Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuorotyöläiset / iltatyöläiset - kysymys teille!

Vierailija
06.05.2014 |

Miten kuluu aamupäiväsi, kun olet illalla tai iltapäivällä menossa töihin? Miten takaat itsellesi riittävän vapaa-ajan ja harrastukset, kun vapaa-aikasi on ihan eri aikaan, kun suurimmalla osalla ihmisiä?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen pelkkää yövuoroa.  Nautin rauhasta ja hiljaisuudesta, kun muu perhe on pois. Teen kotitöitä ja laitan ruokaa, ihan niin kuin muutenkin tekisin.  En harrasta mitään sellaista, joka olisi aikaan sidottu. Päivällä harrastan liikuntaa, käyn kaupoissa yms.

Tämä sopii mulle, olen tehnyt tätä kohta 20 vuotta.  Jää ihanasti aikaa muullekin kuin työnteolle, kun on pitkät yövuorot.

Vierailija
2/13 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on työaika välillä 8-21, yleensä iltavuoropäivinä treenaan ja siivoilen yms. aamuisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä heräänkin aika myöhään, esim. 9-10 aamulla. Vietän aamupäivän siivoten tai vain chillaillen. Myönnän, minulla nuo päivät menee hukkaan, koska en osaa keskittyä mihinkään kun odotan työpäivää. Esim. tänään.

Vierailija
4/13 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään myöhään. Yleensä klo 13.30 ;) Töihin klo 15. Töistä tultua sitten valvon myöhään. En siis "saa aikaiseksi" mitään. Onneksi töitä ei ole joka päivä.

Vierailija
5/13 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotiaskareita, koiran kanssa lenkkeilyä, kaupassa käyntiä, käyn uimassa, kyläilen isovanhempieni luona päivisin. 

Vierailija
6/13 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamu ja päivä kuluu lasten kanssa kotona, pihalla tai sitten mennään kaupungille ym. puuhaillaan. Illat olen töissä.

Vierailija
7/13 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkiaamuisin herään klo 7-8 koska lapset menee kouluun. Siivoan, teen ruokaa, notkun netissä. Töihin tänäänkin klo 14. 3- vuorotyö. Olen aina väsynyt, koska pyrin elämään normirytmiä perheen kanssa. Jos olisin sinkku /lapseton nukkuisin enemmän..esim nyt vkl pitää taas herätä klo 5. Ei jää aikaa lepoon vaikka lapsia ei tarttis laittaa kouluun kun on taas aamuvuorot. Yök.

Vierailija
8/13 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen kolmivuorotyötä. Lapset herää klo 5.30-7 välillä ja silloin on noustava. Lasten kanssa ulkoilua, siivousta ja ruoanlaittoa. Välillä ovat päiväkodissa (mies aamussa ja minä illassa niin menevät myöhempään) niin silloin saa tehdä omia juttuja sen jälkeen.

Vierailija
9/13 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
10/13 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun olen tehnyt iltavuoroja niin liikuntaa harrastavana tietenkin välillä ei sovi aikatauluun muu kuin lenkkeily tai salillakäynti, toisaalta saa sitten lenkkeillä parhaimmassa tapauksessa päiväsaikaan aurinkoisessa ilmassa ja mennä pirteänä töihin, sen sijaan että työpäivän jälkeen joutuu menemään joskus syksyn/talven pimeyteen lenkkeilemään.

Ryhmäliikuntatuntejakin on päivällä tarjolla, joskaan ei ihan niin monipuolisesti kuin ilta-aikoina. Kaikkein hankalinta minulle on ollut olla mukana seuratoiminnassa, jonka toiminta tapahtuu iltaisin.

Vierailija
11/13 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivät menee lasten kanssa touhutessa, joskus omien asioiden hoitamisessa/harrastaessa. Jos on mennyt myöhään edellisenä iltana/yöllä töissä, niin nukun pitkään. Mies tekee myös vuorotyötä ja silloin on lasten kanssa.

Ennen lapsia en saanut oikein mitään tehtyä ennen iltavuoroja/yövuoroja, mutta nyt on pakolliset herätykset ja muut kuviot.

Vierailija
12/13 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä herään aamulla iltatöiden jälkeen laittamaan lapset kouluun. Sitten aamupäivällä pyykkään, tiskaan, siivoilen ja yritän käydä ulkoilemassa ja jumpassa. Kärsin siitä, että en näe riittävästi ihmisiä (oma perhe ja ystävät) enkä voi osallistua lasten vanhempainyhdistystoimintaan enkä käydä tanssikursseilla tms. mitkä on aina ilta-aikaan. Työaikani on pysyvästi iltapäivä-ilta-aikaan. Onneksi sitten on vapaapäiviä useammin kuin valtaväestöllä. Haluaisin vaihtaa päivätöihin lasteni takia. Haluaisin olla mukana heidän elämässään enemmän.

Vierailija
13/13 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaa-aikaa voi sujuvasti viettää ilman harrastuksiakin. Vaikka tekisin normaalia viikkotyöaikaa, en harrastaisi mitään ohattua toimintaa.

Teen kotitöitä, luen ja lenkkeilen. Olen tyytyväinen näin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme