APUA !!
Mulla on ihan kauhea olo, niin yksinäinen. Oon 3-vuotiaan tytön äiti. Oon nyt parivuotta tainnut kärsiä masennuksesta. Heräsin siihen vasta äsken tehtyäni internetissä masennustestin, jonka mukaan kärsin vaikeasta masennuksesta (vastasin rehellisesti). Lapsen jaksan hoitaa ja olenkin hoitanut erittäin hyvin. Nyt kuitenkin opinnot ovat menneet keväällä ihan miten sattuu ja tuntuu että siivoaminen ja kaikki muut kodintyöt ovat ihan käsittämättömän ponnistuksen takana (ennen olin aivan perfektionisti siisteyden suhteen). Unettomuusvaivaa ja syönkin todella huonosti. En saa mistään enää iloa. Paitsi tietenkin lapsestani joka on maailman suloisin. Kesätöitä en ole saanut vaikka olen hakenut miljoonaan eri paikkaan. Ja nyt kun koulu loppui niin minua pelottaa ja ahdistaa kesä. lapsi kuitenkin päiväkodissa. Mitä minä sitten teen. AUTTAKAA ! Mistä voin hakea apua? nyt tuntuu siltä että on pakko hakea apua jostain. Minulla on läheinen perhe jotka auttavat mutta en ole heillekään pystynyt kertomaan miltä minusta todella tuntuu.
Kommentit (4)
Olet siis opiskelija? Mene heti ensi töiksesi huomenna koulusi psykologille varaamaan aikaa, tai kuraattorille. asia lähtee nopeasti rullaaamaan, ja usein koulusissa on osaavaa henkilökuntaa, osaavat ohjata siitä eteenpäin. Ja vaikka loma olisi jo alkanut, luultavasti ovat paikalla vielä ensikuunkin. Jos nyt tuntuu että romahdat, soita auttavaan puhelimeen. Siellä vastaa ihminen jolla on aikaa hetki kuunnella, ja hänkin osaa ohjata oikeaan suuntaan, ja vähän rauhoitella.
Kirjoitit samanlailla kuin olisin kirjoittanut 8v. sitten. Minulla se meni siihen ettei enää jaksanut nousta aamulla, varsinkaan lähteä opiskelemaan. Yksi kerta opettaja sanoi tunnilla muiden kuullen, että et ole kunnossa, jos lähtisit kotiin. (kävin myös koulun terveydenhoitajalla juttelemassa). No sitten alkoi kovat lääkitykset ja työkyvyttömyyseläke ollut siitä asti.. Riippuen kaupungista, on paikkoja (kriisikeskuksia) mistä ohjataan oikeeseen paikkaan. Nopein tapa on kuitenkin mennä päivystävälle sairaanhoitajalle, kertoa hänelle tilanne, saat omalääkärille ajan ja lähetteen psykiatrille. tai psykoterapiaan. hae apua ajoissa. Nyt huomenna soitat ja varaat ajan tai menet jonottamaan sairaanhoitajalle omaan terveyskeskukseesi? ok? kaikki kuitenkin järjestyy, siitä olen varma, jos vaan menet juttelemaan jollekin ammattihenkilölle, mahdollisimman pian. Tsemppiä. :) t.kohtalotoveri
Voi liittyä osittain ikään. Mikäli lähenet kuuluisaa 27v ikää. Sinulla on silti perhe ympärillä, et pysty jämään yksin vaikka haluaisit. Elämä on menettänyt hetkeksi arvokkuutensa, varmasti työttömyys ja muut pettymykset osasyynä. Masennuslääke voi auttaa palauttamaan tyhjentyneet varastot normaaliksi.
Jos menisit aluksi vaikka lääkärille? Luulen, että diagnoosin saaminen saattaisi helpottaa mahdollisia jatkotoimenpiteitä, ja saatat myös saada lääkitystä.
Rouva, 55