Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vatsa toimii kerran viikossa, laksatiivi päivittäin käytössä.

Vierailija
09.11.2024 |

Paksusuoli on normaalia pidempi. Joka päivä otan pussillisen pegorionia. Ottaisin kahdesti, mutta työ sellainen etten pääse vuorossa vessaan kuin tiettyinä aikoina.

Tänäänkin tasan viikko väliä. Usein 5-6 päivää. Purkautuva lasti on oikeasti jäätävän kokoinen. Pukamat tottakai aktivoituu joka kerta ja jää särkemään. Verta tulee ulostamisen yhteydessä (tähystyksessä kaikki hyvin).

Kohtalotovereita?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan tilanne uhkaa terveyttä. Olisko mahdollista vaihtaa sellaiseen työhön jossa pääsee vessaan silloin kun on otollinen hetki?

Vierailija
2/19 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään ek kiknnosta sinun paskanjauhantasi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystytkö käymään vessassa aamulla ennen töihin menoa, kerran työpäivän aikana ja kerran illalla. Vai vaihtuuko vuoro tiheästi tai epäsäännöllisesti? Minulla auttoi liikunnan aloittaminen, 2 tuntia kävelyä ennen töihin menoa ja 2 tuntia kävelyä töiden jälkeen, siihen että vatsa alkoi toimia normaalisti.

Vierailija
4/19 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ on säännöllistä aamuvuoroa. Pystyn käymään normaalisti vessassa työajan ulkopuolella. Siksi otan laksatiivin heti työpäivän päätyttyä. Vapaapäivinä aamulla ja illalla.

Hädän tullessa pidättäminen onnistuu max 5-10min. 

Työpäivänä on mahdollisuus kahteen wc taukoon, mutta ulostamisen kanssa ei toimi. Juomisen aukataulutuksella pystyn kyllä pissahädän aikatauluttamaan. 

Pyrin juomaan vettä. Työpäivän aikana tätäkin aikataulutettava. Liikkumaan en voi sitoutua noin suuria määriä, mutta kävelen päivittäin 2km, kahdessa erässä.

Ihmettelen vain tätä, että pitkä suoliko toimii näin? Siksi kiinnostaa muut saman diagnoosin saaneet.

Ap

Vierailija
5/19 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
6/19 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö kuitua vaikka 50g päivässä

Vierailija
7/19 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä joudun käyttämään miltei päivittäin Levolacia. Syynä Panacodin käyttö, joka aiheuttaa ummetusta. 

Vierailija
8/19 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pystytkö käymään vessassa aamulla ennen töihin menoa, kerran työpäivän aikana ja kerran illalla. Vai vaihtuuko vuoro tiheästi tai epäsäännöllisesti? Minulla auttoi liikunnan aloittaminen, 2 tuntia kävelyä ennen töihin menoa ja 2 tuntia kävelyä töiden jälkeen, siihen että vatsa alkoi toimia normaalisti.

Käveletkö tosiaankin 4 h / päivä? 

Vierailija
9/19 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni berberiini&kromivalmiste on auttanut ns. laiskaan suolentoimintaan.

Vierailija
10/19 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmuuden vuoksi pari sanaa tai kysymystä. Ei ole pakko ottaa näitä tai lukea. Onko rakenteelliseen vikaan ollut jotain apua, mikä se olisi ollut. Muistatko juoda vettä sopivasti, eli liikkuuko neste, entä neste-suola-sokeri tasapaino. Kävely? Vältä stressiä suureksi osaksi, se jumittaa joillakin lisää. Kysy erikoislääkäriltä jos tarvii, uusia ohjeita, pätevä lekuri vain. Onko kofeiinista ollut hyötyä tyyliin kola tai kaakao viileänä. Entä luumu veteen likoamaan, muutamat. Onko kuitua ruoassa, ruispala tms. Vältätkö "valkoista viljaa" hieman, riisi ja ei kuivaa vehnää liikoja. Mitä tässä osaisi kysyä vielä. Apteekissa ne tarjoavat omia litkuja. Vaikuttaako jokin lääke, hormonit tai hermoston toiminta asiaan. Entä piik. haitta. Magnesiumia ja vitamiinit, onko puutoksia? Onko jälkiruokia joskus ettei ole liian rasvaton ruokavalio tai sokeriton. Sori tyhmät kysymykset, älä vastaa tänne, ei jaeta kaikkea tietoa. Miten alavatsan hieronta varovasti makuulla, ärsyttää tosin ajatuksena tämä, en tiedä osaisinko itse hyvin. Osalla alkoholi voi jumittaa jotain tai muu toksinen aines. Onko allergoita, vilja tai laktoosi. Entä lisäaineet. Piti kysyä näitä, vaikka vika olisi rakenteessa, jos mistään on mitään pientäkään hyötyä. Mitä ohjeita on rakenteellisessa jutussa, muilla tai mikä siihen tehoaa.

Vierailija
11/19 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se p.....a mahtuu pönttöön?

Vierailija
12/19 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee säännöllinen kakka, kun syön joka pv probioottisia Elovenan kaurajugurtteja. Lisäks riittävästi nestettä ja suolaa.

Sillon, jos alkaa jumittaan, magnesium ja kuivahedelmät (luumu, taateli) auttavat.

Selkäleikkauksen jälkeen ei meinannut uloste tulla millään. Lopulta luumunektari päästi minut pulasta viikon kärvisteltyäni ensin. 

Vierailija
13/19 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh eikö siinä ala ihminen olemaan jo melkoinen muumi eli täynnä ulostetta jos kerran viikossa vain tulee ulos ja joka päivä kuitenkin menee sisään ruokaa.

Vierailija
14/19 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile liikuntaa.

Ja lopeta herkkujen ahmiminen.

Vierailija
15/19 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirry ViSiblin valmisteeseen aamuin illoin. Paras. Homma lähtee varmaan toimimaan, mutta käynnistys vie parisen viikkoa. Outo tuo 'lääke' mitä käytät.

Kokeile myös joka päivä runsas määrä jäätelöä. En tajua mikä siinä on - onko se se kylmyys vai mikä. Olen jopa laihtunut syöden jäätelöä. Sitä voi laittaa kaurapuuronkin päälle ja on todella hyvää, maito olisi ihan eri juttu.

Jos olet iso mies niin voit varmaan syödä vaikka litran jäätelö joka päivä. Mulla menee usein puoli litraa ja olen kevyt nainen. Kaikenlaisia suolisto-ongelmia ollut mullakin. 

Peräpukamat voidaan jotenkin sitomalla saada pois, mutta mulla ei siitä mitään henkilökohtaista kokemusta. Kuulostaa siltä, että kannattaisi ainakin kysellä.

Vierailija
16/19 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka ilta kannattaa syödä kuusi kuivattua luumua. Ei ole hyvä, että uloste jumittaa liian pitkään suolistossa.

Vierailija
17/19 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää liikuntaa ja syö luumuja ja tuoretta lakua. Paska luistaa.

Vierailija
18/19 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitulisän käyttö kannattaa aloittaa pienestä määrästä annosta suurentaen joka neljäs vuorokausi. Jos ruokavalio on kovin rasvaton, ei pökäle pääse liukumaan eteenpäin kuin vuorokaudessa 2 rkl ruokaöljyä käyttäneellä. Vettä kannattaa juoda se 1,5 litraa vuorokaudessa. 

Vierailija
19/19 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huhhuh eikö siinä ala ihminen olemaan jo melkoinen muumi eli täynnä ulostetta jos kerran viikossa vain tulee ulos ja joka päivä kuitenkin menee sisään ruokaa.

Samaa ihmettelin itsessäni: jos maha ei toimi 5-6 päivään, niin olen jo varmaan pskaa täynnä koko jäppinen; haisenkin varmaan ....

Sitten kun sitä alkaa tulemaan, niin voi pojat: pyythonia tulee jatkuvalla syötöllä. Kumma, kun ummetuksessa ei koske mihinkään.

Muuten, pellavansiemeniä laitan leivän päälle; sitä vaan ei (kuulemma) saisi käyttää joka päivä / paljon, siinä on sitoutunut jotain raskasmetallia tms.