Kaverini petti aviomiestään
Kaverini meni naimisiin pari vuotta sitten, ollut miehensä kanssa yhdessä 10 vuotta. Tapasivat lukiossa ja olleet siitä lähtien yhdessä. Molemmat ovat urakeskeisiä, ei lapsia.
Nyt sitten kaverini kertoi, että on tänä vuonna pettänyt miestään. Alkoi viestitellä toisen miehen kanssa, johon tutustui harrastuksensa kautta. Viestittely syventyi suhteeksi, joka kesti n kolme kuukautta. Loppui siihen, kun toisen miehen vaimo sai tietää.
Suhde tapahtui alkuvuodesta, kaverini kertoi minulle tästä kuukausi sitten. Olin ensin ihmeissäni, nyt todella vihainen ja ahdistunut. Kaverini pyysi, etten kerro hänen aviomiehelleen. Menin itse naimisiin kesällä ja odotan esikoistani.
Olin kuvitellut, että kaverini oli onnellinen miehensä kanssa. Ovat "hyviä kavereita" ja "mentiin naimisiin, kun ei oikein muutakaan osattu".
Tämä toinen mies oli sanonut, että ei aio erota vaimostaan. Oli jossain vaiheessa suhdetta laittanut välit poikki kaveriini, mutta kaverini vaan pommitti ja pommitti miestä, että tapailun pitää jatkua. Kaverini rakastui ja olisi ollut valmis jättämään aviomiehensä tämän toisen miehen vuoksi. Tämä heidän salasuhde siis loppui jo ennen kesää, eivät ole enää missään tekemisissä. Kaverini alkoi seurata tätä miestä Instassa uudelleen kesällä, mutta mies esti hänet.
Eniten järkyttää kaverini asenne. Hän rakastui ja vaikka kokee tehneensä väärin, niin "se toinen mies vain on niin ihana". Kokee,että heillä olisi yhteinen tulevaisuus, jos toinen mies vain "uskaltaisi" jättää vaimonsa. Toinen mies oli sanonut suoraan kaverilleni, että ei halua pitää enää yhteyttä, kun heidän juttunsa paljastui. Kaverini on pitkin syksyä ollut ahdistunut ja kertoi tästä itkien minulle. Vaikuttaa katuvansa tekoaan, mutta kuitenkin miettii vieläkin tätä toista miestä. Tässä yhteydessä tuli mieleeni, että onko siellä kaverini kotona tapahtunut jotain muutakin, kaverini aviomies on paljon poissa kotoa töidensä takia ja mistä tietää, onko hänellä ollut jotain, kun kotona asiat eivät ole hyvin.
Olen nyt vähentänyt yhteydenpitoa tähän kaveriini. Tuntuu niin pahalta, mitä hän on tehnyt miehelleen ja myös sen toisen miehen vaimon puolesta.
Suuri kysymys tulee tässä. Kerronko hänen miehelleen? Osa minusta sanoo, että kerro. Jos on tehnyt noin, ei voi elää, kuin mitään ei olisi tapahtunut. Osa sanoo, että älä, koska toisten avioliitto ei kuulu minulle. Olen ainoa, jolle kaverini on (kuulemma) tästä kertonut, joten jos kerron hänen miehelleen, kaverini saa tietää, että minä kerroin . Toisaalta, mitä väliä sen on, en tiedä haluanko olla tekemisissä ko ihmisen kanssa enää.
Kommentit (130)
Moni tiesi mieheni salasuhteesta. Minulle ei kukaan uskaltanut kertoa, asia paljastui vahingossa ja hyvä niin.
Mies oli myös avautunut muutamalle kaverilleen, kun on niin "rankkaa", kun on salasuhde jne. 😣
Olisin ehdottomasti halunnut, että joku rohkea olisi kertonut minulle. Juttelin asiasta tietäneiden kanssa, miksi eivät kertoneet, ja selitykset olivat;
"kyllä vit#tti tietää, mutta kun olen miehen kaveri...",
tai; "en ole mikään tuomari"...
Tosi on, mutta salasuhdetta suojellaan ja petettyä ei, näinhän se useimmiten menee. Olisin todella arvostanut, jos jollain olisi riittänyt rohkeus kertoa, mutta ymmärrän, ettei riittänyt.
Eropäätöksen tein minä, mies ei olisi millään halunnut erota, mikä oli tosi kummallista. Hirveätä aikaa, mutta mikäs teet.
Vierailija kirjoitti:
Totta kai kerrot miehelle ja kerrot kaverille että ei ole sinun velvollisuus pitää hänen törkysalaisuuksiaan. Jos on pokkaa pettää, täytyy kestää seurauksetkin. Tässähän klassinen tapaus, kaverisi haluaa löytää uuden ennen kuin jättää vanhan. Ei mitään uutta.
Jokainen, joka sanoo että ei kuulu sinulle; kuvitelkaa omalle kohdallenne, oma puoliso haaveilee muista, käy vieraissa ja joku tietää muttei kerro. Käsi ylös, kelle asia ok.
Minulla on käsi ylhäällä. En ikinä, en missään tapauksessa halua kuulla ulkopuoliselta ihmiseltä puolisoni pettämisestä. Jos ystäväni tai yhteinen ystävämme tietäisi hänen pettävän, haluaisin ystävän selvittävän asian suoraan puolisoni kanssa ja pitävän sen jälkeen mölyt mahassaan.
Ikinä ei pidä puuttua toisten parisuhteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai kerrot miehelle ja kerrot kaverille että ei ole sinun velvollisuus pitää hänen törkysalaisuuksiaan. Jos on pokkaa pettää, täytyy kestää seurauksetkin. Tässähän klassinen tapaus, kaverisi haluaa löytää uuden ennen kuin jättää vanhan. Ei mitään uutta.
Jokainen, joka sanoo että ei kuulu sinulle; kuvitelkaa omalle kohdallenne, oma puoliso haaveilee muista, käy vieraissa ja joku tietää muttei kerro. Käsi ylös, kelle asia ok.
Hyvä näkökanta. Ongelma tulee siitä, että et voi tietää miten tarina päättyy ja koska olet "vain" ystävä, niin herää kysymys, kuuluuko sinun toimia lopullisena ratkaisina.
Sitäpaitsi ei kaikki ukot ole niin tyhmiä. Ne voi ounastella asioita itsekin ja haluaa ehkä miettiä (tai olla miettimättä) ratkaisua rauhassa.
AP, tai kertoja yleensä, ei toimi lopullisena rakaisijana. Hän vain välittää tarpeellista tietoa, jotta asianomainen voi tehdä oikean päätöksen.
Otat nyt kahvipöydässä keskustelun aiheeksi, miten nykyajan ihmiset on outoja. Ihan keskusteler yleisellä tasolla mitä ajattelet pettureista ja miten et halyausi, että kukaan sulle avautuisi perturuudesta ja miten sinun moraalisi pakottaisi varmaankin kertomaan asiasta petetylle.
Oon nyt lukenu niin paljon pettämisjuttuja tältä palstalta, että tänään meen ja isken jonkun uroksen ja petän itse. Sitte olen pettäjä ikuisesti. Hui.
Käyttäjä37185 kirjoitti:
Kaveri rakastui ja aloitti sivusuhteen. Sen verran yleistä, että aika ison joukon kavereistasi saisit raakata, jos vain 100% uskolliset pitäisit.
Olet varmasti kovin nuori, kun otat kaverisi sivusuhteen noin vakavasti?
En ole tuo jolle kysymyksesi esitit, mutta minä ottaisin kaverini sivusuhteen vakavasti, vaikka olen 39-vuotias mies. En ole ikinä pettänyt kun olen ollut parisuhteessa, mutta minua on petetty, noin on tehnyt kaksikin naista.
Nimetön vihje petetylle. Sitten petetty saa itse päättää, mitä tekee, mutta tietää totuuden.
Kaverisi on tehtävä omat valintansa ja jos menet siihen väliin härkkimään, saat itse mustan pekan käteesi. Kohtalosi on kantaa tätä tietoa ja olla koskaan sitä paljastamatta. Kaikki muut vaihtoehdot ovat huonompia.
Vierailija kirjoitti:
Nimetön vihje petetylle. Sitten petetty saa itse päättää, mitä tekee, mutta tietää totuuden.
Nimettömiä vihjeitä nyt voisi heitellä kuka vaan toisten puolisoille koska haluaa jollekin ikävyyksiä. Ei ehkä mene läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimettömiä vihjeitä nyt voisi heitellä kuka vaan toisten puolisoille koska haluaa jollekin ikävyyksiä. Ei ehkä mene läpi.
Ja?
Vierailija kirjoitti:
Otat nyt kahvipöydässä keskustelun aiheeksi, miten nykyajan ihmiset on outoja. Ihan keskusteler yleisellä tasolla mitä ajattelet pettureista ja miten et halyausi, että kukaan sulle avautuisi perturuudesta ja miten sinun moraalisi pakottaisi varmaankin kertomaan asiasta petetylle.
Yleisellä tasolla... :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja?
Et oikein tajunnu?
Siis monissa näissä tapauksissa, jossa pariskunta on seurustellut teini-iästä asti iskee se kriisi siitä, voisiko nurmi olla vihreämpää aidan toisella puolella. Ainakin 3/4 tietämistäni tälläisista pariskunnista on pettänyt kumppaniaan. Osalle on myös tullut ero pettämisten jälkeen ja käyty paneskelemassa sen jälkeen joka suunnassa ja sitten lopulta huomattu, ettei osaakaan olla kenenkään muun kanssa kun tuon teini-iän rakkauden kanssa kasvettiin yhteen ja nämä parit on palannut takaisin yhteen. Jännä juttu kyllä, että näköjään tämmöinen pettämiskriisi sitten voi vahvistaakin noita suhteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun saa nimettömän vihjeen, voi halutessaan ottaa asiasta selvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun saa nimettömän vihjeen, voi halutessaan ottaa asiasta selvää.
Keneltä jos se on kerran nimetön.
Eiköhän se vaan ole parempi että kaikki huolehtii vain omista asioistaan, kuulostaa jotenkin sairaalta mennä sekaantumaan toisten asioihin.
Ajatus on oksettava.
Vierailija kirjoitti:
Siis monissa näissä tapauksissa, jossa pariskunta on seurustellut teini-iästä asti iskee se kriisi siitä, voisiko nurmi olla vihreämpää aidan toisella puolella. Ainakin 3/4 tietämistäni tälläisista pariskunnista on pettänyt kumppaniaan. Osalle on myös tullut ero pettämisten jälkeen ja käyty paneskelemassa sen jälkeen joka suunnassa ja sitten lopulta huomattu, ettei osaakaan olla kenenkään muun kanssa kun tuon teini-iän rakkauden kanssa kasvettiin yhteen ja nämä parit on palannut takaisin yhteen. Jännä juttu kyllä, että näköjään tämmöinen pettämiskriisi sitten voi vahvistaakin noita suhteita.
En oikein usko, että vahvistaa. Tosin uskon, että se pettäjä, ja jopa se petetty voi niin väittää. Ainahan pitää parhaimman mukaan selittää ja "perustella" miksi kaikki on paremmin nyt.
Lisäksi kun sanot, että on käyty joka suunnassa kokeilemassa, pikemminkin asia on niin, että vain toinen osapuoli on käynyt, ja se toinen on sitten kärsinyt mutta ottaa silti takaisin, vaikka olisi kuinka kivuliasta ja nöyryyttävää.
Mulla sama tilanne kuin sulla, eikä kyseessä edes kaverin ihastus vaan sekoilu parin eri tyypin kanssa humalassa. En aio sekaantua, ei kuulu mulle. Miehensä tietää varmasti, ei ole mikään tyhmä tyyppi. Ja uskon että tekee omat ratkaisut kaverini selän takana jos näin voi sanoa, eli järjestelee elämänsä ja lähtee kun aika sopiva. Olen ottanut kaveriin tietoisesti vähän välimatkaa.