Enkelit ovat todellisia!
Vapahtajamme valoa he meille tuovat ja toimivat sanansaattajina henkisen ja maallisen todellisuuden välillä. He yhdistävät meidät pyhyyteen ja vuodattavat Kristuksen verta puolestamme meille taivaaseen portit aukaisten.
Uskokaamme siis enkeleiden voimaan.
Kommentit (56)
On muutakin kuin se nenänpää. Toiset eivät vaan havaitse mitään ja älynsä voimin luulevat että koko maailma on yhtä kuin se oma nenänpää.
Toisin sanoen te vain luulette, että enkeleitä on olemassa. Pelkkä kokemuksenne jostakin niin erikoisesta kuin enkeliksi kutsuttujen olentojen olemassaolosta ei ole peruste uskoa, että niitä todella on olemassa. Se ei ole peruste sen enempää teille kuin muillekaan. Ihminen voi nimittäin hyvinkin erehtyä tällaisessa asiassa. Järkevä ja mieleltään terve ihminen vaatii näin erikoisen uskomuksen kohdatessaan aina lisää näyttöä asiasta. "Tämä on vain minun kokemukseni" -fraasin taakse ei voi piiloutua: on ihan yhtä hölmöä pitää huuhaata totena itse kuin syöttää samaa pajunköyttä muille. -3
Enkeleitä on olemassa, mutta enkeliusko ei kuulu kristinuskoon vaan se on lähempänä New age-maailmaa. Jos alamme kiittää ja rukoilla enkeleitä, unohtuu se, että ne ovat vain Jumalan sanansaattajia.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 08:12"]
Enkeleitä on olemassa, mutta enkeliusko ei kuulu kristinuskoon vaan se on lähempänä New age-maailmaa. Jos alamme kiittää ja rukoilla enkeleitä, unohtuu se, että ne ovat vain Jumalan sanansaattajia.
[/quote]
Olin itse kirjoittamassa samaa, mutta sillä erotuksella, että Jumala kieltää enkeleiden apuun pyytämisen.Musta raamattu on täynnä mooseksen loitsuja, joissa enkeleitä pyydetään apuun vaivaan kuin vaivaan.Kun pyydät Jumalalta apua, saat enkelin avuksesi.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 23:33"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 23:09"]
Jos enkeleitä ei voi millään keinoin havaita eikä niillä ei ole mitään vaikutusta mihinkään, niitä ei silloin ole olemassa sen enempää kuin keijuja, tonttuja tai muitakaan taruolentoja. Lapsikin tietää, että kyky kuvitella jokin asia ei tarkoita, että tuo asia olisi oikeasti olemassa. Varmaan olet samaa mieltä tästä, ap? -3
[/quote]
Kyllä enkeleillä on vaikutusta. Havaitakin voi. Itse sanoit "ei millään keinoin". Mikäs keino se sitten on, että ihminen kokee olevansa heihin yhteydessä? Ei ole minun ongelmani, etten voi sitä todistaa.
[/quote]
Sitä että ihminen kokee olevansa yhteydessä johonkin mitä ei ole todellisuudessa, kutsutaan harhaisuudeksi. Ylipäätään kenenkään henkilökohtaiset kokemukset eivät ole minkäänlainen olemassaolon todiste. Saat rauhassa uskoa enkeleihin, kunhan ymmärrät, että se ei tee niistä oikeasti todellisia.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 06:26"]
Toisin sanoen te vain luulette, että enkeleitä on olemassa. Pelkkä kokemuksenne jostakin niin erikoisesta kuin enkeliksi kutsuttujen olentojen olemassaolosta ei ole peruste uskoa, että niitä todella on olemassa. Se ei ole peruste sen enempää teille kuin muillekaan. Ihminen voi nimittäin hyvinkin erehtyä tällaisessa asiassa. Järkevä ja mieleltään terve ihminen vaatii näin erikoisen uskomuksen kohdatessaan aina lisää näyttöä asiasta. "Tämä on vain minun kokemukseni" -fraasin taakse ei voi piiloutua: on ihan yhtä hölmöä pitää huuhaata totena itse kuin syöttää samaa pajunköyttä muille. -3
[/quote]
Niinhän se on sinullakin: luulet, että henkimaailmaa ei voi olla tai ei ole olemassa, koska et ole havainnut asioilla voivan olla yhteyttä toisiinsa muuten kuin sattumalta. Se, että ei ole havaintoja asiasta ei ole peruste jonka varassa voi olla aivan varma.
Mutta koska en ole ap niin sinänsä en sano, että itse tiedän asian olevan niin tai näin, mutta olen antanut itselleni mahdollisuuden uskoa, että emme ihmiset ole kaikki mitä maailmankaikkeudessa on emmekä niin yksioikoisia, kuin miltä näyttää. (Henki kuolee kun ruumis kuolee.)
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 22:57"]
Vapahtajamme valoa he meille tuovat ja toimivat sanansaattajina henkisen ja maallisen todellisuuden välillä. He yhdistävät meidät pyhyyteen ja vuodattavat Kristuksen verta puolestamme meille taivaaseen portit aukaisten.
Uskokaamme siis enkeleiden voimaan.
[/quote]
Itsehän olen yhteydessä Jumalaan Jeesuksen Kristuksen sovintotyön kautta ja armosta :)
Enkeleillä ei ole siihen osaa eikä arpaa.
Anna kun arvaan: fanitat myös kultapölyä sun muuta?
Herääs nyt hei. Sun teksti loukkaa Jumalaa ja on täysin Raamatun vastainen. Mikä olikaan 1. käsky?
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 23:04"]
Usko nyt. Ei henkisiä ilmiöitä voi kuljettaa paketissa mihinkään studioon.
[/quote]
Voi,
mutta Jumala ei ole siinä touhussa mukana.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 08:47"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 23:33"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 23:09"]
Jos enkeleitä ei voi millään keinoin havaita eikä niillä ei ole mitään vaikutusta mihinkään, niitä ei silloin ole olemassa sen enempää kuin keijuja, tonttuja tai muitakaan taruolentoja. Lapsikin tietää, että kyky kuvitella jokin asia ei tarkoita, että tuo asia olisi oikeasti olemassa. Varmaan olet samaa mieltä tästä, ap? -3
[/quote]
Kyllä enkeleillä on vaikutusta. Havaitakin voi. Itse sanoit "ei millään keinoin". Mikäs keino se sitten on, että ihminen kokee olevansa heihin yhteydessä? Ei ole minun ongelmani, etten voi sitä todistaa.
[/quote]
Sitä että ihminen kokee olevansa yhteydessä johonkin mitä ei ole todellisuudessa, kutsutaan harhaisuudeksi. Ylipäätään kenenkään henkilökohtaiset kokemukset eivät ole minkäänlainen olemassaolon todiste. Saat rauhassa uskoa enkeleihin, kunhan ymmärrät, että se ei tee niistä oikeasti todellisia.
[/quote]
Mutta nythän ei ole todistettu, että se mihin koen olevani yhteydessä ei ole olemassa. Sama asia kuin atomit, niitäkään ei näe ja silti niitä on olemassa. Ajattele, jos ennen kuin atomit löydettiin joku olisi kivenkovaan väittänyt meidän koostuvan atomeista? Oliko sittemmin ensimmäinen tai ensimmäiset atomien havaitsijat harhaisia?
Ihan niin kuin en osaa todistaa henkimaailmayhteyttä, et kai sinäkään sano, että ennen atomien keksimistä osattiin todistaa, että niitä ei ollut olemssa? Tietenkään kaikkea, mitä ihmiset uskovat ei aina ole olemassa ja hyvin ymmärrän ajatuksen, että tämä on täysin hömppää ja huuhaata. Minusta ei ole vaikeaa hyväksyä sitä (toisin kuin aloittajan?) että kaikki eivät usko enkeleihin, mutta harhaiseksi toteaminen määrittelemälläsi tavalla vaatisi sen, että osataan todistaa, että enkeleitä ei ole.
Minä pyydän apua ja tukea enkeleiltä ja yleensä sitä tuleekin :) Enkelini ansiosta olen pelastanut lapseni monesti vaarasta. Olen niin tohelo että on vaan hyvä että joku pitää huolta ja varoittaa.
Ennen kuin äitini kuoli joukko henkiä tai enkeleitä mitälie tuli kertomaan että lähtö on lähellä. Tuon kokemuksen jälkeen meni minutilleen vuorokausi että äitini kuoli. Helpotti paljon surutyötä että tiedän että on toinen ulottuvuus jossa näemme jälleen kun sen aika on.
Ihmiset on nykyään niin tyhmiä etteivät usko että maailmassa on muutakin kuin se mitä näkevät. Tunnen oloni onnekkaaksi kun koen vielä aikuisena näitä asioita. Lapsena se aisti oli vahvempi ja silloin näin ja koin paljon enemmän.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 00:04"]
[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 00:01"]
Menin sattumalta kukkakauppaa, siellä oli pieniä enkeli koristeita jotka osuivat silmääni ja minun oli pakko ostaa yksi. Onko tämä merkki jostain? Tunne oli niin vahva ja ostin yhden.
[/quote]
Jos se on, niin huomaat sen kyllä itse.
[/quote]
Heittäkää nyt jo noi tunteiden ja fiilisten perässä juoksemiset kuuseen ja turvatkaan AINOASTAAN Raamatun ilmoitukseen.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 09:32"]
Menin sattumalta kukkakauppaa, siellä oli pieniä enkeli koristeita jotka osuivat silmääni ja minun oli pakko ostaa yksi. Onko tämä merkki jostain? Tunne oli niin vahva ja ostin yhden.
[/quote]
[/quote]
Heittäkää nyt jo noi tunteiden ja fiilisten perässä juoksemiset kuuseen ja turvatkaan AINOASTAAN Raamatun ilmoitukseen.
[/quote]
Voi ei. Mitä sulle sana intuitio merkitsee?
[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 09:34"]
[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 09:32"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Intuitiota on hyvin helppoa manipuloida jos sitä ei ankkuroi Raamatuun eli Jumalan sanan totuuteen :) Olen itsekin ollut tommonen tuntosatvet herkillä 24/7 oleva.
Tajutkaa nyt, että ei kaikki merkit, fiilikset, ihmeet ole Jumalasta!
Oletan siis että kutsut itseäsi kristityksi. Mutta jos oletkin esin new agen asialla etkä suoraan tahraa Jumalan nimeä niin sitte poistun tästä ketjusta. :)
[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 09:42"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Intuitiota on hyvin helppoa manipuloida jos sitä ei ankkuroi Raamatuun eli Jumalan sanan totuuteen :) Olen itsekin ollut tommonen tuntosatvet herkillä 24/7 oleva.
Tajutkaa nyt, että ei kaikki merkit, fiilikset, ihmeet ole Jumalasta!
Oletan siis että kutsut itseäsi kristityksi. Mutta jos oletkin esin new agen asialla etkä suoraan tahraa Jumalan nimeä niin sitte poistun tästä ketjusta. :)
[/quote]
Mietinkin jo, mitä teet tässä ketjussa, mutta AV on vapaa, joten en sanonut mitään. En ole aiemmin ollut "itsekin ollut tuommoinen tuntosarvet herkillä 24/7" vaan täysin omaan järkeeni luottava ihminen. Kun aloin kuunnella itseäni ja intuitiotani, minulle kävi niin, että edelleen mietin aika paljon (ehkä liikaakin) asioita järjellä, mutta intuitiota käytän apunani enemmän kuin ennen. Olen huomannut, että molempia tarvitaan, niin järkeä, kuin tunnettakin.
Eli katsomme tätä asiaa aivan eri puolilta, sinä aiempana tunneihmisenä, minä aiempana teknokrattina.
t. se junaihminen
56, asun radan varrella jossa kulkee tavarajunia, mutta ei henkilöliikennettä. Samalla sekuntilla kun puhelu, jossa sain tietää isäni kuolleen päättyi, ajoi radalla pitkä juna. Samalla sekuntilla kun eräs tärkeä ihminen laittoi oven kiinni perässään, radalla ajoi juna. Monta isoa tai pientä tapahtumaa on tapahtunut, ja juuri silloin juna on ajanut ohi. Ja kun se ajaa, koko talo tärisee.
Pilvet. Olen nähnyt vaikka mitä kuvioita jotka linkittäytyy kulloiseenkin elämän tilanteeseen, ja niitä ovat nähneet seurassani muutkin. Kirjaimia, tekstejä, eläinhahmoja, symboleita.
Olen nähnyt sekä demoneja että vainajahenkiä (en enkeleitä) ja auta armias jos menen hautausmaalle, siellä se vasta kuhina käy -_-
Ihmisten kuollessa epätavallisia kukkia epätavallisissa paikoissa, myöskin perhosia ihme paikoissa aina jos tapahtuu jotain. Ja tosiaan kaikkea muutakin symboliikkaa, ja väittäisin ilmiöiden olevan lähes päivittäisiä. Tämä kaikki on totta enkä kiellä näitä ilmiöitä todellakaan.
Mutta tässä lieneekin meidän ero, että olen uskossa oleva. Raamatusta löydän asioille tärkeysjärjestyksen ja selitykset. Kaikki ei ole kultaa mikä kiiltää. Siksi kehoitan kaikkia kristittyjä (huom kristittyjä siis, en sinua jos et ole) liimaamaan nenän kiinni Raamattuun ja ottamaan selvää asioista. En kieltämään ilmiöitä vaan tutkimaan ja tutkimaan, ei juoksemaan näiden perässä, eikä juoksemaan julistajien perässä. Ja pitämään sen, mikä linjaa Raamatun kanssa. Ja hylkäämään loput.
Noh, voin nyt häippäistä tästä ketjusta. :)
39: En ole minkään sortin uskovainen, eikä näihin asioihin tarvita uskontoja. Nehän ovat vain ihmisten tekemiä oppirakennelmia. Eikä maailmansynnyn selittämisellä ole mielestäni tekemistä esimerkiksi rukouksessa saatavan avun jonka yksi kokee tulevan enkeleiltä, toinen Jumalalta, kolmas pääkoppansa sisältä, kanssa.
Hengellisyys ja henkisyys eivät riipu ajasta, tieteellinenkin ihminen voi hyvin uskoa, että kaikki mitä on ei ole perinteisin aistein havaittavissa, kuten ei avaruuden pimeä ainekaan tai muu sellainen ollut havaittu ennen 90-lukua. Puhumattakaan vanhemmista keksinnöistä, kuten sähkövirta jne.
Minun aivooni mahtuu oikein hyvin, että on olemassa ulottuvuuksia tms, joita emme voi sillä lailla havaita kuin tämän näkyväisen maailman. Siis miksi niin EI voi olla? Sano sinä. Ja unohda se uskonto, sillä ei ole asian kanssa erityisesti tekemistä.