Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olin ostamassa ensimmäistä älypuhelintani (olen 33-vuotias) ja myyjä nauroi päin naamaa, kun kysyin miten sillä soitetaan

Vierailija
20.12.2020 |

Minulla on aina ollut näppäinpuhelin. Myyjä oli töykeän oloinen ja naurahti sillä tavalla pilkallisesti, eikä edes neuvonut. Sanoi "Etkö sä muka ihan oikeasti tiedä" Jäipä sitten se puhelin ostamatta. Jättäisitkö palautetta tuollaisesta?

Kommentit (83)

Vierailija
21/83 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tänä päivänä pysy enää kärryillä, jos ei kokoajan uusi laitteita. Ostin vasta ensimmäisen äly tv:n ja olin pihalla kaikesta, kun aloin valitsemaan sopivaa. On niin monet laitteet joita pitäisi nykyisin olla varaa päivittää ja ylläpitää ja kokoajan kaikki kehittyy ja vanhenee nopeasti. Hävettää kohta jo mennä liikkeeseen kyselemään jos ei tiedä tarpeeksi esim tietokoneista.

Vierailija
22/83 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei edunvalvojasi lähettänyt hoitokodin työntekijää mukaasi kännyostoksille? Oletan, että olet vaikeasti wammainen.

😂😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/83 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ymmärrän tuskasi. Olen kanssasi samanikäinen, ja ensimmäisen älypuhelimeni hankin pari vuotta sitten.

Olen käynyt kaupan jälkeenkin kysymässä neuvoja, mutta olen saanut osakseni ylimielistä silmien pyörittelyä.

Tuntuu, etteivät ihmiset ymmärrä, että jos oma elämä pyörii kännyköiden ympärillä, ei se tarkoita, että se olisi kaikkien elämän tarkoitus.

Tuo diginatiivisukupolvi tulee vielä kompastumaan omaan nokkeluuteensa. Osataan kyllä käyttää kännykkää, mutta yhden pienen kirjan lukeminen on ylivoimainen ponnistus.

Vierailija
24/83 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin hyvä ja huono asiakaspalvelija samaan aikaan. Innolla ja tunnollisesti neuvoisin vaikka ihmistä jos tämä on ostamassa vaikka uutta puhelinta, kodinkonetta, autoa jne. mutta jos joku asiakas alkaisi haukkumaan ja käyttäytymään törkeästi ym. niin käskisin tämän painua he*vettiin liikkestä jne.

Vierailija
25/83 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän mietti hetken aikaa ja kysyi että teenkö usein pizzaa:) Menin toiseen liikkeeseen."

Samanlaisia liesiä ne myy muuallakin, ei se vaihtamalla kummene. Ei minua haittaa ollenkaan jos ei tiedä kaikkia nykyajan turhia toimintoja ja höpötyksiä ja joilla ei oikeastaan edes ole merkitystä. Laitat pizzakiven sinne uuniin tms. jos tarvii.

Teetkö useinkin pizzaa, kun sinulla on pizzakivelle tarvetta?

Vierailija
26/83 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopajoo. Oot täällä kirjoittelemassa läpi påivän ja ip-osoitteesi näyttää kuuluvan elisalle!!

Että se siitä "ensimmäisestä" älypuhelimesta.

Vierailija
27/83 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauroiko päin naamaa ilkeästi? Aina kannattaa miettiä sanottiinko tai tehtiinkö oikeasti niin vai onko se oma tunne. Me ihmiset teemme helposti oletuksia toisten ajatuksista ja loukkaannumme ehkä turhaan. Olen itsekin sekoillut eri tilanteissa, ja asiakaspalvelija on nauranut. Olen itsekin nauranut eikä ole tullut pahaa mieltä. Ei nauru ole aina ilkeää

Vierailija
28/83 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin että missä tässä on se pyörivä kiekko, jolla numerot valitaan?

Vierailija
29/83 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei edunvalvojasi lähettänyt hoitokodin työntekijää mukaasi kännyostoksille? Oletan, että olet vaikeasti wammainen.

😂😂

Miksi naurat?

Onko vammaisuus sinusta naurun asia? Eikö kukaan läheisesi ole vammainen että älyäisit olla pilkkamatta, edes oman kokemuksen kautta?

Vierailija
30/83 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti aloittaja, toisin kuin sinä, ihan vaan kommenttisi perusteella, on ihan normaali, tervepäinen, aikuinen ihminen, jonka elämä ei ole pyörinyt uusimpien teknisten laitteiden ympärillä, eikä näin ollen ole ollut aikaisemmin tarvetta, tai kenties vain mielenkiintoa, hankkia uusinta uutta älyluuria, jos kerran se vanha, tuttu näppäinpuhelinkin toimii hyvin ..

Tiedän jonkun verran +-40v, jotka täysin tyytyväisiä siihen vanhaan Nokian näpyteltävään, joka vielä toimii riittävän hyvin, ja suorittaa ne tarvitsemansa toiminnot, joita lähinnä puhelut, ja tekstiviestit, kaiken muun voivat hoitaa mm. läppärillä ..

Vierailija
31/83 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olette noin herkkänahkaisia? Totuus on se, että ap ei osaa jotain mitä suurin osa alle 70-vuotiaista osaa. Kyllähän ap:n täytyy itsekin tietää, että on poikkeuksellista ottaa älypuhelin käyttöön vasta nyt. Minä olisin ap:n sijassa sanonut: "Joo en ole aiemmin käyttänyt mutta nyt mielelläni oppisin ihan perusjutut."

Ja toisaalta ei ole myyjän tehtävä opettaa puhelimen käyttöä. Eihän automyyjäkään ala näyttää asiakkaalle missä on kaasu ja jarru. Mukava myyjä voi hiljaisena hetkenä alkaa opettaa, mutta kyllä myyjän tehtävä on myydä, ei opettaa.

Vierailija
32/83 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Teetkö useinkin pizzaa, kun sinulla on pizzakivelle tarvetta?"

Eihän tuota ole tullut tehtyä.

Vierailija
33/83 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olette noin herkkänahkaisia? Totuus on se, että ap ei osaa jotain mitä suurin osa alle 70-vuotiaista osaa. Kyllähän ap:n täytyy itsekin tietää, että on poikkeuksellista ottaa älypuhelin käyttöön vasta nyt. Minä olisin ap:n sijassa sanonut: "Joo en ole aiemmin käyttänyt mutta nyt mielelläni oppisin ihan perusjutut."

Ja toisaalta ei ole myyjän tehtävä opettaa puhelimen käyttöä. Eihän automyyjäkään ala näyttää asiakkaalle missä on kaasu ja jarru. Mukava myyjä voi hiljaisena hetkenä alkaa opettaa, mutta kyllä myyjän tehtävä on myydä, ei opettaa.

Kyllä myyjän pitää myös hieman opettaa käytössä varsinkin kun nykyään ei edes saa mitään kunnollisia ohjeita puhelinten mukana niinkuin ennenvanhaan. Autoissakin on nykyään niin paljon kaikkea uuttaa ja myös turhaa ja ohjekirjat käyttökelvottomia suurelta osin joten mistä asiakas oppii autonsa toiminnot jos ohjekirja ei kerro ja myyjä ei kerro?

Vierailija
34/83 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli näppäinpuhelin vielä viisi vuotta sitten. Kyllä silloin uudessa opiskelupaikassa katsottiin todella ihmetellen. En minä itse kokenut jääneeni mistään paitsi, vaikken älypuhelinta omistanutkaan. En muutenkaan hirveästi seuraa tekniikkajuttuja. Ei kiinnosta.

N29

Vierailija
35/83 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle vähän vastaavanlaisessa tilanteessa ja vähän saman ikäisenä, pyysin myyjää laittamaan sim-kortin, kun en minä niitä puhelimia saa auki ja hän naurahti hyväntahtoisesti.

Myyjäsi lienee ole jonnesukupolvea, mutta en nyt välttämättä jaksaisi alkaa palautteita tekemään. Ei tuossa nyt niin damagea käynyt.

Vierailija
36/83 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa katsoa vaikka youtubesta joku opetusvideo ennen kaupoille lähtöä, eiköhän sieltä sellaisiakin löydy.

Vierailija
37/83 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, ymmärrän tuskasi. Olen kanssasi samanikäinen, ja ensimmäisen älypuhelimeni hankin pari vuotta sitten.

Olen käynyt kaupan jälkeenkin kysymässä neuvoja, mutta olen saanut osakseni ylimielistä silmien pyörittelyä.

Tuntuu, etteivät ihmiset ymmärrä, että jos oma elämä pyörii kännyköiden ympärillä, ei se tarkoita, että se olisi kaikkien elämän tarkoitus.

Tuo diginatiivisukupolvi tulee vielä kompastumaan omaan nokkeluuteensa. Osataan kyllä käyttää kännykkää, mutta yhden pienen kirjan lukeminen on ylivoimainen ponnistus.

"Silmien pyörittely" on tietynikäisten maneeri, kun he ovat katsoneet vähintään kerran viikossa ILTALYPSYn ja omineet sieltä sen tavan katsoa. Ei se mitään pahaa tarkoita, vaikka varmaan tuntuu pahalta?

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2007/11/27/vanhasen-pakkaustekniset-taidot

38/83 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin oli tavallinen näppäinpuhelin vielä useita vuosia kosketusnäyttöjen tultua sekä netitön puhelin vuosia älypuhelinten tulon jälkeen. Olisi minulla ollut mahdollisuus hankkia ne aiemminkin, mutta pärjäsin ilmankin ja olin tyytyväinen. 

Tuo myyjän nauraminen oli huonoa asiakaspalvelua ja epäkunnioittavaa. Tilannetta näkemättä tulee mieleen sekin vaihtoehto, että myyjä vilpittömästi luuli ap:n vitsailevan. Jos hän oli aluksi kiva, niin sitten tulkitsisin sen noin, mutta jos hän oli alun perinkin vähättelevä ja epäystävällinen, minäkin tulkitsisin naurun pilkalliseksi.

Vierailija
39/83 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai. 

Minua opasti vuosia sitten nuori naispuolinen myyjä, jolta kysyin puhelimesta.

Olin häntä arviolta 10 vuotta vanhempi. Ei, en näyttänyt vanhalta. 

"Nämä tekniset laitteet ovat hankalia vanhemmille ihmisille, mutta voin selittää toiminnan."

Olin juuri myynyt asuntoni ja muuttamassa asiantuntijaksi ulkomaille. Uuden puhelimen toiminnasta en tiennyt, joten kysyin.

En valittanut, mutta ihmettelin hänen käytöstään.

Vierailija
40/83 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun ystävällinen automyyjä kyllä kertoi uuden autoni toiminnoista istumalla liikkeen pihalla autooni. Neuvoi kaikki vivut ja näppäimet. Edellinen autoni oli jo 20 v avnha, joten tekniikka oli ehtinyt jo kovati muuttua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi