En voi ottaa vastaan pätkätöitä, koska toimeentulotuki
MOL:n sivuilla oli tarjolla 2-3kk kesälomatuurauksia, mutta koska olen osittain toimeentulotuen varassa, en uskalla ottaa töitä vastaan.Tiedän että sosiaalitoimi ottaa töiden loppuessa 2kk tulot huomioon, joten ei toivoakaan, että saisin tuona muutamana kuukautena kohennettua omaa ja lapseni elintasoa.Tämä on karu totuus, jota kaikki eivät välttämättä ymmärrä!
Kommentit (84)
Ymmärrän, mutta toisaalta pääsisit näyttämään mitä osaat ja ehkä se poikisi jotain muuta jatkoon, jalka oven väliin kato..
No etkö haluaisi edes vähän aikaa elättää itse itsesi?
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 16:39"]
MOL:n sivuilla oli tarjolla 2-3kk kesälomatuurauksia, mutta koska olen osittain toimeentulotuen varassa, en uskalla ottaa töitä vastaan.Tiedän että sosiaalitoimi ottaa töiden loppuessa 2kk tulot huomioon, joten ei toivoakaan, että saisin tuona muutamana kuukautena kohennettua omaa ja lapseni elintasoa.Tämä on karu totuus, jota kaikki eivät välttämättä ymmärrä!
[/quote]
ooppa sää avuton akka.
otat toiselle tilille palkat ja jätät sen kertomatta sossulle.
kukaan ei kysele montako tiliä sulla on kun sossun homma
perustuu siihen mitä SINÄ niille kerrot ;)
ite oon kiertäny vuosia nuo paskaremmit jokka edistää
korkeintaan näitä avuttomuuksien ilmentymisiä.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 16:44"]
No etkö haluaisi edes vähän aikaa elättää itse itsesi?
[/quote]
Ja pitäisi sitten tuntea iloa ja ylpeyttä pelkästään siitä, että saa elättää itsensä nipinnapin (ja yhtään ylimääristä ei jää). Ei kyllä ilahduta paiskia töitä hikihatussa ja silti kärsiä köyhyydestä, laskien senttejä kaupassa kuin olisi työtön, sillä lyhyiden pätkien palkat pitää jakaa tuleville kuukausille.
Ei paljoa ilahduta, enkä ole mielestäni edes itsekäs tai muuten paska ihminen kun näin ajattelen.
En ole ap, mutta sama ongelma on tullut vastaan jo pari kertaa.
Turhauttavaa
Ei todellakaan pidä mennä tekemään ilmaiseksi töitä kenellekään. Firmat tietävät että on paljon työttömiä haaskalla joten he voivat teettää halvalla töitä. Ainoastaan idiootti suostuu tähän.
Tämä on nykyisen toimeentulotuen yksi merkittävimmistä haittapuolista. Tähän täytyisi saada muutos. Perustoimeentulo tulisi järjestää kansalaispalkalla.
Tämä ei tietenkään käy ayliikkeille ja sosialistihallitukselle, joka elää työttömyydestä. Tehkää edes jotain ja äänestäkää muutos 2011 ehdokasta tulevissa europarlamenttivaaleissa.
Tämä on nykyisen toimeentulotuen yksi merkittävimmistä haittapuolista. Tähän täytyisi saada muutos. Perustoimeentulo tulisi järjestää kansalaispalkalla.
Tämä ei tietenkään käy ayliikkeille ja sosialistihallitukselle, joka elää työttömyydestä. Tehkää edes jotain ja äänestäkää muutos 2011 ehdokasta tulevissa europarlamenttivaaleissa.
Minulle tuli sossusta kysely tileistäni. Aikanaan minulla oli kolme tiliä, joista yhden lakkautin. Toinen tili jäi vaan jotenkin roikkumaan ja kolmatta käytän edelleen.
Eli sossu kysyi, missä pankeissa minulla on voimassaoleva tili ja paljon sillä on rahaa.
Mä en ymmärrä miks joku on sossun rahoilla eikä työkkärin? Mut sama se.
Ole ihan rauhassa sossupummi, niitä töitä ei kuitenkaan riitä kaikille. Ihan turha siitä on yksilöä syyttää. Opiskelijat tarvitsee niitä kesätöitä ihan elämiseen ja on oikeasti kiitollisia siitä 2kk työrupeamasta.
Eikö yhtään paina vaakakupissa se, että työpätkän jälkeen lakkaat olemasta pitkäaikaistyötön, eikä sinulla ole enää vaarana joutua alkoholistien kanssa työpajalle "kuntoutukseen"? Moni työtön vaikka maksaisi siitä, että tuolta kohtalolta välttyisi.
Sitä paitsi miten luulet tulevaisuudessa saavasi töitä, jos aukko työhistoriassa vain pitenee ja pitenee? Tietysti riippuu työpaikasta, mutta esim. kassatyö kesätyönä voi hyvinkin olla investointi tulevaisuuteen ja saman alan pitempiaikaiseen työpaikkaan.
Toimeentulotuki on tarkoitettu väliaikaiseksi tueksi, JOS TÖITÄ EI SAA EIKÄ MUUT TUET RIITÄ. Jos et mene töihin kesäksi vaikka töitä saisit, sahaat vain omaa oksaasi. Lisäksi olet sossupummi. Kaiki muut työtä tekevät maksaa sun loisimisen.
Mistä tiedät vaikka saisit vakituisen duunin tuon jälkeen?
Itse olen lähtenyt kahteen duuniin joiden piti kestää alunperin kuukauden..toinen työ jatkui 1 vuodeksi ja toisesta sain vakkarisopparin.
Ap, mitä tarkoittaa, että "sosiaalitoimi ottaa töiden loppuessa 2kk tulot huomioon"?
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 18:00"]Ap, mitä tarkoittaa, että "sosiaalitoimi ottaa töiden loppuessa 2kk tulot huomioon"?
[/quote]
No tuota just, mitä ap kirjoitti. Etkö osaa lukea vai et vain ymmärrä lukemaasi?
Osaan lukea mutta en ymmärrä lukemaani.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 18:00"]
Ap, mitä tarkoittaa, että "sosiaalitoimi ottaa töiden loppuessa 2kk tulot huomioon"?
[/quote]
Ap itkee sitä että jos saa A) Samaa palkkaa kuin toimeentulotuki = sossu ei maksa toimeentulotukea kun palkka tulee (ihan oikeutetusti, koska tällöin ap:lla on varaa elää ilmankin!) B) Enemmän palkkaa nettona käteen kuin toimeentulotuki = sossu katsoo että ap kykenee rahalla elättämään itsenä tietyn aikaa, eli esim 2kk:n työllä ja tuilla noin 3kk. Eli sossu oikeutetusti olettaa, että aikuisella ihmisellä on kykyä ja halua arvioida menonsa ja tulonsa realistisesti ja säästää jos tuloja on jossain kuussa mutta seuraavassa kuussa ei. C) Ap voisi kyllä mennä niihin töihin, jos niitä saa.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 18:03"]
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 18:00"]Ap, mitä tarkoittaa, että "sosiaalitoimi ottaa töiden loppuessa 2kk tulot huomioon"?
[/quote]
No tuota just, mitä ap kirjoitti. Etkö osaa lukea vai et vain ymmärrä lukemaasi?
[/quote]Eli sitäkö, että palkan PÄÄLLE ei maksetakaan sossun tukea? Hirveä vääryys systeemissä!
Sitä, että 2kk töiden jälkeen sossu katsoo, että olet tienannut noin ja noin paljon, ja jos se muutettaisiin toimeentulotuen minimiksi, olisit elänyt niillä rahoilla vaikkapa 4kk, eikä anna sulle kahteen kuukauteen rahaa. Käytännössä pitää siis elää ihan yhtä tiukasti kuin aiemmin, minimirahoilla, ja säästää kaikki minkä pystyy koska mistään et saa rahaa sen jälkeen.
No ehkäparantaisi töllistymiismahdollisuuksia syksyn/tulevaisuuden osalta.