Tyhmä kysymys, mutta meneekö varmasti viestit perille suljettuun kännykkään?
Jos lähettää perinteisen tekstiviestin kännykkään, josta on virta sammutettu muutaman päivän ajaksi, niin onko täysin varmaa, että se viesti menee tuohon kännykkään perille silloin, kun kännykkään laitetaan uudelleen virta päälle? Vai voiko tällainen pari päivää ennen kännykän avaamista lähetetty viesti kadota jonnekin bittiavaruuteen?
Kommentit (13)
Kyseessä on siis tärkeä viesti. Olisi heti aamulla hammaslääkäriaika, joka minun pitäisi perua tämän vuorokauden puolella tai siitä tulee joku sakkomaksu minulle. Perua voi vain tekstarilla heidän kännykkään, joka ei varmastikaan ole päällä viikonloppuna kun asemakin on kiinni. Ap
Vierailija kirjoitti:
Muistelisin että vanhaan aikaan jos puhelin oli kiinni, niin txtari katosi sieltä odotustilasta jonkun ajan kuluttua. Sitä en muista kuinka pitkä aika se oli, mutta olisko ollut useampi viikko?
Muistan myös ajan, jolloin hyvän joulun toivotustxtarit tuli vasta tapanina, koska oli niin paljon ruuhkaa viesteissä.
Tätä minäkin muistelen ja siksi kysyn. Itse en koskaan sammuta kännykkää siis ihan virtanapista niin, että se olisi yli tunnin pois päältä. Eikä tule juuri tekstareitakaan enää nykyään lähetettyä. Ap
https://www.google.com/search?q=kuinka+kauan+tekstiviesti%C3%A4nyritet%…
Ihan voit itse vaikuttaa asiaan.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä keksi googlaamallakaan miten voin itse vaikuttaa asiaan. En löytänyt sitäkään mistä iphonestani saisi päälle tekstarien välitystiedot, että näkisin onko viesti toimitettu. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä on siis tärkeä viesti. Olisi heti aamulla hammaslääkäriaika, joka minun pitäisi perua tämän vuorokauden puolella tai siitä tulee joku sakkomaksu minulle. Perua voi vain tekstarilla heidän kännykkään, joka ei varmastikaan ole päällä viikonloppuna kun asemakin on kiinni. Ap
Eiköhän tuossa tapauksessa lääkäriaseman kännykkä toimi maanantainakin. Et varmasti ole ainoa, joka peruu viikonloppuna aikoja. Tarkista vielä, voisitko jättää peruutuksen puhelimitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä keksi googlaamallakaan miten voin itse vaikuttaa asiaan. En löytänyt sitäkään mistä iphonestani saisi päälle tekstarien välitystiedot, että näkisin onko viesti toimitettu. Ap
Vanhaan hyvään aikaan ainakin toimi se, että laitoit
-K-
Ennen viestiä, niin sait takaisin tekstarin, kun viestisi oli mennyt perille. En tiedä toimiiko nykyään...
Olet jo myöhässä perumisen kanssa sitä sakkomaksua ajatellen. Aika pitää perua vähintään 24 tuntia ennen varausta jotta maksulta välttyisi. Tietysti nyt kuitenkin ilmoitat sinne ettet ole tulossa.
Ota kuvakaappaus lähettämästäsi tekstarista ja lähetä se heti aamusta "Olen lähettänyt peruutuksen viikonloppuna, tässä kopio mikäli ei ole saapunut"
Olettaisin että menee perille. Sitä voi kokeilla ja testata.
Vierailija kirjoitti:
Olettaisin että menee perille. Sitä voi kokeilla ja testata.
Miten?
Vierailija kirjoitti:
Oletko ihan varma että se on edes mikään kännykkä? Viestit saattaa mennä suoraan johonkin järjestelmään jos on pyydetty tekstareita lähettämään. Ja eiköhän se ole päällä 24/7 oli mikä oli.
Vierailija kirjoitti:
No sakko siitä tulee joka tapauksessa. Eihän se lääkäri kerkeä uutta potilasta siihen millään varaamaan jos aika on jo heti maanantaina aamulla. Mitä jos vaan menisit sinne lääkäriin varattuna aikana?
Muistelisin että vanhaan aikaan jos puhelin oli kiinni, niin txtari katosi sieltä odotustilasta jonkun ajan kuluttua. Sitä en muista kuinka pitkä aika se oli, mutta olisko ollut useampi viikko?
Muistan myös ajan, jolloin hyvän joulun toivotustxtarit tuli vasta tapanina, koska oli niin paljon ruuhkaa viesteissä.