Tänä vuonna, isäinpäivä tulee olemaan tasan samanlainen kuin äitienpäivä.
En ota paineita onko kaikki lapset tehnyt jotain isille, en tee lasten kanssa aamiaista, en hommaa mitään erityistä ruokaa, en kerro lapsille että isille kuuluisi laulaa. Sanon että nyt voitte viedä kerhossa tekemänne jutut, paitsi tämä pienin kun eihän se vielä oma-aloitteisesti kykyne yksin mitään tekemään. Ja huikkaan jossain välissä hyvää isänpäivää. Sen jälkeen voikin rentoutua ja miettiä mitä itse tekisi. Jos ukko mököttää tai ihmettelee jotain, kysyn että no, mikä sulla nyt on?!!
Vittu että vituttaa jo valmiiksi. Ja se etten pysty tuota tekemään, koska lapset odottaa näitä päiviä. Miten joku voi olla noin vitun itsekäs, ja varmasti tietää päivän olevan tulossa. Ja joka vitun vuosi sama homma. En vaadi ihmeitä, mutta on se ny vittu kumma kun ei voida vähän nähdä vaivaa toisen eteen!!!!!!
Kommentit (72)
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 23:32"]
Isänpäivä, ei isäinpäivä!
[/quote]
Miksi näin? Miksi äitienpäivä (eikä äidinpäivä), mutta isänpäivä eikä isäinpäivä?
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 23:32"]Isänpäivä, ei isäinpäivä!
[/quote]
Öö, lasten isä + vaari = kaksi isää, käsittääkseni isäin on monikko..? Kuin noloo tulla pätemäön kirjotusvirheistä tabletti- ja kännykkä aikakaudella :D
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 23:38"][quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 23:32"]Isänpäivä, ei isäinpäivä!
[/quote]
Öö, lasten isä + vaari = kaksi isää, käsittääkseni isäin on monikko..? Kuin noloo tulla pätemäön kirjotusvirheistä tabletti- ja kännykkä aikakaudella :D
[/quote]
Ja taas kirjotusvirheitä. Omg. Olen niin niin sivistymätön moukka.. etc.. Ja kaikkien muidenkin isien päivä eli isäinpäivä.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 23:36"][quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 23:32"]
[/quote]
Miksi näin? Miksi äitienpäivä (eikä äidinpäivä), mutta isänpäivä eikä isäinpäivä?
[/quote]
Tämän haluaisin tietää.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 23:29"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 23:24"][quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 23:14"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 23:08"]Tottakai kykenet. Etkä muuten edes sano lapsille, että voivat antaa ne askartelut, vaan huikkaat vaan ne isänpäivätoivotukset ja lapset antakoot lahjat, jos haluavat.
[/quote]
Miehelle pystyisin helposti tekemään, mutta lapsille en. Mies ei yhtään tajua mitä tuossa samalla opettaa= äidillä ei ole niin väliä. Lasten lahjat ja kortit (itsetekemät) riittää vallan mainiosti, en tarvitse lahjoja mieheltä. Tarvitsisin että hän auttaisi lapsia järjestämään kivan päivän kaikille, auttaisi lapsia ilahduttamaan äitiä. En jaksa, joka vitun vuosi sama homma kun ei mene puhe perille niin ei mene!!!
[/quote]
tiedän, kuinka tuo loukkaa, kun mies ei välitä, ei vaivaudu, ei viitsi.
tee niin kuin minä yh:na. Kun lapsi oli 3v, niin tehtiin yhdessä aamiasileivät ja laitettiin ne rasiaan ja tarjottimelle keittiön pöydälle. Illalla laitoin ne jääkaappiin, etteivät mene huonoksi ja aamulla heräsin laittamaan ne esille. lapsi sai tuoda leivät sitten sänkyyn.
Kun lapsi oli 4-5 v. niin laitettiin ne leivät jääkaappiin. ja sieltä lapsi ne sitten haki. Sukulaisten kanssa lapsi osti kaupasta kukat edellisenä päivänä, kun kerran äidille piti kukkiakin ostaa :)
6-7v lapsi teki aamiaisleivät täysin itse (varaudu suuriin voipaakkuuihin), ja toi juotavaakin.
[/quote]
Ihana! :D Täytyypä vakavasti harkita!
[/quote]
Juu kannattaa harkita! Ja eikä jättää edes sille harkitsemisasteelle vaan toteuttaa myös. Nimittäin nykyään lapsi ilahduttaa välillä muutenkin tuomalla viikonloppuisin aamupalan sänkyyn yms.
Minulle nuo merkkipäivät ovat tärkeitä. Kun olin lapsi, niin olin todella kateellinen niille, joiden vanhemmat antoivat ihanan lahjan, kortin, lauloivat onnittelulaulun, yms, yms. Meillä minua ei muistettu, sisariani kylläkin, koska pitivät suurta meteliä toivomistaan lahjoista.
Tiedän, että kaikille ei merkkipäivät merkitse. Voivat olla muistamatta synttäreitään, hääpäiviä yms. Minä taas olen erilainen. Haluan myös konkreettisen lahjan, minkä ei tarvitse kylläkään olla kallis tai edes minun makuni mukainen. Ajatus on tärkein ja se, ettei sitä nyt ole ihan vain muuten repäisty kaupan hyllystä. Parhaimmat lahjani ovat olleet muutaman euron arvoisia kirppislöytöjä tai jopa täysin ilmaisia esim. kirppiksen ilmaiskoreista löytyneitä. Eräs ystävä lahjoitti kerran todella ihanan lahjan: haki lauantaiaamuna aikaisin auringonnousua katsomaan kuuman kaakaon ja voisarvien kera. Tällaiseen huomioimiseen haluan lapsenikin opettaa: Elämästa tulee myös antoisampaa, kun juhlimme iloisia asioita. Maailmassa on arkea ja surua ihan tarpeeksi. Siksi nuo äitie päivät ja muut on hyvä juhlia kunnolla. Mikä ei siis todellakaan tarkoita kallista tai vaivanloista.
Lisäksi olen sitä mieltä, että vaikka ei itse arvostaisikaan esim. synttärien, joulun tai äitienpäivän juhlintaa, niin nuo muutamat päivät vuodessa ovat niin vähäinen määrä päiviä, että luulisi panostavan niihin, jos rakastaa puolisoaan ja tietää, että hänelle nuo päivät ovat tärkeitä. Toinen sitten vuorostaan kunnioittaa puolison tarvetta töllöttää urheilukisoja, pitää kaljatölkkikokoelmaa, viettää viikko hornantuutissa sähköttömässä mökissä hyttysten syötävänä, vaikka itseä ei halutakaan jne.Tärkeintä on siis pyrkiä ilahduttamaan toista sillä tavoin, josta toinen ilahtuu, kunhan ei itse joudu vaaralle tai kivulle alttiiksi.
13
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 23:18"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 23:11"]Lapset odottaa äitienpäivää? Siis sinä järjestät niille juhlat vai mitä ne odottaa? Opeta niille, että annetaan kortti, toivotetaan hyvää äitienpäivää ja se siinä. Ei muuta.
[/quote]
Lapset on onneksi erilaisia kuin isänsä, tykkäävät pyyteettömästi ilahduttaa toista. Minä autan heitä jörjestämään isäinpäivän, toivoisin että mies auttaisi jörjestämään äitienpöivän, mutta ei niin ei. Ja nuo lasten lahjat ja lasten tekemä aamupala riittää + mies muettisi jotain kivaa tekemistä koko perheelle. Itse en tietenkään äitienpäivä "juhlia" järjestä. Onko sinulla lukihäiriö tms?
[/quote]
Varmaan on joo lukihäiriö, kun ensin kirjoitat, että lapset odottavat näitä päiviä (isän- ja äitienpäivä) ja hetkeä aikaisemmin olet selvittänyt, millainen sinun mielestäsi on aito isänpäivä tyyliin "kuuluu laulaa, on erityistä ruokaa jne."
Sun lapset tykkää pyyteettömästi ilahduttaa toista, mutta silti sinä olet se, joka kaiken ilahduttamisen loppupelissä tekee ja sinä olet vihainen miehelle, koska joudut pyyteettömien lasten takia näkemään vaivaa.
Miksi sinulle ei riitä se äitienpäivä, jonka lapset järjestävät, jos kerran vain ja ainoastaan lasten takia juhlitte?
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 23:38"][quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 23:32"]Isänpäivä, ei isäinpäivä!
[/quote]
[/quote]
Tässä teille, ääliöt!
Onko tuo nyt niin maata kaatavaa? Itse en ole ikinä saanut aamiaista sänkyyn,eikä ole lasten isäkään. Eikä minun äiti tai isä. Miksi sen on pakko olla se "the juttu"? (minun ja miehen molempien lapsuudet olivat maatilalla, joten kummallekaan ei ole varmaan moista tapaa periytynyt, koska sen äidin ja isän piti olla kukonlaulun aikaan jo navetalla, oli päivä mikä hyvänsä..)
Se ei silti tarkoita ettei voisi arvostaa kyseistä päivää. Ja siihen riittää ne lasten tekemät kortit. Yleensä annettiin päiväkahvin yhteydessä.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 23:47"][quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 23:36"][quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 23:32"]
[/quote]
[/quote]
Tämän haluaisin tietää.
[/quote]
Ennemmin vaikka isienpäivä!
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 23:49"][quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 23:18"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 23:11"]Lapset odottaa äitienpäivää? Siis sinä järjestät niille juhlat vai mitä ne odottaa? Opeta niille, että annetaan kortti, toivotetaan hyvää äitienpäivää ja se siinä. Ei muuta.
[/quote]
Lapset on onneksi erilaisia kuin isänsä, tykkäävät pyyteettömästi ilahduttaa toista. Minä autan heitä jörjestämään isäinpäivän, toivoisin että mies auttaisi jörjestämään äitienpöivän, mutta ei niin ei. Ja nuo lasten lahjat ja lasten tekemä aamupala riittää + mies muettisi jotain kivaa tekemistä koko perheelle. Itse en tietenkään äitienpäivä "juhlia" järjestä. Onko sinulla lukihäiriö tms?
[/quote]
Varmaan on joo lukihäiriö, kun ensin kirjoitat, että lapset odottavat näitä päiviä (isän- ja äitienpäivä) ja hetkeä aikaisemmin olet selvittänyt, millainen sinun mielestäsi on aito isänpäivä tyyliin "kuuluu laulaa, on erityistä ruokaa jne."
Sun lapset tykkää pyyteettömästi ilahduttaa toista, mutta silti sinä olet se, joka kaiken ilahduttamisen loppupelissä tekee ja sinä olet vihainen miehelle, koska joudut pyyteettömien lasten takia näkemään vaivaa.
Miksi sinulle ei riitä se äitienpäivä, jonka lapset järjestävät, jos kerran vain ja ainoastaan lasten takia juhlitte?
[/quote]
Olet kyllä harvinaisen typerä :D
t.ap
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 23:35"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 23:26"]Hei hyvä ihminen, lapset ovat onnessaan kun saavat ilahduttaa äitiä (tai isäinpäivänä) isää niillä askartelemillaan korteilla, lahjoilla ja vaikka sillä aamupalalla. Ei siihen tarvita enää muuta ohjelmointia, jos et välttämättä halua opettaa lapsille että koko päivä on pilalla jos ei ole keksitty sitä (muuta) kivaa tekemistä.
[/quote]
Niin niin!! Tämä se oli se pointti, vihdoin tajusit! Kukaan ei ole pienimpiä auttamassa kortin tai aamupalan teossa, ja isoimmatkaan ei osaa vielä täysin itse esim aamupalaa tehdä. Tämäkin riittäisi, ja vaikka perheen yhteinen kävelyretki. Olen nyt monesti kertonut että EN vaadi ihmeitä. Ilmeisen vaikea se on ymmärtää..
[/quote]
Joo, sua on vaikea ymmärtää siksikin, että vaadit lapsilta asioita, jotka eivät ole lapsille tärkeitä vaan vain sinulle. Aamupalan sänkyyn kun voit kattaa valmiiksi edellisenä iltana, lapset vain tuovat sen sinulle sänkyyn. Ei vaadi isoa älynlahjaa laittaa lautaselle pillimehu ja 2 dominokeksiä, jos lapset ei vielä saa keittää kahvia. Tai herää aamulla ajoissa, keitä kahvi termokseen ja laita pöydälle.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 23:52"][quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 23:49"][quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 23:18"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
t.ap
[/quote]
Mutta saavutus tietysti sekin.. ;)
Saisikin samanlaisen isänpäivän. Ajattelin perinteistä kuviota vaimolleni, eli lastemme äidille. Aamupala sänkyyn, lapset tehneet kortin ja lahjat. Tämän hässäkän jälkeen lapset töllön ääreen tai pihalle. Siitä sitten kunnon selkähieronta, joka etenee hiljalleen jalkojen kautta jalkoväliin. Pitkään ja hartaasti suuseksiä vaimolle. Ja kenties saunan kautta johonkin mukavaan ravintolaan syömään.
Mutta isäinpäivänä on ihan turha odottaa mitään tuollaista. Aamupalan ehkä saan, mutta siinä se sitten onkin.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 23:52"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 23:49"][quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 23:18"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
t.ap
[/quote]
Ymmärrän miestäsi - kaltaisellesi naiselle ei kukaan halua olla ystävällinen. Miksi ilahduttaa ihmistä, jonka naama on aina norsunvitulla kuten sinulla. Lapsetkin teitte pimeässä, ettei mies olisi oksentanut.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 23:51"]
Onko tuo nyt niin maata kaatavaa? Itse en ole ikinä saanut aamiaista sänkyyn,eikä ole lasten isäkään. Eikä minun äiti tai isä. Miksi sen on pakko olla se "the juttu"? (minun ja miehen molempien lapsuudet olivat maatilalla, joten kummallekaan ei ole varmaan moista tapaa periytynyt, koska sen äidin ja isän piti olla kukonlaulun aikaan jo navetalla, oli päivä mikä hyvänsä..)
Se ei silti tarkoita ettei voisi arvostaa kyseistä päivää. Ja siihen riittää ne lasten tekemät kortit. Yleensä annettiin päiväkahvin yhteydessä.
[/quote]
No sinulle ei ole. Mutta jollekulle muulle se on hyvin tärkeää. Aivan kuin missäasiassa tahansa: yksi arvostaa asumista maaseudulla, toinen kaupungissa; yksi rakastaa yökerhoja, toinen menee sinfoniaorkesteriin; yksi saa orgasmi vain klitorista kiihottamalla toinen haluaa myös yhdyntää jne.
Mikset ap osta äitienpäivää? Palkkaa joku sinne keittiöön tekemään kaikki valmiiksi, lapset sitten tuo aamupalan sänkyyn. Ei luulisi olevan kovinkaan vaikeaa tajuta, että voit itsekin tehdä asialle jotain muuta kuin vain ruikuttaa.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 23:53"][quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 23:35"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 23:26"]Hei hyvä ihminen, lapset ovat onnessaan kun saavat ilahduttaa äitiä (tai isäinpäivänä) isää niillä askartelemillaan korteilla, lahjoilla ja vaikka sillä aamupalalla. Ei siihen tarvita enää muuta ohjelmointia, jos et välttämättä halua opettaa lapsille että koko päivä on pilalla jos ei ole keksitty sitä (muuta) kivaa tekemistä.
[/quote]
Niin niin!! Tämä se oli se pointti, vihdoin tajusit! Kukaan ei ole pienimpiä auttamassa kortin tai aamupalan teossa, ja isoimmatkaan ei osaa vielä täysin itse esim aamupalaa tehdä. Tämäkin riittäisi, ja vaikka perheen yhteinen kävelyretki. Olen nyt monesti kertonut että EN vaadi ihmeitä. Ilmeisen vaikea se on ymmärtää..
[/quote]
Joo, sua on vaikea ymmärtää siksikin, että vaadit lapsilta asioita, jotka eivät ole lapsille tärkeitä vaan vain sinulle. Aamupalan sänkyyn kun voit kattaa valmiiksi edellisenä iltana, lapset vain tuovat sen sinulle sänkyyn. Ei vaadi isoa älynlahjaa laittaa lautaselle pillimehu ja 2 dominokeksiä, jos lapset ei vielä saa keittää kahvia. Tai herää aamulla ajoissa, keitä kahvi termokseen ja laita pöydälle.
[/quote]
Ei tosiaan vaatisi suurta älynlahjaa LASTEN ISÄLTÄ!!
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 23:54"]Saisikin samanlaisen isänpäivän. Ajattelin perinteistä kuviota vaimolleni, eli lastemme äidille. Aamupala sänkyyn, lapset tehneet kortin ja lahjat. Tämän hässäkän jälkeen lapset töllön ääreen tai pihalle. Siitä sitten kunnon selkähieronta, joka etenee hiljalleen jalkojen kautta jalkoväliin. Pitkään ja hartaasti suuseksiä vaimolle. Ja kenties saunan kautta johonkin mukavaan ravintolaan syömään.
Mutta isäinpäivänä on ihan turha odottaa mitään tuollaista. Aamupalan ehkä saan, mutta siinä se sitten onkin.
[/quote]
Voi kuule, saisit oitis vastaavaa isänpäivänä jos oisit meijän iskä!
T.ap
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 23:14"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 23:08"]Tottakai kykenet. Etkä muuten edes sano lapsille, että voivat antaa ne askartelut, vaan huikkaat vaan ne isänpäivätoivotukset ja lapset antakoot lahjat, jos haluavat.
[/quote]
Miehelle pystyisin helposti tekemään, mutta lapsille en. Mies ei yhtään tajua mitä tuossa samalla opettaa= äidillä ei ole niin väliä. Lasten lahjat ja kortit (itsetekemät) riittää vallan mainiosti, en tarvitse lahjoja mieheltä. Tarvitsisin että hän auttaisi lapsia järjestämään kivan päivän kaikille, auttaisi lapsia ilahduttamaan äitiä. En jaksa, joka vitun vuosi sama homma kun ei mene puhe perille niin ei mene!!!
[/quote]
Noh, jos on laiska itsekäs paska, niin voitko itse tehdä ne kakut itsellesi, ja vihjaista kortista ja lahjoista?
Hupsista, itse olen tässä jo puhunut äitienpäivästä parin viikon ajan ja miettinyt mitä kakkua teen/joku tekee jne. siinä ne lapsetkin ovat alkaneet jotain korttia tehdä ja jos mies ei niitä kahveja sänkyyn kiikuttaisi (on kyllä aina kiikuttanut ja joskus ostanut jotain, mistä en taas niin välitä, äitienpäiväruusut eivät minulla kauan hengissä pysy ja tavaraa en tartte) niin kävisin kyllä sanomassa että nyt ylös ja kahvinkeittoon. Ja tietysti laittaa jotain ruokaa tai vie syömään. Päivänselvää.
[/quote]