Olen salannut yhteystietoni, eivätkä edes viranomaiset löydä minua. Kysyttävää?
Kommentit (219)
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 18:38"]
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 18:34"]
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 18:24"]
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 18:18"]
Väitit että et tapaa ihmisiä. Yölläkö ne käyt pankista hakemassa? Se kyllä sopisi, koska päiväsaikaan joudut todistamaan henkilöllisyytesi voimassaolevalla henkilöllisyystodistuksella, jota taas ole voinut saada / saa uusittua ilman että ihan itse menet sinne poliisin konttorille.
[/quote]
No tapaan tietenkin virallisissa yhteyksissä ihmisiä. Tarkoitinkin, etten huvikseni tai sosiaalisuuttani tapaa ihmisiä, siis ystäviä tai sellaisia.
Edelleenkään en tajua, miten passin uusiminen kymmenen vuoden välein tai pankkikortin hakeminen pankista muutaman vuoden välein saa yhtään kenetkään tietämään olinpaikkaani tai löytämään minut, jos en halua. Koska en ole etsintäkuulutettu rikollinen, poliisiasemalla käydessäni virkailijalla ei olisi mitään syytä olla myöntämättä passia, kuten ei sillä pankkivirkailijallakaan korttia.
Siitä taas ei voi päätellä yhtään mitään asuinpaikastani.
Sitä paitsi voin tarvittaessa ilmoittaa maistraattiin ihan minkä tahansa osoitteen, vaikka vastapäisen talon tai naapurikunnan.
[/quote]
Ei kymmenen vaan viiden vuoden välein. Pointtina oli, että kun otsikko on "eivätkä edes viranomaiset löydä minua" - miksi heidän pitäisi jos itse vapaaehtoisesti käyt 5 vuoden välein tuomassa ajantasaista kasvokuvaa ja biometristä tunnistetta ja allekirjoitusta?
[/quote]
Vihdoinkin tuli hyvä pointti, kiitos tästä.
Ehkäpä tarkoitinkin enemmän sitä, että päivittäisessä arjessa minua ei voisi jäljittää oikein mitenkään. Ja vaikka kävisinkin hakemassa sen passin viiden vuoden välein, poliisi tai yhtään kukaan muukaan ei silti tietäisi, missä oleilen.
[/quote]
Ketään ei kiinnosta missä sä olet!
Pitkästä aikaa harvinaisen outo ketju.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 18:36"]
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 18:29"]
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 18:20"]
Osama Bin Ladenkin löydettiin. Ja se tuskin käytti verkkopankkia. Otin tämän esille nyt vain sen takia, että ihmiset, jotka yrittävät piilotella, voidaan silti löytää.
Ihminen voi varmasti piiloutua, mutta silloin pitäisi asustella ilman puhelinta, nettiä, pankkitiliä ja kaupassakäyntiä jossain korvessa.
En nyt oikein ymmärrä mitä haet tällä ketjulla takaa. Jos olisit rikollinen ja sut haluttaisiin löytää, niin sut löydettäisiin. Mutta koska sua ei kukaan etsi, niin saat olla ihan yhtä rauhassa viranomaisilta, ufoilta ja menninkäisiltä kuin me kaikki muutkin tavalliset ihmiset, joita kukaan ei etsi.
Viranomaiset löytäisivät sinut kun menet esim. sinne yksityiseen terveyskeskukseen. Kyllä heillä on velvollisuus ilmoittaa viranomaisille mikäli rikollinen tulee terveystarkistukseen.
[/quote]
Olen toistellut lukuisia kertoja, etten ole rikollinen. Jos olisin, en kai kirjoittelisi tänne? Mutta olet väärässä siinä, että rikolliset löydetään aina. Olen itse joutunut muutaman rikoksen kohteeksi, eikä tekijöitä ole löydetty yhdelläkään kerralla. Suuri osa rikoksista jää selvittämättä ja rikolliset löytämättä. Millä selität tämän, ellei piiloutuminen ole mahdollista?
Yksityiselle lääkäriasemalle voi muuten mennä päivystykseen, varaamatta aikaa etukäteen. Luuletko tosissasi, että lääkäriasemilla on jonkinlainen rikollisrekisteri, joka hälyttää aina, kun tietty henkilöllisyystodistus syötetään järjestelmään? Kukahan tässä vainoharhainen onkaan...
[/quote]
Voi hyvä luoja. En ole väittänyt sinua rikolliseksi. Olet tavallinen ihminen, ja niinkuin tuolla aiemmin sanoin, huolimatta siitä oletko piilossa maailmalta tai tietosi ovat julkiset, kukaan viranomainen ei häiritse tavallista ihmistä enempää kuin toista. Tai ei ainakaan minun oven takana ole koskaan kukaan poliisi käynyt tarkistamassa, että asunhan nyt varmasti siinä osoitteessa jonka olen maistraattiin ilmoittanut. Ymmärrätkö mitä tarkoitan?
Minun pointtini on koko ajan ollut se, että JOS JOTAIN HENKILÖÄ ETSITTÄISIIN, niin käyttämällä pankkipalveluita, terveyspalveluita, puhelinta, nettiä yms. sut olisi mahdollista jäljittää. Ja JOS poliisi tai CIA tai kukaan vaan tämän henkilön haluaisi kiinni saada, se olisi mahdollista. Mikäli tämä henkilö piiloutuisi keskelle korpea ja söisi itse kasvattamiansa perunoita, kalastamiaan kaloja ja vauva-palstalla hengailun sijaan leikkisi käpylehmillä, se löytäminen olisi huomattavasti haasteellisempaa.
[/quote]
Olen kumonnut jokaisen väitteen siitä, miten minut muka löydettäisiin. En ole nähnyt yhtä ainoaa vakuuttavaa väitettä sen tueksi, että minut voitaisiin löytää. Jos valehtelen osoitetietoni aivan kaikkialle, en ole tekemisissä ihmisten kanssa, eikä yksikään ihminen tällä planeetalla tiedä, missä olen, minun löytämisekseni ei ole minkäänlaisia keinoja. Tätä olen toistellut, eikä kukaan ole vielä pystynyt sitä kumoamaan.
Selitä: MITEN poliisi löytäisi minut edellä kuvaamassani tilanteessa?
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 18:37"]
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 18:35"]
Mikä keskeytti työurasi?
[/quote]
Kyllästyin työntekoon, ei sen kummempia syitä. En nähnyt enää syytä työskennellä, kun ei ollut taloudellisesti mikään pakko.
[/quote]
Pystyisitkö enää palaamaan alallesi takaisin?
[/quote]
Pystyisin koska tahansa, mutta en halua enää. En tunne enää paloa siihen työhön.
Olet tekemisissä kämppiksesi kanssa, pankin virkailijoiden kanssa. Todella helppo sut on löytää. Jollain yhteydellä olet netissä? Prepaidin voi jäljittää tarvittaessa.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 18:40"]
Etsintäkuulutus ei itseasiassa vaadi erityisen painavaa syytä, kannattaa tarkistaa lähteitäsi. Toisekseen, jos ketjun otsikko on että "olen salannut yhteystietoni eivätkä EDES VIRANOMAISET LÖYDÄ MINUA", niin aloittajahan taisi alunperin harhaisuudessaan uskoa, ettei edes poliisi löytäisi? :'D Eipä kai ne viranomaiset sua löydä kun ei ne etsikään, mutta jos etsisivät niin luuletko että menis päivää pidempään kun paukahtavat ovelle..
[/quote]
Selitä sinä harhaisuudessasi se, miksei kaikkia rikollisia löydetä? Kun olet niin vimmatun vakuuttunut, että JOKAISEN ihmisen voi löytää, miksei kaikkia rikollisia saada kiinni?
[/quote]
Koska ei edes tiedetä ketä etsitään! Siksi. Jos jossain on vedetty paskaksi esim. bussikatoksen lasiseinä eikä ole valvontakameraa eikä silminnäkijöitä, tällaista rikollista ei välttämättä koskaan saada kiinni.
Kyse on kahdesta ihan eri asiasta. Eli yksi asia on se, saadaanko selvitettyä rikoksen tekijän henkilöllisyys ja aivan eri asia on se, löytääkö viranomainen tietyn ihmisen Suomesta (=kun tietää, ketä etsii).
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 18:42"]
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 18:24"]
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 18:18"]
Väitit että et tapaa ihmisiä. Yölläkö ne käyt pankista hakemassa? Se kyllä sopisi, koska päiväsaikaan joudut todistamaan henkilöllisyytesi voimassaolevalla henkilöllisyystodistuksella, jota taas ole voinut saada / saa uusittua ilman että ihan itse menet sinne poliisin konttorille.
[/quote]
No tapaan tietenkin virallisissa yhteyksissä ihmisiä. Tarkoitinkin, etten huvikseni tai sosiaalisuuttani tapaa ihmisiä, siis ystäviä tai sellaisia.
Edelleenkään en tajua, miten passin uusiminen kymmenen vuoden välein tai pankkikortin hakeminen pankista muutaman vuoden välein saa yhtään kenetkään tietämään olinpaikkaani tai löytämään minut, jos en halua. Koska en ole etsintäkuulutettu rikollinen, poliisiasemalla käydessäni virkailijalla ei olisi mitään syytä olla myöntämättä passia, kuten ei sillä pankkivirkailijallakaan korttia.
Siitä taas ei voi päätellä yhtään mitään asuinpaikastani.
Sitä paitsi voin tarvittaessa ilmoittaa maistraattiin ihan minkä tahansa osoitteen, vaikka vastapäisen talon tai naapurikunnan.
[/quote]
Ei kymmenen vaan viiden vuoden välein. Pointtina oli, että kun otsikko on "eivätkä edes viranomaiset löydä minua" - miksi heidän pitäisi jos itse vapaaehtoisesti käyt 5 vuoden välein tuomassa ajantasaista kasvokuvaa ja biometristä tunnistetta ja allekirjoitusta?
[/quote]
Vihdoinkin tuli hyvä pointti, kiitos tästä.
Ehkäpä tarkoitinkin enemmän sitä, että päivittäisessä arjessa minua ei voisi jäljittää oikein mitenkään. Ja vaikka kävisinkin hakemassa sen passin viiden vuoden välein, poliisi tai yhtään kukaan muukaan ei silti tietäisi, missä oleilen.
[/quote]
Ketään ei kiinnosta missä sä olet!
[/quote]
Eikä myöskään, missä sinä olet.
[/quote]
Ehkäpä lukutaidoissasi on hieman kehitettävää.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 18:46"]
Olet tekemisissä kämppiksesi kanssa, pankin virkailijoiden kanssa. Todella helppo sut on löytää. Jollain yhteydellä olet netissä? Prepaidin voi jäljittää tarvittaessa.
[/quote]
Jos minut on niin helppo löytää, kerro miten tekisit sen. Ei mitään "jotenkin sut löydetään" -hölynpölyä.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 18:08"][quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 18:01"]
Ei av-palstalle tultaisi huutelemaan, jos tämä sepitetty tilanne olisi totta. Ap on ottanut liian tosissaan Liza Marklundin Uhatut-kirjan. Kirjassa nainen painuu maan alle Ruotsissa.
[/quote]
Minua kiinnosti vastailla kysymyksiin aikani kuluksi, en sen perusteella lähtisi kovin syväluotaavaa psykoanalyysiä tekemään. Marklundia en ole koskaan lukenut, on kuulemma ihan jänniä dekkareita.
Outoa tässä ketjussa on se, millainen hirvittävä vastarinta monilla palstalaisilla on sitä ajatusta vastaan, että elämänsä voi tosiaan elää piilossa ja irrallaan kaikesta. Kenties se oma sidoksisuus erilaisiin instansseihin on niin kova paikka, ettei voida millään uskoa, että toiset voivat elää toisin.
[/quote]
Vai elämänsä voi elää piilossa ja irrallaan kaikesta? :D tässähän ollaan monta kertaa todistettu että ET VOI ELÄÄ IRRALLASI KAIKESTA ja olet itsekin sen myöntänyt.... kunnes seuraavassa kommentissa taas uhittelet että yritäpäs löytää sinut.
Ja tosiaan kuten muutama muukin jo totesi niin otsikossa leveilet ettei edes viranomaiset löytäisi sinua. Siitä me nyt varmaan ollaan yhtä mieltä että kyllä se viranomainen sut löytäisi jos olisi tarvetta? Nyt ei ole etkä aio mitään syytä viranomaisille antaakaan niin senkun olet "piilossa".
Koska halusit kysymyksiä niin mulla on kaksi:
1) myönnätkö nyt, ettet ole täysin piiotettuna ja sut voitaisiin löytää jos oikein tarve iskisi?
2) oletko harkinnut vaihtaa identiteettiäsi ja oletko miettinyt feikkipassia?
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 18:40"]
Etsintäkuulutus ei itseasiassa vaadi erityisen painavaa syytä, kannattaa tarkistaa lähteitäsi. Toisekseen, jos ketjun otsikko on että "olen salannut yhteystietoni eivätkä EDES VIRANOMAISET LÖYDÄ MINUA", niin aloittajahan taisi alunperin harhaisuudessaan uskoa, ettei edes poliisi löytäisi? :'D Eipä kai ne viranomaiset sua löydä kun ei ne etsikään, mutta jos etsisivät niin luuletko että menis päivää pidempään kun paukahtavat ovelle..
[/quote]
Selitä sinä harhaisuudessasi se, miksei kaikkia rikollisia löydetä? Kun olet niin vimmatun vakuuttunut, että JOKAISEN ihmisen voi löytää, miksei kaikkia rikollisia saada kiinni?
[/quote]
Koska ei edes tiedetä ketä etsitään! Siksi. Jos jossain on vedetty paskaksi esim. bussikatoksen lasiseinä eikä ole valvontakameraa eikä silminnäkijöitä, tällaista rikollista ei välttämättä koskaan saada kiinni.
Kyse on kahdesta ihan eri asiasta. Eli yksi asia on se, saadaanko selvitettyä rikoksen tekijän henkilöllisyys ja aivan eri asia on se, löytääkö viranomainen tietyn ihmisen Suomesta (=kun tietää, ketä etsii).
[/quote]
Minä ainakin olen joutunut yhden rikoksen uhriksi, jonka tekijän tiesin, mutta jota poliisi ei löytänyt koskaan, ja lopetti tutkinnan jonkin ajan kuluttua tuloksettomana.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 18:48"]
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 18:08"][quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 18:01"]
Ei av-palstalle tultaisi huutelemaan, jos tämä sepitetty tilanne olisi totta. Ap on ottanut liian tosissaan Liza Marklundin Uhatut-kirjan. Kirjassa nainen painuu maan alle Ruotsissa.
[/quote]
Minua kiinnosti vastailla kysymyksiin aikani kuluksi, en sen perusteella lähtisi kovin syväluotaavaa psykoanalyysiä tekemään. Marklundia en ole koskaan lukenut, on kuulemma ihan jänniä dekkareita.
Outoa tässä ketjussa on se, millainen hirvittävä vastarinta monilla palstalaisilla on sitä ajatusta vastaan, että elämänsä voi tosiaan elää piilossa ja irrallaan kaikesta. Kenties se oma sidoksisuus erilaisiin instansseihin on niin kova paikka, ettei voida millään uskoa, että toiset voivat elää toisin.
[/quote]
Vai elämänsä voi elää piilossa ja irrallaan kaikesta? :D tässähän ollaan monta kertaa todistettu että ET VOI ELÄÄ IRRALLASI KAIKESTA ja olet itsekin sen myöntänyt.... kunnes seuraavassa kommentissa taas uhittelet että yritäpäs löytää sinut.
Ja tosiaan kuten muutama muukin jo totesi niin otsikossa leveilet ettei edes viranomaiset löytäisi sinua. Siitä me nyt varmaan ollaan yhtä mieltä että kyllä se viranomainen sut löytäisi jos olisi tarvetta? Nyt ei ole etkä aio mitään syytä viranomaisille antaakaan niin senkun olet "piilossa".
Koska halusit kysymyksiä niin mulla on kaksi:
1) myönnätkö nyt, ettet ole täysin piiotettuna ja sut voitaisiin löytää jos oikein tarve iskisi?
2) oletko harkinnut vaihtaa identiteettiäsi ja oletko miettinyt feikkipassia?
[/quote]
En todellakaan myönnä, koska sitä EI OLE todistettu tässä ketjussa yhtään kertaa. Olen kumonnut kaikki väitteet.
Miksi ihmeessä yrittäisin hankkia feikkipassin? Mistä sellaisia edes hankitaan? Eli en.
[/quote]
Niin, koska poliisilla tai yhtään kellään muullakaan ei ole suurtakaan motiivia tietää asutko luolassa, kuusenlatvassa vai kämppikselläsi. Jos olisi riittävän painava motiivi, olisi myös tieto. Kokonaan toinen asia on, mitä tiedolla tehdään jos se ensin hankitaan. Kuten joku muu kirjoitti, Osama ei pystynyt piilottelemaan. Luultavasti useampi ihminen tietää missä Malaysia MH370:n hylky on. NSA on vuosia pystynyt varsinkin läntisessä maailmassa tekemään asioita, joita ei ole osattu ennustaa edes scifi-kirjallisuudessa. Näihin verrattuna suomalaisilta viranomaisilta piiloutumisen pitäisi olla pikkujuttu, mutta jos joku oikeasti etsii, sekin on pidemmän päälle hyvin haastavaa.
Tästähän oli vähän aikaa sitten jossain ajankohtaisohjelmassa juttua, kuinka avomielisesti suomalaiset antavat mm. osoitetietojaan kaikenmaailman rekistereihin. Proffa meinasi, ettei kannattaisi. Ja ainakaan mitään haittaa ei ole jos osoite on salainen. Ainakin koskee varakkaampia ja julkisuuden henkilöitä, tai joille voi ammattinsa puolesta (esim. vankilanjohtaja tmv) muodostua jotain riskiä näiden tietojen julkisuudesta.
Meille tulee edelleen 12 vuoden takaa aiemman asukkaan postia, tämän jälkeen ja ennen meitä talo oli erään toisen perheen kotinakin. Että on näitä ihmisiä, jotka eivät välitä tietojaan päivittää...
Ja on mulla kavereita, joiden asuinpaikat vaihtuvat niin tiuhaan etten pysy osoitteiden perässä. Perheet kasvavat ja tarvitaan isompia asuntoja sitten erotaan ja tarvitaan pienempää. Ja sitten mennään kimppaan uuden kanssa ja taas muutetaan, nimetkin voi vaihtua.
Toi osoiterekisteri on vähän kuin kiinteä puhelinlinja, mennyttä aikaa. Siis puhelinluettelot.
[/quote]
En todellakaan myönnä, koska sitä EI OLE todistettu tässä ketjussa yhtään kertaa. Olen kumonnut kaikki väitteet.
Miksi ihmeessä yrittäisin hankkia feikkipassin? Mistä sellaisia edes hankitaan? Eli en.
[/quote]
Mielestäni et ole kumonnut yhtään väitettä. Samanlaista eipäs juupas keskustelua tämä on ollut sekä sinun että muiden keskustelijoiden kesken. Sinä et usko että sut löydettäisiin ja muut ei usko että olet piilossa.
P.S. Laita vielä foliohattu päähän ettei avaruusoliot kuule sun ajatuksia.
Tarkentava kysymys:
Sinua ei löydettäisi vai sun kotia ei löydettäisi?
Sinut varmasti löydettäisiin kun kerran pyörit pitkin kyliä, kaupassa, automaateilla pankissa ja jopa siellä poliisilaitoksella. Oikeassa olet siinä, että osoite ei siinä selviäs jos käyt nostamassa automaatilta rahaa tai ostat käteisellä kaupasta ruokaa. Eikun taisit maksaa ne ostokset kultaharkoilla :)
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 18:42"]
Pitkästä aikaa harvinaisen outo ketju.
[/quote]
Joo. Aloituksen perusteella odotin jotain kiinnostavia käänteitä. Esimerkiksi vainoavaa ex:ää, jonka takia piilotella.
Kerrotun perusteella ap on työtön, yksinäinen, pipopäinen ja varakas AV-mamma Etelä-Suomesta. Ihmiskontaktit ovat mystinen kämppis sekä käynnit terveysasemilla, pankeissa ja poliisiasemalla passia uusimassa.
Ap kuulostaa yhtä sekavalta kuin nämä silverbank-pietilät, olli "viidakkomies" postit ja muut takavuosien maadoittajahörhöt. Ehkä nyt on lähtenyt mopo lopullisesti käsistä.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 18:48"]
[/quote]
Jos minut on niin helppo löytää, kerro miten tekisit sen. Ei mitään "jotenkin sut löydetään" -hölynpölyä.
[/quote]
Sun netin tai prepaidin kautta näin ekana.
[/quote]