Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin äänestämässä summassa jotakuta Perussuomalaista.

Vierailija
15.05.2014 |

En ole kauheasti jaksanut tutkia ehdokkaita eikä nämä vaalit yleensä ole oikeastaan kiinnostanutkaan, mut nyt satuin olemaan kirjastossa jossa ennakkoäänestys niin kävin sitten laittamassa numeron paperiin.

Ääneni oli lähinnä kannanotto nykyhallitusta vastaan. Muuten olisin varmaan jättänyt äänestämättä kokonaan.

Kommentit (36)

21/36 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin menee kun tuntemattomammista ehdokkaista tule mieleen muita kuin se Itsenäisyyspuolueen rouva, jonka ranska oli tasoa "mua, shöö, muaa, uiii!" ja Persujen tyttönen, joka ei ihan ollut perehtynyt, että mitkä ne on ne oikea ja vasen ja ajatteli ehkä edustaa keskustaa "kun se on semmonen hyvä poliittinen keskitie". Ihan huvittavat vaalit kun ei itse ehdokkaat oikein tiedä mitä ne on menossa tonne Eurooppaan huuhaileen, saati sitten äänestäjät.

Vierailija
22/36 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on ainakin epäselvää, mitä nuo edustajat siellä tekevät. Mitä aiemmat edustajat ovat tehneet, onko heillä muuta valtaa kuin äänestää joskus? Pitäisi kai perehtyä, mutta nyt tuntuu todella siltä, että sama vaikka arpoa numero tai jättää äänestämättä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 17:50"]

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 17:48"]

Kuinka vanha olet? Katsotko uutisia? Luetko sanomalehtiä?

[/quote]35 v. Sen verran olen katsellut uutisia/lukenut lehtiä ja joskus jopa eduskunnan kyselytuntia, että olen ymmärtänyt ettei mikään hallituspuolueista ainakaan aja mun asiaa. ap

[/quote]

Miksi äänestit hallituksen ulkopuolisista puolueista juuri Perussuomalaisia?

Vierailija
24/36 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 17:49"]

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 17:46"]

Mihin hallituksen päätöksiin olet tyytymätön? Kuka edustaja olisi ollut asioista samoilla linjoilla? Kenellä olisi ollut kykyä ja keinoja muuttaa asioita toivomaasi suuntaan? Miten politiikassa vaikutetaan? Kuka on taitavin siinä?

[/quote]Kuten sanoin, en ole jaksanut perehtyä vaaliteeseihin ollenkaan, enkä jaksa sitä nytkään tehdä. Ehkä ensi eduskuntavaaleihin jaksan enemmän opiskella asiaa. Näillä eurovaaleillahan ei ole merkitystä Suomen hallituksen tekemiin valintoihin. ap

[/quote]

Olet todella väärässä. Näillä vaaleilla nimenomaan on suuri merkitys sille, millaista politiikkaa tulevan hallituksen on ylipäänsä mahdollista Suomessa tehdä. Reunaehdot asetetaan europarlamentista ja muista EU-elimistä.

25/36 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 17:38"]

Mä tässä pohdin, äänestäisinkö kengännumeroani, painoani vai pituuttani.

Kengänumero menisi työväenpuolueelle, ja paino piraattipuolueelle ja pituus vihreille. Ei, pakko keksiä joku muu peruste. 

[/quote]

"Maija Meikäläinen, 38. Valitse siis Maija - kun kengännumerosi ratkaisee."

"Pentti Perusjätkä, 65 - kun painollasi on painoarvoa."

Vierailija
26/36 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="BadRequest" time="15.05.2014 klo 17:51"]

Hyvin menee kun tuntemattomammista ehdokkaista tule mieleen muita kuin se Itsenäisyyspuolueen rouva, jonka ranska oli tasoa "mua, shöö, muaa, uiii!" ja Persujen tyttönen, joka ei ihan ollut perehtynyt, että mitkä ne on ne oikea ja vasen ja ajatteli ehkä edustaa keskustaa "kun se on semmonen hyvä poliittinen keskitie". Ihan huvittavat vaalit kun ei itse ehdokkaat oikein tiedä mitä ne on menossa tonne Eurooppaan huuhaileen, saati sitten äänestäjät.

[/quote]Se nainen ei ollut persujen edustaja, joka ei noista oikeasta ja vasemmasta tiennyt.

-Mies 29v-

Vierailija
27/36 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääni pois Kokoomukselta on ääni kohti parempaa huomista.

Vierailija
28/36 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 17:50"]

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 17:48"]

Kuinka vanha olet? Katsotko uutisia? Luetko sanomalehtiä?

[/quote]35 v. Sen verran olen katsellut uutisia/lukenut lehtiä ja joskus jopa eduskunnan kyselytuntia, että olen ymmärtänyt ettei mikään hallituspuolueista ainakaan aja mun asiaa. ap

[/quote]

Eduskunnan kyselytunti= Kansanedustajien sopertelu- ja valehtelutunti

Vierailija
29/36 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 17:58"]

[quote author="BadRequest" time="15.05.2014 klo 17:51"]

[/quote]Se nainen ei ollut persujen edustaja, joka ei noista oikeasta ja vasemmasta tiennyt.

-Mies 29v-

[/quote]

Ei muuten ollutkaan, sori, my bad. Eli en senkään vertaa tiedä, vielä huonommin menee.

Vierailija
30/36 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 17:59"]

Ääni pois Kokoomukselta on ääni kohti parempaa huomista.

[/quote]

Tästä asiasta ei edes av-vamma voi olla eri mieltä!

Vierailija
31/36 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Euroopan unionin (EU) politiikka vaikuttaa niin suorasti kuin epäsuorasti jäsenvaltioiden kansalliseen politiikkaan. Unionin jäseniksi hyväksytyt valtiot luopuvat vapaaehtoisesti suuresta osasta itsemääräämisoikeuttaan ja sitoutuvat noudattamaan jo voimassa olevaa sekä tulevaisuudessa säädettävää ylikansallista lakinormistoa. Integraatiosta seuraavien epävirallisten velvoitteiden ja varsinkin Euroopan talous- ja rahaliiton (EMU) katsotaan myös olennaisesti kaventavan kansallisen politiikan liikkumavaraa.

Hienoa kuitenkin jos äänestit nykyhallitusta vastaan. En nimittäin tiennyt sen olevan näissä vaaleissa edes mahdollista, mutta jos oikein toivoo, ehkä Se on mahdollista myös EU-vaaleissa. Ehkä mäkin rohkaistun äänestämään kunnallispolitiikkaamme vastaan! (nauran ääneen!)

Vierailija
32/36 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kerrohan mitkä ne SUN asiat on, joita haluat ajettavan?

Vierailija
33/36 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 18:43"]

Euroopan unionin (EU) politiikka vaikuttaa niin suorasti kuin epäsuorasti jäsenvaltioiden kansalliseen politiikkaan. Unionin jäseniksi hyväksytyt valtiot luopuvat vapaaehtoisesti suuresta osasta itsemääräämisoikeuttaan ja sitoutuvat noudattamaan jo voimassa olevaa sekä tulevaisuudessa säädettävää ylikansallista lakinormistoa. Integraatiosta seuraavien epävirallisten velvoitteiden ja varsinkin Euroopan talous- ja rahaliiton (EMU) katsotaan myös olennaisesti kaventavan kansallisen politiikan liikkumavaraa.

Hienoa kuitenkin jos äänestit nykyhallitusta vastaan. En nimittäin tiennyt sen olevan näissä vaaleissa edes mahdollista, mutta jos oikein toivoo, ehkä Se on mahdollista myös EU-vaaleissa. Ehkä mäkin rohkaistun äänestämään kunnallispolitiikkaamme vastaan! (nauran ääneen!)

[/quote]

Joo ja mä ajattelin äänestää vihreitä protestiksi sille, että kokoomuksen ehdokas valittiin viime vaaleissa presidentiksi vihreiden ehdokkaan nenän edestä.

Vierailija
34/36 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 18:45"]

No kerrohan mitkä ne SUN asiat on, joita haluat ajettavan?

[/quote]

Joo, muakin kiinnostais tämä.

Vierailija
35/36 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestän Kokoomusta kuten aina.

Persujen hallitsema eristäytynyt juntti-Suomi olisi helvetti.

Vierailija
36/36 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ap:n omat asiat on ihan muita kuin talouskriisi, työ, maahanmuutto, terveydenhuolto ja lainsäätäminen, koska Se on niin spessu.