-5kg tavoitteena, kuka on mukana?
Ajattelin pistää pystyyn vertaistuki-ketjun kaikille jotka tahtoo pudottaa 5kg painoa. Miksi ei enemmänkin, viidestä kilosta on hyvä aloittaa!
Omat mittani siis ovat 164cm ja 85,6kg. tavoite 80kg.
Muutan ruokavaliotani enemmän kasvispainotteiseksi ja otan mukaan hyviä proteinejä kuten kana, rahka raejuusto. :)
Tulkaa mukaa, laihdutetaan yhdessä!
Kommentit (106)
41:lle: No todellakin höpsis. Minä en mitään herkkuja syö. Karkkilakossakin olen ollut ties kuin kauan. Lihomisella kun on erilaiset syynsä ja minulla se liittyy hormooneihin. Minun täytyy syödä vähemmän, mutta en minä millään herkuilla ole mässäilytkään puhumattakaan sipseistä, ranskalaisista yms. Herkuttelen siis normiruualla (ruisleipä, aah) ja erityisesti hedelmillä (mutta kun niitäkin liikaa syö, niin...).
Olen kerran laihduttanut 22 kg. Kyllä siihen n. 9 kk meni. Kilot tulivat takaisin mm- uuden raskauden myötä. Nopeampaa laihduttamistakin olen kokeillut mutta silloin kilot tulivat kyllä tosi nopsaan takaisin. Mielestäni pienet askeleet ovat hyväksi kun laihdutettavaa on ainakin 20 kg. Niin minäkin aion tehdä. Ja ap on hyvällä tiellä!
t. se, jolla on just samat mitat kuin ap:lla
[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 21:06"]
Anteeks kirjotusvihre :-D Tää ei kuitenkaan ollu oikeinkirjotus kilpailu vaan laihduttajien tsemppiryhmä! :-)
Joo, aloitan viidestä kilosta ja sen saavutettuani asetan seuraavan tavoitteen (luultavasti seuraavat viisi kiloa). Minulle on helpompi aloittaa pienemmästä määrästä niinkuin jo aiemmin tässä ketjussa kerroin!
Kivaa kun on lisää osallistujioita tullut mukaan. :-)
ap
[/quote]
Hyvä, hyvä! Mukavaa että jaksat olla positiivinen vaikka ihme kiukuttelijoita on eksynyt ketjuun.
Viidestä kilostahan se kahdenkymmenenkin kilon pudotus täytyy aloittaa. :)
Minä olen ainakin mukana, innolla.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 14:27"]
Miksi vain 5 kiloa? 20 kilollakin olisit vasta niukin naukin normaalipainon puolella. Kun kerran meinaat painoas pudottaa, niin mikset pudota kunnolla? 15-20 lähtee helposti alle puolessa vuodessa, kun vaan jätät herkkujen mässytyksen pois. Syödä saat ihan normiruokaa ja siihen lisäks vielä reippaita kävelylenkkejä sauvoilla tai ilman, niin johan kilot karisee.
Itse tiputin 14 kiloa kahdessa kuukaudessa ja söin joka päivä tuhdin aamiaisen, lounaan, päivällisen ja iltapalan. Lisäksi söin välipaloina hedelmiä. Nälkä ei ollut missään vaheessa ja kilot karisi jopa vaarallisen helposti.
[/quote]
Miksi vain 5 kiloa? 20 kilollakin olisit vasta niukin naukin normaalipainon puolella. Kun kerran meinaat painoas pudottaa, niin mikset pudota kunnolla? 15-20 lähtee helposti alle puolessa vuodessa, kun vaan jätät herkkujen mässytyksen pois. Syödä saat ihan normiruokaa ja siihen lisäks vielä reippaita kävelylenkkejä sauvoilla tai ilman, niin johan kilot karisee.
Itse tiputin 14 kiloa kahdessa kuukaudessa ja söin joka päivä tuhdin aamiaisen, lounaan, päivällisen ja iltapalan. Lisäksi söin välipaloina hedelmiä. Nälkä ei ollut missään vaheessa ja kilot karisi jopa vaarallisen helposti.
[/quote]
En ole ap, mutta jostain se on aloitettava ja on oikeasti paljon helpompaa edetä pienin tavoittein. Viisi kiloa on vähemmän lannistava ajatus kuin 20kg. On palkitsevaa päästä tavoitteeseen ja siitä saa potkua asettaa uusia tavoitteita kun sitä huomaa pystyvänsä siihen.
Itse muutin elämäntapani vuosi sitten ja ensisijainen tavoite oli terveempi loppuelämä ja kiloista lähdin ihan pienillä tavoitteilla. Ensin hurrasin kun paino meni alle 75kg, seuraava tavoite oli 70, sitten normaalipaino, sitten 65kg ja nyt olen 62-63kg mihin olen jo aika tyytyväinen. Ehkä pudotan vielä kilon tai pari tai sitten en. Paino ei ole pudonnut vauhdilla ja joskus on tullut pari kiloa takapakkia, mutta ei se ole niin vakavaa kun tietää niiden kilojen katoavan kun jatkaa terveellisellä linjalla. Lähtömitat oli siis 165cm ja 77kg. Jos olisin silloin jollain kitudieetillä päättänyt karistaa välittömästi ne about 15kg niin metsään olisi mennyt, olisin varmasti luovuttanut itseni tuntien. Se olisi tuntunut ylitsepääsemättömältä.
Tsemppiä ap:lle ja muille pudottajille! :)
Mukana ollaan! Olen 160cm ja painavimmillani olin 66 kg. Tällähetkellä painoa 60kg. Vielä tuo viisi kiloa olis pudotettavaa :)
[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 14:41"]
41:lle: No todellakin höpsis. Minä en mitään herkkuja syö. Karkkilakossakin olen ollut ties kuin kauan. Lihomisella kun on erilaiset syynsä ja minulla se liittyy hormooneihin. Minun täytyy syödä vähemmän, mutta en minä millään herkuilla ole mässäilytkään puhumattakaan sipseistä, ranskalaisista yms. Herkuttelen siis normiruualla (ruisleipä, aah) ja erityisesti hedelmillä (mutta kun niitäkin liikaa syö, niin...).
Olen kerran laihduttanut 22 kg. Kyllä siihen n. 9 kk meni. Kilot tulivat takaisin mm- uuden raskauden myötä. Nopeampaa laihduttamistakin olen kokeillut mutta silloin kilot tulivat kyllä tosi nopsaan takaisin. Mielestäni pienet askeleet ovat hyväksi kun laihdutettavaa on ainakin 20 kg. Niin minäkin aion tehdä. Ja ap on hyvällä tiellä!
just samat mitat kuin ap:lla
[/quote]
Höpöhöpö näille hormoonihöpinöille. Kun kulutat enemmän kuin syöt niin laihdut, se on pomminvarma asia. Jos sinulla on 20-25 kiloa ylipainoa, niin ihan syömällä sen olet hankkinut, etkä taatusti millään hedelmillä ja ruisleivällä. On tietenkin totta, että vain elämäntapoja muuttamalla saa painon pysymään normilukemissa. Sinänsä on sama, laihduttaako nopeasti vai hitaasti, olennaista on se, mitä tapahtuu, kun on saavuttanut ihannepainonsa. Siinä vaiheessa moni erehtyy antamaan itselleen hiukan siimaa ja se onkin sitten menoa.
Kuten tuossa aiemmin sanoin, tiputin painoa 14 kiloa kahdessa kuukaudessa. Silti tosiaan söin useammin ja jopa enemmän kuin aiemmin. Ruokailutottumuksissa vaan tapahtui totaalinen muutos. Jätin kaiken moskan pois, siis ihan kaiken. Ei alkoholia, ei mitään herkkuja, pois karkit, pullat, valkoiset leivät, sipsit, limsat, mehut, ihan kaikki. Ruoka oli pitkälti perusruokaa, mutta esim perunaa vähensin ja lisäsin vihanneksia ja muita hyviä hiilareita, sekä protskuja. Juomana ainoastaan vesi ja ruuan kanssa maito. Ruokavalioni oli jostain Perusterveellisen ja VHH:n välimaastosta. Liikuntana oli pelkästään kävely ja lumityöt. Niitä joka päivä yhteensä noin 1,5-2 tuntia. Niin, että aamulla heti reipas puolituntinen kävelyä/lumitöitä ja töitten jälkeen reilu tunti kävelyä/lumitöitä.
Pituutta minulla on 182 ja painoa pudotin 92 kilosta 78 kiloon. Tuosta on aikaa reilu pari vuotta ja tällä hetkellä painoni vaihtelee 80-82 kilon välillä jossa sen aion jatkossakin pitää. 78 kiloisena olin jo vähän turhan kukkakeppi, olen siis mies.
Kiitos tsempeistä!
Aloitan sillä että tavoittelen 5kg laihdutusta koska tavoitteen saavuttaminen nopeammi motivoi minua jatkamaan sen jälkeen vaikka seuraanan -5kg tavoittelemisessa. Tuntuu pienemmältä laihduttaa -5-5-5kg kun -15kg, joku henkinen juttu vaan.
Sen jälkeen kun on ensimmäinen -5kg täynnä niin katsotaan uudelleen jos laihdutan seuraavatkin 5kg. Tavoite on pysyvä painonpudotus ja kilojen poispitäminen, mikä lienee se vaikein osuus yleensä. :-)
ap
46 kitetyttikin jo ajatukseni ennen minua. :-D
Aion otta mukaan kävelylenkit tässä pikkuhiljaa. Yritän päästä sokerikoukusta eroon niin ensiksi koitan totaalikieltäytymistä herkuista, mutta jos on juhlia ja muuta niin nautin kohtuudella kakkua/muuta mitä on tarjolla, koska pitkällä kaavalla aion niin tehdä (kun olen tavoite painossani) mutta kohtuus on täysin tuntematon käsite minulle ennen tätä laihdutusurakkaa. Kohtuus tavoitteena ihan kaiken suhteen, pysyvä kohtuus. Kourallinen karkkia sillointällöin ok, 2pussia kerralla useasti viikossa ei ok. :-) Tämä siis ideologiani.
ap
[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 15:26"]
[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 14:41"]
just samat mitat kuin ap:lla
[/quote]
Höpöhöpö näille hormoonihöpinöille. Kun kulutat enemmän kuin syöt niin laihdut, se on pomminvarma asia. Jos sinulla on 20-25 kiloa ylipainoa, niin ihan syömällä sen olet hankkinut, etkä taatusti millään hedelmillä ja ruisleivällä. On tietenkin totta, että vain elämäntapoja muuttamalla saa painon pysymään normilukemissa. Sinänsä on sama, laihduttaako nopeasti vai hitaasti, olennaista on se, mitä tapahtuu, kun on saavuttanut ihannepainonsa. Siinä vaiheessa moni erehtyy antamaan itselleen hiukan siimaa ja se onkin sitten menoa.
Kuten tuossa aiemmin sanoin, tiputin painoa 14 kiloa kahdessa kuukaudessa. Silti tosiaan söin useammin ja jopa enemmän kuin aiemmin. Ruokailutottumuksissa vaan tapahtui totaalinen muutos. Jätin kaiken moskan pois, siis ihan kaiken. Ei alkoholia, ei mitään herkkuja, pois karkit, pullat, valkoiset leivät, sipsit, limsat, mehut, ihan kaikki. Ruoka oli pitkälti perusruokaa, mutta esim perunaa vähensin ja lisäsin vihanneksia ja muita hyviä hiilareita, sekä protskuja. Juomana ainoastaan vesi ja ruuan kanssa maito. Ruokavalioni oli jostain Perusterveellisen ja VHH:n välimaastosta. Liikuntana oli pelkästään kävely ja lumityöt. Niitä joka päivä yhteensä noin 1,5-2 tuntia. Niin, että aamulla heti reipas puolituntinen kävelyä/lumitöitä ja töitten jälkeen reilu tunti kävelyä/lumitöitä.
Pituutta minulla on 182 ja painoa pudotin 92 kilosta 78 kiloon. Tuosta on aikaa reilu pari vuotta ja tällä hetkellä painoni vaihtelee 80-82 kilon välillä jossa sen aion jatkossakin pitää. 78 kiloisena olin jo vähän turhan kukkakeppi, olen siis mies.
[/quote]
Totta kai syömällä lihoo, mutta myös syömällä sitä ruisleipää!! Ei hormoonit välttämättä ole syy lihomiselle mutta osasyy ainakin - ilman niihin liittyviä vaikeuksia olisi helpompi laihduttaa. Liikunta minulta on ainakin puuttunut tai jäänyt liian vähiin mutta kuvailemaasi roskaruokaan en yleensä koske. Mutta syön varmasti liikaa; sitä leipää nimittäin kaikkein eniten!
Itsekin söin ennen todella paljon leipää. pussillinen meni kevyesti päivässä tai kahdessa rusaan voin ja mahd. juuston tai muun päällisen kanssa. Kyllä se osa lihoaminen siitä johtui itselläni, mutta veikkaan herkkuja vielä pahemmaksi omalla kohdallani. Kun puputin pelkkää leipää enkä syönyt kunnon aterioita niin teki vain entistä enemmän mieli makeaa jonka jälkeen suolaista (leipää) ja sitten taas makeaa ja kierre on valmis. Tämä siis omalla kohdallani ainakin.
ap
[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 15:26"]
[/quote]
Sinun kohdallasi hormoonit eivät lihomista edesauttaneet, toisten kohdalla taas näin on voinut käydä. Se ei sulje pois sitä faktaa että kun syö vähemmän kuin kuluttaa niin laihtuu. Mutta kun se kulutuskin on henkilökohtainen ominaisuus.
Mulla ainakin tuli kilot tosi nopeasti kilpparin vajaatoiminnan aikana. Juuri nopean painonnousun takia hankkiuduin lääkäriin (kilpparin vajaatoimintaa en itse silloin osannut epäillä). Otettiin verikokeet, vajaatoiminta todettiin, lääkitys -> lihominen loppui siihen.
Painon pudottaminen vain on ollut huomattavasti vaikeampaa kuin nuorempana. En myöskään syö karkkia, enkä sipsejä mullakin ruisleipa on joutunut täyskieltoon koska sitä syömällä tuli liikaa kaloreita. Jos mulla kalorit nousevat yli 1300 pysähtyy painonpudotus kuin seinään.
Ja kävelen joka päivä about 3 km. 2 krt viikossa 30min-45 min hölkkälenkki ja kerta viikkoon kuntosali 1,5 h.
Nämä laihtumiset/kulutukset ovat yksilöllisiä.
Minä, 60,1 kg -> n. 55. Eli juuri ja juuri normaalipainossa. Pituus 156. joulusta asti yrittänyt, mutta aina tulee repsahduksia. 58 asti olen päässyt. Tuo 60.1 oli sunnuntaina, sen jälkeen en ole punninnut. Punnitsen sunnuntaisin, koska lauantaisin on se pahin repsahduspäivä. Juhannuksena on tavoite, tuleekos tästä nyt vajaa 6 viikkoa. Eli vähän vajaa kilo viikkoa kohti.
Tulen mukaan. Olen 165 cm ja 60,5 kg. Tavoite on ainakin 58 kg, mutta mieluiten vähän sen alle. Yritän juosta väh. Kolme kertaa viikossa ja tehdä lihaskuntoa pari kertaa viikossa. Ja tietty ruoan säännöstely on aloitettava. Olen kasvissyöjä, joten keventäminen ei luulisi olevan vaikeaa. Herkut vain minimiin.
Aurinkoinen päivittää... Ihan täydellinen suoritus syömisten suhteen ei ole täälläkään, mutta parempaan suuntaan silti. Ehkä huominen on siinäkin suhteessa parempi :) Kuntosalilla kävin ja olen siihen tyytyväinen, vaikkei se painonpudotukseen se ykkönen olekaan. Mutta joka puolella olevaan hyllyvään se auttaa ja toivottavasti sitä olisi kesällä jo vähän vähemmän :)
19 taas painossa 64,1 kg mutta tänään siis edessä 3 pv työmatka. Itseasiassa 2, ensiviikolla taas 2 pv maailmalla.... Katsotaan mikä on tilanne maanantaina ja ens vkon perjantaina.... Hyvä jos ollaan takaisin näissä lukemissa. Kuitenkin 2,9kg pudonnut alusta:D
Palaillaan ja kivaa kevennytviikkoa kaikille!
Paino tänä aamuna 98,0 eli laskusuunnassa. Syömiset ovat olleet tällä viikolla vähän mitä sattuu. Päänsärky, vatsakivut ja väsymys ovat olleet seurausta vääränlaisesta syömisestä. Haluan paremman olon takaisin.
Pullero
Moi!
Paino on nyt noin 84 kilon paikkeilla, pikkuhiljaa mennään siis alas päin! Ruokavalio on ollut enimmikseen terveellinen lukuunottamatta yksiä juhlia jossa tuli syötyä pulla ja pala kakkua. :-)
ap
Äh, olin tulossa tänne hehkuttamaan miten onnistuin tänään, mutta jouduin pettymään syötettyäni tiedot kalorilaskuriin. Mulla taitaa olla vielä aika paljon opeteltavaa... Tänään oli helposti herkuton päivä ja ruokavalio mielestäni järkevä. Kalaa, salaattia, vain vähän leipää, nokare muusia, jugurtti, piimää, puuroa ja liikuntana parin tunnin kävelylenkki ja tunti kuntosalilla. Kalorilaskuri oli sitä mieltä että tällä tavoin laihdun 100g viikossa. Onhan sekin toki parempi kuin aiemmin ollut nouseva käyrä.
-Aurinkoinen
En ole edelleenkää muistanut ottaa aamupainoa... Jotenkin niin hektistä ollut. Teen pieniä sauvakävely- ja hölkkälenkkejä ja katson tarkemmin syömisiäni. Kevyt lounas. Päivällisellä syön sitten kotiruokaa lasten kanssa. T. Charlotta
Voih, mulla on mennyt tosi hyvin. Paitsi tänään. Varmaan pms, kun tekee kokoajan mieli napsia jotain.
Olen syönyt aamulla 2x grahampaahtis, joiden päällä voi, 2 siivua oltermannia, salaattia ja rapuja.
Lounaaksi juustotortellineja parmesanilla ja oliiviöljyllä, kourallinen sipsejä.
Välipalaksi pehmis pätkisrouheella.
Päivälliseksi liikaa nuudeleita sienillä, paprikalla ja herneillä + jälkiuuniruisleipä voilla.
ARGH, ARGH, ARGH! Punnitsen huomenna.
-Kerttu
Hyvä, että tuo toimi sinulla. Toisilla pienemmät lähitavoitteet toimivat paremmin ja uusia tavoitteita voi asettaa sitä mukaan kun aiemmat on saavuttanut. Kaikilla myöskään kilot eivät karise yhtä helposti, vaikka mitä tekisi. Huomaatko, tässä ketjussa on innostuneita ja motivoituneita naisia, ja tämän ketjun tarkoituksena on ylläpitää sitä innostusta toisia kannustaen. Arvostelu ei kannusta eikä motivoi.
-Aurinkoinen
[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 14:27"]
[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 12:23"]
Ajattelin pistää pystyyn vertaistuki-ketjun kaikille jotka tahtoo pudottaa 5kg painoa. Miksi ei enemmänkin, viidestä kilosta on hyvä aloittaa!
Omat mittani siis ovat 164cm ja 85,6kg. tavoite 80kg.
Muutan ruokavaliotani enemmän kasvispainotteiseksi ja otan mukaan hyviä proteinejä kuten kana, rahka raejuusto. :)
Tulkaa mukaa, laihdutetaan yhdessä!
[/quote]
[/quote]