos auttaisimme sen asunnon hauan kanssa?

Vierailija
18/47 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tässä nyt ole appiukkoa autettu ja huomioitu huomattavasti enemmän kuin yleensä.

Jos tilaa olisi niin tuo järjestely onnistuisi mutta koska TILAA ei ole niin appiukon on aika muuttaa muualle ja siis omaan kotiin ei sinne saunaan ;)

Auttakaa sitä etsimään oma koti jos onkin niin avuton ettei itse kykene!?

Vierailija
19/47 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin puhut miehellesi ja sitten yhdessä asiallisesti sanotte että teidän mielestä apen on nyt aika muuttaa omaan kotiin kun uusi vauvakin on tulossa ja tilaa ei ole nytkään. Ei appi voi siitä loukkaantua tai jos loukkaantuu niin se on hänen asiansa koska hän on aikuinen ihminen ja sinä et voi olla vastuussa hänen tunteistaan.

Vierailija
20/47 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 12:45"]Ensin puhut miehellesi ja sitten yhdessä asiallisesti sanotte että teidän mielestä apen on nyt aika muuttaa omaan kotiin kun uusi vauvakin on tulossa ja tilaa ei ole nytkään. Ei appi voi siitä loukkaantua tai jos loukkaantuu niin se on hänen asiansa koska hän on aikuinen ihminen ja sinä et voi olla vastuussa hänen tunteistaan.

[/quote]

Vauva on jo syntynyt, mutta muuten hyvä. Oikeassahan te monet olette. Täytyy vaan nostaa kissa pöydälle ja puhua selkeästi. Silti nyt kyllä jännittää