Tyttöystävä ihastunut toiseen (Ei ole myöntänyt vielä)
Ihan sama tunnistaako tyttöystäväni minut vai ei, mutta kerron kuitenkin ja kysyn neuvoja.
Elikkäs tyttöystäväni oli matkalla n. viikon verran ja tapasi sielä hauskan miehen ja kertoi lähes joka viestissä mitä he olivat puuhanneet päivän aikana. Tunsin erittäin paljon epävarmuutta, joka johti riitaankin mutta se ei ole pääseikka. Tämän jälkeen halusin sopia riidan ja sanoin, että pelkäsin vain että hän haluaa tahallaan satuttaa/tehdä mustasukkaiseksi. Minua ei haittaa se yhtään, vaikka hänellä olisi mies puolisia kavereita. Mutta matkan jälkeen hän tuli kotia ja soitin hänelle sovinto puhelun.
Sovinto puhelussa hän puhui minulle loukkaavasti ja sanoi, kuinka en arvosta häntä ja kuinka toinen mies oli pitänyt hänelle sateenvarjoa sateessa ja kertoi kuinka todella haluaa tutustua tähän mieheen lähemmin. Hän vertaili minua toiseen mieheen jollain tavoilla, kuinka hän oli parempi kuin hänen pitkäaikainen poikaystävänsä. Hän on kertonut uudelle miespuoliselle "kaverilleen" riidoistamme ja hän on sanonut vastaavia asioita "kuinka kestät häntä, eikö hän arvosta sinua" eli innostaa vain enemmän eroamaan. Tyttöystäväni on erittäin paljon sellainen ihminen, joka ajaa itsensä tilanteisiin josta minulle tulee pahaolo. En usko että hän pettäisi minua, mutta ajaa tilanteisiin itsensä että toinen voi luulla, että saa suudella häntä ja sitten leikkii uhria (esim. Toinen vaan tuli ja suuteli). Rumasti sanottu tiedän, en osaa sanoa nätimminkään. Tuosta arvostamisesta vielä sen verran, että tyttöystäväni ei muistanut minua vuosipäivänämme kun vein hänet syömään, ostin kukkia ja hieroin, halailen häntä aina takaapäin julkisilla paikoilla, vaikka kaupoissa kun hän valitsee tavaratoita, avaan hänelle lähes aina auton ovet. Tuntuu kuin hän ei muistaisi enään minua, uuden "kaverinsa" jälkeen. Se häiritsee myös erittäin paljon, kuinka kikseissä hän selitti hänestä, kuinka he olivat menneet yhdessä karkkikauppaan ja ostaneet karkit yhteiseksi ja syöneet yhdessä ym. Okei pieniä asioita, mutta häiritseviä. Hän aloitti myös (ihan itse) kertomaan puhelussa, kuinka jotain pervouksia oli puhunut (en tiedä mitä), mutta sen jälkeen sanoi "olisiko säästä pitänyt puhua?". Ei tarvi säästä puhua, mutta joku raja noissakin mitä puhuu jos on suhteessa, ainakin itse olen jättänyt tissit,pillu,penis jutut naispuolisten kaverien kanssa pois kun olen suhteessa. Tarviiko tollasia silti poikaystävälle kertoa? Olenko oikeutetusti epävarma vai mitä mieltä ihmiset täälä on?
Ensimmäinen suhde kuitenkin kyseessä.
Mitä tässä nyt kannattaisi tehdä? Lähteä pois suhteesta vai jäädä odottamaan epävarmana mitä tapahtuu? Eihän se oli oikein kestää tälläistä epävarmuutta suhteessa ja kun toinen ei aio asialle tehdä mitään, mikä auttaisi minua. On varmaan väärin kieltää uusi kaverisuhdekaan? Muttakun ei tekisi mieli odottaa niin kauan, että jotain tapahtuu ja sitten vasta oikeutetusti ruveta kieltelemään, "Nokun menit suutelemaan sitä, niin et saa enään kaveri olla". Enkait ole oikeutettu tekemään vielä mitään, vaikka hän jo vertailee minua häneen ja viettää aikaan hänen kanssa, avautuu hänelle riidoistamme (hän on tuntenut uuden kaverinsa n. viikon). Kait pitää odottaa vaan niin kauan, että jotain pettämistä tapahtuu? Ja ei todellakaan haittaa jos hänellä on miespuolisia kavereita, mutta hän on vetänyt tän yhden kaverin jo tähän sekasotkuun mukaan vertailemalla minua häneen, joka ei omasta mielestäni ainakaan ole oikein. Sen takia tunnen vielä enemmän epävarmuutta, kun hän kaveeraa hänen kanssaan.
Neuvoja, kiitos?
Kommentit (278)
Yöllä on näköjään tahdonlujuutesi murentunut :) Mitä sinä meille todistelet, kuinka hyvä ihminen tyttöystäväsi on. Rakastat häntä, joo, mutta älä alistu.
JOS OIKEASTI HALUAT SAADA TASA-ARVOISEN SUHTEEN ,sinun pitää lopettaa tuo itsesi ruoskiminen ymmärtää pari asiaa:
a)Tyttöystäväsi on kohdellut sinua väärin. Tuolla oli aiemmin siitä lista. Muistele sitä! Jatkan nyt saman tyylistä, kun se kerran näytti läpäisevän paksun pääsi ;)
b)sinulla on ollut suhteessa huono olla jo pidemmän aikaa
c)tyttö antaa itsestään miehille kiinnostuneen kuvan, se satuttaa sinua, hän ei opi
d) tutut ratkaisuyrityksesi kääntyvät sinua vastaan
e)asetat tytön tunteet omiesi edelle ja annat kävellä itsesi yli
f) kyseessä on ensirakkautesi, (onko jopa ensimmäinen tyttö joka sinusta kiinnostui?)
Niin kauan kun et ryhdistäydy ja pidä puoliasi, teet itse mahdottomaksi terveen tasapainoisen suhteen, jossa molemmat antavat pyytettä. Tytön päätä silittelemällä ja kaiken syyn niskoillesi ottamatta ei tilanne muutu. Lisähaasteena on tytön taipumus käsitellä asiat tietyllä tapaa. Sanot haluavasi olla asiallinen. Se on hyvä, mutta sinä viet sen yli. Jos silottelet liikaa, ei tyttö voi ymmärtää, miten ahdistunut , surullinen ja vihainen olet!!! Ei silloin ota asiaa yhtä vakavasti kuin sinä. (tästä taisit aiemmin mainit) Välillä jopa se paljon paheksuttu huutaminen on oiekasti tarpeen.
Kun tänään juttelette, niin näistä kahdesta et tingi:
1. Tyttö myöntää tehneensä väärin ja katuu (kyse ei ole siitä, oliko peliä, vaan siitä että loukkasi sinua, eikä edes aikonut tehdä mitään)
2. Tyttö kertoo, miksi pitää hakea huomiota pitkin kyliä ja lupaa lopettaa. Jos ei osaa kertoa syytä, niin ainakin pitää myöntää ja luvata lopettaa. Sinua siitä ei myöskään saa syyttää.
Jos nämä kaksi asiaa ei toteudu, on ihan turha haaveilla, että tyttö maagisesti muuttaa käytöstään, alkaa arvostaa sinua ja kaikki on taas hyvin...Sitä olet tainnut salaa toivoa? Tiedät itsekin, että nuo asiat eivät tule tapa htumaan, jos et ole napakka. Alkaisiko sitä motivaatiota jo löytyä? Pitäisi löytyä, ettet heti murru tytön tirauttaessa pari kyyneltä.
Ymmärrän kyllä, että tuntuu karmealta ajatukselta edes harkita eroa ym. Muista, että ensirakkauden kohdalla ero on ensimmäinen, tunteet ihan uusia ja siksi kaikki on vaikeampaa ja pelottavaa! Ihmiset myös usein rakastuvat myös siihen huumaan ja rakastumisen tunteeseen, mikä paisuttaa rakkaustarinan suorastaan eeppisiin mittasuhteisiin. Tämä sinun on hyvä tiedostaa. Sinuun tilanne on vaikuttanut todella aseistariisuvasti. Pelkäät liikaa loukkaavasi, menettäväsi jne. Tiedät mitä tyttö on tehnyt, mitä pitäisi muuttaa, mutta rakkaus lamauttaa sinut toimintakyvyttömäksi vaikka sen kustannuksella , että juuri se lopulta tuhoaa suhteen.
SINUN PITÄÄ TOIMIA ennen kuin asiat menevät liian pitkälle ja vahinkoja ei voi enää korjata! (Sori tuli vähän pitkä viesti)
Hyvä 196! Samaa mietin, mutta en osannut oikein kirjoittaa auki. Ymmärrä poikakulta, että ratkaisun avaimet ovat sinun käsissäsi. Kukaan ei palauta tätä suhdetta tasa-arvoiseksi kuin sinä! Nyt sinun pitää hetkeksi kovettaa itsesi, jotta voitte molemmat olla tulevaisuudessa onnellisia.
Tyttö varmasti itkee, syyttää, esittää välinpitämätöntä jne. ja sinusta on kauheaa katsoa hänen kärsimystään. Ajattele kuitenkin, että se on tehtävä ja on teidän molempien parhaaksi, niin et repsahda niin helposti.
Jos kuitenkin huomaat, että sinua vietiin taas kuin pässiä narussa ja sinulla on edelleen paha olla. Lähetä se tekstiviestä, jossa kerrot hänelle tilanteen "en pysty pitämään puoliani kasvokkain kanssasi" ja jätä hänet.
Tai vaihtoehtoisesti voit lähteä kauppaan valitsemaan sitä jonkun mainitsemaa liukkaria, se nimittäin on tarpeen, jos yrität jatkaa kuin mitää ei olisi tapahtunut.Anteeksi että näin sanon, mutta asia ei kaunistelemalla muuksi muutu. Tsemppiä! Tule sitten kertomaan kuinka kävi!
Olen kokenut saman joskus parikymppisenä. Aluksi täydellisestä miehestä alkoi kuoriutua ilkeilijä ja hyväksi käyttäjä. Oli ihanaa se puoli vuotta, sitten yhtäkkiä alkoi ensin kehumaan muita naisia. Kertoi tavanneensa baarissa ihanan naisen. Alkoi viettää aikaa toisten naisten kanssa jne. Vertaili muhun, oli muka ystäviä.
Liian pitkään katselin sellaista. Olisi pitänyt heti tajuta lähteä.
Onneksi lähdin ja löysin oikeasti ihanan miehen.
Tiedoksi, että terveessä ja hyvässä suhteessa ei olla tahallaan ilkeitä, pahoiteta toisen mieltä koko ajan, keksitä aiheita, jotka satuttaa, vertailla toisiin ihmisiin, jätetä yksin ja torjuta.
Hyvässä suhteessa ollaan tiimi, kehutaan ja kannustetaan, rakastetaan, pidetään hyvänä, puolustetaan, arvostetaan, ollaan yhdessä, pidetään sitä toista maailman parhaimpana tyyppinä.
Erot ovat raskaita, mutta kannattavia, jos suhde tuottaa kärsimystä. Ei se siitä parane. Hukkaat vain aikaasi väärään ihmiseen. Hetken se kirpaisee, mutta sitten helpottaa. Kasvat ihmisenä ja tajuat, millaisen ihmisen kanssa et ainakaan halua enää olla. Kaikella on tarkoitus kuitenkin.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 14:57"]Nyt suret aikasi ja sitten siirryt elämässäsi eteenpäin. Älä enää pidä mitään yhteyttä tyttöön, ettet repsahda. Poista numero puhelimesta! Kun joskus aloitat uuden suhteen, älä tuo siihen taakkaa edellisestä. Kaikki naiset ei ole samanlaisia!
[/quote]
Suomalaiset naiset ovat kaikki kevytkenkäisiä.
Valitse ulkomailta Ap, niin mäkin tein.
Se tyttöystäväsi ei ole sen arvoinen. Olen 29v mies, enkä suostuisi moiseen epäkunnioittavaan kohteluun. Voisit aluksi vaikka kysellä, mitä mieltä se on teidän suhteestanne.
Sinuna kertoisin miltä minusta tuntuu ja mitä mieltä olen. Jos tyttöystävä jatkaa niin sanottua halveksuntaa, se saa lähteä. Ei muuta kuin metsästämään uutta tyttöystävää.
Viime aikoina olen oppinut, että Raamatussa on jotain järkeä. Esiaviollinen seksi voi olla perseestä, sillä siinä ehtii kiintyä toiseen ennenkuin tutustuu toiseen. Siitä voi tulla ongelmia. On parempi tutustua kaikessa rauhassa toiseen, tietenkin flirttaillen ja antaen toisen ymmärtää, että olet kiinnostunut.
Tsemppiä
Siis MIKSI suhteessa ei saa mennä huonosti ja olla erimielisyyksiä?! Meillä ainakin on ollut vaikka mitä mutta ne on YHDESSÄ selvitetty. Suhdekin kasvaa henkisesti kun riidat joutuu selvittämään niin että voi normi arkea jatkaa ilman että kumpaakan kalvaa mikään enään.
Ap on kadonnut. Onkohan se nyt siellä Redtubessa? x)
[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 19:13"]
[/quote]
fapfapfap Jos näin on, niin poika käyttäytyy jo paljon terveemmin kuin ketjun aloittaessaan ;D
Jestas että näitä psykologeja riittää.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 19:29"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 19:13"]
[/quote]
fapfapfap Jos näin on, niin poika käyttäytyy jo paljon terveemmin kuin ketjun aloittaessaan ;D
[/quote]
Eipähän muija viettele sänkyyn ja asia jää ratkaisematta kun on tatti paijattu vereslihalle
[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 19:33"]
Jestas että näitä psykologeja riittää.
[/quote]
Huomasin ihan saman. On niin laaja tarjonta, että joku saattaa jopa osua oikeaan. No anyway, stempit pojalle, kerro miten kävi!
Ap:n ja 198 parisuhteet näyttävät etenevän samalla tapaa. Alkuun kaikki on aivan täydellistä, sitten alkaa alamäki (jota ei voi sekoittaa normaaliin arjen paluuseen) ja lopulta vaan riidellään.
Yhteistä tilanteillenne on se, että päätöksenteossa painotetaan enemmän sitä, mitä suhde joskus on ollut kuin mitä se on nyt! Juuri sitähän Ap nyt tekee, etsii sieltä tekosyitä jatkaa vanhaan malliin. Se ensimmäinen puoli vuotta oli niin ihana, että muistellaan sitä eikä ihan tajuta kuinka kaukana siitä jo ollaan. Tällöin ratkaisutkaan eivät sovi nykyiseen tilanteeseen.
Onko tämä se syy, miksi ihmiset sinnittelevät suhteissaan niin pitkään ja erottuaan sanovat, että olisi pitänyt lähteä paljon aiemmin?
Terveisin ap
Jooh tyttöystäväni on ensirakkauteni ja ensimmäinen, jonka kanssa olen seurustellut. Ei ole tullut viestiä vieläkään tyttöystävältä ja tuskin edes laittaa mitään enään, kun hän "voitti" tuon yhen roundin, niin nyt sitä ollaan tyytyväisenä sitten kun minulla on paha mieli. Vaikka oma tarkotus ei ollut pahoittaa kenenkään mieltä edes, halusin vaan jutella kasvotusten, koska en halua käydä tälläisiä asioita läpi tekstiviesteillä.. :/ Hän todennäköisesti yrittää saada minut alistumaan ja pyytämään "jatketaan vielä"., tekisi mieli tehdäkki noin mutta se on kaikki illuusiota.
Minun kuitenkin pitäisi sopia aika koska tapaan hänet tänään, joten joudun laittaa viestiä hänelle kun hän ei sitä itse kuitenkaan laita.
Ap, hyvä että tajuat kuitenkin jo, että tyttö yrittää pyörittää sua. Nyt pidät pään kylmänä etkä alistu sen tahtoon!! Tsemppiä.
ps. Mä niin tiiän ton tyttöystävätyypin. Oon ite ollu just sellanen. Halutaan vaan miesten huomioo. Ei tosissaan haluta sitoutua vaan otetaan joku ja sit hetkenpäästä lähetään katteleen löytyiskö jostain joku vielä parempi. Ja sit jos se ei toimikkaan niin palataan siihen kivaan, kilttiin ja turvalliseen.
Ole viestissä viileä. Ei hymiöitä tai -isi päätteitä! Kysy, älä kysele. Eikä sitten mitään "miten nukuit rakas"-mielistelyä! Muuten vahvistat tytön yliotetta.
Laita vaan esim. Tulen klo 17 älä mitään "monelta sulle sopis"
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 03:53"]
kaikki naiset on taas todistettu huoriksi, yllätyitkö? vitun homo ap.
[/quote] Nii vitusti tää :D