Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedän heti tulenko ihmisen kanssa toimeen, kun hän vastaa yhteen kysymykseen:

Vierailija
20.12.2020 |

Kissa vai koira.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen introvertti ihminen ja minun on vaikea ystävystyä vieraiden kanssa, vaikka lähtökohtaisesti olenkin ihan ihmisystävällinen ihminen. Minusta koiralenkkien suola on se, että vastaan tulee toinen koiranlenkittäjä, jonka kanssa voi jäädä juttelemaan ja koirat haistelemaan ja hyppelemään keskenään hetkeksi.

Meillä on nyt taas pitkästä aikaa koira. Se on puolivuotias, ja olen tämän puolen vuoden aikana jäänyt juttelemaan lähitienoon koiraihmisten kanssa niin, että nyt tunnen ainakin parikymmentä koiranomistajaa. Tässä pitäjässä olen siis asunut 10 vuotta vailla tuttavia.

Minusta kissatkin ovat kivoja ja niillä on oma paikkansa hiirtenpyydystäjänä maalla. Asuma-alueilla en niistä piittaa, koska ne juoksevat paskomassa toisten pihoissa ja leikkipuistoissa. Lisäksi kissat ovat todella arvaamattomia ja saattavat yhtäkkiä kynsiä syviä haavoja käsiin, vaikka ovat hetkeä aiemmin kehränneet onnellisina silittelyistä. Koiratkin kyllä hyppivät ja voivat kovalla äänellään pelottaa vieraita. 

Koiratalouksissa hukutaan karvaan, kissatalouksissa hukutaan kissankusen ja -paskan hajuun. Kummasta sitten enemmän tykkää, se on makuasia.

Vierailija
42/48 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todelliset kissaharrastajathan ovat ihan mahdottomia ekstroverttejä, jotka raahaavat kuuttatoista näyttelykissaansa jatkuvasti erilaisiin näyttelyihin ja loppuajan kertovat kuinka maine coonilla tai ragdollilla oli ripua ja kuinka ne ripuliset perskarvat sotkivat valkoisen pöytäliinan ja raput yläkertaan...

Minä introvertti taas asun keskellä metsää koira turvanani. Rakastan kyllä kissojakin, ei sillä.

Kissaharrastajat ovat eri asia, kuin kissan palvelijat. Ja he ovat introverttejä, koska he eivät viihdy laumassa.

Ethän sinäkään ole koiraharrastaja, kun sinulla koira on lojaali ja uskollinen ystävä, sekä turva metsän yksinäisyydessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissat on aina kiehtonut mua. Pidän salaperäisyydestä, oveluudesta ja viekkaudesta. Ihailen ylväitä, vähän röyhkeitäkin kissoja, koska en itse osaa olla sellainen.

Silti ottaisin ennemmin koiran, jotta saisin kunnon lenkkiseuraa ja seuraa muutenkin. En kuitenkaan haluaisi liian aktiivista koiraa tai liian huomionkipeää. Jotkut koirat ovat koko ajan vaatimassa rapsutusta ja jatkuvasti pitäisi olla jotain toimintaa, herkkuja ja lenkkeilyä. Taidan olla luonteeltani kissaihminen kyllä.

Vierailija
44/48 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melko tavalla näin. Ei se aina päde kuitenkaan. Koiraihmiset on usein aika laumasieluja ja me kissaihmiset itsekkäitä nautiskelijoita. Se voi synnyttää käytännön ongelmia.

Pidän enemmän koirista kuin kissoista ja minua vähempää laumasieluista ihmistä tuskin löydät mistään.

Teoriasi ei ole aukoton.

Sama täällä. Koirat vain on jotain aivan ihanaa. Vaikka pidän kaikista eläimistä kyllä. Olen paljon yksin, enkä yhtään laumasieluinen.

Vierailija
45/48 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon allerginen kissoille, eikä mulla ole sattuman kaupalla koskaan ollut kissaa. Lapsuudenperheessä oli koira.

Mulla ei ole mitään hajua, olenko kissa- vai koiraihminen. Mulla ei ole vertailupohjaa molempien omistamisesta, minkä pohjalta voisin sanoa, kummasta tykkään enemmän. En luokittelisi itseäni koiraihmiseksi vain siksi, että lapsena meillä sattui olemaan koira eikä kissaa, en mä sitä valinnut, tai sen takia etten kissaa pystyisi ottamaan.

Provoahan tämä aloitus on, mutta jos joku oikeasti arvottaisi ihmisen ensisijaisesti tällaisen kysymyksen mukaan, tai vetäisi mielestään syväluotaavia tulkintoja ihmisen luonteesta (itsekkäät nautiskelijat vs. laumasielut jne.), olisi aika heikolla pohjalla ihmistuntemus :D

Vierailija
46/48 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kissaihmiset ovat yleisesti ottaen älykkäämpiä kuin koiraihmiset. Tämä ei tietenkään kerro itse eläimistä, ainoastaan niistä suosivista ihmisistä.

Minä pidän sekä koirista että kissoista, mutta olen silti enemmän kissaihminen.

Noin yleisesti ottaen pidät itseäsi fiksuna

Noin yleisesti ottaen  kissan pito ei tee kenestäkään fiksua

Ei tietenkään kissan pito tee kenestäkään fiksua. Kissan palvelijaksi ryhtyvät ihmiset ovat jo tehtävän aloittaessaan älykkäämpiä, kuin koiran itselleen palvelijaksi valitsevat ihmiset. Me kissaihmiset emme pidä itseämme fiksuina. Me tiedämme olevamme fiksumpia, kuin suurin osa muista ihmisistä. Luonnon laeille ei voi mitään, ne ovat.

Vierailija
47/48 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäydyn kuin kissa ihminen, mutta vihaan kissoja. Koiria rakastan, mutta vihaan koiraihmisiä.

Mäyräkoira

Vierailija
48/48 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kissaihmiset ovat yleisesti ottaen älykkäämpiä kuin koiraihmiset. Tämä ei tietenkään kerro itse eläimistä, ainoastaan niistä suosivista ihmisistä.

Minä pidän sekä koirista että kissoista, mutta olen silti enemmän kissaihminen.

Noin yleisesti ottaen pidät itseäsi fiksuna

Noin yleisesti ottaen  kissan pito ei tee kenestäkään fiksua

Hänhän nimenomaan kirjoitti, ettei väitettä pidä tulkita niin. Toivottavasti et itse pidä itseäsi kovin lukutaitoisena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi