-5kg tavoitteena, kuka on mukana?
Ajattelin pistää pystyyn vertaistuki-ketjun kaikille jotka tahtoo pudottaa 5kg painoa. Miksi ei enemmänkin, viidestä kilosta on hyvä aloittaa!
Omat mittani siis ovat 164cm ja 85,6kg. tavoite 80kg.
Muutan ruokavaliotani enemmän kasvispainotteiseksi ja otan mukaan hyviä proteinejä kuten kana, rahka raejuusto. :)
Tulkaa mukaa, laihdutetaan yhdessä!
Kommentit (106)
Minä! Nyt on lähteny jo 4,5 kg kahdessa kuukaudessa. Gluteeniton dietti, ei sokeria paitsi hunajaa vähän välillä & paljon hedelmiä. Kreikkalaista jugurttia, vaaleeta lihaa & kalaa, kasviksia, raaka kookosöljyä aamukahvissa rkl. Pari kertaa vkossa käyn lenkillä + ulkoilut lasten kanssa.
Mukana! Olen jo pari kiloa pudottanutkin. Tavoite olisi, että paino putoaisi pysyvästi noin 65 kiloon. Nyt kävin vaa'alla ja paino näin päivällä näytti olevan 70,6 kg. Pituus 170 cm.
Katon huomenna aamupainon, jos muistan.
- Charlotta
JOo! Heti kun olen synnyttänyt, any day now....
Minä myös mukana. Paino on tällä hetkellä 71 kg. Oon 166cm ja ainakin sen 5kg sais paino vielä tippua. Eli oon tiputtanut jo 11kg viime kesästä, mut nyt paino on junnannu muutaman kuukauden paikoillaan. Minulla kans on menny koko ajan aika paljon herkkuja, joten niiden vähentäminen auttais paljon. Mut toi 10 kg on tippunu ihan leivän ja muiden hiilareiden vähentämisellä.
Ja pelkän ruokavalion avulla yritän painoa tiputtaa.
Voi kun ootte kaikki pieniä : D Minä lähden myös mukaan, aamulla paino 90 kiloa ja pituutta se 167. 2 kiloa jo lähtenyt.
Mäki tuun mukaan. Paino tänään 71,5kg ja pituus 158cm.
Minua kiinnostaa tuon kylmäpuristetun kookosöljyn käyttö. Tai siis voisin kokeilla sitä, mutta haluaisin tietää minkä sekaan laitatte sitä?? Joku jo sanoikin, et aamukahvin sekaan, mut itse en juo kahvia. Mihin muuhun? En halua ainakaan käydä syömään sitä raakana. Onko muilla kokemuksia??
terv. Edellinen
Mä haluaisin olla mukana, mutta on niin huono itsekuri, etten varmaan pysty. Viime kesänä tuli pari ylimääräistä kiloa kaikesta kesämässäilystä, mikä näkyi ja tuntui vyötäröllä ja persauksessa ja ne sain ehkä just ja just karistettua ennen joulua, jonka jälkeen samat ylimääräiset kilot ovat tulleet taas takaisin ja kesän aikana tulee vaan enemmän ja enemmän. Olen muuten ollut koko aikuisikäni samankokoinen, joten vituttaa, vaikka kyseessä on vain pari ylimääräistä kiloa. Ja jos nyt annan niille periksi, niin 10 vuoden päästä ylimääräisiä kiloja on tällä vauhdilla 20... Mitat nyt 167/61-62 ja 59 kg on mulle sopiva paino. Omaa vaakaa ei ole, mutta äidin luona käyn välillä vaa'alla, jos uskallan.
Mä syön mielestäni ihan terveellisesti, mutta varmasti liian isoja annoksia kerrallaan. Rakastan syömistä ja myös herkkuja. Ja noita herkkuja tuppaa vaan löytymään kaapeista, vaikken niitä muka ostakaan. Tänään "pitää" syödä eilisen äitienpäiväkakun jämät (onneksi vain yksi pala per nenä). Liikuntaa harrastan paljon, joten sen puolesta saan syödä vähän tavallista enemmän, mutta joku kohtuus tässä pitäisi opetella. Näin yli 3-kymppisenä kun sama määrä ruokaa alkaa lihottaa, vaikka ennen on pysynyt samoissa mitoissa.
Oon mukana! Viime viikon oon jo ollu syömättä kasoja leipää ja muita ylimääräisiä hiilareita, enkä ole sortunut tunnesyömiseen, vaaka näyttää 61kg, eli kilon vähemmän kuin viikko sitten, jee! Normaalipainon sisällä tiputtelen, pituutta on 168cm.
Mä tuun messiin! Paino nyt 68, pituus 171cm.
Namit pois, ruokaa kohtuullisesti. Liikuntaa joka päivä tai muuten vaan aktiivista elämää. Pidetäänkö punnituspäivä tiistaiaamuisin?
-Kerttu
minä myös, jos tästä olisi jotain hyötyä :) muuten itsekuri on heikko, ja tulokset sen mukaisesti. 175 cm / 74 kg ja tavoite on ollut pitkään 69 kg. pari vuotta sitten tilapäisesti se olikin (olin työttömänä ja aikaa oli urheilla ja työlounaita ei ollut), töihinpaluun jälkeen paino taas nousi nopeasti näihin lukemiin. Olisi siis kiva mahtua niihin kesävaatteisiin, joita silloin tuli ostettua :)
[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 14:31"]Minua kiinnostaa tuon kylmäpuristetun kookosöljyn käyttö. Tai siis voisin kokeilla sitä, mutta haluaisin tietää minkä sekaan laitatte sitä?? Joku jo sanoikin, et aamukahvin sekaan, mut itse en juo kahvia. Mihin muuhun? En halua ainakaan käydä syömään sitä raakana. Onko muilla kokemuksia??
terv. Edellinen
[/quote]
Juotko teetä? Sinne. Sulata smoothien tai mehun joukkoon. Avattuna mun oma kuuluu ainaki säilyttää jääkaapissa, siks sulata. Googleta Karita Tykkä ja hänen blogi. Oli vähä aikas sitte juttu "25 tapaa käyttää raakakookosöljyä."
Mukana ollaan, aloitin jo 15.3. Alkumitat 164/67, pe paino 64,1 mutta viikonloppu kakkuineen nosti tälle aamulle kilon. Tavoite 62 kg kesäkuun lopussa
Mukana ollaan, aloitin jo 15.3. Alkumitat 164/67, pe paino 64,1 mutta viikonloppu 6457kakkuineen nosti tälle aamulle kilon. Tavoite 62 kg kesäkuun lopussa
Kaikkihan voi pitää punnituspäivän millon tahtoo ja niin usein kun tuntuu sopivalta. :) Aluksi aio itse varmaan melkeen joka päivä käydä vaa'alla kun voi tulla jopa pieniä tiputuksia päivittäin, nesteet yms turvotus. Muttan kerran viikossa pidemmässä juoksussa kuulostaa hyvältä! Heinäkuuhun mennessä alle 80kg tavoitteena. Laihdutan pääsääntöisesti ruokavalion muutosten avulla, koska se suurin syy on ruokavalio. Lasten kanssa pihaleikkejä ja sen semmosta.
ap
Aloitin tänään ruokapäiväkirjan pidon, jotta saan tarkan kuvan syömisistäni. Tavoitteenani olisi myös keventyä 5 kg, mutta enemmän haen hyvää oloa kuin pienentynyttä painoa. Finelin ruokakoriohjelmalla saa laskettua kivasti ravintoaineiden määrät, jotta voi varmistua energiasisällöstä ja riittävistä kuidun ja vitamiinien saannista.
Mukana ollaan!
Mitat ovat samat kuin jollakin edellisella osallistujalla eli 158cm ja noin 60kg. Hetki sitten punnitsin tätä ketjua varten ja vaaka näytti 58,8kg. Tosin takana on yöllinen vatsatauti ja syömätön päivä. Mutta ehkä tämän taudin voi kääntää hyväksi alkusysäykseksi ;)
Minun kiloni ovat karttuneet viimeisen puolen vuoden aikana herkuttelulla ja liikkumattomuudella, joten samoin asein lähden taistelemaan niitä vastaan. Siis herkut pois ja kroppa enemmän liikkeelle!
Onko ketjulaisilla jotain aikatavoitetta?
-Aurinkoinen
Eilen oli 5:2 paastopäivä ja kivasti suli viikonlopun herkuttelut, paino 64,4 tänäaamuna. Huomenna taas paastopäivä mutta loppuviikko menee työmatkalla - illallisia, lounaita yms joten ensviikolla aloitetaan taas näillä lukemilla:D Onneksi kesäkuun loppuun on vielä matkaa!!
19
Aamupaino oli 85,3 eli -300g eilisestä! Toki varmaan nesteitä, mutta pitäähän niittenkin lähteä jossaki välissä. Tästä on hyvä jatkaa :-)
ap
Minäkin mukana! 159cm ja 57kg. Tavoitteena olisi heinäkuun loppuun mennessä -5kg.