Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syön paljon voita, enkä koskaan margariinia

Vierailija
10.05.2014 |

Haluatko kysyä jotain?

Kommentit (963)

Vierailija
361/963 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karpit kinuaa jotain aukotonta tutkimusta mutta kun ei sellaista pystytä millään tuottamaan koska muuttujia on aina liikaa. Vaikka kaikki maailman tutkimukset osoittaisvat samaan suuntaan, aina löytyy jokin vika jonka ansiosta tutkimus ei ole täydellinen. Mutta kun se kokonaisuva syntyy nimenomaan niistä pienistä puroista jotka osoittaa aina samaan suuntaan. Vaikka nyt tuo että jos tutkitaan karppauksen sisällä, kasviperäinen proteiini ja rasva johtaa alhaisempaan kokonaiskuolleisuuteen ja sydäntauteihin. Tai jos tutkitaan raskaudiabetestä niinkuin jossain näistä ketjuista oli, karppaus ei parantanut vointia tai lopputulosta vaan päinvastoin. Mutta onko nää nyt sitten aukottomia yksin? Karppi huutaa vielä kuolinvuoteellaankin että näyttäkää minulle yksikin aukoton tutkimus...

Vierailija
362/963 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 21:47"]Jos syöt D-vitamiinia purkista, otatko huomioon, että D-vitamiini edistää kalsiumin imeytymistä. Ja vähennät vastaavasti ruuasta saamaasi kalsiumia tai käyt mittauttamassa arvon? Lisäksi otatko huomioon, että kalsium toimii yhdessä magnesiumin kanssa ja lasket tai mittautat magnesiuminkin määrän? Magnesium puolestaan toimii yhdessä B-vitamiinin kanssa ja tämäkin pitäisi kai ottaa huomioon, että saadaan suhteet kohdilleen?

[/quote]

Ei ole tarpeellista. Ydinasia on että D on viitearvoissa. Se kannattaa mittauttaa ja syödä jos puutosta on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/963 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 12:35"]

Voi pyhä sylvi! Ihmiset: voitto on eri asia, kuin katetut kulut. Voitto tulee sen jälkeen, kun kaikki yrityksen kulut on jo katettu. Voitto jaetaan osakkaille ja sijoittajille. Se on extraa, voittoa. Vai onko niin, että kun joku voittaa miljoonan lotossa, hänen miljoonastaan otetaan kaikki loton järjestämiseen käytetyt kulut, vai onko niin, että voitto on se ylimääräinen, jaettavaksi tarkoitettu osa? Menkää helvetti kouluun.

[/quote]

Mitä ihmettä oikein mesoat. Tiedoksi, maailma toimii nykyään niin että yrityksen on tuottettava sitä voittoa tai se lakkaa olemasta. Itkupotkuraivarit eivät tätä kapitalistisen maailman tosiasiaa miksikään muuta. Ja edelleenkin, ketään ei Suomessa pakotetan käyttämään lääkkeitä ja sinäkin olet vapaa olemaan niitä käyttämättä. Anna meidän muiden käyttää jos ja kun tarve tulee.

Vierailija
364/963 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 12:34"]

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 12:27"]

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 12:15"]

Kertokaapas nyt lääketehdasvainoharhaiset että mikä mielestänne on se oikea tapa tässä. Siirrytään takaisin kivikaudelle mussuttamaan yrttejä? Ostetaan "lääkkeitä" luontaistuotekaupoista jossa ei totisesti tarvi päätään millään vuosikausien testausrumbilla vaivata ja voitot voi kääriä suoraan taskuun ilman mitään vastuuta teoista. Kansallistetaan lääketehtaat ja varmistetaan että kulut vastaa menoja, jolloin lääketehtaat muuttuvat hitaiksi, byrokraattisiksi ja tehottomiksi.

[/quote]

Kuinka vaikea tätä nyt on ymmärtää. Lääkkeet ovat hyvästä meille kaikille, lääkeyhtiöitä tarvitaan, mutta on turha väittää, etteikö lääketeollisuuden tarkoitus olisi voiton tuottaminen. Kukaan täällä ei halua kieltää lääkeyhtiöitä, mutta on hyvä ymmärtää, että ne ovat voittoa tuottavia liikeyrityksiä, jotka jakavat miljardeja sijoittajille vuosittain. Tämä kaikki on hyvä ymmärtää siksi, että vaikka heidän tuotteet tekevätkin hyvää, se ei ole yrityksen lähtökohta. Ymmärrätkö nyt?

[/quote]

Ymmärrätkö itse että on erittäin tyhmää ja lyhytnäköistä ottaa lähtökohdaksi se että hei, tehdänpäs lääke joka aiheuttaa ihmisille haittaa, meille huonon maineen ja miljardien korvausvaatimukset. Tottakai lääkeyhtiöt pyrkii parantamaan ihmisten terveyttä, mikään muu lähtökohta olisi järjetön. Jo siitä näkökulmasta että tuskin kaikki maailman psykopaatit ovat juuri lääkeyhtiöihin osuneet :D. Eiköhän siellä ole töissä ihan tavallisia ihmisiä.

[/quote]

Kuten täällä on jo sataan kertaan todettu, osakeyhtiön ainut lainmukainen velvollisuus on tuottaa osakkailleen voittoa. En usko, että lääketehtaissa yritetään kehittää huonoja lääkkeitä, mutta eivät he yritä myöskään pelastaa maailmaa. Muuten esimerkiksi afrikkaan voitaisiin näillä voittomiljardeilla lähettää rokotteet kaikille lapsille.

Jos otan mahdollisimman yksinkertaisen esimerkin: Minä olen töissä hammaslääkärikeskuksessa. Meidän työmme on hoitaa ihmisiä. Yrityksemme tehtävä on olla kannattava, työllistää ihmisiä ja tuottaa voittoa. Yrityksen tehtävä ja toimenkuva ovat kaksi täysin eri asiaa. Tämän pitäisi olla kaikille selvää.

Vierailija
365/963 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 21:22"][quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 21:01"]

Väestötutkimuksissa on erityisesti Yhdysvalloissa havaittu, että runsaasti punaista lihaa eli nautaa ja sikaa ravintonaan käyttävillä paksusuolisyövän riski on suurentunut.

[/quote]

Minun lukemissani väestötutkimuksissa esimerkiksi hampurilainen luokitellaan punaiseksi lihaksi. Hampurilaisen kanssa syödään usein transrasvassa kypsennettyjä ranskalaisia ja juodaan sokeripitoista limsaa. Mielestäsi näistä kaikista syyllinen paksusuolisyövän riskin kasvuun on punainen liha?

[/quote]

No tässä tapauksessa oli kyse vain punaisesta lihasta, ei sen kanssa syödyistä ruuista. Ja ei, koko hampurilaista ei todellakaan luokitella punaiseksi lihaksi :D

Vierailija
366/963 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyskirjasto - Luotettavaa tietoa terveydestä

Terveyskirjasto tuo luotettavan, riippumattoman ja ajantasaisen tiedon terveydestä ja sairauksista jokaisen suomalaisen ulottuville. Terveyskirjastossa on yli 10 000 asiantuntijoiden laatimaa artikkelia.

Tuolta voi myös lukea näistä asioista. HUOM!! Tuo riippumattoman-kohta

Vierailija
367/963 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 12:39"]

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 12:35"]

Voi pyhä sylvi! Ihmiset: voitto on eri asia, kuin katetut kulut. Voitto tulee sen jälkeen, kun kaikki yrityksen kulut on jo katettu. Voitto jaetaan osakkaille ja sijoittajille. Se on extraa, voittoa. Vai onko niin, että kun joku voittaa miljoonan lotossa, hänen miljoonastaan otetaan kaikki loton järjestämiseen käytetyt kulut, vai onko niin, että voitto on se ylimääräinen, jaettavaksi tarkoitettu osa? Menkää helvetti kouluun.

[/quote]

Mitä ihmettä oikein mesoat. Tiedoksi, maailma toimii nykyään niin että yrityksen on tuottettava sitä voittoa tai se lakkaa olemasta. Itkupotkuraivarit eivät tätä kapitalistisen maailman tosiasiaa miksikään muuta. Ja edelleenkin, ketään ei Suomessa pakotetan käyttämään lääkkeitä ja sinäkin olet vapaa olemaan niitä käyttämättä. Anna meidän muiden käyttää jos ja kun tarve tulee.

[/quote]

Oikeasti, lukekaa ennen kun vastaatte. Minä käytän lääkkeitä eikä minulla ole mitään lääkeyhtiöitä vastaan. Minä pyöritän omaa firmaa ja olen erittäin iloinen sen tuottamasta voitosta. Minun on vain vaikea tulla toimeen ihmisten kanssa, jotka eivät erota esimerkiksi termejä liikevaihto, kulut ja voitto toisistaan. Siitä minä mesoan, en lääkefirmojen tarpeellisuudesta.

Vierailija
368/963 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos otan mahdollisimman yksinkertaisen esimerkin: Minä olen töissä hammaslääkärikeskuksessa. Meidän työmme on hoitaa ihmisiä. Yrityksemme tehtävä on olla kannattava, työllistää ihmisiä ja tuottaa voittoa. Yrityksen tehtävä ja toimenkuva ovat kaksi täysin eri asiaa. Tämän pitäisi olla kaikille selvää.

[/quote]

No miten se voiton tuottaminen ja kannattavuus onnistuu, jos olette välinpitämättömiä asiakkaista, yritätte vain nyhtää heiltä rahat mahdollisimman vähällä työllä, aiheutatte heille haittaa. Veikkaan että jää aika lyhytikäiseksi sellainen voiton tuottaminen.

Vierailija
369/963 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyskirjaston sisällön laatukriteerit

Terveyskirjaston puolueettomuus Terveyskirjasto on riippumaton terveystiedon tuottaja. Se ei sisällä mainoksia.

Sisällön luotettavuus Artikkelit perustuvat viimeisiin hoitosuosituksiin, Lääkärin käsikirjan artikkeleihin ja oppikirjoihin. Sisältö pohjautuu tutkimusnäyttöön aina, kun se on mahdollista. KIrjoittajat ovat aihealueiden asiantuntijoita, ja heidän pätevyytensä ilmoitetaan artikkelien yhteydessä.

Ajantasaisuus Lääkärikirja Duodecimin artikkeleiden ajantasaisuus tarkistetaan säännöllisesti kerran vuodessa. Terveyskirjaston muut tiedostot päivitetään 3–5 vuoden välein.

Linkkien luotettavuus Jokaisen lääkärikirjan artikkelissa olevan linkin luotettavuus ja soveltuvuus tarkistetaan.

Vierailija
370/963 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että tiedoksi, että jos yritys ei tuota voittoa, se lakkaa olemasta? Tämä kertoo juurikin sinun sivistyksesi tasosta: Voittoa tuottamaton yritys ei lakkaa olemasta, mutta tappiota tuottava taas lakkaa. Jos yrityksen tulot kattavat menot, yritys on ja pysyy.

Vierailija
371/963 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 12:44"]

[/quote]

No miten se voiton tuottaminen ja kannattavuus onnistuu, jos olette välinpitämättömiä asiakkaista, yritätte vain nyhtää heiltä rahat mahdollisimman vähällä työllä, aiheutatte heille haittaa. Veikkaan että jää aika lyhytikäiseksi sellainen voiton tuottaminen.

[/quote]

Miksi me tekisimme työmme huonosti? Tai aiheuttaisimme haittaa? Se ei kuitenkaan tarkoita, ettemmekö kannustaisi ihmisiä ottamaan röntgeneitä heppoisin perustein, suosittelisi kosmeettista oikomista, valkaisua tai säännöllistä hammaskiven poistoa. Mikään näistä ei ole välttämätöntä, mutta ei vahingoita asiakkaitamme. He ovat tyytyväisiä ja me teemme voittoa. Firmamme on toiminut jo 34 vuotta.

Vierailija
372/963 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 12:45"]

Vai että tiedoksi, että jos yritys ei tuota voittoa, se lakkaa olemasta? Tämä kertoo juurikin sinun sivistyksesi tasosta: Voittoa tuottamaton yritys ei lakkaa olemasta, mutta tappiota tuottava taas lakkaa. Jos yrityksen tulot kattavat menot, yritys on ja pysyy.

[/quote]

No et sitten olen paljon seurannut viime aikojen yt-neuvotteluja ja toiminnan siirtämisiä Kiinaan jne :D. Se nyt ei nykyään enää riitä että tulot kattaa menot. Silloin huomaa hyvin pian tulleensa myydyksi ja firman katolle hinataan ihan toinen nimi.

Vierailija
373/963 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 12:49"]

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 12:44"]

[/quote]

[/quote]

Miksi me tekisimme työmme huonosti? Tai aiheuttaisimme haittaa? Se ei kuitenkaan tarkoita, ettemmekö kannustaisi ihmisiä ottamaan röntgeneitä heppoisin perustein, suosittelisi kosmeettista oikomista, valkaisua tai säännöllistä hammaskiven poistoa. Mikään näistä ei ole välttämätöntä, mutta ei vahingoita asiakkaitamme. He ovat tyytyväisiä ja me teemme voittoa. Firmamme on toiminut jo 34 vuotta.

[/quote]

No mikä vika siinä sitten on jos asiakas on tyytyväinen oiottuihin hampaisiinsa? Ei häntä kukaan siihen pakota. Ja ilmeisesti julkisessa hammashoidossakin tehdään sitten täysin turhia juttuja, koska kyllä minulta ainakin on hammaskiveä poistettu. Pakkohan tässä maailmassa ei ole kuin syntyä ja kuolla.

Vierailija
374/963 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhulla ja surulla luen näitä kommentteja! Olen ammatiltani sairaanhoitaja ja omalta osaltani ainakin, haluan auttaa ihmisiä pysymään terveinä, auttaa jo sairastuneita parantumaan tai helpottamaan ainakin kipuja ja oireita jos paraneminen ei mahdollista ole. Nämä asiat olen vannonut sairaanhoitajan valassa, samoin kuin lääkärit vannovat oman valtansa. Uskokaa tai älkää suurinosa jopa kunnioittaa niitä.

Ajatteleeko joku ihan oikeasti, että kaikki terveydenhuollon ammattilaiset ovat jossain salaliitossa lääkeyhtiöiden kanssa?! Että päällimmäinen ajatuksemme on, että kunhan saa hyvät rahat, potilaille ihan sama??

Voin sanoa, että lääkärit tai sairaanhoitajat eivät mitään voittoja määrityistä lääkkeistä saa, eikä meillä siis ole mitään muuta motiivia lääkkeitä määrätä/suositella kuin se, että tiedämme potilaan sairauden/olon niiden vaikutuksesta paranevan. Tämän tiedämme, koska seuraamme potilaita kontrollikäynneillä.ja otamme erilaisia labrakokeita, niinkuin varmasti kaikki tietävätkin.

Tai no kyllä, lääkefirmojen ihmiset tosiaan lahjovat meitä PULLALLA kun tulevat tuotteistaan kertomaan. En kuitenkaan jaksa uskoa, että kukaan pullapalkalla alkaisi jotain tiettyä lääkefirmaa suosimaan :)

Länsimainen lääketiede on pitkälle kehittynyttä juuri lääkkeiden takia ja niillä on voitettu monta sellaista sairautta, johon sata vuotta sitten kuoltiin. Joten nyt siihen pointtiin mikä minulla on, eli ei, kaikki ei ole vain lääketeollisuuden ilkeä juoni, vaan taustalla on oikeasti myös halu auttaa!

Vierailija
375/963 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritys ei ole lakannut olemasta, jos se on myyty. Siinä ero.

Ja ei ole mitään vikaa, jos asiakas on tyytyväinen. Mutta kyllä me nyhdämme rahaa.Nämä eivät poissulje toisiaan. Sama pätee lääkeyhtiöihin. He eivät tee pahaa, mutta pyrkivät nyhtämään rahaa. Nyt olemme ilmeisesti vihdoin samaa mieltä? 

Vierailija
376/963 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 12:54"]Kauhulla ja surulla luen näitä kommentteja! Olen ammatiltani sairaanhoitaja ja omalta osaltani ainakin, haluan auttaa ihmisiä pysymään terveinä, auttaa jo sairastuneita parantumaan tai helpottamaan ainakin kipuja ja oireita jos paraneminen ei mahdollista ole. Nämä asiat olen vannonut sairaanhoitajan valassa, samoin kuin lääkärit vannovat oman valtansa. Uskokaa tai älkää suurinosa jopa kunnioittaa niitä.

Ajatteleeko joku ihan oikeasti, että kaikki terveydenhuollon ammattilaiset ovat jossain salaliitossa lääkeyhtiöiden kanssa?! Että päällimmäinen ajatuksemme on, että kunhan saa hyvät rahat, potilaille ihan sama??

Voin sanoa, että lääkärit tai sairaanhoitajat eivät mitään voittoja määrityistä lääkkeistä saa, eikä meillä siis ole mitään muuta motiivia lääkkeitä määrätä/suositella kuin se, että tiedämme potilaan sairauden/olon niiden vaikutuksesta paranevan. Tämän tiedämme, koska seuraamme potilaita kontrollikäynneillä.ja otamme erilaisia labrakokeita, niinkuin varmasti kaikki tietävätkin.

Tai no kyllä, lääkefirmojen ihmiset tosiaan lahjovat meitä PULLALLA kun tulevat tuotteistaan kertomaan. En kuitenkaan jaksa uskoa, että kukaan pullapalkalla alkaisi jotain tiettyä lääkefirmaa suosimaan :)

Länsimainen lääketiede on pitkälle kehittynyttä juuri lääkkeiden takia ja niillä on voitettu monta sellaista sairautta, johon sata vuotta sitten kuoltiin. Joten nyt siihen pointtiin mikä minulla on, eli ei, kaikki ei ole vain lääketeollisuuden ilkeä juoni, vaan taustalla on oikeasti myös halu auttaa!

[/quote]

Ja jatkan vielä, että sama pätee elämäntapa suosituksiin, ne oikeasti auttavat jos potilas jaksaa niihin sitoutua.

Vierailija
377/963 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajatutkimus = haastattelututkimus, toisinsanoen "tutkittavat" kertoilevat itse mitä ovat viime aikoina mussuttaneet. Ei arvoa.

Mutta helppohan on löytää parempia tutkimuksia, tuhansia vaan kehiin. Tämä on kyllä kivaa. Odotan innolla! Löytyy varmasti suomenkielisiäkin, jos pelkäät, että karpit eivät osaa englantia.

Ja edelleen, ne jotka esittävät väitteen, ovat velvollisia sen todistamaan. Eivät ne, jotka eivät väitteeseen usko. Yksinkertaistan, jos margariininpopsijat eivät ymmärrä: Minä väitän: "Ufo laskeutui eilen meidän pihalle". Naapurin Unski ei usko, vaan vaatii muutamia todisteita, kuten vaikka valokuvan ja painaumajäljet. Minä yritän vaan jankuttaa, että totta se on, vaikka minulla ei olekaan mitään todisteita esittää. Unski ei usko minua. Eikä Unskin vaimo Ritu. Eikä oikeastaan kovin moni muukaan. Toki löytyy muutama jotka uskovat ilman todisteitakin. Mutta kertomaani ei siis voida pitää yleisenä totuutena, koska ei ole todisteita.

Sama juttu runsashiilarisen kasvirasvadieetin kanssa. Todisteita, todisteita, roppakaupalla todisteita. Aikaahan niiden todisteiden hankkimiseen on ollut kymmeniä vuosia. Pitäisi olla helppoa kuin heinänteko.

Vierailija
378/963 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 12:22"] 

[/quote]

Ja miten niin? Ilmeisesti teillä karppaajilla on erittäin laaja näkemys siitä miten karppaaja syö!

[/quote]

Kyllä, veikkaan, että meillä on laajempi käsitys karppaajien syömisistä kuin teillä. Varsinkin kun olette tämän keskustelun mukaan edelleen sitä mieltä, että me syömme vain meetvurstia ja muuta suolaista. Koska te ette ette ilmeisesti syö mitään suolaista, vaan leipänne, margariininne ja juustonne ovat suolattomia. Eineksistä, kermakkeista ja muista puhumattakaan. Mutta niitähän ei tämän keskustelun perusteella kukaan syö.

Sain itse jo ryöpyn päälleni, kun kerroin syöväni meetvurstia viikottain. Hui kauhea. Syön myös lähemmäs kilon kasviksia päivittäin. Niinkuin ilmeisesti tekin, ainakin viesteistä päätellen. Meetvurstia minulla menee ehkä 100g viikossa. Saan siitä viikottain 3.5g suolaa, eli 0,5g päivässä. Saman verran siis kuin yhdessä palassa ruisleipää. Sama meetvurstu antaa minulle myös n 28g rasvaa viikossa, eli 4g päivässä. Minä en karta rasvaa, mutta vertauksena, se on saman verran kun jos sinä laitat muutaman kevytjuustoviipaleen leivällesi. Ja siitä juustosta tulee myös taas sitä suolaa. Että antakaa nyt meidän syödä meetvurstimme, se ei liikauta kenenkään venettä suuntaan eikä toiseen.

[/quote]

No teitä karppaajia on moneen junaan, niinkuin meitä normi ruokavaliolla eläviäkin! Joten älä luule, että jos sinä syöt suurinpiirtein oikein, kaikki muut karppaajat niin tekisivät. En minäkään oleta!

Vierailija
379/963 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei epäile sinun haluasi auttaa ihmisiä. Mutta et ymmärtääkseni tee sitä ilmaiseksi. Siinä koko pointti. Eli sinun motivaatiosi ihmisten auttamiseen ei ole ainostaan ihmisten auttaminen. Kuten ei kenenkään. Eikä tarvitsekaan olla. Mutta rahasta täällä kaikki tekevät suurimman osan asioistaan ja töistään. Siitä tuskin voit olla eri mieltä.

Vierailija
380/963 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 12:54"]

Joten nyt siihen pointtiin mikä minulla on, eli ei, kaikki ei ole vain lääketeollisuuden ilkeä juoni, vaan taustalla on oikeasti myös halu auttaa!

[/quote]

Kyllä tää on oikeasti selvää kaikille normaaleille ihmisille ja minä ainakin kunnioitan sekä lääkäreiden että sairaanhoitajien työtä ja asennetta, sen pohjalta mitä itse olen niihin tutustunut. Toki sekaan aina muutama ikävä tyyppi mahtuu, mutta eihän se muuten voisi ollakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan