Tyttöystävä ihastunut toiseen (Ei ole myöntänyt vielä)
Ihan sama tunnistaako tyttöystäväni minut vai ei, mutta kerron kuitenkin ja kysyn neuvoja.
Elikkäs tyttöystäväni oli matkalla n. viikon verran ja tapasi sielä hauskan miehen ja kertoi lähes joka viestissä mitä he olivat puuhanneet päivän aikana. Tunsin erittäin paljon epävarmuutta, joka johti riitaankin mutta se ei ole pääseikka. Tämän jälkeen halusin sopia riidan ja sanoin, että pelkäsin vain että hän haluaa tahallaan satuttaa/tehdä mustasukkaiseksi. Minua ei haittaa se yhtään, vaikka hänellä olisi mies puolisia kavereita. Mutta matkan jälkeen hän tuli kotia ja soitin hänelle sovinto puhelun.
Sovinto puhelussa hän puhui minulle loukkaavasti ja sanoi, kuinka en arvosta häntä ja kuinka toinen mies oli pitänyt hänelle sateenvarjoa sateessa ja kertoi kuinka todella haluaa tutustua tähän mieheen lähemmin. Hän vertaili minua toiseen mieheen jollain tavoilla, kuinka hän oli parempi kuin hänen pitkäaikainen poikaystävänsä. Hän on kertonut uudelle miespuoliselle "kaverilleen" riidoistamme ja hän on sanonut vastaavia asioita "kuinka kestät häntä, eikö hän arvosta sinua" eli innostaa vain enemmän eroamaan. Tyttöystäväni on erittäin paljon sellainen ihminen, joka ajaa itsensä tilanteisiin josta minulle tulee pahaolo. En usko että hän pettäisi minua, mutta ajaa tilanteisiin itsensä että toinen voi luulla, että saa suudella häntä ja sitten leikkii uhria (esim. Toinen vaan tuli ja suuteli). Rumasti sanottu tiedän, en osaa sanoa nätimminkään. Tuosta arvostamisesta vielä sen verran, että tyttöystäväni ei muistanut minua vuosipäivänämme kun vein hänet syömään, ostin kukkia ja hieroin, halailen häntä aina takaapäin julkisilla paikoilla, vaikka kaupoissa kun hän valitsee tavaratoita, avaan hänelle lähes aina auton ovet. Tuntuu kuin hän ei muistaisi enään minua, uuden "kaverinsa" jälkeen. Se häiritsee myös erittäin paljon, kuinka kikseissä hän selitti hänestä, kuinka he olivat menneet yhdessä karkkikauppaan ja ostaneet karkit yhteiseksi ja syöneet yhdessä ym. Okei pieniä asioita, mutta häiritseviä. Hän aloitti myös (ihan itse) kertomaan puhelussa, kuinka jotain pervouksia oli puhunut (en tiedä mitä), mutta sen jälkeen sanoi "olisiko säästä pitänyt puhua?". Ei tarvi säästä puhua, mutta joku raja noissakin mitä puhuu jos on suhteessa, ainakin itse olen jättänyt tissit,pillu,penis jutut naispuolisten kaverien kanssa pois kun olen suhteessa. Tarviiko tollasia silti poikaystävälle kertoa? Olenko oikeutetusti epävarma vai mitä mieltä ihmiset täälä on?
Ensimmäinen suhde kuitenkin kyseessä.
Mitä tässä nyt kannattaisi tehdä? Lähteä pois suhteesta vai jäädä odottamaan epävarmana mitä tapahtuu? Eihän se oli oikein kestää tälläistä epävarmuutta suhteessa ja kun toinen ei aio asialle tehdä mitään, mikä auttaisi minua. On varmaan väärin kieltää uusi kaverisuhdekaan? Muttakun ei tekisi mieli odottaa niin kauan, että jotain tapahtuu ja sitten vasta oikeutetusti ruveta kieltelemään, "Nokun menit suutelemaan sitä, niin et saa enään kaveri olla". Enkait ole oikeutettu tekemään vielä mitään, vaikka hän jo vertailee minua häneen ja viettää aikaan hänen kanssa, avautuu hänelle riidoistamme (hän on tuntenut uuden kaverinsa n. viikon). Kait pitää odottaa vaan niin kauan, että jotain pettämistä tapahtuu? Ja ei todellakaan haittaa jos hänellä on miespuolisia kavereita, mutta hän on vetänyt tän yhden kaverin jo tähän sekasotkuun mukaan vertailemalla minua häneen, joka ei omasta mielestäni ainakaan ole oikein. Sen takia tunnen vielä enemmän epävarmuutta, kun hän kaveeraa hänen kanssaan.
Neuvoja, kiitos?
Kommentit (278)
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 20:34"]
Terveisin ALOITTAJA!
En tiedä, aika sekava olo en tosiaankaan ymmärrä mistään mitään.
En tiedä olenko selittänyt asian jotenkin, että se näyttäisi muiden silmissä hänen syyltään kaikki tai vastaavaa. Vaikea uskoa, että tää nyt noin paljolti olisi hänen syytään. Ehkä pitäisi hankkiutua terapeutille tai vastaavaalle, tukikäyntejä tai jotain.
Minulla on silti tosi hyvä itsetunto, vaikka minua onkin kiusattu ja kyllä joskus minua vaivaa entiset ajat niin paljon, että saatan itkeä ym.
Kyllä sain jonkin verran uusia näkökulmia, kiitokset kaikille ihanille auttajille :)
[/quote]
Vastaukset olivat varmaan vähän muuta kuin mitä odotin? Aika samaahan kaikki näyttävät sanovan. Ja nyt epäilet kerroitko asiat huonosti? Kyllä minusta oli tosi monta merkkiä, joista pitäisi kellot soida jo yksistään. Voisiko olla, että kiellät totuuden, koska se tuntuu niin pahalta? Katselet tilannetta vähän vaaleanpunaisten lasien läpi? Varmasti sinussakin on vikaa, jos olet korottanut ääntäsi ja alkanut syyttää tyttöä suoraan ilman ennakkovaroitusta. Toiselle ei ole aavistanut mitään ennen kuin sai kiukkuisen ryöpyn. Kyllä tyttö minusta silti on se väärin tehnyt osapuoli.
Listaa ylös kaikki ne asiat mitkä sua tytön käytöksessä haittaa ja kuinka useasti häiritsevää käytöstä tapahtuu. Kirjaa ylös vastaavasti myös hyvät jutut. Sen jälkeen kirjoita toiselle lopulle ylös ne pienet eleet, miten sinä huomioit tai osoitat arvostusta tyttöä kohtaan päivittäin, ja samanlainen lista mitä tyttö tekee sinulle. Vertaile listoja ja näytä ne tytölle.
Auttaa konkretisoimaan tilannetta.
Olet henkisesti petetty ap. Tilanne ei luultavasti tuosta muuksi muutu, ellet ala vaatia muutosta. Mulle ei tulisi muuten mieleenkään ostaa yhteisiä karkkeja edes samaa sukupuolta olevan kaverin kanssa... aika järkyttävää kaksinaismoralismia, että tyttö saa miekkonen kanssa tehdä kaikkea minkä sulta kieltänyt. Eihän se nyt jumalauta noin mene.
Mun mielestä sen on nyt valittava se tai sä, jos sä et ap aio ite jättää sitä.
Kauan seurustelitte? oikeesti hyvä, että pääsit noin ikävästä suhteesta pois.. Mielummin vaikka yksin, kun tuollaisen kanssa! tämä tyttö varmasti pyörii vielä hetken ajatuksissasi, mutta yritä nyt keskittyä arkeen, nuku tarpeeksi ja tee lempi asioitasi. Toipumisen jälkeen olet vahvempi ja ainii kesä tulee!:)
Hmm no jos olet tytön ensimmäinen vakava suhde niin paljon mahdollista että hän olettaa paljon enemmän juurikin romantiikkaa ja kaipaa jotain "disneyrakkautta". Hänenkin maailmansa kuitenkin järkkyisi pahasti varsinkin jos yhtäkkiä sinä, joka olet aina pyytänyt anteeksi, ollut kiltti ja hemmotellutkin omalla tavallasi yhtäkkiä sanoisit että et jaksa tuollaista käytöstä etkä tiedä mitä haluat tällä hetkellä tehdä suhteenne kanssa. Itse olin nimittäin suhteeni alussa aika lailöa tyttöystäväsi kaltainen. Olin lapsellinen prinsessa joka välillä aiheutti pahaa mieltä tahallaan jotta saisi poikaparan anelemaan ja tunnustamaan rakkauttaan ja riippuvaisuuttaan, kai sitä jotenkin oli epävarma ja halusi kokea olevansa se ainoa.. Noh erouhkailujeni ja "kaipaan jotain enemmän" juttujen jälkeen poikaystäväni kyllästyi ja meillä oli hyvin rankka vaihe jossa molemmat tekivät typeryyksiä ja vasta kun hän ei enää ottanutkaan minua heti takaisin niin kuin ennen niin opin läksyni. Olemme nykyään siis yhdessä ja paljon tasapainoisempi suhde kuin ennen, huh huh!
Tyttö alkoi äkkiä viettää paljon aikaa toisen jätkän kanssa.
Yhteiset karkit, kahdenkeskinen aika ym.
Tyttö puhui parisuhdeongelmista sille toiselle miehelle.
Tyttö "unohti" huomionosoituksesi ja vertasi sinua tähän mieheen.
"Sä et arvosta mua"-tekosyy jolla saadaan sinusta pahis
Miehet saavat hänestä käsityksen, että on kiinnostunut, ja esittää viatonta
Pervojen juttujen puhuminen "läpällä"
Mustasukkaisuus, sinulle vastaava ei olisi sallittua.
Sinä olet se, joka pyytää ensin anteeksi.
Ongelmat eivät ratkea kokonaan vaan sinulle jää keskeneräinen fiilis.
Anteeksipyynnöistä puuttuu jotain. Vilpittömyys?
Tuntuu, että tyttö ei täysin ymmärrä ahdistuksesi tasoa.
Nopea analyysini on, että tyttö ei ole sitoutunut (ei ole valmis, sinä et ole se oikea, ym). Testaa viehätysvoimaansa miehiin ja pitää tarjontaa silmällä. Varmasti on ainakin ajatustasolla peliä ja miehellä vähän muutakin. Jäi tosiaan kiinni ja purki sinuun kiukkuaan vähättelemällä. Yhteisten asioiden puhuminen on petos. Tuhmat läpät on ihan suoraa flirttiä!
Sinä etsit vikaa itsestäsi ja mistä tahansa, koska olet rakastunut. Ei kukaan halua uskoa omasta puolisostaan pahaa. Sinä pyydät anteeksi ja jätät riidat kesken, ettei tytölle tulisi paha mieli, mutta sitten kärsit itse. Suhde ei ole tasa-arvoinen. Sinä rakastat enemmän tyttöä kuin hän sinua.
Moni on tämän jo maininnut, mutta mustasukkaisuus on pettäjillä tosi yleistä. :( Tytön käytöksen pohjalta ei ole vaikea uskoa. Testaa kuitenkin viehätysvoimaansa ja on heti toiselle itkemässä, jos huomautat epärehellisestä pelistä. Vielä ei ehkä ole mitään tapahtunut, mutta vaikuttaisi ajankysymykseltä.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 21:15"]
Hmm no jos olet tytön ensimmäinen vakava suhde niin paljon mahdollista että hän olettaa paljon enemmän juurikin romantiikkaa ja kaipaa jotain "disneyrakkautta". Hänenkin maailmansa kuitenkin järkkyisi pahasti varsinkin jos yhtäkkiä sinä, joka olet aina pyytänyt anteeksi, ollut kiltti ja hemmotellutkin omalla tavallasi yhtäkkiä sanoisit että et jaksa tuollaista käytöstä etkä tiedä mitä haluat tällä hetkellä tehdä suhteenne kanssa. Itse olin nimittäin suhteeni alussa aika lailöa tyttöystäväsi kaltainen. Olin lapsellinen prinsessa joka välillä aiheutti pahaa mieltä tahallaan jotta saisi poikaparan anelemaan ja tunnustamaan rakkauttaan ja riippuvaisuuttaan, kai sitä jotenkin oli epävarma ja halusi kokea olevansa se ainoa.. Noh erouhkailujeni ja "kaipaan jotain enemmän" juttujen jälkeen poikaystäväni kyllästyi ja meillä oli hyvin rankka vaihe jossa molemmat tekivät typeryyksiä ja vasta kun hän ei enää ottanutkaan minua heti takaisin niin kuin ennen niin opin läksyni. Olemme nykyään siis yhdessä ja paljon tasapainoisempi suhde kuin ennen, huh huh!
[/quote]
Vähän samantyylistä, minäkin joskus ~18v. kiukuttelin poikkikselle pienimmästäkin syystä enkä itse antanut kauheasti takaisin. Tilanne ei olisi muuttunut miksikään, jos poikkis ei olisi lakannut paapomasta minua ja antamasta aina periksi :) Sanon tämän kaikella ystävyydellä: Kasvata munat! Mimmi pitää sua tiukasti tossun alla.
Ei ole provo, olen parikymppinen mies/poika vailla neuvoja ja huomenna päivittelen miten kävi, toivon vaan etten sorru jäämään tyttöystäväni työ yöksi kun hän saa puhuttua minut ympäri..
Ja yritän parhaani mukaan toimia oikein kerrankin, että parisuhteemme olisi tasa-arvoinen. Vaikka ei näiltä näkymin hyvältä näytä :/
Kiitokset kaikille vastanneille :)
[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 16:59"]
Terveisin ALOITTAJA!
Vaikea vain uskoa tyttöystävästäni, että hän olisi narsisti tai vastaavaa :/
Kuitenkin huomenna päädyn anelemaan taas, että jatkettaisiin.. voi vittuh :(
Nyt hän ei ole laittanut hetkeen viestiä minulle, kun sanoi vaan "pitää kattoa koska vieraat tulevat, en halua riidellä heidän aikana".
Sanoin siihen sitten, "Jooh kato vaan, ei meidän tarvi riidellä :)" ja siihen loppuivat viestit. Nyt tuntuu pahalta, että edes yritin olla positiivinen hänen kanssaan.
Onnistui kait siinä mitä haluskin, pahottaa mun mielen :(
[/quote]
Ei nyt ehkä ihan narsisti, mutta marttyyri, tekopyhä ja itsekäs hän on. Miten on nyt muka huomioinut sinun tunteitasi? Syyttelee, tivaa ja esittää välinpitämätöntä. Huomaat itsekin, että aiheuttaa sinulle pahan mielen. Ei ole vaivan arvoinen. Anna monoa!
Pistä paremmaksi ja ala kehuskella, kuinka löysit ravintolasta seksikkään isotissisen naisen ja mitä kaikkea oletkaan hänen kanssaan puhunut ja tehnyt. Ala myös vertailla tämän toisen vartaloa, luonnetta, tyyliä ja kaikkea mitä ikinä keksitkään, omaan naiseesi.
Nyt ratkaisuna tuohon pahaan mieleen ja siihen, ettet haksahda jäämään yöksi. Nenäliina paketti kouraan ja Redtube auki! En vitsaile! Saat muuta ajateltavaa, paremman mielen ja et ole helppo nakki tytölle. Sovintoseksi ja "vielä viimeisen kerran" on sellaisia Bermudan kolmiota, että niistä et pääse, jos niihin haksahdat. Pistäs poikki ja häippäät paikalta!
-nainen 25v
Muuten kyllä pelaisin pelejä, mutten halua vajota tuollaiselle tasolle.
Ihan turhaa, mielipahaa vain molemmille niistä syntyy.
Huomaatko muuten miten varovaisia, suorastaan mielisteleviä, viestejä lähetät tytölle? Hänen viestinsä ovat ihan erisävyisiä. Varmasti tyttö myhäilee tyytyväisenä tuon viimeisimmän jälkeen :( Jätti vielä vastaamatta... Helvetti, mikä ämmä!
Kannatetaan! Nessu-paketti esille ja bileet pystyyn
Kaikkea hyvää sulle ap! Vaikutat ihanan sympaattiselta ja tilanteeseen nähden koitat pysyä positiivisena ja rauhallisena. Pisteet sulle siitä! Jos tyttö alkaa yhä enemmän ja enemmän heittää löylyä kiukaalle ja viettämään miehen kanssa useamminkin aikaa, niin lähtisin ehdottomasti suhteesta sen enempää miettimättä.
Ansaitset paljon parempaa. Jos tytöllä ei sitten toimikaan toisen miehen kanssa (mikäli heille jonkin sortin suhde on syntymäisillään) niin voit kunnolla nauraa sille päin naamaa jos se tulee itkemään ja kinumaan sua takaisin. Joku päivä löydät vielä oman prinsessasi <3
[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 17:40"]
Kaikkea hyvää sulle ap! Vaikutat ihanan sympaattiselta ja tilanteeseen nähden koitat pysyä positiivisena ja rauhallisena. Pisteet sulle siitä! Jos tyttö alkaa yhä enemmän ja enemmän heittää löylyä kiukaalle ja viettämään miehen kanssa useamminkin aikaa, niin lähtisin ehdottomasti suhteesta sen enempää miettimättä.
Ansaitset paljon parempaa. Jos tytöllä ei sitten toimikaan toisen miehen kanssa (mikäli heille jonkin sortin suhde on syntymäisillään) niin voit kunnolla nauraa sille päin naamaa jos se tulee itkemään ja kinumaan sua takaisin. Joku päivä löydät vielä oman prinsessasi <3
[/quote]
Eli vasta, kun nainen pettää, niin kannattaa jättää? Vaikka hän on ollut tähän asti suoraan sanottuna törkeä. Ei siitä itsensä kiduttamisesta mitään mitalia saa. Lisäksi ap:lla on sellainen tausta, että voi oikeasti käydä mielenterveydelle vaarallikseksi tuo odottelu.
Joku jo sanoikin, että ihmiset jäävät roikkumaan epäterveisiin suhteisiin. Tulee ihan mieleen "kärsi kärsi niin kirkkaamman kruunun saat" noista neuvoista, joissa vielä käsketään antamaan mahdollisuus. Aina muka pitäisi venyä ja yrittää vielä.
Minulla on paha mieli takiasi. Ymmärräthän itsekin, mitä se kertoo, että sinä joudut pelkäämään, että et saan viestiäsi perille huomenna. Ei ole tervettä, että toinen dominoi niin voimakkaasti. Kuten viesteistä voi todeta, tyttöystäväsi on taitava manipuloija.
Neitosen käytös, viestit ja asenne puhuvat kaikki samaa:
"Turha luulla, että minä alan anella mitään sinulta. Minä teen mitä haluan ja se sinun on paras painaa kalloosi. Alahan vakuutella sitä rakkauttasi taas, koska minä en sitä tee. Olen parasta mitä sulle tulee ikinä tapahtumaan ja saat olla kiitollinen että olet kanssani. Minulla ei ole mitään velvollisuutta tai tarvetta tulla vastaan."
Ap, pistä muija kiertoon.
Oot kokoajan altavastaajana. Ota uusi asenne!! Oot liian helppo.
Ei mtn marttyyriasennetta tyyliin puhelin pois päältä.
Sanot suoraan että sen käytös vituttaa.
Jos ei oikeasti pysty pitämään puoliaan kasvokkain, koska toinen manipuloi, niin minusta on ihan ok jättää viestillä tai puhelimitse. Jopa sen jälkeen, jos olet antanut periksi ja "sovinto" tehty. Eihän tuossa ole muuten mitään järkeä. Eihän tuo yleensä suositeltavaa ole, mutta ei ole kauheasti vaihtoehtoja. Oma mielenterveys menee tässä kuitenkin etusijalle! Huonoon suhteeseen ei pidä jäädä!
Joten, jos sovinto tuntuu taas epäaidolta, ja tyttö puhuu sinut ympäri voit ihan hyvällä omallatunnolla jättää hänet viestillä, jossa selität tilanteen lyhyesti.
-75
siis ootko jotain 15 v? :-D