Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen nelikymppinen ja lapsuudenperheeni suuttuu minulle koko ajan jostain.

Vierailija
17.12.2020 |

Meitä on neljä lasta eli minulla on kaksi siskoa ja yksi veli ja sitten tietenkin vanhemmat. Olen jo nelikymppinen perheenäiti itse eli parikymmentä vuotta elänyt täysin itsenäistä omaa elämää. Silti yhä lapsuudenperheeni jäsenet suuttuvat minulle harva se päivä jostain. Meillä ei siis ole mitään rahariitoja tms, en puhu heille rumasti tai valehtele eikä mitään sellausta. Vaan aina aihe on se että en tee kuten he haluaisivat. En tule käymään kun vaativat, en pysty tapaamaan juuri aikaan jota haluavat, en halua osallistua johonkin sukulahjaan tms. Olen aivan loppu kun joka kuukausi joku suuttuu. Nyt joulunaikaan paljon useamman vieläpä sillä meidän perhe ei ole halukas sellaisiin yhteisjouluasioihin kuin he vaativat.

Miksi tämä on tällaista? Vertaistukea?

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota välimatkaa. Henkistä.

Vierailija
2/75 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisko jättää yhteydenpito vähäksi aikaa? Tosin jos oot perheen syntipukki lapsuudesta saakka niin sitten pitää antaa olla kokonaan. Ne ei anna sun muuttaa roolia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sama kokemus, mutta suhteessa eksääni. Erosta on jo kymmenisen vuotta. Ja toiminnsamoin kuin sinä, ja ne asiat suututtavat.

Ajattelen sen olevan kontrollointia.

Vierailija
4/75 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahrix

Sincc

Vierailija
5/75 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ei tahdo sua, ne tahtoo Ingalsin Lauran.

Vierailija
6/75 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutat vähän vastarannankiiskeltä.

Vierailija
7/75 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään ihmettele.

Kun olet lesbo, niin kukaan ei voi sinua sietää.

Vierailija
8/75 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne ei tahdo sua, ne tahtoo Ingalsin Lauran.

Tämä biisi aikoinaan sysäsi minua ongelmissani eteenpäin. Olin ollut ja toki olen yhä perheeni musta lammas. Sain kiskaistua itseni irti ja viilensin välit tarkoituksella. En jaksanut sitä ainaista turhaa draamaa ja asioiden vääristelyä.

Vierailija
9/75 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emma K. kirjoitti:

En yhtään ihmettele.

Kun olet lesbo, niin kukaan ei voi sinua sietää.

Menepäs sinä naiseksi tekeytyvä mies muualle pätemään.

Vierailija
10/75 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä asiasta ne suuttu ja miten suuttuu? Oletko liian herkkänahkainen ja otat itseesi sellaisetkin sanomiset, mitkä eivät ole tarkoitettu sinulle henkilökohtaisiksi?

Nyt jouluna tuollaiset perhekokoontumiset ovat ei-toivottuja. Voit vedota siihen ja piste.

Kerro esimerkki, muuten vaikea ymmärtää.

Vierailija
11/75 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikutat yliherkältä kaikestaloukkaantujalta

Vierailija
12/75 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä asiasta ne suuttu ja miten suuttuu? Oletko liian herkkänahkainen ja otat itseesi sellaisetkin sanomiset, mitkä eivät ole tarkoitettu sinulle henkilökohtaisiksi?

Nyt jouluna tuollaiset perhekokoontumiset ovat ei-toivottuja. Voit vedota siihen ja piste.

En ole ap, mutta en ymmärtänyt aloitusta niin, että ap tässä olisi herkkänahkainen. Vaan se perhe on sitä.

Vierailija
13/75 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua tuota Ingalssin Laura -biisiä, koska Laurahan oli just se rasavilli ja sisko se kiltti seinätapetti. 

Vierailija
14/75 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on IHAN SAMANLAINEN PERHE. Ja itse olen vielä sellainen, joka väsyy ihmisten seurassa ja en ole todellakaan sosiaalinen, niin tuollainen jatkuva vierailupyytelyt ja varsinkin yllättävät juhlakutsut (siis sanovat, että huomenna on x juhlat, säkin tuut? Vaikka itse ovat tienneet juhlista jo viikkoja) väsyttävät ja stressaavat.

Ja jos en lähde ja ole heti menossa, niin siitä seuraa viikkojen mökötys.

Vierailija
15/75 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä asiasta ne 0suuttu ja miten suuttuu? Oletko liian herkkänahkainen ja otat itseesi sellaisetkin sanomiset, mitkä eivät ole tarkoitettu sinulle henkilökohtaisiksi?

No minähän listasin aloituksessa esimerkkejä mistä suuttuvat. Suuttuvat esim niin että lyövät luurin korvaan, laittavat loukkaantuneita viestejä eivät vastaa viesteihin, tiuskivat jne.

Ap

Vierailija
16/75 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annat rageeta niiden rauhassa. Et voi kuin itseäsi muuttaa.

Vierailija
17/75 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ton ikäsen pidä olla enää kiinni lapsuuden perheessään!

Vierailija
18/75 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ihan tuttua. Olen kyllä 10 vuotta sua nuorempi, mutta yhtälailla monta vuotta jo omillaan asunut ja mulla on useampi lapsi, silti aika ajoin tulee sisaruksilta, äidiltä ja tädiltä puheluita, miten he suunnittelevat vierailuja ja juhlia ja sitten mun pitäisi olla valmiina osallistumaan niihin ja jonkin asteinen loukkaantuminen seuraa ja selitysten penääminen, jos en olekaan täpöllä mukana. Kyllä nuo sukulaissuhteet vähän sellaista tasapainottelua on, ettei joku ihan lopullisesti hermostu.

Vierailija
19/75 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ton ikäsen pidä olla enää kiinni lapsuuden perheessään!

En oikein tiedä mitä tarkoitat. Olen elänyt itsenäistä elämää jo parikyt vuotta, minulla on lapsia ja mies eli oma perhe, en tapaa lapsuudenperhettäni edes kuukausittain. Ap

Vierailija
20/75 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auta heitä unohtamaan sinut. Eli ihan ensiksi, älä ainakaan itse tee minkäänlaista aloitetta yhteydenpidolle.

Jos teillä on esim. suvun yhteinen WhatsApp-ryhmä, älä kommentoi siellä yhtään mitään, ellei siellä aleta keskustelemaan sinusta itsestäsi tai perheestäsi, tai esitetä kysymystä sinulle henkilökohtaisesti. Silloinkin vastaa/kommentoi niin lyhyesti kuin tilanteen huomioon ottaen on mahdollista/järkevää. Älä ota henkilökohtaisesti sitä, jos joku siitä suuttuu/loukkaantuu. Muillakin somekanavilla, missä pidätte yhteyksiä, jättäydy passiiviseksi sivustaseuraajaksi silloin kun asia ei koske nimenomaan sinua.

Jos tämä ei auta, lakkaat "kaveeraamasta" heidän kanssaan somessa ihan kokonaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä