Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänä vuonna, isäinpäivä tulee olemaan tasan samanlainen kuin äitienpäivä.

Vierailija
09.05.2014 |

En ota paineita onko kaikki lapset tehnyt jotain isille, en tee lasten kanssa aamiaista, en hommaa mitään erityistä ruokaa, en kerro lapsille että isille kuuluisi laulaa. Sanon että nyt voitte viedä kerhossa tekemänne jutut, paitsi tämä pienin kun eihän se vielä oma-aloitteisesti kykyne yksin mitään tekemään. Ja huikkaan jossain välissä hyvää isänpäivää. Sen jälkeen voikin rentoutua ja miettiä mitä itse tekisi. Jos ukko mököttää tai ihmettelee jotain, kysyn että no, mikä sulla nyt on?!!

Vittu että vituttaa jo valmiiksi. Ja se etten pysty tuota tekemään, koska lapset odottaa näitä päiviä. Miten joku voi olla noin vitun itsekäs, ja varmasti tietää päivän olevan tulossa. Ja joka vitun vuosi sama homma. En vaadi ihmeitä, mutta on se ny vittu kumma kun ei voida vähän nähdä vaivaa toisen eteen!!!!!!

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 23:54"][quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 23:52"]

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 23:49"][quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 23:18"]

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 23:11"]Lapset odottaa äitienpäivää? Siis sinä järjestät niille juhlat vai mitä ne odottaa? Opeta niille, että annetaan kortti, toivotetaan hyvää äitienpäivää ja se siinä. Ei muuta.

[/quote]

Lapset on onneksi erilaisia kuin isänsä, tykkäävät pyyteettömästi ilahduttaa toista. Minä autan heitä jörjestämään isäinpäivän, toivoisin että mies auttaisi jörjestämään äitienpöivän, mutta ei niin ei. Ja nuo lasten lahjat ja lasten tekemä aamupala riittää + mies muettisi jotain kivaa tekemistä koko perheelle. Itse en tietenkään äitienpäivä "juhlia" järjestä. Onko sinulla lukihäiriö tms?

[/quote]

Varmaan on joo lukihäiriö, kun ensin kirjoitat, että lapset odottavat näitä päiviä (isän- ja äitienpäivä) ja hetkeä aikaisemmin olet selvittänyt, millainen sinun mielestäsi on aito isänpäivä tyyliin "kuuluu laulaa, on erityistä ruokaa jne."

Sun lapset tykkää pyyteettömästi ilahduttaa toista, mutta silti sinä olet se, joka kaiken ilahduttamisen loppupelissä tekee ja sinä olet vihainen miehelle, koska joudut pyyteettömien lasten takia näkemään vaivaa.

Miksi sinulle ei riitä se äitienpäivä, jonka lapset järjestävät, jos kerran vain ja ainoastaan lasten takia juhlitte?

[/quote]

Olet kyllä harvinaisen typerä :D

t.ap

[/quote]

Ymmärrän miestäsi - kaltaisellesi naiselle ei kukaan halua olla ystävällinen. Miksi ilahduttaa ihmistä, jonka naama on aina norsunvitulla kuten sinulla. Lapsetkin teitte pimeässä, ettei mies olisi oksentanut.

[/quote]

Ha hah :D Haluatko kertoa lisää itsestäsi?

t.ap

Vierailija
42/72 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni antaa äidilleni ruusun joka vuosi äitienpäivänä, vaikka yhteiseloa jo takana 45 vuotta. Pieni, vaatimaton ele ihmiselle, jota rakastaa. Kaikki miehet eivät sitä vain ymmärrä. Ei minunkaan. Ehkä se johtuu siitä, ettei hänen kotonaan ollut näin ollut tapana, ehkä se johtuu siitä, että hän on niin hajamielinen ettei hoksaa tai ehkäpä se johtuu siitä, ettei viitsi nähdä vaivaa. Mistäpä minä tiedän, mutta tiedän tasan tarkkaan miltä ap:sta tuntuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 00:01"][quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 23:14"]

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 23:08"]Tottakai kykenet. Etkä muuten edes sano lapsille, että voivat antaa ne askartelut, vaan huikkaat vaan ne isänpäivätoivotukset ja lapset antakoot lahjat, jos haluavat.

[/quote]

Miehelle pystyisin helposti tekemään, mutta lapsille en. Mies ei yhtään tajua mitä tuossa samalla opettaa= äidillä ei ole niin väliä. Lasten lahjat ja kortit (itsetekemät) riittää vallan mainiosti, en tarvitse lahjoja mieheltä. Tarvitsisin että hän auttaisi lapsia järjestämään kivan päivän kaikille, auttaisi lapsia ilahduttamaan äitiä. En jaksa, joka vitun vuosi sama homma kun ei mene puhe perille niin ei mene!!!

[/quote]

Noh, jos on laiska itsekäs paska, niin voitko itse tehdä ne kakut itsellesi, ja vihjaista kortista ja  lahjoista?

Hupsista, itse olen tässä jo puhunut äitienpäivästä parin viikon ajan ja miettinyt mitä kakkua teen/joku tekee jne. siinä ne lapsetkin ovat alkaneet jotain korttia tehdä ja jos mies ei niitä kahveja sänkyyn kiikuttaisi (on kyllä aina kiikuttanut ja joskus ostanut jotain, mistä en taas niin välitä, äitienpäiväruusut eivät minulla kauan hengissä pysy ja tavaraa en tartte) niin kävisin kyllä sanomassa että nyt ylös ja kahvinkeittoon. Ja tietysti laittaa jotain ruokaa tai vie syömään. Päivänselvää. 

[/quote]

Juu olen vihjaillut. Ihanaa että teillä noin, oikeasti, ole onnellinen :)

Vierailija
44/72 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan ainakin gourmet kaakkua ja lihapullia aamiaiseksi, iha naa!

Vierailija
45/72 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin kirjoitettu 68!

T.ap

Vierailija
46/72 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehen pitäisi huomioida? Sanoin ainakin omalle ukolle, että mitään et sitten hommaa, en ole sun äitis! Synttäreiden huomioiminen on eri juttu!

Vierailija
47/72 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 23:47"]

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 23:36"][quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 23:32"]

Isänpäivä, ei isäinpäivä!

[/quote]

Miksi näin? Miksi äitienpäivä (eikä äidinpäivä), mutta isänpäivä eikä isäinpäivä?

[/quote]

Tämän haluaisin tietää.

[/quote]

Näin se vaan on, katsopa vaan isänpäivän mainoksiakin lehdissä, ja kaipa kaikissa kalentereissakin lukee isänpäivä.

Vierailija
48/72 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 00:06"]Isäni antaa äidilleni ruusun joka vuosi äitienpäivänä, vaikka yhteiseloa jo takana 45 vuotta. Pieni, vaatimaton ele ihmiselle, jota rakastaa. Kaikki miehet eivät sitä vain ymmärrä. Ei minunkaan. Ehkä se johtuu siitä, ettei hänen kotonaan ollut näin ollut tapana, ehkä se johtuu siitä, että hän on niin hajamielinen ettei hoksaa tai ehkäpä se johtuu siitä, ettei viitsi nähdä vaivaa. Mistäpä minä tiedän, mutta tiedän tasan tarkkaan miltä ap:sta tuntuu.

[/quote]

Aivan ihana!!! Juuri tämmöistä haluaisin... :, (

Vierailija
49/72 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 00:09"]Miksi miehen pitäisi huomioida? Sanoin ainakin omalle ukolle, että mitään et sitten hommaa, en ole sun äitis! Synttäreiden huomioiminen on eri juttu!

[/quote]

Synttäreiden kanssa sama juttu: Ai niin hyvää synttäriä! -ja that's it!!

Vierailija
50/72 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 23:26"][quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 23:20"]Ihanko oikeasti kitiset siitä, että mies ei järjestä sinulle käskystäisi huolimatta itsellesi mieluisaa äitienpäivähulabaloota? Mahdoton ymmärtää tuollaista manipulointia ja uhraamista.

[/quote]

Mitä vitun hulabaloita täällä nyt on kukaan vaatinut??!! :D Ehkä sulle on ok opettaa lapsille ettei toisista niin tarvitse piitata, heidän merkkipäivät voidaan ohittaa olankohautuksella. Minulle ei. Ja on tärkeää että olen äiti. Sinulle on ilmeisesti sekin ihan sama :)

[/quote]

Kuulostaa vain lähinnä narsistiselta olla pahana siitä, että mieheai ei opeta lapsiasi juhlistamaan äitienpäivää. Mitä joa siinä ei ole heistä mitään juhlittavaa, joutavassa jenkkiperinteessä? Jos haluat itse jublia, järjestä juhla itse.

Vierailija
51/72 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sua ap. Näitä pahan mielen ankeuttajia en tajua. jos jokin asia ei ole itselle tärkeä, niin aikuisen pitää pystyä ymmärtämään, että jollekin toiselle se voi olla silti hyvinkin tärkeä ja hänen tarpeensa pitää osata huomioida. Perheessä tietenkin x 1000.

Vierailija
52/72 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä ihmettä äitienpäivänä tai isänpäivänä lasten pitäisi laulaa? En ole koskaan sellaisesta kuullut? Sä kasvoit neito kaunoinen? :D

Meillä lapsuuden kotona ei ole koskaan kellekään viety aamiaista sänkyyn, eikä mun oman perheen keskenkään, kortti ostetaan, lapset tekevät kortin kun osaavat, mies ostaa jonkun kukan, ja minä miehelle ehkä jonkun pienen lahjan jos keksin hyvän, voi olla että pelkkä kortti tulee isänpäivänä. Minä teen aina ruuat, joten mitään erikoista ruokaa ei tehdä, eikä muutenkaan mitään erikoista ohjelmaa.

Tuo aamiainen vuoteeseen on jotenkin niin teennäistä amerikkalaishömppää, kuin ystävänpäivä ja halloween, ja vielä laulua... Huh huh...

Vierailija
53/72 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole puhunut aamiaisesta vuoteessa mitään. Aamiaisesta keittiön pöydän ääressä sen sijaan kyllä, ja miehen avuttomuudesta avustaa kyseisessä asiassa, tai pienimmän kortin teossa. Lue aikaisemmat viestit. Onnittelulaulu on tapana ollu laulaa, esim paljon onnea vaan äiti, paljon onnea vaan. Siinä sulle vänkääjä rautalangasta.

Vierailija
54/72 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

..

Vierailija
55/72 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ymmärrän kyllä aapeetä hyvin. Omassa lapsuudenperheessä kaikki juhlat olivat tärkeitä, vaikka niitä vietettiinkin aika pienieleisesti. Oma isäni kävi herättelemässä meidät lapset ja piti yllä sellaista salaperäistä tunnelmaa. Tehtiin hieno aamupala valmiiksi ja sitten lahjojen tai korttien kanssa hiivittiin herättelemään äiti. Ja siitä todellakin jäi se tunne, että äiti on täällä tärkeä ja sitä nyt juhlistamme. Sama juttu isänpäivinä äidin hoitamana. Synttärit ja kaikki merkkipäivät oli aina kivoja juttuja! Tällaista olen toivonut omiinkin äitienpäiviin, en niinkään arvolahjoja. Meillä onneksi näin on mennytkin suurelta osin. Mieheni on tuonut omat systeeminsä toki mukaan. Heillä ei juhlistettu merkkipäiviä lapsuudenkodissa juuri lainkaan, mutta häntä ei millään tavalla ole ärsyttänyt se, että meillä niin nyt tehdään. Jos hän nyt yhtäkkiä ehdoin tahdoin haluaisi jättää ne minulle tärkeät juhlahetket toteuttamatta, olisin kyllä todellakin pettynyt.

Vierailija
56/72 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän että ap:ta harmittaa, mutta ei siitä mitään vaikutusta tilanteeseen ole että isänpäivänkin jättää juhlimatta - ap:n miehelle tuollaiset asiat eivät selvästikään ole tärkeitä, joten ei se edes huomaa jos isänpäivä vedetään yhtä vasurilla kuin äitienpäiväkin.

Vierailija
57/72 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 23:06"]

En ota paineita onko kaikki lapset tehnyt jotain isille, en tee lasten kanssa aamiaista, en hommaa mitään erityistä ruokaa, en kerro lapsille että isille kuuluisi laulaa. Sanon että nyt voitte viedä kerhossa tekemänne jutut, paitsi tämä pienin kun eihän se vielä oma-aloitteisesti kykyne yksin mitään tekemään. Ja huikkaan jossain välissä hyvää isänpäivää. Sen jälkeen voikin rentoutua ja miettiä mitä itse tekisi. Jos ukko mököttää tai ihmettelee jotain, kysyn että no, mikä sulla nyt on?!!

Vittu että vituttaa jo valmiiksi. Ja se etten pysty tuota tekemään, koska lapset odottaa näitä päiviä. Miten joku voi olla noin vitun itsekäs, ja varmasti tietää päivän olevan tulossa. Ja joka vitun vuosi sama homma. En vaadi ihmeitä, mutta on se ny vittu kumma kun ei voida vähän nähdä vaivaa toisen eteen!!!!!!

[/quote]

Osaottoa vaan, ap. Joidenkin miehet järjestää äitienpäiväksi ravintolalounaan tai vähintään vispaavat sen kakun lasten kanssa. Sulla ei ilmeisesti ole käynyt yhtä hyvä tuuri miehen valinnassa. Lopeta tosiaan se miehen passaaminen isänpäivänä, jos niin olet tehnyt.

Vierailija
58/72 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 23:11"]

Onko mitään katkerampaa kuin vanhemmuuteensa pettynyt nainen?

[/quote]

On. Se mies joka ei kykene tuntemaan empatiaa ja asettautumaan toisen ihmisen tunteisiin ja siksi kommentoi jotain ylläolevan kaltaista todella tylysti. Etkä muuten mitenkään kommentoinut sitä mitä ks. isä olisi voinut tehdä toisin tai yrittänyt auttaa ap:tä, vaan käänsit naisen kokeman huonon kohtelun hänen omaksi syykseen halventavalla kommentilla (mikä on väärin).

Jos sinulla ei ole hyvää sanottavaa, pidä suusi kiinni. -Vanha kansainvälinen sananlasku

Vierailija
59/72 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ole koskaan mietenkään erityistesti huomioitu isänpäivää. Lapset teki päiväkodissa isänpäiväkortit, mutta sekin loppui kouluiässä, äitienpäiväkortit ovat tehneet vielä koulussakkin. Äitienpäiväksi olen aina leiponut kakun tai vähintäänkin kattanut vaimolle aamupalan valmiiksi kun hän herää.

t. 3 x isä

Vierailija
60/72 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet ottanut itsellesi miehen, joka ei jaa samanlaista arvomaailmaa tai osaa katsoa asioita siltä kantilta, että ne ovat sinulle tärkeitä? Ihmiset ovat erilaisia ja toisen persoonaa ja käytöstä on hankala alkaa mieleisekseen muuttamaan, siksi ymmärrän kyllä miksi miehesi on tuollainen.

en myöskään usko siihen, että käytös periytyisi kaikilla suoraa omilta vanhemmilta. Meillä äitienpäivää juhlittiin kotona nimenomaan sillä hienosti pöytään katetulla aamiaisella. Ensin herätettiin äiti korttien ja lahjojen kanssa ja sit siirryttiin aamiaispöytään, isäni on aina auttanut ja ollut mukana tässä. Tämän vuoksi minä Tykkään juhlia samalla tavalla. Mieheni on alkkisperheestä, jossa ei ole juhlittu mitään, mutta silti hän muistaa minua samalla tavalla kuin minun äitiäni edelleen muistetaan. Hän tekee sen siksi, että on minun lapsuudenkodissani nähnyt kuinka iloiseksi Se tekee kaikki ja kuinka tärkeää Se on minulle. Ei tarvi valittaa kun on kumppani, joka arvostaa samoja asioita. Kyllä kumppanin valinta on mennyt pieleen, jos käytöstä ja olemusta pitää olla koko ajan muuttamassa ja valittamassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan