Miksi jotkut jää moottoritiellä vasemmalle kaistalle ajelemaan, vaikka ohitettavia ajoneuvoja ei ole lähellä?
Miksi pitää jäädä sinne köröttelemään tien tukkeeksi, etenkin Oulussa tätä tapahtuu paljon.
Kommentit (12)
Miten niin tien tukkeeksi, jos ohitettavia autoja ei ole lähellä?
Jos on vasemmalle kohtapuoliin kääntymässä, niin ei halua vaihdella kaistaa ja jos tie on vapaa.
No enempi ärsyttää ne ketkä ohituksen jälkeen kiilaa melkein kiinni eteen. Kyllä siellä vasemmalla kaistalla saa sen verran ajella että saa kunnon turvavälin. Moottoritiellä turvavälin pitäisi muuten olla sata metriä.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin tien tukkeeksi, jos ohitettavia autoja ei ole lähellä?
Jos on vasemmalle kohtapuoliin kääntymässä, niin ei halua vaihdella kaistaa ja jos tie on vapaa.
Montako kertaa olet moottoritiellä kääntynyt vasemmalle?
Itse ajan moottoritiellä aina vasenta kaistaa noin 140km/h mittarinopeudella ja jos näen että joku saavuttaa minut annan kyllä tilaa ja menen oikealle kaistalle mutta en vaihtele kokoajan kaistojen väliä jos edessä on hitaampia ajoneuvoja.
Kehätien liikennesäännöt tai humaltuminen vallasta saavat tällaista aikaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
No enempi ärsyttää ne ketkä ohituksen jälkeen kiilaa melkein kiinni eteen. Kyllä siellä vasemmalla kaistalla saa sen verran ajella että saa kunnon turvavälin. Moottoritiellä turvavälin pitäisi muuten olla sata metriä.
Höpö-höpö, jos kaikki jättäisivät sata metriä väliä, ei päästäisi koskaan kotiin.
Ohituskaista on ohittamista varten, ei sinne jäädä maleksimaan.
Joskus käynyt niin, että ajan itse oikeaa kaistaa normaalisti ja vasemmalla on joku sunnuntai ajelija ja ajan sen ohitse vaikka ajan itse oikeaa kaistaa. Ei ymmärrä.
Tästä oli täällä elokuussa pitkä keskustelu. Miksi taas kyselet samoja? En jaksa toistaa itseäni.
Eikös sitä turhaa kaistanvaihtoa tule välttää.