Onko kenellekään sattunut aikuisiällä vahinkoja kuukautisten kanssa?
Kuten esimerkiksi minulle, anopin valkea kangassohva kyseessä...
Kommentit (43)
Mulla on todella runsaat vuodot. Kerran kävi nolosti junamatkalla, kun meni läpi supertamponista ja kahdesta päällekäisestä yösiteesta huolimatta junan penkille ja vielä siitäkin läpi ja lattialla oli kauhea verilammikko, kun poistuin junasta! Ja matka kesti vain 15 min :(
Ei onneks aikuisiällä mitään omaa sänkyä kamalampaa, tai niin lievää että vain pikkareissa vähän tahraa mutta ei sen enempi. Mulla niin "hyvät" kivut että tiedän kyllä varautua muutama tunti etukäteen, ennenkuin alkaa. Muuten en kyllä tietäiskään koska kierto vaihtelee 28-40pv.. Viimeksi tänäaamuna alkoi kivut anoppilassa, vasta puoliltapäivin vuoto.. Ainoostaan silloin on riski jos alkaa ihan keskiyöllä, silloin en ehkä herää kipuun. Onneks ei tällä kertaa alkanut, kun tosiaan vielä anopin ja appiukon sängyssä majoituttiin.. (tosin ei ne ois kyllä ollut millänsäkään, pyysinkin aamulla anopilta särkylääkettä..)
Mulla ei oo kierto oo niin tasainen, että osais varautua. Herään joka kuukausi siihen, kun menkat on alkaneet yöllä ja housut on ihan veressä. Onneksi mulla alkaa aina öisin, niin ei päiväsaikaan sotkeudu paikat.
Valkoiset työhousut aivan punaisina verestä, onneksi työtakki luultavasti peitti ja onneksi on vaatteet työpaikan puolesta eli pääsin vaihtamaan housut.
Kysy vain kuinka usein... Miltei joka menkoissa sotken jotakin, joko housut, sohvan tai sängyn. Käytän kuukuppia, mutta lisäksi mulla täytyy olla aina side. Kermanvärisessä sohvassamme on ikuisia länttejä, jotka ovat jääneet menkoistani...
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 22:41"]
ei tästä ole kauaakaan, kun olin uuden säädön luona yötä. Tietty sit sattu olemaan menkat mutta yökyläily tuli sen verta yllätyksenä, ettei ollut mitään vaihtositeitä tms. Aamulla sitten heräsin ja nousin ylös, niin tunsin, että side on ihan märkä ja että nyt valahti sen verta mukavasti, että tuli varmasti yli. Tunsin myös että perse on hieman tahmea ja märkä. Tarkistin äkkiä ettei sänkyyn oo jääny läikkää, ei onneks! Oli niin inhottava olo aamulla, että halusin kotiin ja olin lähössä kävelemään, kun mies sanoi että voi heittää mut autolla. No kävelin autolle ja tunsin, että nyt valuu ihan helvetisti jalkaa pitkin ja mulla tietty löysät tuulipuvun housut. Yritin siinä sit autossa kärvistellä ja jaloilla pitää perseeni hieman ylhäällä, ettei penkki tahriinnu. Ihme kyllä mies ei tainnut tajuta mitään. Kotiin kun pääsin niin oli housut persuksista ihan märät ja joka paikka veressä... :D onneks oli mustat housut....
[/quote] Täh? Joku tässä oli jotenkin oudosti.. Olit uudella hoidollasi yötä ja sinulla oli menkat. Ok, mutta olitko todella vain sen yhden siteen kanssa liikenteessä ja lähdit vielä tieten tahtoen yöksikin tälle upouudelle miehelle...? Ja että aamulla jalassasi oli löysät tuulipuvunhousut? Hmm... Ellei kyseessä ollut jotkut urheilutreffit, niin yksityiskohdat ovat hieman outoja. Muuten ihan kiva tarina.
Ei mitään kauheaa, mutta just viime kuussa tuli pari tippaa lakanoihin. Ja synnytyksen jälkeen lähes joka kuu on käynyt niin että pikkuhousuihin tulee tipat kun en enää tunne niiden alkavan.
Ei mitään noin hurjia kun täällä osalla :D Melkein joka kuukausi joku pieni ohivuoto tulee, lähinnä yöllä. Mutta en mä kyllä vaaleissa housuissa menkkojen aikaan kulje :D
Ainoostaan aviomiehen vaaleaan sohvaan olen onnistunut tahraamaan :D Vaalea läiskä jäi, mutta eipä onneksi haitannut, kun miehen veljentyttökin oli paria päivää aikaisemmin piirtänyt tussilla sohvaan, ja se oli ollut ok niin ei ollut varaa valittaa mullekaan.
Ai kauheeta, itsellekin sattunut vaikka mitä! Esimerkiksi eksän kanssa oltiin luonani yötä (oli siis jo silloin eksä), villi humalainen ilta takana ja olin sammunut farkut jalassa sänkyyn. Aamulla tuli kiire kirjoituksiin (kyllä, olin tosi tunnollinen opiskelija=D) samat housut jalassa ja eksä huomautti vaan, että sulla on jotain tuossa.. Perseessä pari isoa punaista kuivunutta länttiä, ai että.
Nyt syönyt minipillereitä kuutisen vuotta, eikä sinä aikana ole kertaakaan ollut kuukautisia. Näitä kun lueskelee ja omia "mokia" muistelee, niin onneksi ei :)
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 23:39"]
Mulla on todella runsaat vuodot. Kerran kävi nolosti junamatkalla, kun meni läpi supertamponista ja kahdesta päällekäisestä yösiteesta huolimatta junan penkille ja vielä siitäkin läpi ja lattialla oli kauhea verilammikko, kun poistuin junasta! Ja matka kesti vain 15 min :(
[/quote]
enpä nyt ihan usko.
Kiusallinen tilanne oli, kun olin stressaantunut ja edessä oli tositosi tärkeä esitys. En muistanut mitään menkkoja, mutta totta kai ne alkoivat n. tuntia ennen esitystä. Kärvistelin siellä arvioijien edessä ja toivoin ettei kukaan huomaa. Lisäsi paineita entisestään ja perseelleenhän se meni.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 22:00"][quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 23:39"]
[/quote]
enpä nyt ihan usko.
[/quote]
Mä uskon kyllä, menkat on ilman pillereitä niin kamalat että kuukuppikin vuotaa yli 10 minuutissa, iso tamponi tulee läpi parissa minuutissa ekat päivät.
Ja joo, krooninen anemia on.
Nykyään ennen menkkoja laitan pikkarit, siteen ja siihen päälle kuukautispikkuhousut.
Runsaat kuukautiset ja kramppikivut ovat ihan perseestä. Vasta hormonikierukka lopetti vuodot ja kivut. Kierukan laitto ja poisotto sattuu hemmetisti. Miksei miehet kärsi mitään tällaista fyysistä kipua?
Hei,älkää nostelko näin ällöttäviä ketjuja!
Junan istuimen kanssa kyllä, anteeksi VR.
HAHAHAHA, on ihanaa olla mies ei helvetti :DDDD