onko sinulla tälläinen lumian keltainen puhelin?
Tai muun värinen, mut kuiteski sama malli.
kysyisin vähän neuvoa. Ostin tämän puhelimen siis eilen ja opettelen tässä vasta käyttämään tätä ja tutustun tähän. Mulla oli entinen puhelin aika vanha vaikka kännykkä olikin ja ei siis koskaan ennen oo ollu esim. Kosketus näyttö puhelinta. No sit otin sellasen liittymän jossa mulla on puheaikaa 5000min kk ja myös 5000 viestiä. Mut nettiliittymää en ottanu tähän kun aattelin et nettiä en tässä puhelimessa tarvii.
no nyt kun oon tutkinu tätä puhelinta niin oon menny nettiin ja sähköpostiin vahingossa, niin kuinka kova lasku mulle nyt tästä tulee?
normaalisti kun Pitäis olla vaan 15e kk
Kommentit (97)
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 12:00"]
Ja tein nyt sellaisen päätöksen että käyn huomenna siellä liikkeessä.
tänään muutama tärkeä puhelu hoidettavana niin tänään ei jaksa.
ja turha mua on pelotella, jos ette osaa asiallisesti vastata niin pitäkää turpanne kiinni.
ottakaa nyt itse saatanan taliaivot huomioon että joku muukin tietämätön saattaa näitä keskusteluja lukea ja saa sitten aivan vääriä vastauksia.
[/quote]
Normaali ihminen osaa kysyä palveluatarjoavaltaja tavaran myyjältä eikä etsi tietoja keskusteluapalstalla, jossa lähinnä vastataan niin kuin metsään huudetaan!
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 12:05"]
Kotona voi hommat hoitaa tietokoneella/padilla. Ei kai kukaan jaksa kotona tihrustaa luuria?
[/quote]No kyllä minä ainakin tihrustan, ja vieläpä peruspuhelimella joka ei ole järin iso. Saunalahden etananetilläkin lukee sujuvasti av:ta.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 11:59"]
Mulla on älypuhelin ilman mitään datapaketteja tai muuta. Otin oikein dataeston, ettei vahingossa mene nettiin sillä. En mä siihen tarvi erillistä maksullista nettiä, kun voin käyttää kodin ilmaista wlania siinä.
Kotona voi hommat hoitaa tietokoneella/padilla. Ei kai kukaan jaksa kotona tihrustaa luuria?
Mun äidille muuten tuli parin sadan euron lasku ap:n kuvailemassa tilanteessa.
[/quote]
[/quote]
No sen verran mitä puhelintani nettailuun käytän, niin kyllä minä ainakin jaksan. Ihan isot näytöthän noissa nykypuhelimissa on. Mihin mä nettiä tarvin tuolla kodin ulkopuolella?
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 12:07"]
Mulla on älypuhelin ilman mitään datapaketteja tai muuta. Otin oikein dataeston, ettei vahingossa mene nettiin sillä. En mä siihen tarvi erillistä maksullista nettiä, kun voin käyttää kodin ilmaista wlania siinä.
[/quote]
[/quote]Sun äidilläsi ei ollut dataliittymää, joten ei ole kyse samasta asiasta.
[/quote]
Joo niin, sillä olikin ikivanha liittymä jota ei ollut vielä hoksannut päivittää. En muistanut, että ap. oli ottanut uuden liittymän samalla.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 12:08"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 12:00"]
Ja tein nyt sellaisen päätöksen että käyn huomenna siellä liikkeessä.
tänään muutama tärkeä puhelu hoidettavana niin tänään ei jaksa.
ja turha mua on pelotella, jos ette osaa asiallisesti vastata niin pitäkää turpanne kiinni.
ottakaa nyt itse saatanan taliaivot huomioon että joku muukin tietämätön saattaa näitä keskusteluja lukea ja saa sitten aivan vääriä vastauksia.
[/quote]
Normaali ihminen osaa kysyä palveluatarjoavaltaja tavaran myyjältä eikä etsi tietoja keskusteluapalstalla, jossa lähinnä vastataan niin kuin metsään huudetaan!
[/quote]No oisko tässä tapauksessakin myyjä jättänyt kertomatta että se netti siellä väkisinkin on, vaikka asiakas on sanonut ettei sitä tarvitse.
Sillä puhelimen mallillahan ei tässä ketjussa ole mitään merkitystä, vaan sillä liittymällä.
43:lle, minua huvittaa eniten, että ihmiset yrittävät ihan tosissaan opastaa aloittajaa, joka näyttää olettavan puhelimen värin olevan avain ongelmansa ratkaisemiseen. Tällä perusteella minä vuorostani päättelen että aloittaja saattaa olla ääliö. Jos hän ei oma-aloitteisesti ymmärrä tarkistaa edes puhelimensa mallia (jotta hänelle voisi antaa esim. suoran linkin puhelimen käyttöohjeisiin vaikka data-asetuksia koskeviin kohtiin) tai operaattorilta saamaansa kappaletta liittymäsopimuksesta (selvittääkseen mitä liittymä sisältää ja mistä hän operaattorille maksaa) niin en usko hänen välttämättä ymmärtävän paljoakaan täällä annetuista ohjeista ja neuvoista.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 11:54"][quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 11:51"]
Turha täällä mua vajaaälyiseksi haukkua. Itse olette. Onko siinä jotain ihmeellistä jos jokainenkaan nuori ole tekniikan ihme lapsi? Sori kun jokaisella ei oo aina varaa ostaa uusimpia villityksiä ja pysyä kartalla sit niissä. Sitten jos kysyy ystävällisesti neuvoa, saa tuollasia haukkuma vastauksia. Todella ilkeää. Kyllä tuollaisesta mielensä pahoittaa. Voin minä tämän mallin jostain tarkistaa, mutta tämä puhelin on näkynyt monissa mainoksissa yms. Niin moni varmaan tietää millaista puhelinta mie tarkoitan. ;)
[/quote]Miksi ostat älypuhelimen jos et aio käyttää sen ominaisuuksia? Koko hommahan niillä perustuu siihen netissäoloon. Ja jostain tekstaripaketeista on ihan älytöntä maksaa, ei niitä kukaan enää käytä vaan WhatsUppia tms. Ja puheluihin kannattaa käyttää netin yli vaikka skypeä.
[/quote] no eikö mulla idiootti ole oikeutta kokeilla sellaista puhelinta mikä vaikuttaa musta hienolta? Kokeilemallahan sitä tietää sit et pitääkö jostain...
hohhoijaa.
[/quote]
Aika kallista kokeilua :) Taidat kokeilla sossun rahoilla, kun ei ole niin väliä mitä maksaa ja onko puhelin sulle sopiva. Uutta vaan kehiin jos keltainen lumia osoittautuu huonoksi, kyllä sossu pistää taas lisää rahaa tilille.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 11:54"][quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 11:51"]
Turha täällä mua vajaaälyiseksi haukkua. Itse olette. Onko siinä jotain ihmeellistä jos jokainenkaan nuori ole tekniikan ihme lapsi? Sori kun jokaisella ei oo aina varaa ostaa uusimpia villityksiä ja pysyä kartalla sit niissä. Sitten jos kysyy ystävällisesti neuvoa, saa tuollasia haukkuma vastauksia. Todella ilkeää. Kyllä tuollaisesta mielensä pahoittaa. Voin minä tämän mallin jostain tarkistaa, mutta tämä puhelin on näkynyt monissa mainoksissa yms. Niin moni varmaan tietää millaista puhelinta mie tarkoitan. ;)
[/quote]Miksi ostat älypuhelimen jos et aio käyttää sen ominaisuuksia? Koko hommahan niillä perustuu siihen netissäoloon. Ja jostain tekstaripaketeista on ihan älytöntä maksaa, ei niitä kukaan enää käytä vaan WhatsUppia tms. Ja puheluihin kannattaa käyttää netin yli vaikka skypeä.
[/quote] no eikö mulla idiootti ole oikeutta kokeilla sellaista puhelinta mikä vaikuttaa musta hienolta? Kokeilemallahan sitä tietää sit et pitääkö jostain...
hohhoijaa.
[/quote]
Vaikuttaa hienolta? Koska se on keltainen vai? Ja jätät 99% ominaisuuksista ja mahdollisuuksista käyttämättä jos et muuhun tarvitse kuin puhumiseen ja tekstaamiseen.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 12:09"]
[/quote]
[/quote]
No sen verran mitä puhelintani nettailuun käytän, niin kyllä minä ainakin jaksan. Ihan isot näytöthän noissa nykypuhelimissa on. Mihin mä nettiä tarvin tuolla kodin ulkopuolella?
[/quote]Sähköposti? Some? Skype?
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 12:15"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 12:09"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]Sähköposti? Some? Skype?
[/quote]
Nuo ehtii hoitaa kotonakin.
Ostapa seuraavan kerran vihreä lumia, on paljon parempi ja hienompi kuin keltainen.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 12:13"]
Aika kallista kokeilua :) Taidat kokeilla sossun rahoilla, kun ei ole niin väliä mitä maksaa ja onko puhelin sulle sopiva. Uutta vaan kehiin jos keltainen lumia osoittautuu huonoksi, kyllä sossu pistää taas lisää rahaa tilille.
[/quote]
Näin. Ehkä seuraavaksi puhelimeksi väriltään punainen voi vaikka olla parempi vaihtoehto...
No onpa asiattomia vastauksia tässä ketjussa. Kaikki eivät vain ole niin kiinnostuneita tekniikasta ja mallinumeroista. En minäkään muista vaikkapa televisioni tai pyykkikoneeni, saati tietokoneeni mallinumeroita, eikös niidenkin pitäisi olla yhtä tärkeää tietoa?
Tällä hetkellä muistan kyllä puhelimeni ja tablettini mallit, mutta saattaisivat nekin painua unholaan sillä siunaaman hetkellä kun olen ne ostanut, koska en pidä niitä tietoja oleellisena enkä välitä kilpavarustelusta, kunhan laite toimii siinä tarkoituksessa mitä olen halunnut.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 12:43"]
No onpa asiattomia vastauksia tässä ketjussa. Kaikki eivät vain ole niin kiinnostuneita tekniikasta ja mallinumeroista. En minäkään muista vaikkapa televisioni tai pyykkikoneeni, saati tietokoneeni mallinumeroita, eikös niidenkin pitäisi olla yhtä tärkeää tietoa?
Tällä hetkellä muistan kyllä puhelimeni ja tablettini mallit, mutta saattaisivat nekin painua unholaan sillä siunaaman hetkellä kun olen ne ostanut, koska en pidä niitä tietoja oleellisena enkä välitä kilpavarustelusta, kunhan laite toimii siinä tarkoituksessa mitä olen halunnut.
[/quote]
Miksi ihmeessä ihminen joka ei ole kiinnostunut tekniikasta ostaa itselleen älypuhelimen? Sitten kertoo vielä ettei tarvi siinä nettiä. Mitä se sitten sillä aikoo tehdä? Vain soittaa ja lähetttää tekstareita? Halvempaa ja helpompaa olis ostaa silloin vaan peruspuhelin. Miksi laittaa älypuhelimeen turhaan rahaa kun suurin osa sen ominaisuuksista jää käyttämättä. Ja kun se vielä tuo ylimääräistä työtä ja murhetta.
Joskus kannattais oikeasti miettiä mitä tarvii. Ap nyt vaan on halunnut älypuhelimen kun kaikilla muillakin sellainen on. Marssinut kauppaan ja ottanut ensimmäisen keltaisen puhelimen minkä on nähnyt. Järjen köyhyyttä tuo on, ei mitään muuta.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 12:43"]Tällä hetkellä muistan kyllä puhelimeni ja tablettini mallit, mutta saattaisivat nekin painua unholaan sillä siunaaman hetkellä kun olen ne ostanut, koska en pidä niitä tietoja oleellisena enkä välitä kilpavarustelusta, kunhan laite toimii siinä tarkoituksessa mitä olen halunnut.
[/quote]
Luultavasti kuitenkin osaat tarvittaessa etsiä tai selvittää nämä tarpeelliset tiedot silloin kun laite ei toimikaan haluamallasi tavalla tai olet epävarma sen toiminnasta?
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 12:55"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 12:43"]
[/quote]
Miksi ihmeessä ihminen joka ei ole kiinnostunut tekniikasta ostaa itselleen älypuhelimen? Sitten kertoo vielä ettei tarvi siinä nettiä. Mitä se sitten sillä aikoo tehdä? Vain soittaa ja lähetttää tekstareita? Halvempaa ja helpompaa olis ostaa silloin vaan peruspuhelin. Miksi laittaa älypuhelimeen turhaan rahaa kun suurin osa sen ominaisuuksista jää käyttämättä. Ja kun se vielä tuo ylimääräistä työtä ja murhetta.
Joskus kannattais oikeasti miettiä mitä tarvii. Ap nyt vaan on halunnut älypuhelimen kun kaikilla muillakin sellainen on. Marssinut kauppaan ja ottanut ensimmäisen keltaisen puhelimen minkä on nähnyt. Järjen köyhyyttä tuo on, ei mitään muuta.
[/quote]No ehkä hän myöhemmin alkaa käyttää sitä paremmin, jos ei vielä sellaista ole ollut niin ei ehkä vielä tiedä sen käytännöllisyydestä. Kaikki eivät ajattele puhelinta ostaessaan uusivansa sitä heti jos tulee tarvetta enemmille ominaisuuksille, ja kenties ajattelevat laittavansa netin vaikkapa kotimaan lomareissun ajaksi.
Mahtaako noita kosketusnäytöllisiä peruspuhelimia montaa mallia olla edes myynnissä, ja onko hintaeroa juurikaan halvimpiin lumioihin...
Mutta ehkäpä ap nyt alkaa käyttää puhelimensa ominaisuuksia, koska hänellä nyt se netti todennäköisesti on.
Enemmän ihmettelen sitä että mikäli palstaan on uskominen, ihmiset ostavat jopa lapsilleen satojen eurojen puhelimia.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 11:51"]
[/quote]
En todellakaan tiedä mitä puhelinta tarkoitat. En, vaikka mulla on kyllä eri puhelinmallit aika hyvin hanskassa. Lumian eri malleja mainostetaan aika paljon, eikä väri todellakaan kerro yhtään mitään. Keltaisia lumia puhelimia on tusinan verran myynnissä ja mainoksissa. Aika omituista on myös se ettet edes tiedä minkä puhelimen sä ostit, vaan värin ja sen että on lumia. Aika hukassa ollaan.
No kertoo tuo sen ettet sä sitä puhelinta todellakaan tarvi, ei sulla ole haisuakaan mitä sillä edes vois tehdä. Miksi ihmeessä sä sen ostit? "Huijasko" myyjä ostamaan?