Tyttöystävä ihastunut toiseen (Ei ole myöntänyt vielä)
Ihan sama tunnistaako tyttöystäväni minut vai ei, mutta kerron kuitenkin ja kysyn neuvoja.
Elikkäs tyttöystäväni oli matkalla n. viikon verran ja tapasi sielä hauskan miehen ja kertoi lähes joka viestissä mitä he olivat puuhanneet päivän aikana. Tunsin erittäin paljon epävarmuutta, joka johti riitaankin mutta se ei ole pääseikka. Tämän jälkeen halusin sopia riidan ja sanoin, että pelkäsin vain että hän haluaa tahallaan satuttaa/tehdä mustasukkaiseksi. Minua ei haittaa se yhtään, vaikka hänellä olisi mies puolisia kavereita. Mutta matkan jälkeen hän tuli kotia ja soitin hänelle sovinto puhelun.
Sovinto puhelussa hän puhui minulle loukkaavasti ja sanoi, kuinka en arvosta häntä ja kuinka toinen mies oli pitänyt hänelle sateenvarjoa sateessa ja kertoi kuinka todella haluaa tutustua tähän mieheen lähemmin. Hän vertaili minua toiseen mieheen jollain tavoilla, kuinka hän oli parempi kuin hänen pitkäaikainen poikaystävänsä. Hän on kertonut uudelle miespuoliselle "kaverilleen" riidoistamme ja hän on sanonut vastaavia asioita "kuinka kestät häntä, eikö hän arvosta sinua" eli innostaa vain enemmän eroamaan. Tyttöystäväni on erittäin paljon sellainen ihminen, joka ajaa itsensä tilanteisiin josta minulle tulee pahaolo. En usko että hän pettäisi minua, mutta ajaa tilanteisiin itsensä että toinen voi luulla, että saa suudella häntä ja sitten leikkii uhria (esim. Toinen vaan tuli ja suuteli). Rumasti sanottu tiedän, en osaa sanoa nätimminkään. Tuosta arvostamisesta vielä sen verran, että tyttöystäväni ei muistanut minua vuosipäivänämme kun vein hänet syömään, ostin kukkia ja hieroin, halailen häntä aina takaapäin julkisilla paikoilla, vaikka kaupoissa kun hän valitsee tavaratoita, avaan hänelle lähes aina auton ovet. Tuntuu kuin hän ei muistaisi enään minua, uuden "kaverinsa" jälkeen. Se häiritsee myös erittäin paljon, kuinka kikseissä hän selitti hänestä, kuinka he olivat menneet yhdessä karkkikauppaan ja ostaneet karkit yhteiseksi ja syöneet yhdessä ym. Okei pieniä asioita, mutta häiritseviä. Hän aloitti myös (ihan itse) kertomaan puhelussa, kuinka jotain pervouksia oli puhunut (en tiedä mitä), mutta sen jälkeen sanoi "olisiko säästä pitänyt puhua?". Ei tarvi säästä puhua, mutta joku raja noissakin mitä puhuu jos on suhteessa, ainakin itse olen jättänyt tissit,pillu,penis jutut naispuolisten kaverien kanssa pois kun olen suhteessa. Tarviiko tollasia silti poikaystävälle kertoa? Olenko oikeutetusti epävarma vai mitä mieltä ihmiset täälä on?
Ensimmäinen suhde kuitenkin kyseessä.
Mitä tässä nyt kannattaisi tehdä? Lähteä pois suhteesta vai jäädä odottamaan epävarmana mitä tapahtuu? Eihän se oli oikein kestää tälläistä epävarmuutta suhteessa ja kun toinen ei aio asialle tehdä mitään, mikä auttaisi minua. On varmaan väärin kieltää uusi kaverisuhdekaan? Muttakun ei tekisi mieli odottaa niin kauan, että jotain tapahtuu ja sitten vasta oikeutetusti ruveta kieltelemään, "Nokun menit suutelemaan sitä, niin et saa enään kaveri olla". Enkait ole oikeutettu tekemään vielä mitään, vaikka hän jo vertailee minua häneen ja viettää aikaan hänen kanssa, avautuu hänelle riidoistamme (hän on tuntenut uuden kaverinsa n. viikon). Kait pitää odottaa vaan niin kauan, että jotain pettämistä tapahtuu? Ja ei todellakaan haittaa jos hänellä on miespuolisia kavereita, mutta hän on vetänyt tän yhden kaverin jo tähän sekasotkuun mukaan vertailemalla minua häneen, joka ei omasta mielestäni ainakaan ole oikein. Sen takia tunnen vielä enemmän epävarmuutta, kun hän kaveeraa hänen kanssaan.
Neuvoja, kiitos?
Kommentit (278)
Pettämisestä syyttäminen on pahin loukkaus jonka mieheni voisi minulle sanoa. Suuttui aiheesta, mutta tämä kuulostaa enemmänkin puolustusreaktiolta. Ei tajunnut olevansa niin läpinäkyvä ihastuksessaan ja nyt yrittää syyllistää sinua. Näytä ovea. Vertailee sinua jatkossakin muihin ja syyllistää kiinni jäädessään. Ilmeisen flirtti myös "se vaan suuteli, en ollenkaan rohkaissut" juupajuu... Testaa siis omaa viehätysvoimaansa.
Tyttö on selvästi ihastunut eikä tiedä pitäisikö hänen lähteä vai jäädä. Anna pallo hänelle. Sano että haluat jatkaa, mutta että tuo uusi ystävä vaikuttaa suhteeseenne negatiivisesti.
Jos tyttö haluaa lopettaa suhteenne, anna hänen mennä.
Terveisin ALOITTAJA!
En mä tiedä mikä on oikein tai väärin, en todellakaan tiedä.
Olen ihan sekaisin koko sekasotkusta ja tiedän vain sen, että olen erittäin epävarma.
Kertokaa neuvoja mitä voin tehdä ja mitä en?
Haluan jatkaa kuitenkin suhdetta, koska rakastan tyttöystävääni todella paljon.
Enkä mä löydä samanlaista enään koskaan :(
Terveisin ALOITTAJA!
Mitään vakavaa tai pettämistä ei ole vielä siis tapahtunut.
Enkä usko, että tyttöystäväni koskaan pettäisi minua, mutta uskon että hän voisi kokeilla kyllä rajojansa aika pitkälle..
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 18:24"]
Haluan jatkaa kuitenkin suhdetta, koska rakastan tyttöystävääni todella paljon.
Enkä mä löydä samanlaista enään koskaan :(
[/quote]
No, sitten vaan jatkat sitä teidän suhdetta.
Terveisin ALOITTAJA!
Tein hänelle hyvin editoidun videonkin yksi yö, kun hän oli matkoillansa ja purin pahaa oloani siihen :/
Laitoin videoon kaikki hyvät hetkemme ja näin oikeasti vaivaa siihen videoon. En ole vielä antanut sitä hänelle, koska minua on ruvennut epäilyttämään kannattaako minun koskaan sitä hänelle antaakkaan :(
Omasta mielestäni se oli ainakin iso arvostuksen ele, vaikken sitä ole vielä antanutkaan hänelle...
No et kai sä samanlaista edes halua löytää, mutta parempia löydät aivan varmasti. Mikä hänessä muka edes on niin hienoa?
ALOITTAJA!
Haluaisin kuitenkin rehellisiä mielipiteitä, mitä muut tekisi tässä tilanteessa?
En tiedä enään mikä on oikein tai väärin, enkä tiedä miten minua saa kohdella suhteessa :/ Olen ollut aina kiusattu, joten en erota hyvin oikeaa väärästä :(
Ei sitä täältä voi neuvoa oiekita vastauski, mutta minulle tulee mieleen, että sinun täytyisi kasvatta itsearvostusta. Mieti oikein kunnolla mitkä ovat ne asiat mitkä sinulle on suhteessa tärkeitä ja sen jälkeen pidä niistä kiinni. Jos menettämisen pelossa myyt itsesi henkisesti et saa kuitenkaan sen toisen ihmisen kunnioitusta.
Tämä maailma on täynnä manipuloijia jotka kääntävät mustan valkoiseksi ja päinvastoin.
Jos teillä on ollut sopimus, että kumpikaan ei pelehdi toisen kanssa niin tyttö ei sitä saa tehdä. j
Mitään suhdetta ei voi pitää väksin pystyssä.
Itsekunnioitus on tärkeää. Nyt tuntuu, että tyttö vetää sinua "suohon". Pidä pää kylmänä vaikka olet rakastunut. Kukaan ei halua kumppaniksi ihmistä jolla ei ole itsekunnioitusta. Jos alat antaa potkia itseäsi päähän menetät tyttösi varmasti.
Toinen ääripää on väkivaltainen raivoaminen.
Itse kysyisin suoraan, että miksi jauhat tästä kundista, että onko sinulla aiheen suhteen jotain kerrottavaa.
Voisin tehdä sen , että ylistelisi jotain tyttöä ja kertoisin hänestä ja sen jälkeen kysyin, että tajuatko mitä ajan takaa.
Minusta sinun on jostain etsittävä itsekunnioitus. Olet äärettömän itsekriittinen, hyvä ominaisuus, mutta huono nyt.
Olet nuori, kyllä löydät uuden ihanan tytön. Nykyinen kieltää sinulta sen, mitä sallii itselleen ja syyttää sitten sinua. Olet itsestäänselvyys ja kynnysmatto. Ihan aiheesta suutuit, älä anna toisen manipuloida! Ei todellakaan kannata uskoa, ettei voisi pettää. KAIKKI merkit on ilmassa!!! Myöhemmim huomaat, että näin on! Vaadi ottamaan vastuu ja lupaus muuttaa käytöstä. Jos ei näe mitään vikaa itsessään, jätä tyttö tai tulet kärsimään.
Olet nuori, kyllä löydät uuden ihanan tytön. Nykyinen kieltää sinulta sen, mitä sallii itselleen ja syyttää sitten sinua. Olet itsestäänselvyys ja kynnysmatto. Ihan aiheesta suutuit, älä anna toisen manipuloida! Ei todellakaan kannata uskoa, ettei voisi pettää. KAIKKI merkit on ilmassa!!! Myöhemmim huomaat, että näin on! Vaadi ottamaan vastuu ja lupaus muuttaa käytöstä. Jos ei näe mitään vikaa itsessään, jätä tyttö tai tulet kärsimään.
Jessus sentään... tyttöystäväsi löysi toisen miehen, jota hän pitää parempana ja sinut dumpataan kohta. Sitä sattuu.
Terveisin ALOITTAJA
Minusta tuntuu, että olen itse huono ihminen ja narsisti tai jotain vastaavaa :/
Kysyin tyttöystävältäni pitääkö hän minua sellaisena ja hän kielsi sen kuitenkin, mutta tuntuu että kiduttaisin tyttöystävääni jollain tavalla... masentelemalla ja kaikella tällä..
En voi puhua asioista hänelle ilman, että loukkaisin häntä :/
Minusta tuntuu erittäin huonolta olla hänen kanssaan nyt, mutten voi kertoa sitä koska se loukkais häntä ja haluan kuitenkin olla hänen kanssaan pitkällä tähtäimellä.
Näitä on monia asioita, joita en voi kertoa hänelle nyt :(
Jos sinun on vaikea mieltää miten sinua saa kohdella niin tee seuraava harjoitus.
Kuvittele ensin joku hyvä, mukava ihminen ja mieti sitten miten tätä hyvää ihmistä saa kohdella ja miten ei. Laita vaikka paperille. Lue kirjoittamasi ja ajattele, että noin myös sinua voi kohdella ja noin ei.
Menettämisen pelosta ei kannata alkaa kynnysmatoksi. Suhde ei koskaan pelastu sillä, vaan itseasiassa jos pidät jämäkästi puolesi on sinulla suurempi mahdollisuus säilyttää suhde.
Halusit neuvoja ja niitä sait. Lähes yksimielisesti: suhteella ei ole tulevaisuuta ja jos on, tulet ottamaan henkisesti turpaasi. Ja sinä vaan puolustelet tyttöä. Näetkö, miten syvällä jo olet :( Vaikka neuvot olivat sitä, mitä et halua kuulla, eivät ne välttämättä ole väärässä! Avaa silmäsi, sinua manipuloidaan!
Terveisin ALOITTAJA
Tyttöystäväni kertoi matkalle ollessaan noin 2-3/4 hänen viesteistään matkan ajalta kertoi miehestä. Hän sanoi ettei huomannut selittävänsä siitä niin paljon, kun se ei ollut hänelle mikään iso asia. Tuntuu pahalta, että suutuin koko asiasta :(
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 18:03"]Välitän hänestä erittäin paljon ja nyt lähinnä epävarmana vain odotan niin kauan, että hän pettää minua uuden kaverinsa kanssa. Sitten saan ruveta pätemään jeje, kun on järkeä siinä vaihees ruveta sitten pätemään, kun lähden vaan suhteesta.
Eniten häiritsee se, että hän on verrannut minua uuteen kaveriinsa, jonka on tuntenut viikon ja kertonut, kuinka hän arvosti tyttöystävääni. Hän on kait niin turtunut jo minun pieniin arvostuksen eleisiin, ettei hän muista niitä :(
Ei hän ole pettänyt minua, mutta silti en mä tiedä miten tätä tilannetta kuvailisin..
Hän on liian avoimesti puhunut minulle tuosta ja olen saanut melkein sellaisen käsityksen, kun hän olisi käsi kädessä kulkenut uuden kaverinsa kanssa sielä.
Hän on itse erittäin epävarma/mustasukkainen ja hän on kertonut minulle aina kuinka toinen nainen vie minut ym. vastaavaa ja on kertonut tarkat säännöt mitä saan naisten kanssa tehdä ja jutella ym. Hän päätti itse kuitenkin rikkoa näitä kaikkia sääntöjä, kun sai tilaisuuden. (Hän on kertonut minulle, etten saa puhua pervouksia muiden naisten kanssa ym. perus settiä)
Sitten hän kylmästi vain sanoo minulle, että "haluan vain sinun parasta, voidaan erota jos haluat". Niinkun häntä ei edes kiinnostaisi enään erotaanko vai ei ja nyt oon alistunut ja anelen häntä jäämään :(
[/quote]
Tämän tekstin jälkeen alkoi kuulostaa siltä, että tyttöystävä haluaa tahallaan tehdä susta mustasukkaisen, ehkä juuri oman epävarmuutensa vuoksi. Jos hänestä nuo jutut ei ole ok sulle, niiden ei pitäisi olla ok myöskään hänelle. Hän siis jostain syystä haluaa tahallaan aiheuttaa sulle epävarmuutta käytöksellään. Ehkä hän kaipaa sulta rakkaudentunnustuksia ja tunteiden vannomista? Ehkä hän epävarmuuksissaan haluaa, että säkin koet saman epävarmuuden? Ja ehkä hän vain toivoo sitä kautta, että osoittaisit suuria rakkauden tunteita, että hänellä ei ois niin epävarma olo.
Joko se tai sitten sun tyttöystävä on ilkeä ja itsekäs kusipää. Jompaa kumpaa.
Kiitos kaikille vastauksista, toivoisin lisää vastauksia että saisin jotain näkökantaa tähän asiaan. En todellakaan tiedä itse mikä on väärin tai oikein, tällä hetkellä tuntuu että minä olen syypää tähän ja tehnyt väärin.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 18:15"]
Tuntuu, että olen ansainnut tän paskan olon kun syyllistin häntä :/
[/quote]
Sittenhän teidän suhdedynamiikka on ihan ok, jos se kerran sulle sopii.
Taidat olla aloittelevan narsistin verkossa, jos nyt osaat jo syyllistää itsesi noin hyvin.