Tyttöystävä ihastunut toiseen (Ei ole myöntänyt vielä)
Ihan sama tunnistaako tyttöystäväni minut vai ei, mutta kerron kuitenkin ja kysyn neuvoja.
Elikkäs tyttöystäväni oli matkalla n. viikon verran ja tapasi sielä hauskan miehen ja kertoi lähes joka viestissä mitä he olivat puuhanneet päivän aikana. Tunsin erittäin paljon epävarmuutta, joka johti riitaankin mutta se ei ole pääseikka. Tämän jälkeen halusin sopia riidan ja sanoin, että pelkäsin vain että hän haluaa tahallaan satuttaa/tehdä mustasukkaiseksi. Minua ei haittaa se yhtään, vaikka hänellä olisi mies puolisia kavereita. Mutta matkan jälkeen hän tuli kotia ja soitin hänelle sovinto puhelun.
Sovinto puhelussa hän puhui minulle loukkaavasti ja sanoi, kuinka en arvosta häntä ja kuinka toinen mies oli pitänyt hänelle sateenvarjoa sateessa ja kertoi kuinka todella haluaa tutustua tähän mieheen lähemmin. Hän vertaili minua toiseen mieheen jollain tavoilla, kuinka hän oli parempi kuin hänen pitkäaikainen poikaystävänsä. Hän on kertonut uudelle miespuoliselle "kaverilleen" riidoistamme ja hän on sanonut vastaavia asioita "kuinka kestät häntä, eikö hän arvosta sinua" eli innostaa vain enemmän eroamaan. Tyttöystäväni on erittäin paljon sellainen ihminen, joka ajaa itsensä tilanteisiin josta minulle tulee pahaolo. En usko että hän pettäisi minua, mutta ajaa tilanteisiin itsensä että toinen voi luulla, että saa suudella häntä ja sitten leikkii uhria (esim. Toinen vaan tuli ja suuteli). Rumasti sanottu tiedän, en osaa sanoa nätimminkään. Tuosta arvostamisesta vielä sen verran, että tyttöystäväni ei muistanut minua vuosipäivänämme kun vein hänet syömään, ostin kukkia ja hieroin, halailen häntä aina takaapäin julkisilla paikoilla, vaikka kaupoissa kun hän valitsee tavaratoita, avaan hänelle lähes aina auton ovet. Tuntuu kuin hän ei muistaisi enään minua, uuden "kaverinsa" jälkeen. Se häiritsee myös erittäin paljon, kuinka kikseissä hän selitti hänestä, kuinka he olivat menneet yhdessä karkkikauppaan ja ostaneet karkit yhteiseksi ja syöneet yhdessä ym. Okei pieniä asioita, mutta häiritseviä. Hän aloitti myös (ihan itse) kertomaan puhelussa, kuinka jotain pervouksia oli puhunut (en tiedä mitä), mutta sen jälkeen sanoi "olisiko säästä pitänyt puhua?". Ei tarvi säästä puhua, mutta joku raja noissakin mitä puhuu jos on suhteessa, ainakin itse olen jättänyt tissit,pillu,penis jutut naispuolisten kaverien kanssa pois kun olen suhteessa. Tarviiko tollasia silti poikaystävälle kertoa? Olenko oikeutetusti epävarma vai mitä mieltä ihmiset täälä on?
Ensimmäinen suhde kuitenkin kyseessä.
Mitä tässä nyt kannattaisi tehdä? Lähteä pois suhteesta vai jäädä odottamaan epävarmana mitä tapahtuu? Eihän se oli oikein kestää tälläistä epävarmuutta suhteessa ja kun toinen ei aio asialle tehdä mitään, mikä auttaisi minua. On varmaan väärin kieltää uusi kaverisuhdekaan? Muttakun ei tekisi mieli odottaa niin kauan, että jotain tapahtuu ja sitten vasta oikeutetusti ruveta kieltelemään, "Nokun menit suutelemaan sitä, niin et saa enään kaveri olla". Enkait ole oikeutettu tekemään vielä mitään, vaikka hän jo vertailee minua häneen ja viettää aikaan hänen kanssa, avautuu hänelle riidoistamme (hän on tuntenut uuden kaverinsa n. viikon). Kait pitää odottaa vaan niin kauan, että jotain pettämistä tapahtuu? Ja ei todellakaan haittaa jos hänellä on miespuolisia kavereita, mutta hän on vetänyt tän yhden kaverin jo tähän sekasotkuun mukaan vertailemalla minua häneen, joka ei omasta mielestäni ainakaan ole oikein. Sen takia tunnen vielä enemmän epävarmuutta, kun hän kaveeraa hänen kanssaan.
Neuvoja, kiitos?
Kommentit (278)
No et todellakaan pyydä anteeksi. Et ole tehnyt mitään väärää! Haluatko antaa hänelle itsestäsi täysin tossukan kuvan? Jos tuo paapominen ja matelu ei lopu, sinun on ihan turha edes haaveilla tasa-arvoisesta suhteesta.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 12:08"]
Terveisin ALOITTAJA!
Kiitoksia vastauksista, eikä tässä vielä ole kaikki.
Tyttöystäväni menee 4 hengen porukalla tekemään jotain esitelmä juttua matkastansa, tämän kyseisen pojan luo.
En usko, että mitään tapahtuu koska he ovat 4 hengen porukalla sielä. Harmittaa silti, että hän menee hänen kotia asti ja pitää kaikkea tätä mitä on tehnyt ihan oikeutettuna :/
[/quote]
Nyt pistät heti viestiä tytölle, että: ihanko tosissaan on menossa sen jätkän kotiin vaikka tietää sinun tunteesi tilanteesta? Asia ei ole sinulle ok, joten eikö voisi sosialisoida vähän vähemmän kunnes olette asian selvittäneet.
Voin vain arvailla, mitä tytön päässä liikkuu, mutta veikkaisin jotain tämän tyylistä: "No, nyt se taas kiukuttelee jostain. Antaa sen mököttää. Minähän menen." Tyttö on ihastunut, haluaa viettää aikaa miehen kanssa ja sinun mielipiteesi on yhdentekevä. Ei välitä edes sen verran, että jätttäisi kertomatta kenen luo menee. Vääntää veistä haavassa. Tyttö todennäköisesti keksii itselleenkin miljoona ja yksi tekosyytä, miksi hän on oikeutettu menemään.
Se että menee porukalla, ei takaa vielä mitään. Älä ole sinisilmäinen! Mitäs sitten, kun se "ryhmätyö" on valmis? Äkkiäkös sanoo, että menee eri bussilla tai kyydillä kuin muut ja tadaa, muut lähtee ja pari saa olla kahdestaan!
Sinä sovittelit viimeisessä viestissä, tyttösi jätti vastaamatta... Haloo! Älä nyt ainakaan laita uutta viestiä. Sitä pimu just ajaa takaa! Sua kohdellaan just niinku sä annat sua kohdella. Pidä puolesi mies
Sinä sovittelit viimeisessä viestissä, tyttösi jätti vastaamatta... Haloo! Älä nyt ainakaan laita uutta viestiä. Sitä pimu just ajaa takaa! Sua kohdellaan just niinku sä annat sua kohdella. Pidä puolesi mies
Älä vaan pyydä anteeksi äläkä lähetä viestiä! Anna hänen laittaa sinulle seuraava viesti, muuten olet vain entistä enemmän tossun alla, sitähän sinä et halua. Älä tyydy kohtaloosi, ansaitset niin paljon parempaa kuin tuollaisen ämmän.
Ap, älä lähetä tytölle yhtäkään viestiä! Olet selvästi hyvin kiltti ihminen, mutta tyttö ei arvosta kiltteyttäsi yhtään vaan päinvastoin testaa, kuinka törkeää käytöstä sinä olet valmis häneltä sietämään. Ikävä kyllä moni nainen ei pidemmän päälle jaksa "liian kilttiä" miestä, jota saa kohdella miten vain. Silloin tulee helposti tarve testata, missä se miehen sietokyvyn raja menee (vai onko sellaista ollenkaan).
Tyttö toimii ehdottomasti väärin, enkä tarkoita, että sinussa olisi mitään vikaa. Tulevaisuuden kannalta sanon kuitenkin vinkkinä, että edellytä naisen kohtelevan sinua yhtä hyvin kuin sinäkin kohtelet häntä. Muuten olet aina suhteissa se "tossukka", jonka joku justiina polkee jalkoihinsa ja sitten heittää pois kuin vanhan rätin.
Komppaan edellistä! Älä haksahda tuohon! Mitään ryhmätyötä ei välttämättä edes ole! Tai sitten se tehdään muualla. Mikään ei myöskään tosiaan estä näitä kahta jäämästä miehen kotiin muiden lähtiessä!
Minä menin katsomaan työkaverin uutta... no, vaikka sohvaa(en kerro, ettei tunnisteta). Hän oli hankinnastaan töissä ja olin tietysti mielettömän ;) kiinnostunut. Mainitsin menostani parille työkaverillekin päivän aikana. Miehelle sanoin meneväni sinne naispuolisen työkaverini kanssa. Naiskollegani vielä vannotin kysyttäessä sanomaan asian pitävän paikkansa.Suostui heti, kerroin vain mieheni olevan mielettömän mustasukkainen. Todellisuudessa menin miehen luo yksin ja harrastin seksiä.
Jos et saa estettyä tytön menoa ja selviää, että jäi miehen kanssa kaksin jätä tyttö. On pettänyt tai ainakin osoittanut, että sinun tunteillasi ei ole mitään merkitystä. Ei muuten sitten varmasti myönnä mitään. Eihän se ole tähänkään asti myöntänyt.
-Se joka aiemmin kertoi pettäneensä miestään työkaverin kanssa
Terveisin ALOITTAJA!
Laitoin viestiä nyt ja kysyin onko hän käynyt sielä jo, vai onko menossa vai mitä.
Laitan hänet ottamaan vastuuta teoistaan ja en usko, että pystyn koskaan luottaan täysin tyttöystävääni enään. Olen saanut vain negatiivista palautetta hänen käytöksestänsä ja 3 ystävääni on suositellut jo jättämään hänet. Olen ihan tämän topicin heille lähettänyt ja jutellut muutenkin. Siltikin olen itse toiveikas ja tekisi mieli jäädä tallottavaksi suhteeseen... :/
Jos meinaat sortua, ala listata tytön tekosia: vuodatus parisuhteestanne sille jätkälle, ei merkkiäkään katumuksesta, oli menossa jätkän luo jne. Listahan on pitkä. Voi kummasti valaa sinuun lisää tahdonvoimaa ;)
Jos meinaat sortua, ala listata tytön tekosia: vuodatus parisuhteestanne sille jätkälle, ei merkkiäkään katumuksesta, oli menossa jätkän luo jne. Listahan on pitkä. Voi kummasti valaa sinuun lisää tahdonvoimaa ;)
"Siltikin olen itse toiveikas ja tekisi mieli jäädä tallottavaksi suhteeseen... :/"
Se kuuluu asiaan. Varsinkin, kun on itse panostanut suhteeseen täysillä. Osaamme huijata itseämme hyvin ja keksiä perusteluja, miksi jäädä. (Mieti vaikka naista, joka on väkivaltaisessa suhteessa alkoholistin kanssa, mutta ei silti lähde.) Ihminen välttää luonnostaan konflikteja, pelkää uutta ja pitää tuttua turvallisena. Ero on aina hyppy tuntemattomaan. Koska olet nuori ja kyseessä on ensirakkaus, niin hetken se tuntuu maailmanlopulta.
Kuulostaa kliseeltä, mutta myöhemmin huomaat, että päätös oli oikea ja ihmettelet, miksi se eroaminen oli niin vaikeaa. Tuolloin, et katsos enää ole henkisesti kiinni hänessä.
Jos myös kaverisi ovat kehottaneet jättämään tytön, luottaisin kyllä heidän arvioonsa. He ovat nähneet suhteestanne enemmän kuin me palstailijat. Voi olla, että tyttö ei eroamisesta niin hätkähdä tai sitten alkaa itkeä, valittaa ja mankua sinua takaisin. Muista, että jos otat hänet takaisin, annat taas periksi! Hän oppii taas, ettet pysty tosissasi pysymään päätöksissä, kun hän heittäytyy heikoksi ja surkuteltavaksi edessäsi.
Ap sun tyttöystäväs pyörittää sua ihan miten haluaa, sun ei olis pitänyt antaa sen niin tehdä, vaan arvostaa itseäsi eikä antaa toisen tallata.
Onko sulla paha olla? Haluatko että se loppuu? Ainoo keino on jättää se heti. Saattaa haluta takasin jos ei uuden kaverin kanssa onnistu. Saattaa haluta pitää sua varalla kunnes on varma uudesta. Kaikki tämä syö sun itsetuntoasi ja vajoat vaan alemmaksi :( sillä että tyttö arvostaa sua vielä vähemmän jne
Säästä aikaa ja lopeta nyt heti, arvosta+rakasta ensin itseäsi. tsemppiä.
Ap! Tule sitten kertomaan mitä tyttö vastasi! Meillä tsempataan sua koko perhe! <3
t. kolmen teinin äiti
Itse suosittelin aiemmin, että juttelet tytön kanssa ja jatkatte, jos ongelam ratkeaa. Homma alkaa kuitenkin saada sellaisia piirteitä, että suosittelen jättämään tytön heti! Ei mitään tilaisuuksia hänelle puhua sinua taas ympäri.
Sitä terapiaa voisi tuon kiusaamistaustan takia harkita myös. Sen luulisi nousevan esiin eron yhteydessä ja muutekin heijastuvan ihmissuhteisiisi. Paha sanoa, kun ei henkilökohtaisesti tunneta. En siis tarkoita, että sinussa on jotain vikaa. Erotilanteessa tukea ei vaan voi saada koskaan liikaa. :)
Aloittaja, lopeta heti olemasta tuollainen tohveli! Tyttöystävästi käyttäytyy TODELLA törkeästi, itse en ikinä voisi puhua samalla tavalla omalle poikaystävälleni! Jos parisuhteessa toinen käyttäytyy huonosti, siitä saa ihan oikeasti suuttua. En ymmärrä miksi sulla on huono omatunto, kun tyttöystäväsi on tässä se joka käyttäytyy epäkunnioittavasti.
Nyt kaivat itsekunnioituksesi jostain ja teet tytölle selväksi, että tuollainen peli ei vetele. Jotkut tytöt nyt vaan ovat sellaisia, että pyörittävät miehiä miten vaan jos mies antaa siihen mahdollisuuden.
Itse jättäisin poikaystäväni heti, jos käyttäytyisi minua kohtaan noin törkeästi, ja kehottaisin sinuakin miettimään kahdesti, haluatko jatkaa tuollaisen kanssa... Jos kuitenkin välttämättä haluat, niin pistät nyt oikeasti kovan kovaa vastaan etkä anna tytölle periksi! Hän on tässä se jonka kuuluu pyytää anteeksi.
Tyttöystäväni vastasi viestiini syyllistävästi :/
Kun kerroin, etten halua että hän tapaa miestä porukalla siihen asti että saadaan meidän välit kuntoon ja sanoin, että sillä ei oo positiivinen vaikutus meidän suhteelle ja painotin, että haluan käydä asiat läpi ensin kasvotusten.
Viesti oli tasan tarkkaan näin : "pitääkö mun jättää kurssi kesken, koska sä käsket? Toi blogijuttu kuuluu pakollisena osana että saan sen kurssin. Ja ainut järkevä paikka on tehdä se täälä (kaupunki).. Haluatko todella että en saa tosta matkasta kurssia? Haluatko että katkasen välit? ja millä ei oo positiivinen vaikutus meidän suhteelle?
Mitä kaverit on sanoneet asiaan? Kai sait heiltä tukea, kun kerran vietit päivän heidän kanssaan?
Oon lukenu koko (piiiitkän) ketjun läpi ja oon ihan ymmälläni. Miksi helvetissä sä selittelet akan tekemisiä paremmaksi ja mietit miten hyvitellä sitä? Haluat muka oikeesti jatkaa sen kanssa tän kaiken paskan jälkeen vaikka itsekin näytät tajuavan, että sama meno vaan jatkuu. Ootko ikinä harkinnu s/m-seksiä? Vois olla sun juttu... Just, kun näyttää siltä, et oot tullu vähän järkiis ni heti seuraavaks oot taas antamassa akalle periksi. Ryhdistäydy!!!
Terveisin ALOITTAJA!
Kiitoksia vastauksista, eikä tässä vielä ole kaikki.
Tyttöystäväni menee 4 hengen porukalla tekemään jotain esitelmä juttua matkastansa, tämän kyseisen pojan luo.
En usko, että mitään tapahtuu koska he ovat 4 hengen porukalla sielä. Harmittaa silti, että hän menee hänen kotia asti ja pitää kaikkea tätä mitä on tehnyt ihan oikeutettuna :/