Tyttöystävä ihastunut toiseen (Ei ole myöntänyt vielä)
Ihan sama tunnistaako tyttöystäväni minut vai ei, mutta kerron kuitenkin ja kysyn neuvoja.
Elikkäs tyttöystäväni oli matkalla n. viikon verran ja tapasi sielä hauskan miehen ja kertoi lähes joka viestissä mitä he olivat puuhanneet päivän aikana. Tunsin erittäin paljon epävarmuutta, joka johti riitaankin mutta se ei ole pääseikka. Tämän jälkeen halusin sopia riidan ja sanoin, että pelkäsin vain että hän haluaa tahallaan satuttaa/tehdä mustasukkaiseksi. Minua ei haittaa se yhtään, vaikka hänellä olisi mies puolisia kavereita. Mutta matkan jälkeen hän tuli kotia ja soitin hänelle sovinto puhelun.
Sovinto puhelussa hän puhui minulle loukkaavasti ja sanoi, kuinka en arvosta häntä ja kuinka toinen mies oli pitänyt hänelle sateenvarjoa sateessa ja kertoi kuinka todella haluaa tutustua tähän mieheen lähemmin. Hän vertaili minua toiseen mieheen jollain tavoilla, kuinka hän oli parempi kuin hänen pitkäaikainen poikaystävänsä. Hän on kertonut uudelle miespuoliselle "kaverilleen" riidoistamme ja hän on sanonut vastaavia asioita "kuinka kestät häntä, eikö hän arvosta sinua" eli innostaa vain enemmän eroamaan. Tyttöystäväni on erittäin paljon sellainen ihminen, joka ajaa itsensä tilanteisiin josta minulle tulee pahaolo. En usko että hän pettäisi minua, mutta ajaa tilanteisiin itsensä että toinen voi luulla, että saa suudella häntä ja sitten leikkii uhria (esim. Toinen vaan tuli ja suuteli). Rumasti sanottu tiedän, en osaa sanoa nätimminkään. Tuosta arvostamisesta vielä sen verran, että tyttöystäväni ei muistanut minua vuosipäivänämme kun vein hänet syömään, ostin kukkia ja hieroin, halailen häntä aina takaapäin julkisilla paikoilla, vaikka kaupoissa kun hän valitsee tavaratoita, avaan hänelle lähes aina auton ovet. Tuntuu kuin hän ei muistaisi enään minua, uuden "kaverinsa" jälkeen. Se häiritsee myös erittäin paljon, kuinka kikseissä hän selitti hänestä, kuinka he olivat menneet yhdessä karkkikauppaan ja ostaneet karkit yhteiseksi ja syöneet yhdessä ym. Okei pieniä asioita, mutta häiritseviä. Hän aloitti myös (ihan itse) kertomaan puhelussa, kuinka jotain pervouksia oli puhunut (en tiedä mitä), mutta sen jälkeen sanoi "olisiko säästä pitänyt puhua?". Ei tarvi säästä puhua, mutta joku raja noissakin mitä puhuu jos on suhteessa, ainakin itse olen jättänyt tissit,pillu,penis jutut naispuolisten kaverien kanssa pois kun olen suhteessa. Tarviiko tollasia silti poikaystävälle kertoa? Olenko oikeutetusti epävarma vai mitä mieltä ihmiset täälä on?
Ensimmäinen suhde kuitenkin kyseessä.
Mitä tässä nyt kannattaisi tehdä? Lähteä pois suhteesta vai jäädä odottamaan epävarmana mitä tapahtuu? Eihän se oli oikein kestää tälläistä epävarmuutta suhteessa ja kun toinen ei aio asialle tehdä mitään, mikä auttaisi minua. On varmaan väärin kieltää uusi kaverisuhdekaan? Muttakun ei tekisi mieli odottaa niin kauan, että jotain tapahtuu ja sitten vasta oikeutetusti ruveta kieltelemään, "Nokun menit suutelemaan sitä, niin et saa enään kaveri olla". Enkait ole oikeutettu tekemään vielä mitään, vaikka hän jo vertailee minua häneen ja viettää aikaan hänen kanssa, avautuu hänelle riidoistamme (hän on tuntenut uuden kaverinsa n. viikon). Kait pitää odottaa vaan niin kauan, että jotain pettämistä tapahtuu? Ja ei todellakaan haittaa jos hänellä on miespuolisia kavereita, mutta hän on vetänyt tän yhden kaverin jo tähän sekasotkuun mukaan vertailemalla minua häneen, joka ei omasta mielestäni ainakaan ole oikein. Sen takia tunnen vielä enemmän epävarmuutta, kun hän kaveeraa hänen kanssaan.
Neuvoja, kiitos?
Kommentit (278)
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 19:11"]
Kiitos kaikille vastauksista, toivoisin lisää vastauksia että saisin jotain näkökantaa tähän asiaan. En todellakaan tiedä itse mikä on väärin tai oikein, tällä hetkellä tuntuu että minä olen syypää tähän ja tehnyt väärin.
[/quote]
Et ole tehnyt väärin. Tyttö teki väärin. Sinä et saa samaan tapaan jutella tytöille ja nyt hän juttelee sille jätkälle noin! Sinä huomautit tästä ja nyt hän yrittää luikerrella vastuusta syyllistämällä sinua. Hän tietää, että olet ollut kiusattu ja tietää, että sinut saa parhaiten hiljaiseksi vertaamalla toiseen jätkään ja loukkaamalla. Hän tuntee heikot kohtasi, eikä epäillyt käyttää niitä edukseen!
Terveisin ALOITTAJA!
No mutta en mä nyt voi yhtäkkiä sysätä kaikkea tyttöystäväni päälle, että "jooh katoin netistä ja näin tää juttu menikin". Tottakai olen itsekin syyllinen joihinkin asioihin, mutta ollaan saatu "sovittua" asia jo, niin en jaksa sitä enempää vaikka asia kummitteleekin mielessäni vielä. Olen huomannut ennenkin, että ongelma on jäänyt aina kummittelemaan omaan mieleeni jonkun takia, vaikka olemme saaneet "sovittua" asian. Olen ajatellut, että kyse on ongelman ymmärtämisestä tai vastaavasta, että tyttöystäväni ei ole antanut ymmärrystä ongelmaani tai jotain.
Tämä > tapaavat kääntyä siihen, kuinka paha mieli tytöllä on ja hups!
Kyllä hän pyytää anteeksi, mutta yleensä se ei tunnu jonkun takia anteeksi pyynnöltä. En tiedä miksi, en todellakaan tiedä. Ehkä kerkeän alistua ensin itse ja pyydellä häntä anteeksi, jonka jälkeen hän vasta pyytää anteeksi?
En edes muista tilanteista muutakun tuon, että anteeksi pyynnöt eivät tunnu anteeksi pyynnöiltä niinkuin silloin kun olin pieni ja joku pyysi anteeksi, siitä sai hyvän mielen ja asia oli sovittu sen jälkeen.
Suhteessamme anteeksi pyyntö ei tuo sovintoa, vaan paha oloni vaan jatkuu niin kauan kunnes unohdan sen itse.
sä ap olet moneen kertaan sanonut jo 'tyttö ei ole minua pettänyt'. mun mielestä on, henkinen pettäminen on yhtä julmaa! tyttö kertoo tälle kaverille kaiken teidän välillä jne...
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 18:52"]
Terveisin ALOITTAJA
Tyttöystäväni kertoi matkalle ollessaan noin 2-3/4 hänen viesteistään matkan ajalta kertoi miehestä. Hän sanoi ettei huomannut selittävänsä siitä niin paljon, kun se ei ollut hänelle mikään iso asia. Tuntuu pahalta, että suutuin koko asiasta :(
[/quote]
Kyllä ihan asiasta suutuit. Viestien sisällöstä (yhteiset karkit ym.) voi päätellä paljon. Tytön reaktiostahan voimmekin jo päätellä, että osui ja upposi! Alkoi syyttelemään sinua ja vertaamaan toiseen mieheen!
Rautalanka: Tyttö on ihastunut, mutta ei tajunnut sinunkin huomaavan. Jäätyään kiinni panikoi ja lyö heikkoon kohtaan (tietää itsetunto-ongelmistasi) syyttelemällä liian vähästä huomioinnista. Ihan kuin se oikeuttaisi hänen toimintansa! Koska sinua on kiusattu, uskot, että vika oli sinun, mutta silti sinulla on jostakin syystä paha mieli = tuntuu väärältä. No se on väärin!
Suuttumisesi oli oikeutettu tietäen tytön luonteen. KUKAAN viaton ei toistuvasti ajaudu mainitsemiisi tilanteisiin, joissa tulee pusua ym. Kyllä se on tyttö ihan itse lähtenyt leikkiin. Varatun naisen täytyy antaa ymmärtää aika helvetin paljon, että miehet uskaltaa esim. suudella. Tai sitten ei kerro olevansa varattu edes sivulauseessa, mikä myös puhuu omaa kieltään. :(
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 17:44"]
Mistä kuvittelet, että tyttöystäväsi käyttää AV-palstaa?
[/quote]
On siis ihmisiä, jotka eivät käytä av-palstaa!?! Vaikea uskoa.
Älä hyvä poika vaan ala ruikuttamaan tytön perään. Tyttö on käyttäytynyt nyt huonosti ja yrittää tehdä sinusta mustasukkaista tai sitten on oikeasti ihastunut siihen toiseen. Et saa ruikuttamalla ja kerjäämällä mitään hyvää aikaiseksi. Ala vaikka harrastamaan jotain ja innustu siitä ja kerro innostuneesti siitä tytöllesi. Älä mene mukaan hänen peliinsä. Jos tyttö on ihastunut, et sitä ihastusta saa pois ruikuttamalla ja roikkumalla kiinni hänessä. Ja jos ero tulee, niin se oli sitten tarkoitettu niin. Kun löytyy se oikea, olette molemmat niin rakastuneita ettei tämmöisiä toisiin ihastumisia tapah´du (ainkaan ensimmäiseen pariin vuoteen).
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 19:28"]
Terveisin ALOITTAJA!
No mutta en mä nyt voi yhtäkkiä sysätä kaikkea tyttöystäväni päälle, että "jooh katoin netistä ja näin tää juttu menikin". Tottakai olen itsekin syyllinen joihinkin asioihin, mutta ollaan saatu "sovittua" asia jo, niin en jaksa sitä enempää vaikka asia kummitteleekin mielessäni vielä. Olen huomannut ennenkin, että ongelma on jäänyt aina kummittelemaan omaan mieleeni jonkun takia, vaikka olemme saaneet "sovittua" asian. Olen ajatellut, että kyse on ongelman ymmärtämisestä tai vastaavasta, että tyttöystäväni ei ole antanut ymmärrystä ongelmaani tai jotain.
Tämä > tapaavat kääntyä siihen, kuinka paha mieli tytöllä on ja hups!
Kyllä hän pyytää anteeksi, mutta yleensä se ei tunnu jonkun takia anteeksi pyynnöltä. En tiedä miksi, en todellakaan tiedä. Ehkä kerkeän alistua ensin itse ja pyydellä häntä anteeksi, jonka jälkeen hän vasta pyytää anteeksi?
En edes muista tilanteista muutakun tuon, että anteeksi pyynnöt eivät tunnu anteeksi pyynnöiltä niinkuin silloin kun olin pieni ja joku pyysi anteeksi, siitä sai hyvän mielen ja asia oli sovittu sen jälkeen.
Suhteessamme anteeksi pyyntö ei tuo sovintoa, vaan paha oloni vaan jatkuu niin kauan kunnes unohdan sen itse.
[/quote]
Olet itse niin sisällä tilanteessa, että et näe metsää puilta. Toki ihan normaalia, näin meillä kaikilla. :)
Eli:
1) sovinto tuntuu keskeneräiseltä
2) koet, että tyttö ei ota ongelmaa yhtä tosissaan
3)anteeksipyyntö ei tunnu "aidolta"
Viittaa vahvasti siihen, että tyttö pyytää anteeksi vain saadakseen riidan päättymään, eikä näe oikeasti omassa toiminnassaan vikaa :( Vaistoa oikeasti kannattaa kuunnella, tuollaiset tuntemukset eivät tule tyhjästä. Millä äänensävyllä tyttö pyytää anteeksi ja millaisilla sanoilla?
esim. "Anteeksi, että loukkasin." on aivan eri asia kuin "Anteeksi, en arvannut sinun loukkaantuvan tuollaisesta."
Ehkäsyy on tässä tai sitten olen väärässä. Joku on silti pielessä, kun jää sellainen kumma tunne "sovinnon" jälkeen
Päättyykö riidat aina siihen, tää sinä ensin pyydät anteeksi ja tyttö heltyy vasta sitten? Jos näin on, niin juokse!
Tyttöystäväsi vaikuttaa lutkahtavalta, anteeksi :( Ajautuu tuollaisiin tilanteisiin, ei opi niistä, ei mainitse olevansa varattu, heti on hengaamassa kahdestaan uuden kanssa. Pettäjät muuten ovat nimenomaan mustasukkaisia, koska ajattelevat muiden olevan samanlaisia.
Sinut on henkisesti alistettu :'( Terapeutille! Etenkin kiusaamistaustan takia. Katso sitten miten suhteessa kannattaa edetä.
Onko suhde tyttöystäväsikin ensimmäinen? Siis sinun kanssasi.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 17:51"]Ei asu kauempana, vaan samassa kaupungissa tyttöystäväni kanssa.
Tyttöystäväni oli matkalla toisessa maassa isolla porukalla, jossa tapasi hänet ja he viettivät kaiken ajan yhdessä sielä.
[/quote]
Olivatko Kreikassa?!!
Jo "sovitun" asiankin voi nostaa uudelleen pöydälle. Ihan jopa siksi, että on muuttanut mieltään, eikä joku asia ole enää ok. Erityisesti, jos tunnet ettei ratkaisu alunperinkään tyydyttänyt, kyllä sinun se pitää puolisolle sanoa. Jos joku asia jää vaivaamaan, niin se vaikuttaa ainakin vähän käytökseesi vaikka et sitä huomaisi.
Ei suhde voi toimia, jos toisesta tuntuu, ettei saa sanomaansa perille tai tuntee jäävänsä jalkoihin. Sinulla on vastuu avata suusi, vaikka tyttöystävä voikin siitä pahastua. Tytöllä taas on vastuu hakea kanssasi kompromissiä. Jos tämä ei onnistu, eikä hän tunnu olevan AIDOSTI pahoillaan, asia jää taas ikäänkuin roikkumaan ja teidän on oikeasti parempi jatkaa elämäänne erikseen.
Jos tyttöystävääsi vaivaisi jokin, haluaisit kai, että hän kertoo syyn vaikka saattaisit pahoittaa mielesi. Toisen ei kuulu kärsiä hiljaa, tavoite on, että molemmat ovat onnellisia! :)
tyttöystäväni on ollut ennen, jossain teini suhteessa ennen minua. Olen hänen ensimmäinen vakava suhde kuitenkin ja ensirakkaus.
Minkälainen mieliala Ap? Tunnetko saaneesi apua, oivalluksia, uusia näkökulmia? Tiedätkö, mitä aiot tehdä?
Terveisin ALOITTAJA!
En tiedä, aika sekava olo en tosiaankaan ymmärrä mistään mitään.
En tiedä olenko selittänyt asian jotenkin, että se näyttäisi muiden silmissä hänen syyltään kaikki tai vastaavaa. Vaikea uskoa, että tää nyt noin paljolti olisi hänen syytään. Ehkä pitäisi hankkiutua terapeutille tai vastaavaalle, tukikäyntejä tai jotain.
Minulla on silti tosi hyvä itsetunto, vaikka minua onkin kiusattu ja kyllä joskus minua vaivaa entiset ajat niin paljon, että saatan itkeä ym.
Kyllä sain jonkin verran uusia näkökulmia, kiitokset kaikille ihanille auttajille :)
Hei Ap,
Tälleen omasta näkökulmasta voisin sanoa, että kumppanisi ei sinua kyllä rakasta ihan 100%. Ja selkeästi on epävarma suhteestanne ja sinusta, vaikka sinussa ei olisikaan mitään vikaa. Muut miehet kiinnostavat ja mielessä on varmasti jo pyöritellyt seurustelua tämän toisen miehen kanssa. En halua sinulle pahaa mieltä mutta haluan että tajuat todellisuuden.
Mistäkö tiedän? No, edellinen suhde ei vakuuttanut minua täysin. Koin, että miehessä oli kaikenlaista "vikaa" ja sellaisia asioita, jotka eivät minua miehissä miellytä. No, tanssin muiden kanssa baareissa läheisesti,viestittelin, meinasin tavatakkin muita. En potenut huonoa omatuntoa, koska en häntä AIDOSTI rakastanut.
Mutta nykyisin, uudessa suhteessani ei tulisi kuuloonkaan, että noin tekisin. Tulisi niin huono omatunto ja morkkis, että oksat pois. Miksi näin? Koska rakastan miestäni 100% kaikkine puolineen, enkä vaan yksinkertaisesti VOISI satuttaa häntä.
Tuollaisen "pienen pelin" pitäminen toisen kanssa, ja vielä sinun mollaaminen kertoo siitä, että nainen ei ole tosissaan kanssasi, ja todennäköisesti haluaa pitää sinut varalla vielä......sori vaan. Joten älä roiku tuommoisessa enää, ihan totta.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 20:34"]
Terveisin ALOITTAJA!
En tiedä, aika sekava olo en tosiaankaan ymmärrä mistään mitään.
En tiedä olenko selittänyt asian jotenkin, että se näyttäisi muiden silmissä hänen syyltään kaikki tai vastaavaa. Vaikea uskoa, että tää nyt noin paljolti olisi hänen syytään. Ehkä pitäisi hankkiutua terapeutille tai vastaavaalle, tukikäyntejä tai jotain.
Minulla on silti tosi hyvä itsetunto, vaikka minua onkin kiusattu ja kyllä joskus minua vaivaa entiset ajat niin paljon, että saatan itkeä ym.
Kyllä sain jonkin verran uusia näkökulmia, kiitokset kaikille ihanille auttajille :)
[/quote]
Lue aloitusviestisi, koska se kertoo asiat juuri niin kuin ne ovat. On normaalia epäillä omaa versiotaan sen jälkeen, kun asiaa miettii paljon ja käy läpi tyttöystävän kanssa, joka kuullostaa kyllä, anteeksi, vähän narsistiselta. Tiedän, koska tunnistan itsessäni samoja piirteitä paineen alla. Hänellä on ilmeisesti jäänyt jotain elämästä välistä ja hakee nyt sitä tästä uudesta tuttavuudesta. Joillekin ihmisille on tärkeää olla jatkuva ihailun kohde ja etsivät sitä ihailua kaikkialta. Älä syytä itseäsi, on normaalia olla vihainen ja turhautunut tuollaisessa tilanteessa.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 18:47"]
Terveisin ALOITTAJA
Minusta tuntuu, että olen itse huono ihminen ja narsisti tai jotain vastaavaa :/
Kysyin tyttöystävältäni pitääkö hän minua sellaisena ja hän kielsi sen kuitenkin, mutta tuntuu että kiduttaisin tyttöystävääni jollain tavalla... masentelemalla ja kaikella tällä..
En voi puhua asioista hänelle ilman, että loukkaisin häntä :/
Minusta tuntuu erittäin huonolta olla hänen kanssaan nyt, mutten voi kertoa sitä koska se loukkais häntä ja haluan kuitenkin olla hänen kanssaan pitkällä tähtäimellä.
Näitä on monia asioita, joita en voi kertoa hänelle nyt :(
[/quote]
Parisuhteessa täytyy pystyä puhumaan asioista. Ongelmat eivät katoa minnekkään vaan ne on selvitettävä. Tällöin voi tulla paha mieli toiselle tai molemmille ja se on ihan normaalia. Näistä täytyy silti puhua.
Jos keskusteluyritykset (ja sinun suuttumisesi loukatuksi tulon jälkeen) tapaavat kääntyä siihen, kuinka paha mieli tytöllä on ja hups! itse ongelma jäi roikkumaan tai sivuosaan, niin hälytyskellojen pitäisi soida. Tai jos tyttö antaa muuten ymmärtää, että on paha mieli, mutta ei ole pyytänyt anteeksi! Ja anteeksipyynnöksi lasketaan vain "anteeksi"! "En ymmärtänyt, että tunnet tuolla lailla" ei riitä! Se on vaan sinun syyllistämistäsi.