Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harmittaa anopin käytös.

Vierailija
13.05.2014 |

Mieheni meni äitien päivänä tapaamaan anoppiaan ja pyysi lapset (12 ja 13 vuotiaat) mukaan koska olivat menossa sen jälkeen kalaan.

miehen sisko oli perheineen myös kylässä ja mieheni oli jossain vaiheessa poistunut isänsä kanssa ulos. Anoppi ja sisko hääräsivät keittiössä kakun kanssa ja miehen 1- vuotiaat siskonpojat pyörivät jaloissa kunnes anoppi oli sanonut lapsilleni että vahtikaa poikia. Lapset olivat siihen vastanneet etteivät halua ja eivätkä osaa.

molemmat olivat näpränneet kännyköitään ja jutelleet kavereiden kanssa kun pikkupojat olivat päässeet karkaamaan ovesta.

Kaikki alkoivat tietysti heti etsimään poikia.

olivat ehtineet halkopinolle jossa kiipeilivät innokkaasti, mutta tämän jälkeen anoppi oli karjunut lapsilleni että takuatteko te että pojat olisivat voineet kuolla ja mikä helvetti siinä on kun tuon ikäiset ei muuta tee kun istu kännykässä. Miehen sisko oli sanonut ettei ainakaan heitä palkkaa ikinä lapsenvahdeiksi.

nyt molemmat odottavat meidän lapsilta anteeksipyyntöä. Sanoin lapsille että juttelemme illalla vaikka en tiedä vieläkään mitä sanoa.

mies ei kuullut syytöksiä eikä ole tietoinen niistäm sain itsekin vasta nyt tietää.

Kommentit (98)

Vierailija
81/98 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 18:31"]

Meidän perheessä (mummut, papat, anopit, siskot, veljet, muksut) isommat lapset katsovat pienempien perään ja jos joku sanoisi, ettei jaksa tai osaa niin olisi kyllä vakavan keskustelun paikka. Tosi huonoa käytöstä isoilta lapsilta, miten edes kehtaavat sanoa noin. Kännykät olisin napannut välittömästi molemmilta (jos siis olisivat sisarusteni lapsia) ja komentanut napakammin. Kaikki osallistuvat tietenkin.

[/quote]

Meillä lasten perään katsovat omat vanhemmat. Kyllä normaali täyspäinen nainen kykenee katsomaan kahden lapsen perään ja samalla keittämään perunoita, ei vaadi mitään erityiskykyjä huolehtia lapsistaan.

Vierailija
82/98 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 19:13"]

Jos olisin oikein ilkeä, niin pyytäisin teidän kaikkien sukunimet. Ihan vain siksi, että kukaan perheestäni ei vahingossakaan lisääntyisi teidän kanssa. Ihan kuin isompien ladten elämä olisi jotenkin kärsinyt jos olisi touhunnut sen tunnin ajan lasten kanssa. Ja sitten syytellään kaikkia muita ja YKSIKÄÄN ei ota vastuuta. Onko teillä aikuisilla työpaikkoja? Kannatteko vastuuta mistään? Ja eikö vanhemmille lapsille ole opetettu alkeellisiakaan tapoja? Ja että autetaan kun voidaan? Meillä tuollaisesta käytöksestä lähtisi kännykät kuukaudeksi pariksi telakalle.

[/quote]

Mulla olisi myös piiiiiitkä keskustelu peilikuvani kanssa. Ihmettelisin missä vaiheessa kasvatus meni niin pieleen, että lapsistani tuli tuollaisia. Sen jälkeen yrittäisin miettiä miten ihmeessä saisin opetettua teineille käytöstapoja ja empatiakykyä, koska en olisikaan onnistunut kasvatustehtävässäni silloin, kun olisi pitänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/98 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 19:10"]

Muotoilu kusee: Olisi pitänyt sanoa että leikkikää taaperoitten kanssa. Ja heti siinä on eri konsepti.

Meillä on viisi lasta eikä yksikään ole ulos karannut viellä tähän päivään mennessä vaikka lapset joskus vahtii/leikittää toisiaan.

Minusta ei ole yhtään kummosempaa leikittää pieniä lapsia sitä hetkeä että toiset laittaa tarjottavat pöytään. Minäkin ajan keittiöstä lapset SEKÄ nuorison joka ei auta hommassa. Kehut että lapsesi auttaa ja silti he olivat vaan tiellä eikä avuksi.

Omat lapset jos keskittyisi kännyköihin vaikka annettiin selvä ohje -eikä aikuset heidän "napinaa" käsittäneet kieltäytymiseksi niin lopputulos on ettei kukaan vahdi niitä pieniä.
Ei se että juostaisiin lapsien perässä tai lapsia pitäisi rappusissa vahtia vaan niille luonnollisesti keksittäisiin jotain puuhaa. Ja estettäisiin karkaaminen.

Jos oma teinini laitettaisiin viereiseen huoneeseen vahtimaan pieniä ja kännykkä kiinnostaisi enenpi niin ottaisin kännykän pidemmäksi ajaksi pois. Enkä usko että äitinä sinäkään tykkäisit jos sinun lastenhoitaja noin tekisi lapsillesi.

Taitaa olla teillä jotain syvemmällä katkeruutta ja tämä vaan leimautti tunteesi pintaan. Siellä pienet taaperot on normaaleja veitikoita ja sinun lapsien piti hetki leikittää että saadaan kahvit. Ja lopputulos oli että lapsesi ei edes huomaa lapsien kadonneen. Heitä kiinnosti pelaaminen.

Tuskin sinäkään antaisit tuollaisille hoitajille omaa lastasi vahdittavaksi.

[/quote]

Mutta edelleen millä oikeudella sä velvoitat jonkun vieraan hoitamaan lastasi? Että vaan käsket ja oletat että sen teinin on pakko sua totella? Miksi sen on pakko totella ja ottaa se lapsi vastuulleen? Voiko tuon saman tehdä ihan kenelle tahansa? Sysätä lapsi vaan jollekin ja sanoa että hoida tämä, haen hetken päästä. Ja sen toisen on sitten pakko hoitaa. Aikuisella kuitenkin on useimpien mielestä oikeus kieltäytyä moisesta. Mutta teinin on ilmeisesti pakko hoitaa. Ja tämä vain siksi että on sattunut syntymään sun veljen/siskon lapseksi. Mistä tämä maaginen pakko teinien kohdalla oikein tulee? Että heitä voi komentaa ja käskeä kuka vaan miten haluaa? Että heille voi sysätä kakaroita hoidettavaksi ja niitä on pakko hoitaa? Antaako mummous tai täteys tähän jonkun oikeuden? Kun mulle ei ole moinen edes tullut mieleen, tasan tarkkaan kysyn sopiiko hoitaminen ja jos ei käy niin etsin jonkun muun. En oleta, että kaikki muut on velvollisia kaitsemaan mun lapsia silloin kun niin haluan.

Vierailija
84/98 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin oikein ilkeä, niin pyytäisin teidän kaikkien sukunimet. Ihan vain siksi, että kukaan perheestäni ei vahingossakaan lisääntyisi teidän kanssa. Ihan kuin isompien ladten elämä olisi jotenkin kärsinyt jos olisi touhunnut sen tunnin ajan lasten kanssa. Ja sitten syytellään kaikkia muita ja YKSIKÄÄN ei ota vastuuta. Onko teillä aikuisilla työpaikkoja? Kannatteko vastuuta mistään? Ja eikö vanhemmille lapsille ole opetettu alkeellisiakaan tapoja? Ja että autetaan kun voidaan? Meillä tuollaisesta käytöksestä lähtisi kännykät kuukaudeksi pariksi telakalle.

[/quote]

Meidän suvussa vanhemmat katsovat itse lastensa perään ja teinit saavat elää omaa elämäänsä, kunhan eivät ole pienille ilkeitä. Ei siellä keittiössä kahta naista tarvita, toinen olisi joutanut lapsenvahdiksi.

Tulee taas mieleen viimekesäiset hääjuhlat, joissa meidän 15v teinille sanottiin, että sinä saat mennä leikittämään lapsia, se on hyvää harjoitusta. Teini ilmoitti, että hänet on kutsuttu vieraaksi eikä lastenhoitajaksi, joten hänhän ei miksikään leikkitädiksi ryhdy. Siitä taas syntyi pieni sota, osalle vieraita kun oli luvattu, että häissä on lastenhoitopalvelu ja nyt sitä ei ollut, kun MLL:n opit  saanut vieras kieltäytyi ilmaistyöstä. Saivat itse hoitaa lapsensa.

Vierailija
85/98 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 19:22"]

[/quote]

Meidän suvussa vanhemmat katsovat itse lastensa perään ja teinit saavat elää omaa elämäänsä, kunhan eivät ole pienille ilkeitä. Ei siellä keittiössä kahta naista tarvita, toinen olisi joutanut lapsenvahdiksi.

Tulee taas mieleen viimekesäiset hääjuhlat, joissa meidän 15v teinille sanottiin, että sinä saat mennä leikittämään lapsia, se on hyvää harjoitusta. Teini ilmoitti, että hänet on kutsuttu vieraaksi eikä lastenhoitajaksi, joten hänhän ei miksikään leikkitädiksi ryhdy. Siitä taas syntyi pieni sota, osalle vieraita kun oli luvattu, että häissä on lastenhoitopalvelu ja nyt sitä ei ollut, kun MLL:n opit  saanut vieras kieltäytyi ilmaistyöstä. Saivat itse hoitaa lapsensa.

[/quote]

Meidän suvussa taas pidetään porukalla hauskaa. Yksi ei ole keittiöorja. Ruokaa laitetaan porukalla ja lapsia vahditaan porukalla. Meidän murkut leikkii mielellään 10 vuotta nuorempien vieraiden kanssa. Ei nuorempien tai vanhempien kanssa seurustelua ja jeesaamista pidetä työnä. Siitä saa voimaa ja iloa elämäänsä.

Vierailija
86/98 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 19:15"]

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 19:07"]

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 18:59"]

Kun tässä ei ollut kyse mistään lapsenvahtimisesta vaan ruuan laiton ajaksi pyydettiin katsomaan perään. Se tarkoittaa sitä, että jos pieni kiipeää kirjahyllyyn, voi hälyyttä aikuisen paikalle. Se, että isompia pyydetään auttamaan ei ole orjuuttamista vaan osallistamista.

[/quote]

Miten se, että sattuu olemaan sulle sukua velvoittaa jotenkin osallistumaan sun lasten hoitamiseen? Sä olet ne lapset tehnyt ja siten olet päättänyt osallistaa itse itsesi niitä hoitamaan. Muille et voi mitään velvollisuuksia oman rakkaudenhedelmäsi suhteen asettaa. Sun päätös tehdä lapsi, sun hoitovastuusi.

[/quote]

Ai luoja, mutta olen onnellinen, kun synnyin lähemmäs 40 vuotta sitten pieneen maalaiskylään, siellä jopa naapuri puuttui, jos kakarat meinas tehdä tyhmyyksiä. Tämän keskustelun mukaan sukulaislapsi saa vaikka tippua kaivoon ja ketään ei vaan kiinnosta, kun eihän ole omasta lapsesta kyse.

Karmeita ihmisiä täällä, ei voi muuta sanoa.

Ainiin ja mä olen vela, joten ei ole oma lehmä ojassa, siitä huolimatta olen automaattisesti katsonut pienempien perään syrjäsilmällä, aivan kuten eläinten, vanhusten yms. Sitä se vissiin teettää, kun lapsena sai rajoja ja rakkautta muiltakin kuin vain omalta äitikullalta ;-)

[/quote]

Kummasti vaan niitä lapsia kuoli huomattavasti enemmän kuin nykyään. Pistää miettimään että vahtiko se sun ihanneyhteisö niitä sitten kuitenkaan kovin hyvin. Jos niillä olis ollut koko kylä vahtina niin tuskin niitä onnettomuuksia olis sattunut niin tiuhaan kuin mitä 40v. sitten tapahtui. Tais olla tää sama meininki, että vanhemmat käski mummoa, mummo teinejä, teinit pikkulapsia jne. Loputa niitä ei vahtinut kukaan. Ja sitten haukuttiin lapset ja syyllistettiin niitä kun joku onneton pikkulapsi käveli järveen ja hukkui.

Vierailija
87/98 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oma teinini laitettaisiin viereiseen huoneeseen vahtimaan pieniä ja kännykkä kiinnostaisi enenpi niin ottaisin kännykän pidemmäksi ajaksi pois. Enkä usko että äitinä sinäkään tykkäisit jos sinun lastenhoitaja noin tekisi lapsillesi.

Taitaa olla teillä jotain syvemmällä katkeruutta ja tämä vaan leimautti tunteesi pintaan. Siellä pienet taaperot on normaaleja veitikoita ja sinun lapsien piti hetki leikittää että saadaan kahvit. Ja lopputulos oli että lapsesi ei edes huomaa lapsien kadonneen. Heitä kiinnosti pelaaminen.

[/quote]

joo en tykkäsi mutta mun lapset EIVÄT oleet LASTENHOITAJIA siinä se ero.

ja ei ollut kyse mistään hetkestä (älä olisi keksi päästäsi asioita) että saadaan tarjottavat pöytään, lapseni olivat katsoneet poikien perään kun he olivat olleet olkkarissa mutta perään eivät olleet menneet kun juoksivat keittiöön.

ja kyllä mun lapsia kiinosti pelaaminen koska heidät häädettiin pois keittiöstä mummin luota.

edelleen äidin tehtävä on huolehtia omasta jälkikasvustaan ei mun lapsien, kun en halua että he joutuvat vahtimaan edes omaa sisarustaan kovin kauaa niin en todellakaan halua että heidät pakotetaan hoitamaan muiden lapsia. Mitä jos jotain olisi sattunut kun mun lapset olisi pakotettu hoitamaan, pojat olisivat tippuneet päälleen rappusista ja kuolleet, kiva siinä sitten 12- vuotiaan syyttää itseään koko loppuelämä toisen kuolemasta.

edelleenkin mammat, jos ette pysty hoitamaan omia lapsianne niin älkää tehkö niitä koska ette voi olettaa että lapset hoitavat lapsia!!

Vierailija
88/98 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

ja ei ollut kyse mistään hetkestä (älä olisi keksi päästäsi asioita) että saadaan tarjottavat pöytään, lapseni olivat katsoneet poikien perään kun he olivat olleet olkkarissa mutta perään eivät olleet menneet kun juoksivat keittiöön.

ja kyllä mun lapsia kiinosti pelaaminen koska heidät häädettiin pois keittiöstä mummin luota.

edelleen äidin tehtävä on huolehtia omasta jälkikasvustaan ei mun lapsien, kun en halua että he joutuvat vahtimaan edes omaa sisarustaan kovin kauaa niin en todellakaan halua että heidät pakotetaan hoitamaan muiden lapsia. Mitä jos jotain olisi sattunut kun mun lapset olisi pakotettu hoitamaan, pojat olisivat tippuneet päälleen rappusista ja kuolleet, kiva siinä sitten 12- vuotiaan syyttää itseään koko loppuelämä toisen kuolemasta.

edelleenkin mammat, jos ette pysty hoitamaan omia lapsianne niin älkää tehkö niitä koska ette voi olettaa että lapset hoitavat lapsia!! Ap

Vierailija
89/98 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

edelleenkin mammat, jos ette pysty hoitamaan omia lapsianne niin älkää tehkö niitä koska ette voi olettaa että lapset hoitavat lapsia!! Ap

Vierailija
90/98 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 19:27"]

[/quote]

[/quote]

Meidän suvussa taas pidetään porukalla hauskaa. Yksi ei ole keittiöorja. Ruokaa laitetaan porukalla ja lapsia vahditaan porukalla. Meidän murkut leikkii mielellään 10 vuotta nuorempien vieraiden kanssa. Ei nuorempien tai vanhempien kanssa seurustelua ja jeesaamista pidetä työnä. Siitä saa voimaa ja iloa elämäänsä.

[/quote]

vai porukalla hauskaa, salli mun nauraa eli aikuiset pitää hauskaa ja nuoret pakotettu vahtimaan lapsia monta tuntia. 

Yksikään täyspäinen murkku ei kauaa halua ilmaistöitä tehdä.

vain ja ainoastaan aikuiset kuvittelevat että "voima ja ilo". Riittää palkaksi kun me ollaan vahdittu heidän lapsiaan kun he "ovat porukalla tehneet ruokaa"

itselle le tämä on enemmän kun tuttu tunne, joka Jussi pakotetaan suvun kanssa mökille ja sitten "kaikilla" on niiiiiin mukavaa ja lapset leikkivät sulassa sovussa, koskahan te tajuaisitte että ei olla enää lapsia ja hiekkalaatikkoleikit ei kiinosta, lapsia voidaan vahtia pieniä hetkiä mutta joskus olis mukavaa kun olis sitä omaa aikaa niinkuin teilläkin

terv. ysiluokkalainen

Vierailija
91/98 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen vieraita ne lapset oli jos olivat ap:n lasten serkkuja? Hienot on suhteet sukulaisiin jos asenne on että itse teit lapses niin hoidatkin kans :D 

Ja tosiaan, ap:n lapset menivät mummulaan äitienpäivänä ja siellä keittiössä kaksi juhlittavaa ÄITIÄ koitti saada ruokaa pöytään vieraille niin nämä ei voi sen vertaa auttaa että katsovat pienten perään. Kun eivät oo niiden omia lapsia.. Melkoisia herranterttuja kyllä <3 

Mummu ja täti eivät varmaan oo olettaneet että ap:n lapset ottavat vastuun yksivuotiaista vaan että katsovat sen verran perään etteivät kolhi itseään, siinähän ne sitten keittiössä olivat että apua saa jos tarvitsee. Mutta niin, kun lapsia tekee niin itsehän ne on hoidettava eikä tule kuuloonkaan että saisi ruokaa laittaa ja leipoa siten että ne pienet ei olis siinä jaloissa pyörimässä. 

Ihmetyttää minuakin tuo että lapsilla oli niin tylsää että kännykät oli ainoa viihde, eikö ne osaa itseään viihdyttää muilla tavoin? 

Vierailija
92/98 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 19:41"]

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 19:27"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

vai porukalla hauskaa, salli mun nauraa eli aikuiset pitää hauskaa ja nuoret pakotettu vahtimaan lapsia monta tuntia. 

Yksikään täyspäinen murkku ei kauaa halua ilmaistöitä tehdä.

vain ja ainoastaan aikuiset kuvittelevat että "voima ja ilo". Riittää palkaksi kun me ollaan vahdittu heidän lapsiaan kun he "ovat porukalla tehneet ruokaa"

itselle le tämä on enemmän kun tuttu tunne, joka Jussi pakotetaan suvun kanssa mökille ja sitten "kaikilla" on niiiiiin mukavaa ja lapset leikkivät sulassa sovussa, koskahan te tajuaisitte että ei olla enää lapsia ja hiekkalaatikkoleikit ei kiinosta, lapsia voidaan vahtia pieniä hetkiä mutta joskus olis mukavaa kun olis sitä omaa aikaa niinkuin teilläkin

terv. ysiluokkalainen

[/quote]

Sulla on varmaan ihan validi pointti. En vähättele. Mutta meillä tykätään ihan oikeasti niin isommista kuin pienemmistä lapsista. Viime viikonloppuna 15 v. poikamme leikki 5 ja 7 -vuotiaiden tyttöjen kanssa, jotka oli meillä kylässä. Pyytämättä, pakottamatta. Katsoivat youtubesta tyttöjen ikään sopivia juttuja, tytöt sai ajaa poikaa takaa ja ampua pyssyillä ja piilosilla olivat. Ihmiset, ja jopa nuoret, on erilaisia.

Vierailija
93/98 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 19:47"]

Mitä ihmeen vieraita ne lapset oli jos olivat ap:n lasten serkkuja? Hienot on suhteet sukulaisiin jos asenne on että itse teit lapses niin hoidatkin kans :D 

Ja tosiaan, ap:n lapset menivät mummulaan äitienpäivänä ja siellä keittiössä kaksi juhlittavaa ÄITIÄ koitti saada ruokaa pöytään vieraille niin nämä ei voi sen vertaa auttaa että katsovat pienten perään. Kun eivät oo niiden omia lapsia.. Melkoisia herranterttuja kyllä <3 

Mummu ja täti eivät varmaan oo olettaneet että ap:n lapset ottavat vastuun yksivuotiaista vaan että katsovat sen verran perään etteivät kolhi itseään, siinähän ne sitten keittiössä olivat että apua saa jos tarvitsee. Mutta niin, kun lapsia tekee niin itsehän ne on hoidettava eikä tule kuuloonkaan että saisi ruokaa laittaa ja leipoa siten että ne pienet ei olis siinä jaloissa pyörimässä. 

Ihmetyttää minuakin tuo että lapsilla oli niin tylsää että kännykät oli ainoa viihde, eikö ne osaa itseään viihdyttää muilla tavoin? 

[/quote]

Miksei se ap:n mies ja appi hoitaneet niitä lapsia tai tehneet ruokaa? Lasten hommako se onkin järkätä mummolle ja tädille äitienpäivä? Lapsia voi syyttää että antavat mummon ja tädin raataa keittiössä, mutta aikuiset miehet saa äitienpäivänä viettää luppoaikaa ihan rauhassa. Ei helvetti sentään. No, sovitaan sitten että ne teinit on suorastaan helvetistä ja piruja kun noin kohtelevat äitienpäivänä mummoaan ja tätiään. Pilasivat koko äitienpäivän kun eivät tehneet ruokia, kakkua, vahtineet lapsia, tiskanneet, siivonneet ja viihdyttäneet mummoa ja tätiä. Koska onhan se heidän tehtävänsä.

Vierailija
94/98 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää paapoko kersojanne! Ovat vaan nuorina aikuisina hämmentyneitä kun ei päässytkään johtajan pallille koulusta suoraan ja jotain töitäkin tarttis tehdä. Ei toimikaan enää se "emmä jaksa", "mä haluun".

Vierailija
95/98 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 2 vuotiaat ovat vielä kovin pieniä ja näillä vanhemmilla lapsilla oli ymmärrykseni mukaan kokemusta heistä entuudestaan. Oli siis ihan oikein ja täysin tervettä arvostelukykyä osoittavaa että eivät halunneet ottaa vastuuta kun tunnetusti ei se niin helppoa ole puhetta ymmärtämättömien kanssa toimia ja kun aina voi sattua jotakin - esim tavaroita putoilee tasoilta villikoiden kanssa. Ja kuten jutusta jo tiedämme niin pitelemättömiähän ne lapset olivat kun pääsivät uloskin karkaamaan. Toinen huomattava asia on myöskin että ei muiden lapsia - eikä ketään muutakaan komennella lastenhoitoon - pyytää toki voi. Kuinka nämä nuoret oppivat kunnioittavasti suhtautumaan toisiin ihmisiin kun tuolla tavalla kohdellaan? Nuorilta vaaditaan käytöstapoja, mutta todella hukassa näyttää olevan aikuisilla vähäinenkin toisten huomioonotto ihan yksinkertaisissa asioissa. Vielä vähemmän varmaan kiinostaa lastenhoito kun on ensin mieli pahoitettu komentamalla pois mummon luota ja sitten perään vaaditaan vahtimaan lapsia, joita edes oma äitinsä ei kykene vahtimaan. Pahinta oli kuitenkin se syyllisyyden siirtäminen lapsille. 

Pienet lapset viihtyvät hyvin keittiössä ja äiti saa rauhassa laittaa ruokaa kun antaa lasten tutkia kaapistoja ja laatikostoja (terävät veitset ensin pois). Tämä ihan ilmaisena vinkkinä.

Toivottavasti tämmöisiä natoja ja mummoja ei ole olemassa.

Vierailija
96/98 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas tässä rakkaat av-ystävät vastaus siihen kysymykseen, että mistä niitä miehiä tulee joilta puuttuu se toisten huomioonottamispalikka kokonaan päästä! Siellähän se ap kasvattaa kahta vetelystä parhaillaan. "Hoida ite, kun oot tehnytkin", ja seuraavassa hetkessä selittää itsekin hoidattavansa samoilla kakaroilla omat lapsensa.

Että terve! Äitienpäivänä kahdella äidillä kädet täynnä töitä muita passatessa, ja ei voi ap:n mussukat auttaa kun ei osaa eikä halua.

Kymmenen vuoden kuluttua on joku naisparka av:lla itkemässä, kun ei se mies osallistu mitenkään, kun ei se vissiin vieläkään osaa eikä halua.

Mua hävettäis niin helvetisti jos olisi mun lapsista kyse.

Vierailija
97/98 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 20:26"]

Alle 2 vuotiaat ovat vielä kovin pieniä ja näillä vanhemmilla lapsilla oli ymmärrykseni mukaan kokemusta heistä entuudestaan. Oli siis ihan oikein ja täysin tervettä arvostelukykyä osoittavaa että eivät halunneet ottaa vastuuta kun tunnetusti ei se niin helppoa ole puhetta ymmärtämättömien kanssa toimia ja kun aina voi sattua jotakin - esim tavaroita putoilee tasoilta villikoiden kanssa. Ja kuten jutusta jo tiedämme niin pitelemättömiähän ne lapset olivat kun pääsivät uloskin karkaamaan. Toinen huomattava asia on myöskin että ei muiden lapsia - eikä ketään muutakaan komennella lastenhoitoon - pyytää toki voi. Kuinka nämä nuoret oppivat kunnioittavasti suhtautumaan toisiin ihmisiin kun tuolla tavalla kohdellaan? Nuorilta vaaditaan käytöstapoja, mutta todella hukassa näyttää olevan aikuisilla vähäinenkin toisten huomioonotto ihan yksinkertaisissa asioissa. Vielä vähemmän varmaan kiinostaa lastenhoito kun on ensin mieli pahoitettu komentamalla pois mummon luota ja sitten perään vaaditaan vahtimaan lapsia, joita edes oma äitinsä ei kykene vahtimaan. Pahinta oli kuitenkin se syyllisyyden siirtäminen lapsille. 

Pienet lapset viihtyvät hyvin keittiössä ja äiti saa rauhassa laittaa ruokaa kun antaa lasten tutkia kaapistoja ja laatikostoja (terävät veitset ensin pois). Tämä ihan ilmaisena vinkkinä.

Toivottavasti tämmöisiä natoja ja mummoja ei ole olemassa.

[/quote]

Joo, siihen tarvitaan vähintään neljän vuoden yliopistokoulutus. Toivottavasti eivät hanki omia lapsia jos ei ole tuon enempää älliä tuon ikäisenä päässä.

Ja ihan totta, on ihan vihon viimeistä jos vaikka mummo tai täti komentelevat toisten lapsia. Poliisiasia pitäisi ihan tehdä. Niin on tavatonta! 

Vierailija
98/98 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 20:29"]

Kas tässä rakkaat av-ystävät vastaus siihen kysymykseen, että mistä niitä miehiä tulee joilta puuttuu se toisten huomioonottamispalikka kokonaan päästä! Siellähän se ap kasvattaa kahta vetelystä parhaillaan. "Hoida ite, kun oot tehnytkin", ja seuraavassa hetkessä selittää itsekin hoidattavansa samoilla kakaroilla omat lapsensa.

Että terve! Äitienpäivänä kahdella äidillä kädet täynnä töitä muita passatessa, ja ei voi ap:n mussukat auttaa kun ei osaa eikä halua.

Kymmenen vuoden kuluttua on joku naisparka av:lla itkemässä, kun ei se mies osallistu mitenkään, kun ei se vissiin vieläkään osaa eikä halua.

Mua hävettäis niin helvetisti jos olisi mun lapsista kyse.

[/quote]

Ja edelleen, vähintään kaksi aikuista miestä vaan haahuili pihalla. Eivät voineet osallistua keittiöhommiin eikä lastenhoitoon. Kun sitten lapset karkaa niin kahden teinipojan pitäis pyytää anteeksi. Tässä on todella sitä esimerkkiä niille teineille. Jos naiset ei hoida lapsia niin sitten ne hoitaa lapset. Miehet ei sitä tee. Niillä on miestenjuttuja pihalla, ei ne jouda moista naistenhommaa tekemään. Mä en rehellisesti sanoen kehtais syyttää kahta teiniä niiden lasten karkaamisesta, jos taloudessa on vähintään kaksi aikuista miestä jotka olis ne lapset voineet hoitaa. Miksi teineillä on enemmän velvollisuuksia niitä lapsi kohtaan kuin niiden isoisällä tai enolla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän