Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ilahtuukohan jouluapua pyytävä köyhä perhe 3 litran nestesaippuapönikästä?

Vierailija
20.12.2020 |

Meidän perheessä käytetään aina Suomessa valmistettuja 3 litran nestesaippuapöniköitä, vaikka ollaan tavallinen keskiluokkainen perhe jolla olisi hyvin varaa parempaankin. Mutta miksi maksaa ylimääräistä kun halvemmallakin saa hyvää? Yksi pönikkä maksaa tarjouksessa 1,90 € ja on riittoisaa kuin mikä.

Nyt ollaan antamassa pientä jouluapua köyhälle perheelle, joka on toivonut hygieniatarvikkeita. Ilahtuukohan ne tällaisesta isosta mutta litrahinnaltaan halvasta saippuasta, vai pitäisikö niille ostaa 10 kertaa kalliimpaa Palmoliveä tms. pienissä pumppupulloissa?

Kommentit (101)

Vierailija
1/101 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän tuota ja onhan se aina eteenpäin, kun ei jotain tarvitsisi ostaa pienestä tulostaan.

Vierailija
2/101 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän mielenkiintoisin avaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/101 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saippualla säästäminen ei ole tehnyt kenestäkään rikasta. Mutta 100litran saippuakanisteri kyllä on hyödyllinen kaikille perheille, jossa lapsia on enemmän kuin kolme.

Vierailija
4/101 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti provo... antaisit 1,90 maksavan saippuapönikän. No joo, mitä muuta pakettiin kuuluisi? Toivottavasti kyseessä on kori, joka on täynnä hygieniatarvikkeita.

Vierailija
5/101 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim Puuilosta löytyy hyväntuoksuisia 3l saippuoita, itse olen ostanut mustikantuoksuista. Luulisi kelpaavan.

Vierailija
6/101 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei ilahtuisi? Kolmella litralla pesee pitkään.

Vierailija
7/101 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti provo... antaisit 1,90 maksavan saippuapönikän. No joo, mitä muuta pakettiin kuuluisi? Toivottavasti kyseessä on kori, joka on täynnä hygieniatarvikkeita.

Eikö äitisi ole opettanut, että lahjoja ei pidä arvottaa hinnan perusteella?

Vierailija
8/101 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pönikkä" 😂

Vierailija
9/101 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin vain, että jos he ovat hädissään osallistuneet johonkin keräykseen, kun rahaa ei ole. Ja sitten tulee 1,90 maksava lahja. Kyllä he sen voisivat itsekin ostaa.

Vierailija
10/101 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tuollaisia saa?

Vierailija
11/101 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Pönikkä" 😂

Minä käytän tuota sanaa harva se päivä!

eri

Vierailija
12/101 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tuollaisia saa?

En tiedä 1,90 euron tarjouksista, mutta ostin just joku päivä Tokmannilta 3 litran saippuakanisterin 2,50 eurolla. Saippua on valmistettu Suomessa ja merkki oli muistaakseni Pisara. 

Vierailija
13/101 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tuollaisia saa?

Marketeista. Tosin ehkä vähän kausittain, en aina näe sitä citymarketissa, jossa käyn. Niitä on eri tuoksuja ja tuoksuton versio.

Vierailija
14/101 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim Puuilosta löytyy hyväntuoksuisia 3l saippuoita, itse olen ostanut mustikantuoksuista. Luulisi kelpaavan.

Mä taas en pysty käyttämään monia hajustettuja saippuoita, koska saan niiden hajusta päänsärkyä ja pahoinvointia. Muuten en edes ole mitenkään erityisen herkkä hajusteille, mutta jostain syystä nuo saippuat on pahoja.

Vierailija
15/101 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sinäpä vitsin heitit, kun koko ketju perustuu aloittajan hintatietoisuuteen. Kaikkea ei mitata rahassa. Tilannetaju on yksi sellainen. Lahjaan aika usein mielletään myös esteettisyyden ajatus. Kumpi on esteettisempi kanisteri vaiko pienempi pullo lavuaarin reunalla?

Älkää sinisen pihit vaivautuko joka vuosi noille avustussivuille. Aiheuttatte vain pahaa mieltä itsellenne sekä avun tarvitsijoille. Tarkoitus on jakaa hyvää eteenpäin ei pahaa. Tämä ei sitten uppoa joihinkin kovakalloihin millään.

Vierailija
16/101 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä taas en pysty käyttämään monia hajustettuja saippuoita, koska saan niiden hajusta päänsärkyä ja pahoinvointia. Muuten en edes ole mitenkään erityisen herkkä hajusteille, mutta jostain syystä nuo saippuat on pahoja.

Ainakin Tokmannilla myydään myös hajustamatonta saippuaa. 

Vierailija
17/101 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me emme käytä koskaan hajustettuja saippuoita ja olemme tuota kolmen litran tuoksutonta pönikkää ostaneet. Oikein kelpo saippua, ei mitään vikaa.

Vierailija
18/101 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vein köyhien joulupuukeräykseen valmiita lahjapaketteja. Sahasin eri pituisia lankunpätkiä ja pakotoin niitä 😂

Vierailija
19/101 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan tuo yksinään ihan onneton lahja. hygieniatarvikkeilla yleensä viitataan esim. hammastahnaan, dödöön ym ja varmasti toiviessa on jotain muuta kuin halvinta saippuaa, jota todennäkösesti heillä on käytössä muutenkin ja kaappi täynnä, koska kyllä ne köyhät itsekin ostaa niitä jättikanistereita saippuaa. Dödöt,shampoot, hammastahnat on niitä mitä varmaan nyt toivotaan.

Vierailija
20/101 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen köyhä, mutta saippuat joudun valitsemaan tarkasti johtuen hyvin kuivasta ihosta. Suurin osa noista halvimmista tuotteista ei valitettavasti sovi. Sama muidenkin hygieniatuotteiden kanssa, sain päänahan kuntoon vuosien taistelun jälkeen siirryttyäni markettikamasta apteekissa myytävään tuotteeseen. Raha on jatkuva ongelma, vaikka muusta yrittäisi nipistää...