Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaverini petti aviomiestään

Vierailija
18.12.2020 |

Kaverini meni naimisiin pari vuotta sitten, ollut miehensä kanssa yhdessä 10 vuotta. Tapasivat lukiossa ja olleet siitä lähtien yhdessä. Molemmat ovat urakeskeisiä, ei lapsia.
Nyt sitten kaverini kertoi, että on tänä vuonna pettänyt miestään. Alkoi viestitellä toisen miehen kanssa, johon tutustui harrastuksensa kautta. Viestittely syventyi suhteeksi, joka kesti n kolme kuukautta. Loppui siihen, kun toisen miehen vaimo sai tietää.
Suhde tapahtui alkuvuodesta, kaverini kertoi minulle tästä kuukausi sitten. Olin ensin ihmeissäni, nyt todella vihainen ja ahdistunut. Kaverini pyysi, etten kerro hänen aviomiehelleen. Menin itse naimisiin kesällä ja odotan esikoistani.
Olin kuvitellut, että kaverini oli onnellinen miehensä kanssa. Ovat "hyviä kavereita" ja "mentiin naimisiin, kun ei oikein muutakaan osattu".
Tämä toinen mies oli sanonut, että ei aio erota vaimostaan. Oli jossain vaiheessa suhdetta laittanut välit poikki kaveriini, mutta kaverini vaan pommitti ja pommitti miestä, että tapailun pitää jatkua. Kaverini rakastui ja olisi ollut valmis jättämään aviomiehensä tämän toisen miehen vuoksi. Tämä heidän salasuhde siis loppui jo ennen kesää, eivät ole enää missään tekemisissä. Kaverini alkoi seurata tätä miestä Instassa uudelleen kesällä, mutta mies esti hänet.
Eniten järkyttää kaverini asenne. Hän rakastui ja vaikka kokee tehneensä väärin, niin "se toinen mies vain on niin ihana". Kokee,että heillä olisi yhteinen tulevaisuus, jos toinen mies vain "uskaltaisi" jättää vaimonsa. Toinen mies oli sanonut suoraan kaverilleni, että ei halua pitää enää yhteyttä, kun heidän juttunsa paljastui. Kaverini on pitkin syksyä ollut ahdistunut ja kertoi tästä itkien minulle. Vaikuttaa katuvansa tekoaan, mutta kuitenkin miettii vieläkin tätä toista miestä. Tässä yhteydessä tuli mieleeni, että onko siellä kaverini kotona tapahtunut jotain muutakin, kaverini aviomies on paljon poissa kotoa töidensä takia ja mistä tietää, onko hänellä ollut jotain, kun kotona asiat eivät ole hyvin.

Olen nyt vähentänyt yhteydenpitoa tähän kaveriini. Tuntuu niin pahalta, mitä hän on tehnyt miehelleen ja myös sen toisen miehen vaimon puolesta.
Suuri kysymys tulee tässä. Kerronko hänen miehelleen? Osa minusta sanoo, että kerro. Jos on tehnyt noin, ei voi elää, kuin mitään ei olisi tapahtunut. Osa sanoo, että älä, koska toisten avioliitto ei kuulu minulle. Olen ainoa, jolle kaverini on (kuulemma) tästä kertonut, joten jos kerron hänen miehelleen, kaverini saa tietää, että minä kerroin . Toisaalta, mitä väliä sen on, en tiedä haluanko olla tekemisissä ko ihmisen kanssa enää.

Kommentit (130)

Vierailija
101/130 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaverisi on tehtävä omat valintansa ja jos menet siihen väliin härkkimään, saat itse mustan pekan käteesi. Kohtalosi on kantaa tätä tietoa ja olla koskaan sitä paljastamatta. Kaikki muut vaihtoehdot ovat huonompia.

Ketään ei voida vaatia pitämään toisten väärintekoon liittyviä salaisuuksia. Pettäjä on valintansa tehnyt pettäessään, ei kenenkään tarvitse sen jälkiä peitellä. Ja sillä toisella osapuolella on oikeus tietää faktat kumppanistaan kun jatkoa miettii.

Ja ennen kaikkea: ap:lla on oikeus vapauttaa itsensä tästä kaverin pyytämättä kannettavaksi antamasta taakasta kertomalla kaverin miehelle. Sen jälkeen ap voi panna välit poikki ja pestä kätensä jutusta.

Olen kyllä kiitollinen, ettei minulla ole sinun kaltaisiasi "ystäviä". Siinä kohtaa, kun joku ajaa kallioleikkaukseen tai rekkaa päin lapset kyydissään sinun kerrottuasi, että häntä on petetty, peset varmaan hyvillä mielin omat kätesi jutusta.

Olet oksettava ihminen.

Eiköhän syy ole edelleenkin sen pettäjän, ei viestintuojan. Ei vaikka miten yrittäisit lapsilla ja itsarillakin todistaa että ystävän pitää olla hiljaa. Ei, kyllä se niin menee, että puolison pitää olla uskollinen ja tomia antamansa lupauksen mukaan. Ei muut ole vastuussa pettäjän tekemisistä.

Vierailija
102/130 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No olen ollut kaverisi tilanteessa. Umpirakastunut.

Olisin ollut valmis hylkäämään miehen ja lapset ihastumis hormonihuuruissa. Kun salarakas laittoi pelin poikki (hällä avopuoliso) niin mun sydän murtui ja itkin joka ilta sängyssä melkein 6kk. Vuoden päästä helpotti.

Nyt kadun ja tajuan typeryyteni. En halua että aviomies saa koskaan tietää, enkä halua erota milloinkaan. Kannan tämän sisälläni enkä halua puhdistaa omaa ilmaa ja pilata miehen. Asialla, jolla ei ole enää mitään merkitystä.

Pidä Ap huoli omista asioista.

Sulle varmaan merkityksetön asia, mutta entä sun puolisolle? Oot tehnyt valinnan sun puolison puolesta ja tuollainen osoittaa vain kuinka itsekäs olet. Tuolla ajattelu tavalla petät varmaan uudestaankin ennen pitkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/130 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaverisi on tehtävä omat valintansa ja jos menet siihen väliin härkkimään, saat itse mustan pekan käteesi. Kohtalosi on kantaa tätä tietoa ja olla koskaan sitä paljastamatta. Kaikki muut vaihtoehdot ovat huonompia.

Ketään ei voida vaatia pitämään toisten väärintekoon liittyviä salaisuuksia. Pettäjä on valintansa tehnyt pettäessään, ei kenenkään tarvitse sen jälkiä peitellä. Ja sillä toisella osapuolella on oikeus tietää faktat kumppanistaan kun jatkoa miettii.

Ja ennen kaikkea: ap:lla on oikeus vapauttaa itsensä tästä kaverin pyytämättä kannettavaksi antamasta taakasta kertomalla kaverin miehelle. Sen jälkeen ap voi panna välit poikki ja pestä kätensä jutusta.

Olen kyllä kiitollinen, ettei minulla ole sinun kaltaisiasi "ystäviä". Siinä kohtaa, kun joku ajaa kallioleikkaukseen tai rekkaa päin lapset kyydissään sinun kerrottuasi, että häntä on petetty, peset varmaan hyvillä mielin omat kätesi jutusta.

Olet oksettava ihminen.

Miksi niiden ystävien pitää olla sun likasankona? Miksi niiden pitää kantaa sinun syyllisyyttäsi? Sinä se tässä olet oksettava kun et tajua, että vastuu on yksin sinulla, ei kenelläkään muulla. Sinä se tässä pettäjä olet eikä kukaan muu.

Vierailija
104/130 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro ihmeessä! Mies varmasti haluaa tietää ja lapsiakaan ei ole.

Vierailija
105/130 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet oksettava ihminen.

Lähtipä nyt asia pikkasen laukalle ja vastaan silti. :D

Edelleen se syyllinen on pettäjä! Ei ole viestinviejän ongelma kuinka viesti käsitellään, vain väärintekijän.

Oksettavin tässä on se pettäjä, joka ei näe omaa tekoaan ja syyttelisi muita.

Toivotaan, että jonakin päivänä saat "ystävältä" sellaisen viestin, kun asia näyttää sinua niin kiehtovan. Enempää en kanssasi aio keskustella, olen edelleen sitä mieltä, että olet vastenmielinen ihminen.

Ohiksena totean, että toivon todellakin, että jos mieheni pettäisi minua ja ystäväni/mieheni ystävät tästä tietävät niin kertoisivat minulle. Olisi todella törkeää, että he peittelisivät tätä ja antaisivat minun elää valheessa ja petoksessa. Jos peittelisivät niin eivät olisi ystäviäni enää kun kuulisin asiasta.

Vierailija
106/130 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sinun asiasi levittää tietoa, joka sinulle on uskottu. Mitä kertomisella edes tavoittelet? En ollenkaan tajua, miksi tuollaisia asioita pitäisi kertoa eteenpäin. Unohda koko juttu, se on neuvoni.

Vierailija
107/130 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet oksettava ihminen.

Edelleen se syyllinen on pettäjä! Ei ole viestinviejän ongelma kuinka viesti käsitellään, vain väärintekijän.

Toivotaan, että jonakin päivänä saat "ystävältä" sellaisen viestin, kun asia näyttää sinua niin kiehtovan. Enempää en kanssasi aio keskustella, olen edelleen sitä mieltä, että olet vastenmielinen ihminen.

Ohiksena totean, että toivon todellakin, että jos mieheni pettäisi minua ja ystäväni/mieheni ystävät tästä tietävät niin kertoisivat minulle. Olisi todella törkeää, että he peittelisivät tätä ja antaisivat minun elää valheessa ja petoksessa. Jos peittelisivät niin eivät olisi ystäviäni enää kun kuulisin asiasta.

Miehesi ystävät ei todellakaan kertoisi sulle, koska miehet on lojaaleja toisilleen. Bros before hoes.

Vierailija
108/130 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet oksettava ihminen.

Miehesi ystävät ei todellakaan kertoisi sulle, koska miehet on lojaaleja toisilleen. Bros before hoes.

Olet ihan oikeassa, että ei kertoisi. Ei suoraan, mutta vihjailevasti. On käynyt näin muutaman kerran. Ja ihan hyvä juttu, että vihjasivat. Ehkä ap voisi käyttää samaa taktiikkaa, jos on aivan pakko kertoa ja itseä ahdistaa tietää tämä asia. Voit jopa pitää ystäväsi ja purattua tuntoja samalla. Vihjailu on sallittua myös miesten kesken.

Sivusta.

Vierailija
109/130 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet oksettava ihminen.

Oksettavaa on se, että kuvitellaan noin tapahtuvan. Onko pettäminen sinun mielestä niin karmea asia, että siitä pitää oma ja lasten henki viedä? Erohan pettämisestä varmasti tulee, mutta hyvänen aika, kai ihmiset kestää vastoinkäymisiä? Jotkut mieluummin elää valheessa ja pettää puolisoaan, koska ovat nössöjä eivätkä eroa.

Vierailija
110/130 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille eri näkökulmista.

Päätin, että ennen joulua en tee mitään. En halua pilata toisten enkä omaa jouluani. Joulun jälkeen kerron kaverilleni, että en voi hyvin, koska hän kertoi minulle pettämisestään. Aion sanoa, että mielestäni teko on väärin ja moraaliton.

Ja mielestäni kaverini täytyy kerätä itsensä ja kertoa miehelleen itse, mitä on tehnyt. Niinkuin aiemmin kirjoitin, ovat olleet nuoresta lähtien yhdessä. Lisäksi viettävät molemmat tahoillaan aktiivista elämää, reissaavat töiden ja harrastusten vuoksi. En tosiaan tiedä, mitä kaikkea heillä kulissien takana tapahtuu. Jotenkin itse ajattelen, että kun ovat molemmat vielä alle 30-vuotiaita ja lapsettomia, niin miksi eivät eroa, jos ovat tyytymättömiä avioliittoonsa. Vai ovatko tilanteessa, että kun on oltu nuoresta lähtien yhdessä, niin ei osata olla yksin.

En siis aio tässä vaiheessa kertoa hänen miehelleen. Toivon, että kaverini kertoo itse. Katson, miten reagoi tähän. Ja yhteydenpitoa häneen aion vähentää, koska mitä enemmän tätä ajattelen, niin sitä vihaisemmaksi tulen.

-ap

Vierailija
111/130 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perus av. Jos mies pettäisi, hän olisi sika ja totaalinen mulggu. Mutta naisen pettäessä vika on totta kai miehessä ja suhteessa on jotain vikaa.

Vierailija
112/130 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho

Vierailija
113/130 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa kun pettäjä avautuu asiasta ulkpuoliselle asia ei ole enää pettäjän "oma". Pettäjän täytyy pitää suunsa visusti supussa, jollei halua paljastua. Turha yrittää sälyttää syyllisyyttään muille. Ottakaa ihmiset vastuuta teoistanne ja eläkää valintojenne kanssa.

Vierailija
114/130 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, hyvä että aiot kertoa tuolle ihmiselle suoraan, että hän on nyt paljastunut aivan liian huonoksi ihmiseksi, että sinä parempi ihminen voisit mitenkään pitää häntä elämässään. Ja että viimeisenä moraalisen ihmisen tekona ennen kuin katkaiset välit tuohon ihmiseen, annat hänelle korkean moraalin lahjan eli kerrot hänen miehelleen. Sitten voitkin purjehtia ylpeänä pois heidän elämästään hellimään omaa täydellistä elämääsi. Sama se miten heillä menee ja miten pahasti omalta osaltasi pilasit heidän asiansa, sinun omatuntosi olisi ainakin puhdas. Eikä sinun tarvitse nähdä sitä tuhoa takanasi.

Vierailija
115/130 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perus av. Jos mies pettäisi, hän olisi sika ja totaalinen mulggu. Mutta naisen pettäessä vika on totta kai miehessä ja suhteessa on jotain vikaa.

No mistä tuon sait päähäsi?

Vierailija
116/130 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ap enemmän järkyttää se, että enemmistö dissasi aloitustasi.

Yhteiskunnan uusi normaali kai 2020-luvulla on se, että on oikeus kusta toisten päälle jos on sellainen fiilis, eikä siitä saisi tulla mitään seuraamuksia. Toivottavasti asia muuttuu pian.

Vierailija
117/130 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä stressaat kaverisi tekemisistä?

Itse en kyllä jaksaisi päätä vaivata tuommoisella. 

Vierailija
118/130 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollaset kaverit ovat helkkarin rasittavia ja tyhmiä.

Ryssivät usein oman liittonsa lisäksi kaverinsakin, sekoittamalla hänetkin mukaan  valheisiinsa ja epämääräisiin "rakkauksiinsa" eivätkä koskaan suoraselkäisesti eroa epämieluisasta kumppanistaan vaan syövät tämän elämää ja haikailevat koko ajan muualle.

Ukollisuutta ja sitoutumista on (onneksi!) alettu nykyaikana enenevässä määrin nostamaan arvoon.

Vierailija
119/130 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No olen ollut kaverisi tilanteessa. Umpirakastunut.

Olisin ollut valmis hylkäämään miehen ja lapset ihastumis hormonihuuruissa. Kun salarakas laittoi pelin poikki (hällä avopuoliso) niin mun sydän murtui ja itkin joka ilta sängyssä melkein 6kk. Vuoden päästä helpotti.

Nyt kadun ja tajuan typeryyteni. En halua että aviomies saa koskaan tietää, enkä halua erota milloinkaan. Kannan tämän sisälläni enkä halua puhdistaa omaa ilmaa ja pilata miehen. Asialla, jolla ei ole enää mitään merkitystä.

Pidä Ap huoli omista asioista.

Sinulle varmaan on merkityksettömiä miehesikin rakastumiset ja parisuhteet niin kauan kun ei sinusta eroa.

Vierailija
120/130 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käräytä se hu*ra.