Defibrillaattori työpaikalla / kohdeltiinko minua oikein?
Olen ollut pitkään poissa töistä sydämen rytmihäiriöiden ja sen kautta puhjenneen paniikkihäiriön vuoksi. Nyt olen palaamassa töihin ja kysyin esihenkilöltäni voisiko hän lähteä viemään eteenpäin asiaa, että työpaikalle hankittaisiin defibrillaattori, ihan vaan sen varalta että jos minä/ joku muu saisi kohtauksen ja se muuttuisi hengenvaaralliseksi niin paikalla olisi asialliset elvytysvarusteet. Monella työpaikalla ja virastoissa tämä on ihan normijuttu. Olen töissä hyvinvointialueella sosiaalihuollon yksikössä. Nyt kuitenkin HR:stä laitettiin viestiä että sellainen ei ole mahdollista, että MINUN tulisi työterveyden kanssa pohtia voinko palata töihin ollenkaan, jos oireilen edelleen.
Kuulostaako tämä teidän mielestä reilulta? Onko väärin kysyä laitteen hankintaa? Uskon että minut on siellä nyt leimattu neuroottiseksi ja luulosairaaksi. Miehenikin sanoi että hänen työpaikallaan (rakennusala) on ihan normijuttu että joka toimistoon ja työmaalle hankitaan deffa.
Kommentit (32)
Sinä kysyit, sait vastauksen. Vaikkei se miellyttänytkään, elä sen kanssa. Deffaa ei olla hankkimassa ja se siitä. Ihan reilulta kuulostaa, sillä saithan asiaa kysyä ja keskustella.
Onhan se kumma, jottei rytkäytintä ole. Kuuluu olla! Meillä on jopa kuntosalilla!
Sinun työpaikalla ei ole defibrillaattoreita missään yksikössä ja siksi on tehty tuollainen päätös.
Teillä työ on erilaista kuin rakennusalalla, missä työ on hyvin fyysistä ja raskasta.
Kyllä paniikkihäiriösi on ihan ymmärrettävä ja voisitko ajatella hankkia siihen apua. Lähinnä pitäisi päästä eroon pelosta. Apu olisi psykologista esim lyhyt terapia. Kysy työterveyshuollosta mitä kautta hakeutuisit.
Yhteen isoon IT-firmaan jossa olin töissä n 10 vuotta sitten hankittiin defibrillaattori heti kun oli julistettu YT-neuvottelut alkaneeksi ja oli tarkoitus potkia pihalle 300 työntekijää.
No sittenhän sitä elvytetään, jos ei deffaa ole.
Eikun virtaa auton akusta niin kyllä lähtee!
Vierailija kirjoitti:
Yhteen isoon IT-firmaan jossa olin töissä n 10 vuotta sitten hankittiin defibrillaattori heti kun oli julistettu YT-neuvottelut alkaneeksi ja oli tarkoitus potkia pihalle 300 työntekijää.
Monenko kohdalla jouduttiin käyttämään kun potkut tuli?
Vierailija kirjoitti:
No sittenhän sitä elvytetään, jos ei deffaa ole.
Kyllä sitä elvytetään, vaikka olisi deffa. Ne on kahteen eri asiaan tarkoitettu.
terveitä työnhakijoita on satojatuhansia. miksi kukaan pitäisi töissä jotain sairasta ja hankalaa ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
Ei deffaa minnekään hankinta yhden TYÖNTEKIJÄN henkilökohtaista tarvetta varten.
Eipä sitä etukäteen tiedä, kenellä se tarve on. Ja voihan se olla myös ASIAKAS joka sitä tulee tarvitsemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei deffaa minnekään hankinta yhden TYÖNTEKIJÄN henkilökohtaista tarvetta varten.
Eipä sitä etukäteen tiedä, kenellä se tarve on. Ja voihan se olla myös ASIAKAS joka sitä tulee tarvitsemaan.
Älä jaksa. Aina voidaan tuon jossittelun kautta vedota vaikka mihin saadakseen tahtonsa läpi. Lapsellista ja typerää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
asiakas on aina oikeassa. jos se haluaa kuolla sydänkohtaukseen, niin mikä me ollaan sitä estämään.
Ei kannata koskaan pyytää mitään koska se käännetään sua vastaan. Menet töihin ja olet hiljaa.
Halvimmat on noin puolitoista tonnia tarjouksessa, osta itse?
Eli reilusti yli tonni pistää sinun paniikkihäiriöön ? Rytmihäiriöitä on monenlaisia täysin vaarattomiakin, minulla on ollut vuosikymmeniä ja on tutkittu, varhainen repolarisaatio, käyn lenkillä käyn töissä jne niin tekee moni muukin, ilman mitään paniikkia
Vierailija kirjoitti:
Halvimmat on noin puolitoista tonnia tarjouksessa, osta itse?
Täytyy varmaan ostaa. AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä jaksa. Aina voidaan tuon jossittelun kautta vedota vaikka mihin saadakseen tahtonsa läpi. Lapsellista ja typerää.
okei, no jos sun argumentti on tosiaan "älä jaksa" ja "lapsellista ja typerää", niin onhan se aika vastaansanomaton.
Minulla myös rytmihäiriöitä. Muuten terve sydän, mutta kammioperäisiä lisälyöntejä todettiin yli 30 000/vrk ja suositeltiin katetriablaatiota.
Vierailija kirjoitti:
Sinun työpaikalla ei ole defibrillaattoreita missään yksikössä ja siksi on tehty tuollainen päätös.
Teillä työ on erilaista kuin rakennusalalla, missä työ on hyvin fyysistä ja raskasta.
Kyllä paniikkihäiriösi on ihan ymmärrettävä ja voisitko ajatella hankkia siihen apua. Lähinnä pitäisi päästä eroon pelosta. Apu olisi psykologista esim lyhyt terapia. Kysy työterveyshuollosta mitä kautta hakeutuisit.
Luetun ymmärtäminen?? Ap:lla todettu rytmihäiriö