Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen syntynyt naiseksi, mutta olen mies. Haluatko kysellä?

Vierailija
12.05.2014 |

Mäkin ryömin nyt täältä luolastani ulkosalle. Kysy, mitä haluat.

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Oh nou! Eikö ne yh:t nyt sitten osaakaan kasvattaa ja opettaa lapsiaan?"

Kasvattaminen ja opettaminen on eri asia kuin isien juttujen opettaminen. Ne opitaan esimerkin kautta, mopon rassaamiset, kalareissut, juu nou. Jos se on itsellä hakusessa ja opettelun alla niin toki niitä voi äitikin opettaa, mutta tiedät että se ei olsama asia. Tosin naistutkijathan on tutkineet isyyttä ja lopputulema oli ettei isää tarvita.

Samoin toki voisi kuvitella, että mies haluaisi olla nainen ja äiti ja opettaa tytöl naisten juttuja.

Vierailija
42/59 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 00:21"]

Minä en pysty tajuamaan miltä tuntuu olla "väärässä" kehossa. Siis mä olen nainen, mutta en tiedä tuntuuko se ollenkaan siltä että tämä olisi "oikein", jotenkin kai tunnen että ihan yhtä hyvin voisin olla mieskin, eikä oloni siinä kehossa varmaan olisi yhtään hankala, että sitä olisi tarvetta muuttaa. En ainakaan usko niin.

Kauhean naisellinen en ole ulkonäöltäni, enkä millään tapaa korosta olevani nainen, en pukeutumisella, pitkillä hiuksilla enkä meikilläkään nykyisin.

Onko minussa sitten jokin vika, olenko sukupuoleton otus, vai onko teillä muilla jotenkin selkeä "tyttömäinen olo" tai miehillä vastaavasti miehinen?

Mä vaan niinku olen minä vaan.

[/quote]

Mäkin koitan aina olla mä vaan. Mä näen sukupuolen spektrinä. Vähän niinkun luku 10 olis täysi nainen ja 1 mies, ja siihen väliin mahtuisi vaikka mitä. Joka tapauksessa se ratkaisee, onko oman kehon sukupuolisuus sellainen, että sen kanssa voi elää. Jos sä olet tyytyväinen naisen kehossa, niin se on hyvä. Se on mahtavaa! Sun ei tarvitse varsinaisesti olla mitään, sen kuin elät vaan elämääsi, olit mikä olit

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kouluajalta muutaman, joista ei tiennyt onko ne tyttöjä vai poikia. Mutta se, että yrittäisivät olla toista sukupuolta on jotenkin päälleliimattua ja keinotekoista. En mä pidä Yazkaakaan miehenä, vaikka se kai yrittää olla mies. Tai se yks levytuottaja. Jotenki haljuja miehiksi vaikka persoonina ja ihmisinä voisivatkin olla vahvoja.

Vierailija
44/59 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 00:27"]

Kasvattaminen ja opettaminen on eri asia kuin isien juttujen opettaminen. Ne opitaan esimerkin kautta, mopon rassaamiset, kalareissut, juu nou. Jos se on itsellä hakusessa ja opettelun alla niin toki niitä voi äitikin opettaa, mutta tiedät että se ei olsama asia. Tosin naistutkijathan on tutkineet isyyttä ja lopputulema oli ettei isää tarvita.

Samoin toki voisi kuvitella, että mies haluaisi olla nainen ja äiti ja opettaa tytöl naisten juttuja.

[/quote]

Ymmärrä sarkasmi. Pointti taisi olla, että ehkäpä niitä naisten ja miesten malleja löytyy myös muualta kuin omista vanhemmista. Ja mitäs jos se lapsi tykkääkin vain niistä toisen vanhemman jutuista, tai äidillä/isällä on lapsen kanssa jokin yhteinen sukupuolesta riippumaton harrastus. Juu nou. Tai mitäs jos sillä rakkaudella ja huolenpidolla on sitten kuitenkin se suurin merkitys.

Vierailija
45/59 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 00:24"]

Mitä mieltä olet ihmisistä, jotka ajattelevat että terveydenhuoltoon osoitetut varat tulisi käyttää sairaiden parantamiseen, vanhusten auttamiseen yms. eikä terveiden ihmisten sukupuolenkorjausleikkauksiin/-muutoksiin? Tulisiko mielestäsi yhteiskunnan kustantaa sukupuolenkorjauskustannuksia, ja jos tulisi niin miksi?

[/quote]

Mä olen miettinyt tätä paljon. Itse asiassa olen miettinyt, jättäisinkö omat hoidot tekemättä. Pitäisikö yhteiskunnan kustantaa nämä? Kuitenkin nää hoidot parantaa selvästi hyvinvointia. Ne tekevät ihmisistä taas tuottavia ja toimintakykyisiä. Transsukuolisuus voi  rampauttaa samaan tapaan jokin vakava sairaus. Jotkut tekevät itsemurhia tämän takia. Tämä on tavallaan sairaus, joka on parannettava, jotta yksilö pysyy toimintakykyisenä. Ihmiset, jotka tähän lähtee, eivät tee sitä kevyistä syistä.

ap

Vierailija
46/59 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko tyhmä hän ei sanonut pitävänsä naisista missään kohden

[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 23:55"]

Miten voit kuvitella olevasi mies, onko se jotain roolia millaiseksi koet miehisyyden ja miten se eroaa naisellisuudesta muuten kuin että tykkäät naisista miesten sijaan? Oletko lesbo paremminkin ja kuvittelet jotenkin pukeutumalla ja käyttäytymällä tulevasi "mieheksi"? Miten voit olla ja ajatella kuin mies jos et omista munaa? Miten nainen voi kuvitella jotain jos hänen elimensä ei kasva normaalimittaan verrattuna yli kymmenkertaiseksi?

Mieti sitä kuinka rintasi olisivat isot kun nyt mietit naisena näitä.

T. mies

[/quote]

Vierailija
47/59 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Myönnän, etten osaa rassata mopoa, mutta olen todellinen eräjorma. Jos et tietäisi, että mulla on kaksi X-krmosomia, pitäisit mua ihmisenä, jolla on Y-kromosomi. En ole nainen.

ap

Vierailija
48/59 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 00:33"]

Tiedän kouluajalta muutaman, joista ei tiennyt onko ne tyttöjä vai poikia. Mutta se, että yrittäisivät olla toista sukupuolta on jotenkin päälleliimattua ja keinotekoista. En mä pidä Yazkaakaan miehenä, vaikka se kai yrittää olla mies. Tai se yks levytuottaja. Jotenki haljuja miehiksi vaikka persoonina ja ihmisinä voisivatkin olla vahvoja.

[/quote]

Mikä se sukupuoli edes on? Suurin osa ihmisistä, jotka eivät oikeastaan ole naisia tai miehiä, eivät lähde mihinkään muutoksiin. He vain ovat, mitä ovat.

ap

Vierailija
49/59 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap! Olen itsekin syntynyt naisen ruumiiseen, mutta taidan olla identiteetiltäni vähän enemmän kuitenkin mies. Ymmärrän, miltä sinusta mahtaa tuntua!

Vierailija
50/59 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"oletko tyhmä hän ei sanonut pitävänsä naisista missään kohden"

Mutta sanoi olevansa bi ja pitävänsä naisista, jo oliko toisessa vastauksessaan? Taidat sinä olla se tyhmä nyt:-D

Vierailija
51/59 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mikä se sukupuoli edes on? Suurin osa ihmisistä, jotka eivät oikeastaan ole naisia tai miehiä, eivät lähde mihinkään muutoksiin. He vain ovat, mitä ovat."

Ehkä se tuntuu tuolta, jos ei tunne olevansa selkeästi mies miehen kehossa tai nainen  naisen. Suurinosa ihmisistä on kyllä sitä mitä sukupuolensakin on.

Vierailija
52/59 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 00:38"]

[/quote]

Myönnän, etten osaa rassata mopoa, mutta olen todellinen eräjorma. Jos et tietäisi, että mulla on kaksi X-krmosomia, pitäisit mua ihmisenä, jolla on Y-kromosomi. En ole nainen.

ap

[/quote]Hassua nuo mainitut "isien jutut". Meillä sitten isä onkin varmaan nainen miehen kehossa, kun ei älyä noiden päälle yhtään mitään, ja äiti taitaa enemmän noita "isien juttuja" opettaa, eikä niinkään kiinnosta "naisten jutut". Mitä ne muuten mahtaa olla? Ilmeisesti joku ompelu ja kutominen?

t.34

Vierailija
53/59 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 00:33"]

Pitäisikö yhteiskunnan kustantaa nämä? Kuitenkin nää hoidot parantaa selvästi hyvinvointia. Ne tekevät ihmisistä taas tuottavia ja toimintakykyisiä. Transsukuolisuus voi  rampauttaa samaan tapaan jokin vakava sairaus. Jotkut tekevät itsemurhia tämän takia. Tämä on tavallaan sairaus, joka on parannettava, jotta yksilö pysyy toimintakykyisenä. Ihmiset, jotka tähän lähtee, eivät tee sitä kevyistä syistä.

ap

[/quote]

Onko tämä vain omaa mutuiluasi, vai voitko osoittaa tilastoja tai tutkimuksia, joissa todetaan että sukupuolenkorjaushoidot tekevät ihmisistä tuottavia ja toimintakykyisiä?

Vierailija
54/59 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 00:45"]

Tsemppiä ap! Olen itsekin syntynyt naisen ruumiiseen, mutta taidan olla identiteetiltäni vähän enemmän kuitenkin mies. Ymmärrän, miltä sinusta mahtaa tuntua!

[/quote]

Kiitos. Musta ei itse asiassa ole koskaan tuntunut paremmalta kuin nyt, kun päätin, että tää farssi saa loppua. Kuitenkaan ei tarvitse olla fyysisesti mies ollakseen jotain muuta kun nainen. Mä olen jumissa vielä jonkin aikaa näin, että mulla on naisen ääni ja olen naisen muotoinen. Kuitenkin olen sama ihminen ja mulla on samat piirteet. Vaikka sukupuoli muuttuisi, ihminen itse on aina sama.

ap

Vierailija
55/59 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 00:53"]

Onko tämä vain omaa mutuiluasi, vai voitko osoittaa tilastoja tai tutkimuksia, joissa todetaan että sukupuolenkorjaushoidot tekevät ihmisistä tuottavia ja toimintakykyisiä?

[/quote]

Mitkä ovat hyväksymiäsi lähteitä?

ap

Vierailija
56/59 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sukupuolia pitää edes lokeroida niin vahvasti, että on tarpeellista tehdä vaativa leikkaus?

Olisiko helpompaa hyväksyä, että yhteiskunnan stereotypiat ja mallit sukupuolista eivät ole oikeita? Että voit olla biologisesti nainen (=sinulla on tietynlainen kroppa), mutta henkisesti olet ihan vaan ihminen.

Oon itsekin miettynyt monesti, että olisin parempi miehenä kuin naisena, moni asia olisi helpompaa ja monia ominaisuuksiani arvostettaisiin miehenä enemmän. Miehenä on helpompi saavuttaa uskottavuutta monella alalla, miehenä on helpompi esiintyä älykkäänä ja järkevänä ja helpompi olla hyvä tyyppi. Naisena samaan päästäkseen täytyy ensin taistella stereotypioita vastaan ja tulee leimatuksi paljon helpompi. Naisista liikkuu niin omituisia käsityksiä muutenkin, että ei ihme jos ei niihin samaistu. Ahdistaa minuakin usein naisena oleminen, mutta ongelma tulee ulkopuolelta.

Seksuaali-identiteetti on eria asia, mutta sen kanssa sinulla ei ollutkaan ongelmaa. Kuvaat itsekin, että ajattelet sukupuolen suorana 1-10? Miksi et voisi olla joku ainutlaatuinen yhdistelmä näitä eri sukupuoliin tyypillisesti yhdistettäviä ominaisuuksia ja biologisesti nainen? Ja omalta osaltasi yrittää rakentaa sitä naiskuvaa oikeampaan suuntaan.

Vierailija
57/59 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ajatellut sellaista mahdollisuutta, että etsisit miehen, joka kokee olevansa nainen? Voisitte olla fyysisesti mitä olette, ja kääntää suhteessanne ns. roolit ja kaiken muuten toisinpäin, olla tukena toisillenne ja toteuttaa seksuaalisuuttanne.

Vierailija
58/59 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 00:52"]

Hassua nuo mainitut "isien jutut". Meillä sitten isä onkin varmaan nainen miehen kehossa, kun ei älyä noiden päälle yhtään mitään, ja äiti taitaa enemmän noita "isien juttuja" opettaa, eikä niinkään kiinnosta "naisten jutut". Mitä ne muuten mahtaa olla? Ilmeisesti joku ompelu ja kutominen?

t.34

[/quote]

Samaa mietin täällä että on kyllä hyvin konservatiivisia nuo sukupuoliroolit. Ja nuohan on tuollaisia päälleliimattuja ominaisuuksia, eiväthän kaikki miehet mopoja rassaa tai kalasta. 

Meilläkään mies mistään mopoista ymmärrä, tietokone on ainut kone jonka hahmottaa. Mulla on isompi auto kuin sillä ja minä opetin poikiani, sekä tytärtä kalastamaan. Mies kyllä kokkasi saaliista herkullista ruokaa. :D

Me varmaan kylvetään nyt jonkinlaisessa transsynnissä koko perhe!

Vierailija
59/59 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap:lle!

Tunnen kaksi ftm-transsukupuolista, ja heistä kyllä vaistosi jo ennen muutosprosessia sellaisen miehisen olemuksen että ei heitä edes naisena ajatellut. Nimen ja ulkonäön muuttuminen vain vahvistivat tätä. Mä uskon siihen teoriaan, että transsukupuolisuuden aiheuttaa sikiönkehityksessä aiheutuva häiriö jonka "ansiosta" miehen aivot kehittyy naisen kroppaan ja päinvastoin.