-5kg tavoitteena, kuka on mukana?
Ajattelin pistää pystyyn vertaistuki-ketjun kaikille jotka tahtoo pudottaa 5kg painoa. Miksi ei enemmänkin, viidestä kilosta on hyvä aloittaa!
Omat mittani siis ovat 164cm ja 85,6kg. tavoite 80kg.
Muutan ruokavaliotani enemmän kasvispainotteiseksi ja otan mukaan hyviä proteinejä kuten kana, rahka raejuusto. :)
Tulkaa mukaa, laihdutetaan yhdessä!
Kommentit (106)
Paino tänä aamuna 97,2. Loppuviikko meni oikein mallikkaasti.
Tänään huomasin yhden konkreettisen muutoksen laihtumisessa (-12,8 kg). En hikoile jatkuvasti! Tänään kyllä pukkasi hikeä pintaan mutta enää ei töissä, kaupungilla tai muualla tarvitse pelätät kauheita hikoilukohtauksia vähäisenkin rasituksen jälkeen. Pitäisi hankkia uusia vaatteitakin, mutta ei oikein huvittaisi kun koko urakkaa on vielä parisenkymmentä kiloa jäljellä.
Oletteko ajatelleet palkita itsenne jotenkin pienemmistä ja isommistakin onnistumisista?
Rankka pitkä viikonloppu työmatkalla takana - onneksi tuli vain kilo takaisin! Tänään siis 65,4. Huomenna taas reissuun ja to sitten tiukka palautuspäivä:)
19
Aurinkoinen päivittää... Minun tämän aamuinen painoni oli 58,8 (lähtöpaino noin 60kg, tämän viikkon alin paino 58,4kg). Tämä projekti on minun osaltani sujunut vaihtelevalla menestyksellä ja repsahdukset ovat näkyneet heti painossa ja palloksi turvonneessa vatsassa (paino korkeimmillaan tällä viikolla 59,1kg)
Jos torstai olikin heikko päivä ja söin karkkia ja join kokista, niin eilinen sitten puolestaan meni jo ihan kelpomenestyksellä. Oikeamman ruokavalion lisäksi kävin pitkällä kävelylenkilläkin :)
Voisin tulla mukaan. Olen noin 153/58, saattaa olla enemmänkin. Ainakin 5kg on hyvä saada pois.
Laihduin hiljattain 62--->51, mutta sitten lopetin tupakoinnin ja kiloja tuli takaisin. Nyt voisin uudella puhdilla ja puhtailla keuhkoilla lähtä mukaan :)
Plan: luovun ensin leivästä ja turhasta sokerista, ja viikkoon YKSI herkkupäivä (nyt niitä on 5 :)). On päässyt vähän lipsumaan tuon viljan ja sokrun suhteen ja olen kehittänyt itselleni taas hiilarikoukun. Lisäksi sokeri väsyttää eikä jaksaisi tehdä mitään, mieli maassa... Teidän jo ennestään että puhti ja sitä kautta liikunta lisääntyy kuin itsestään kun turhat hiilarit jättää pois joten liikumisesta en vielä stressaa. Ennen kävin siis salilla/tein kotona lihaskuntoa ja kävin juoksemassa, nyt lähinnä lenkkeilen koiran kanssa.
96,8 tänään. On se vain aina yhtä kivaa päästä uudelle "kiloluvulle". Inventoin eilen kesävaatteita ja päätin, että pärjään tämän kesän pienellä vaatevarastolla. Kulukoon vaatteet vaikka puhki, ensi vuonna en aio käyttää enää mitään niistä.
Nimimerkki aina unohtuu, Pullero on 92.
Mä aloitin tänään nutriletti kuurin, joten mukaan tähän -5 kg ryhmään :) 3 raskautta takana, nyt ois aika päästä kiloista eroon. Pituutta 165 ja paino tänä aamuna 84.6kg. Olen tässä muutaman kuukauden aikana jo omin avuin saanut 7 kg pois, tavoite näin aluks olis alle 80 kg. Tämä päivä sujui ihmeen helposti nutrilettipusseilla, saa nähdä miten jatkossa... Terkuin Josse
Joku aika sitten, oisko ollu n. 1v. sitten, tuli tv:stä dokumentti koskien laihdutusta. Siinä oli laihdutusryhmä, jotka laihduttivat valvotuisssa olosuhteissa. Kaikki söivät ja joivat ja kuntoilivat saman verran sen kuurin aikana. Mutta laihdutustulokset vaihtelivat tosi paljon toisistaan. Eli siinä ohjelmassa just kiteytettiin sitä, että laihduttaminen ei oo pelkästään itse kurista kiinni. Että toiset laihtuvat helpommin kuin toiset. Muistaako kukaan tätä ohjelmaa? Eikä tää ollu mikään 4D- dokumentti vaan tuli Yle1 tai 2.
Tuli vaan mieleen, kun tää yksi jankkas täällä, ettei hormonit vaikuta. Itse en oo nyt käynyt vaa'alla, koska on menkat ja on niin pöhöttynyt olo. Minulla ainakin paino nousee aina hieman ennen menkkojen alkua. Ja selkeesti myös syötätyttää enemmän. Ei ehkä nälätä vaan tekee vaan koko ajan mieli syödä jotain. Eli jotain ne hormonit ainakin minun elimistössä vaikuttaa. Oisko sit miehillä eri asia kuin naisilla?? Mut ruokavalion suhteen uusi kurinalaisempi kausi sujunut suht ok. Pandan lakuja tuli tosin vähän popsittua yks ilta, mut ei ees puolta pussia ja nyt taas useampi päivä ilman karkkia tai muita herkkuja.
nro 11/ se toinen kasvissyöjä
Hei kaikki! Miten sujuu? Ootteko pysyny ruokavaliossanne ja liikkuneet?
Itselläni oli tänä aamuna 85,4 eli eilisestä +100g mutta yhteensä pudotusta -200g. Tästä lähtien rupean käymään harvemmin, esim kerran viikossa vaa'alla. :-)
Tsemppiä kaikille!
ap
Minä minä myös, kun on vielä 5 raskauskiloa jäljellä, kun synnytyksestä 2,5 viikkoa. Kesäkuun aikana tarkoitus painaa siis taas 54kg. Jokukysyi kookosöljystä : llaitan sitä teelusikallisen aamykahviin, niin kivasti suoli tyhjenee heti aamusta.
54 söi eilen Hesessä, koska oli asuntonäyttö puoli viideltä töiden jälkeen enkä ehtinyt välillä muualle tai kotiin, Hese on siinä matkalla. Olisin ihan hyvin voinut ottaa salaatin, mutta siinä alkoi yhtäkkiä tehdä mieli ateriaa ja otin sen kaduttaa, en syö enää koskaan. Paino on pysynyt samassa. Mä käyn vaa'alla joka päivä tai joka toinen, muuten en pysy ruodussa.
Liikun todella paljon, mulla on syöminen ja vyötärölihavuus ongelma, eli normaalipainoinen läski olen. Just ja just normaalipainoine, kilo lisää taitais mennä jo ylipainon puolelle. Tänään olen syönyt kevyesti, kaloreita en jaksa laskea, mutta paljon vihanneksia, hiilareita koetan vähentää ja käyttää täysjyvää.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 14:23"]
Nro 19 päivittää (en löytänyt ketjua niin siksi on kestänyt... hyvä kun joku nosti!):
Viimeviikolla käytiin jo 63,7 mutta tänään 63,9 viikonlopun ylppäreiden yms jäljiltä. Hittaasti mennään 200-300g viikossa.....
[/quote]
wuhuu, 63,4kg aamulla:) Alaspäin suunta edelleen...
[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 18:06"]
Minä olen mukana! -5kg kuullostaa juuri hyvält, että mahtuisin taas koon 36 housuihin. Tätä ihmettä ei ole tapahtunut kymmeneen vuoteen ja nyt tavoite on jo lähellä, vaan viimeistä rutistusta vaille. Mulla olisi tavoitteena maltillinen painonpudotus, tyyliin kilo kuussa - näin kilot myös pysyvät poissa. "Laihistelija"
[/quote]
Hehee, oli pakko palata raportoimaan. Tällä viikolla vaaka on näyttänyt 55,1kg, eli nyt mahdun koon 36 housuihin ja eilen meni kaupassa jopa koon 34 hame (Esprit). Lähtötilanne oli siis koko 42 noin vuosi sitten synnytyksen jälkeen. BMI 20. Ihanaa!
Minä myös. Tosin minä haluan tiputtaa normaalipainon sisällä. Olen nyt 65 kiloa ja haluan olla 60 kiloa, jollainen olin ennenkuin aloin syödä aika paljon sokeria ja muuta herkkua arkenakin ja liikunta jäi. Nyt haluan ennen kaikkea palata tervellisempiin elämäntapoihin ja olis kiva mahtua taas 36-38 housuihinkin.
Mukana! (tosin ei haittaisi jos lähtisi 6-7 kg). Paino nyt 62 (nnyyh, kuukausi sitten 60 -on tullut syötyä ihan liikaa herkkuja) pituus 165 cm.
Itsellänikin on kompastuskivenä herkut, varsinkin jäätelö ja suklaa sekä vaalea leipä runsaalla voilla!<3
Juhlia on tiedossa aika paljon lähiaikoina joten siellä aion maistaa kakkuja, mutta en syödä itseäni ähkyyn. :)
Pitäisi yrittää saada säänölliset ruoka-ajat, että söihin 4-6 kertaa vuorokaudessa pieniä annoksia.
Eiköhän näillä saada jotakin tuloksia aikaan!
ap
Mä voisin myös yrittää. Tosin voisi lähteä vaikka 7kg. Olen 174cm ja painan nyt 72kg, raskauskiloja on vielä jäljellä. Olen totaalisen karkkikoukussa. :(
Mä aloitin juuri sen 5 kg pudottamisen joten lähden tähän mukaan mielelläni. Oon 158 cm ja noin 60 kg.
Jepp, vahvaa pysyin onneksi enkä sortunut herkkuihin! Oikeasti se himo menee ohi kyllä, mutta uskon että nuo mielenteot tulee enemmänkin siitä, että on vaan niin rutiininomasita ja tottunut kokoajan napostelemaan jotaki. Mutta ei enään, napostelukaan ei kai ole hyväksi hampaille.
Oon joskus aiemminkin huomanu, että pari juttua jotka todellakin toimii herkkuhimon ylättäessä:
-mietin miksi oikeasti ryhdyin tähän, tahdonko tosiaan enemmän karkkeja kun omaa hyvinvointiani? Vastaus on aina ei kun oikein mietin ja sitten jätän ne karkit hakematta lähikaupasta.
-se muutos todella tapahtuu sillon kun on TODELLA heikko hetki, eli hirveästi tekisi mieli syödä kaapit tyhjäksi mutten syö, ja aina aamulla odottaa yllättäväkin pudotus vaa'an lukemassa. Ihanku se paino testailis mua, että kuinka vahva oon.
-ja kolmas mutta ehkä vaikein; ei vaan syö niitä herkkuja!!!! Kun se himo iskee niin tekee vaan sen päätöksen että himpskatti minähän en noita syö!!!! Ja pitää päänsä sen PÄÄTÖKSEN jälkeen ja ei mee herkkuja ääntä kohti.
ap