Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kalakeittoa valkoviinillä lapsille?

Vierailija
14.05.2014 |

No niin, hölmö lapseton täällä kyselee...

Olen järjestämässä juhlia kotona lähipiirille, ja haluaisin tarjota heille tosi hyvää kalakeittoa, jota olen useasti tehnyt itselleni ja miehelleni. Kaikki kutsutut syövät kalaa mielellään, myös lapset, mutta nyt mietinkin että tuleeko siitä joku paskamyrsky, jos keitossa on se pari desiä valkoviiniä? Alkoholi tietääkseni kiehuu siitä pois aika äkkiä, eli valmiissa keitossa mitään tuskin enää olisi. Olen hiukan takajaloillani, koska mieheni sisaruksilla on välillä vähän erikoiset mielipiteet, joten nyt haluaisin pientä gallupia antaisitteko te lastenne syödä kalakeittoa jossa on valkkaria? Se ei suinkaan ole ainut ruokalaji, meinasin sitä vähän niinkuin alkukeittona. Näin ihan varmasti nirsoilukohtauksenkin saaneet lapset saavat varmasti jotain syödäkseen :)

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 08:38"]

Huono makuaisti saa olla, jos sitä viiniä ei maista ja jos ei maistu turha varmaan edes laittaa. Toinen huomioon otettava asia on kuivilla olevat alkoholistit. Hekään ei halua riskiä ottaa, että maku jää suuhun napsumaan.

Onko liian vaikeaa ottaa toiseen kattilaan ennen viinin lisäämistä. Huomioithan varmasti muutkin allergiat.

[/quote]

Onko tämä muuten yleistäkin, että otetaan huomioon kaikki mahdolliset allergiat ja ruokavaliot, vaikka tiedossa on ettei kellään ruokailijalla ole mitään rajoituksia? Tuntuisi vähän hölmöltä jättää viini pois entisten alkoholistien takia, kun koko perheen aikuiset juovat ehkä saunakaljan silloin tällöin ja konjakin kahvin kanssa. Mullahan olisi sen seitsemän eri kattilallista keittoa, jos yhteen tulee maidoton ja yhteen ilman kalaa, yhteen ilman porkkanaa ja yhteen karppiversio...

AP

Vierailija
22/22 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 09:21"]

Kerma ja voilitkua + osa-aikalaktoosimuutta :D Pidin ap ensin fiksuna, mutta tulihan se humblebrag...

[/quote]

No en nyt sanoisi että oli humblebrag, ennemminkin mua vituttaa (kyllä, mieheni siskon :D) asenne, että ruoka maistuu hyvältä vain jos siinä on tolkuttomasti rasvaa ja voita. Taistelemme kaikki ylipainon kanssa, joten yritän opetellä löytämään tapoja tehdä hyvää ruokaa ilman tolkutonta rasvaa. Eihän ravintoloissakaan kalakeitto ole pelkkää kermaa ja voita...

Ja mitä osa-aikalaktoosittomuuteen tulee, niin tietämättä tapauksen taustoja ette usko millaista huutoa ja kiukuttelua siitä on ollut... Anoppi tekee kaiken väärin, vaikka jättäisi maidon kokonaan pois ruuista ja minä kun olen tehnyt kaiken laktoosittomana, niin kas kummaa on tämän lapsen lasiin kaadettu kuitenkin tavallista maitoa laktoosittoman sijaan (purkit vierekkäin pöydässä). Eikä sillä siinä vaiheessa olekaan ollut mitään väliä.

Perhettään ei voi valita, ainakaan miehensä perhettä... ;)

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä