Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harmittaa anopin käytös.

Vierailija
13.05.2014 |

Mieheni meni äitien päivänä tapaamaan anoppiaan ja pyysi lapset (12 ja 13 vuotiaat) mukaan koska olivat menossa sen jälkeen kalaan.

miehen sisko oli perheineen myös kylässä ja mieheni oli jossain vaiheessa poistunut isänsä kanssa ulos. Anoppi ja sisko hääräsivät keittiössä kakun kanssa ja miehen 1- vuotiaat siskonpojat pyörivät jaloissa kunnes anoppi oli sanonut lapsilleni että vahtikaa poikia. Lapset olivat siihen vastanneet etteivät halua ja eivätkä osaa.

molemmat olivat näpränneet kännyköitään ja jutelleet kavereiden kanssa kun pikkupojat olivat päässeet karkaamaan ovesta.

Kaikki alkoivat tietysti heti etsimään poikia.

olivat ehtineet halkopinolle jossa kiipeilivät innokkaasti, mutta tämän jälkeen anoppi oli karjunut lapsilleni että takuatteko te että pojat olisivat voineet kuolla ja mikä helvetti siinä on kun tuon ikäiset ei muuta tee kun istu kännykässä. Miehen sisko oli sanonut ettei ainakaan heitä palkkaa ikinä lapsenvahdeiksi.

nyt molemmat odottavat meidän lapsilta anteeksipyyntöä. Sanoin lapsille että juttelemme illalla vaikka en tiedä vieläkään mitä sanoa.

mies ei kuullut syytöksiä eikä ole tietoinen niistäm sain itsekin vasta nyt tietää.

Kommentit (98)

Vierailija
61/98 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 18:31"]

Meidän perheessä (mummut, papat, anopit, siskot, veljet, muksut) isommat lapset katsovat pienempien perään ja jos joku sanoisi, ettei jaksa tai osaa niin olisi kyllä vakavan keskustelun paikka. Tosi huonoa käytöstä isoilta lapsilta, miten edes kehtaavat sanoa noin. Kännykät olisin napannut välittömästi molemmilta (jos siis olisivat sisarusteni lapsia) ja komentanut napakammin. Kaikki osallistuvat tietenkin.

[/quote]

juu niin myös meidän mutta niin että aikuinen valvoo myös leikkiä noin pienten kanssa. Kukaan täysjärkinen ei jätä vilkkaita 1- vuotiaita noin pienten vahdittavaksi.

törkeää edes pyytää että lapset jotka olivat tulleet mummulaan äitienpäivänä käsketään pois mummin luota olkkariin lapsenvahdiksi.

onneksi et ole minun sisarukseni, olisin todella pöyristynyt käytöksestäsi ensin pyydät vahtimaan lapsiasi ja sitten otat vielä kännykät pois, kun tarkoitus on viettää aikaa mummin kanssa ei sun lapsien.

ap

Vierailija
62/98 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 18:36"]

Eikä tässäollut kyse mistään lapsenvahtina toimimisesta vaan mummulassa pyydettiin katsomaan pienempien perään ja paikalla oli koko ajan aikuisia.

[/quote]

= lapsenvahti kun keittiöön ei saa mennä ja muut ihmiset ovat ulkona! mun lapsien olisi pitänyt juosta noiden perässä pitkin taloa ja kieltää menemästä portaisiin, vessaan! katsoa etteivät kiipeile sohville tai riko mitää esineitä. 

Kokeile itse juosta vieraassa talossa parin vilkkaan muksun kanssa ja tule sitten sanomaan. Olen itse noita vahtinut monta kertaa ja se on työtä!!

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/98 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäminä, meme.. Kun ME mentiin sinne olemaan vain mummun kanssa ja kun ME ei menty sinne muiden lapsien kanssa olemaan.. Mummu oli kiireinen keittiössä, kaikki olisivat varmaan saaneet viettää aikaa yhdessä nopeammin jos kaikki paikalla olleet olisivat viitsineet auttaa jollain tapaa? Mutta ei tietty voinut kun ei sinne oltu menty muiden lapsia hoitamaan.. Teini-ikäinen kyllä pärjää vartin vilkkaankin taaperon kanssa kun viereisessä huoneessa on kaksikin aikuista joita voi huutaa apuun. 

Vierailija
64/98 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 18:31"]

Meidän perheessä (mummut, papat, anopit, siskot, veljet, muksut) isommat lapset katsovat pienempien perään ja jos joku sanoisi, ettei jaksa tai osaa niin olisi kyllä vakavan keskustelun paikka. Tosi huonoa käytöstä isoilta lapsilta, miten edes kehtaavat sanoa noin. Kännykät olisin napannut välittömästi molemmilta (jos siis olisivat sisarusteni lapsia) ja komentanut napakammin. Kaikki osallistuvat tietenkin.

[/quote]

Miksi ihmeessä teinien on pakko vahtia tätinsä lapsia? Miksi? Mitä muita pakkotöitä teidän suvussa on? Koskeeko ne pakkotyöt myös aikuisia vai orjuutatteko te vain lapsia? Kunnioittakaa nyt hiukan niitä lapsia, ei ne ole mitään pieniä orjia joita voi vaan käskeä. Eikä ne lapset tule kylään siksi, että itse saatte lomaa niistä kakaroistanne. Hoitakaa ne ihan itse, mikä helvetin velvollisuus toisten lapsilla on niitä hoitaa. Ei ne niitä ole päättäneet hankkia, joten ei niiden niitä tarvi myöskään vahtia. Se joka ne tekee se myös ne hoitaa. Vituttaa tuollaiset hyväksikäyttäjät jotka kuvittelee voivansa heti tilaisuuden tullen sysätä kakaransa muille. Hoida ne itse kun kerran hommasitkin.

Vierailija
65/98 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muistan kun lapsena jouduin AINA vahtimaan pieniä serkkuja joka helvetin sukujuhlassa kun olin se vanhin lapsista. En yhtään tykännyt pienistä lapsista, mutta piti katsoa pienempien perään jotta heidän vanhemmat saivat juoruilla rauhassa. Heti kun olin tarpeeksi vanha jäämään kotiin, loppui minun kyläilyt noissa piireissä. Sikäli ymmärrän ap:n lapsia, sympatiat heidän puolellaan.

Vierailija
66/98 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä keskustelu selitti juuri miksi jopa lapsi saa maata sairauskohtauksen saaneena ratikkapysäkillä eikä kukaan välitä.

Vierailija
67/98 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 18:41"]

Minäminä, meme.. Kun ME mentiin sinne olemaan vain mummun kanssa ja kun ME ei menty sinne muiden lapsien kanssa olemaan.. Mummu oli kiireinen keittiössä, kaikki olisivat varmaan saaneet viettää aikaa yhdessä nopeammin jos kaikki paikalla olleet olisivat viitsineet auttaa jollain tapaa? Mutta ei tietty voinut kun ei sinne oltu menty muiden lapsia hoitamaan.. Teini-ikäinen kyllä pärjää vartin vilkkaankin taaperon kanssa kun viereisessä huoneessa on kaksikin aikuista joita voi huutaa apuun. 

[/quote]

en tiennytkään että on ihan normaalia pyytää vieraita vahtimaan lapsiaan, taidankin pyytää pari ystävää kylään ja sanoa heidän muksuilleen että vahtimaan noita mun lapsia kun mä täällä kokkailen ruokaa.

oisko nyt kuitenkin niin että siskon olis pitänyt itse vahtia OMIA lapsiaan eikä tyrkätä niitä muille. Inhoan ylläolevista ihmistyyppejä, mennään sukulaisiin ja sen jälkeen oletetaan että serkut ja muut kakarat juoksee pienempien perässä.

miksi teet lapsia jos et jaksa niitä vahtia vaan sönkkäät toisten lasten vastuulle!!

ei ole anopin eikä serkkujen tehtävä vahtia sun kakaroita!!

Vierailija
68/98 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän suku on näköjään todella ihmeellinen, kun ei tarvitse tuollaista itsestäänselvyyttä edes sanoa ääneen, että pienempien perään katsotaan porukalla. Jokainen saa kieltää, jokaisen pitää kieltää.

Ja jos toiset tekee ruokaa koko porukalle, niin kyllä nyt teinit kykenee sen aikaa serkkujensa perään katsomaan, jos omaavat edes alkeelliset käytöstavat.

Vierailija
69/98 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 18:41"]

[/quote]

omat lapseni tekevät viikolla kotitöitä ja auttavat pikkusisaruksen kanssa, eli ovat tottuneet tekemään kotihommia. 

Mutta edelleenkään heidän ei tarvitse äitienpäivänä hoitaa serkkujansa vaade on heidän äitinsä tehtävä, en ymmärrä sunlaisia jotka ottaa isommista lapsista hyödyn irti ja pakottaa hoitamaan lapsia kylässä. Kamala kohtalo sun lapsilla:(

ap

Vierailija
70/98 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 18:45"]

Itse muistan kun lapsena jouduin AINA vahtimaan pieniä serkkuja joka helvetin sukujuhlassa kun olin se vanhin lapsista. En yhtään tykännyt pienistä lapsista, mutta piti katsoa pienempien perään jotta heidän vanhemmat saivat juoruilla rauhassa. Heti kun olin tarpeeksi vanha jäämään kotiin, loppui minun kyläilyt noissa piireissä. Sikäli ymmärrän ap:n lapsia, sympatiat heidän puolellaan.

[/quote]

Muistan tasan saman, olin ainainen lapsenvahti sukujuhlissa. Loppui siihen kun en enää mennyt juhliin, jolloin mulle sitten myöhemmin kitistiin kuinka olis pitänyt tulla. Vahtimaan lapsia tietysti. Muuta arvoa minulla ei ollut, herkkuja sain syödä jos ehdin hommiltani. Jos en ehtinyt niin ketään ei kiinnostanut. Aikuiset relas juhlissa. Vituttaa vieläkin se omituinen oletus, että mulla oli joku velvollisuus hoitaa muiden lapsia. En ymmärrä mistä se velvollisuus mulle tuli. Joku muu tekee lapsia ja mulla on sitten velvollisuus hoitaa niitä? Miksi? Eikä muuten edes kiitosta ikinä saanut.

Vierailija
71/98 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapsien velvollisuus ole vahtia toisia lapsia. Ihme anoppi sullakin.

Vierailija
72/98 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapsien velvollisuus ole vahtia toisia lapsia. Ihme anoppi sullakin.

Vierailija
73/98 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tässä ei ollut kyse mistään lapsenvahtimisesta vaan ruuan laiton ajaksi pyydettiin katsomaan perään. Se tarkoittaa sitä, että jos pieni kiipeää kirjahyllyyn, voi hälyyttä aikuisen paikalle. Se, että isompia pyydetään auttamaan ei ole orjuuttamista vaan osallistamista.

Vierailija
74/98 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 18:55"]

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 18:45"]

[/quote]

Muistan tasan saman, olin ainainen lapsenvahti sukujuhlissa. Loppui siihen kun en enää mennyt juhliin, jolloin mulle sitten myöhemmin kitistiin kuinka olis pitänyt tulla. Vahtimaan lapsia tietysti. Muuta arvoa minulla ei ollut, herkkuja sain syödä jos ehdin hommiltani. Jos en ehtinyt niin ketään ei kiinnostanut. Aikuiset relas juhlissa. Vituttaa vieläkin se omituinen oletus, että mulla oli joku velvollisuus hoitaa muiden lapsia. En ymmärrä mistä se velvollisuus mulle tuli. Joku muu tekee lapsia ja mulla on sitten velvollisuus hoitaa niitä? Miksi? Eikä muuten edes kiitosta ikinä saanut.

[/quote]

Koko juhlien ajan lasten vahtiminen on aika vahvasti eri asia kuin osaltaan auttaa isoäitiään ja tätiään ruoanlaitossa katsomalla pieni hetki lasten perään.

Vierailija
75/98 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ÄITIENpäivä ja anoppisi tyttärineen väsää kakkua vieraille, pyytää pientä apua lapsenlapsiltaan, ja kersat kieltäytyvät? Luulisi että olisit mukuloillesi opettanut että äitienpäivänä autetaan äitejä ja mummeja ja ylipäätään miten kylässä ollaan? Ja puhelimet pois pojilta elleivät osaa ilman niitä kylässä olla. Ymmärrän myös anoppisi huutamisen, muakin ärsyttäisi passata huonokäytöksisiä laiskoja kakaroita ÄITIENPÄIVÄNÄ!

Vierailija
76/98 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 18:59"]

Kun tässä ei ollut kyse mistään lapsenvahtimisesta vaan ruuan laiton ajaksi pyydettiin katsomaan perään. Se tarkoittaa sitä, että jos pieni kiipeää kirjahyllyyn, voi hälyyttä aikuisen paikalle. Se, että isompia pyydetään auttamaan ei ole orjuuttamista vaan osallistamista.

[/quote]

Miten se, että sattuu olemaan sulle sukua velvoittaa jotenkin osallistumaan sun lasten hoitamiseen? Sä olet ne lapset tehnyt ja siten olet päättänyt osallistaa itse itsesi niitä hoitamaan. Muille et voi mitään velvollisuuksia oman rakkaudenhedelmäsi suhteen asettaa. Sun päätös tehdä lapsi, sun hoitovastuusi.

Vierailija
77/98 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos se mummin kanssa ajanviettäminen oli niin tärkeää ettei hetkeä voi katsoa pienien perään niin mihin niitä kännyköitä tarvittiin?

Vierailija
78/98 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muotoilu kusee: Olisi pitänyt sanoa että leikkikää taaperoitten kanssa. Ja heti siinä on eri konsepti.

Meillä on viisi lasta eikä yksikään ole ulos karannut viellä tähän päivään mennessä vaikka lapset joskus vahtii/leikittää toisiaan.

Minusta ei ole yhtään kummosempaa leikittää pieniä lapsia sitä hetkeä että toiset laittaa tarjottavat pöytään. Minäkin ajan keittiöstä lapset SEKÄ nuorison joka ei auta hommassa. Kehut että lapsesi auttaa ja silti he olivat vaan tiellä eikä avuksi.

Omat lapset jos keskittyisi kännyköihin vaikka annettiin selvä ohje -eikä aikuset heidän "napinaa" käsittäneet kieltäytymiseksi niin lopputulos on ettei kukaan vahdi niitä pieniä.
Ei se että juostaisiin lapsien perässä tai lapsia pitäisi rappusissa vahtia vaan niille luonnollisesti keksittäisiin jotain puuhaa. Ja estettäisiin karkaaminen.

Jos oma teinini laitettaisiin viereiseen huoneeseen vahtimaan pieniä ja kännykkä kiinnostaisi enenpi niin ottaisin kännykän pidemmäksi ajaksi pois. Enkä usko että äitinä sinäkään tykkäisit jos sinun lastenhoitaja noin tekisi lapsillesi.

Taitaa olla teillä jotain syvemmällä katkeruutta ja tämä vaan leimautti tunteesi pintaan. Siellä pienet taaperot on normaaleja veitikoita ja sinun lapsien piti hetki leikittää että saadaan kahvit. Ja lopputulos oli että lapsesi ei edes huomaa lapsien kadonneen. Heitä kiinnosti pelaaminen.

Tuskin sinäkään antaisit tuollaisille hoitajille omaa lastasi vahdittavaksi.

Vierailija
79/98 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin oikein ilkeä, niin pyytäisin teidän kaikkien sukunimet. Ihan vain siksi, että kukaan perheestäni ei vahingossakaan lisääntyisi teidän kanssa. Ihan kuin isompien ladten elämä olisi jotenkin kärsinyt jos olisi touhunnut sen tunnin ajan lasten kanssa. Ja sitten syytellään kaikkia muita ja YKSIKÄÄN ei ota vastuuta. Onko teillä aikuisilla työpaikkoja? Kannatteko vastuuta mistään? Ja eikö vanhemmille lapsille ole opetettu alkeellisiakaan tapoja? Ja että autetaan kun voidaan? Meillä tuollaisesta käytöksestä lähtisi kännykät kuukaudeksi pariksi telakalle.

Vierailija
80/98 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 19:07"]

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 18:59"]

[/quote]

Miten se, että sattuu olemaan sulle sukua velvoittaa jotenkin osallistumaan sun lasten hoitamiseen? Sä olet ne lapset tehnyt ja siten olet päättänyt osallistaa itse itsesi niitä hoitamaan. Muille et voi mitään velvollisuuksia oman rakkaudenhedelmäsi suhteen asettaa. Sun päätös tehdä lapsi, sun hoitovastuusi.

[/quote]

Ai luoja, mutta olen onnellinen, kun synnyin lähemmäs 40 vuotta sitten pieneen maalaiskylään, siellä jopa naapuri puuttui, jos kakarat meinas tehdä tyhmyyksiä. Tämän keskustelun mukaan sukulaislapsi saa vaikka tippua kaivoon ja ketään ei vaan kiinnosta, kun eihän ole omasta lapsesta kyse.

Karmeita ihmisiä täällä, ei voi muuta sanoa.

Ainiin ja mä olen vela, joten ei ole oma lehmä ojassa, siitä huolimatta olen automaattisesti katsonut pienempien perään syrjäsilmällä, aivan kuten eläinten, vanhusten yms. Sitä se vissiin teettää, kun lapsena sai rajoja ja rakkautta muiltakin kuin vain omalta äitikullalta ;-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi