Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onnitellaanko äitienpäivänä lastensa henkeä uhannutta äitiä?

Vierailija
09.05.2014 |

Vanhempi lapsi on kohta 9 vuotta ja pienempi 7 vuotta.  Niin kysymys kuuluu, pitääkö teidän mielestä sellaista äitiä onnitella äitienpäivänä, joka tulee leipäveitsen kanssa keittiöstä ja huutelee tappouhkauksia  lapsilleen mielipuolisesti nauraen?  Tossa eron paikkeilla lasten äiti mokaili vähän enemmänkin, suunnilleen kirjan verran voisin näistä kirjoitella. Perimmältään eroon ja noihin tolkuttomiin väkivallankohtauksiin oli syynä nimenomaan äidin kyvyttömyys olla äiti. Sai sekä minulta (isä), että lapsiltaan huonoa palautetta. Yksinkertaisesti siksi, että oikeasti oli niin tolkuttoman huono äitinä.

Aika kivat traumat noista ajoista on ainakin isillä, jonka luona lapset asuvat.  En ole koskaan onnitellut äitiä äitienpäivänä. Voitte sitten kuvitella, kuinka vaivautunut olo on äitienpäivän lähestyessä, kun lapset lastentarhassa/koulussa askartelevat kortteja tuolle ”eteeriselle, lempeälle kaikkensa lasten eteen uhranneelle äidille” (jollaista en elämäni aikana ole koskaan nähnyt).

Niin noin yleisesti ottaen: annetaanko moisia ANTEEKSI koskaan? Pystyisitkö itse antamaan? Itse olen funtsannut, että LASTEN TAKIA en koskaan anna anteeksi. Etenkin siksi, että ihan sama leipäveitsen heiluttaja siellä taustalla vieläkin on=en aisti äidissä minkäänmoista henkistä kehitystä. Eron aikana äidillä  oli henkistä painetta, kun heivasin pihalle kotoa, siitä tolkuton väkivaltaisuus ja sekoilu. Sitä ennen meillä oli”takakammariäiti”=siinäpä uusi käsite teille. Mutta siis nytkään vuosia eron jälkeen ei äiti toisinaan osaa käyttäytyä normaalisti, vaan vähäisenkin paineen alla saattaa käyttäytyä arvaamattomasti. Lapset käyvät kyllä äidillään, mutta jos siellä tulee riitaa, niin isi päivystää kotona ja on hetkessä paikalla pelastamassa lapsiaan.

Niin mitä mun tästä pitäisi ajatella? Mielipiteitä?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse onnitella, mutta jos lapset sen kokevat tärkeäksi, niin sitten en ainakaan estäisi. Äidin kaksi hyvää työtä lastensa suhteen on ollut ainakin heidän kantamisensa raskausaikana ja synnyttämisensä. Lapset voivat hyvin kiittää äitiään tästä, tyyliin "Kiitos äiti kun annoit elämän". Itse lapsena, jonka psyykkisesti ongelmainen marttyyriäiti ei antanut onnitella itseään äitienpäivänä, koin, että olen huono lapsena. Syytin itseäni, vaikka syy oli äidissäni. Tämän vuoksi olen antanut omien lasteni onnitella mummoaankin, nyt kun se jostain syystä on jo sallittua. Puhu asiasta lastesi kanssa. Miten he kokevat asian? 

Vierailija
2/3 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti on ilmeisesti sairas ja tarvitsee apua. Ei kuulosta normaalilta käytökseltä. Ehkä jotenkin voisi kuitenkin huomioida ei varmaan hänelläkään helppoa ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapset haluavat tehdä äidilleen kortin tai muuta jolla muistaa äitiä niin en puuttuisi asiaa. Mutta jos lapset kokevat ahdistavana asiana äitienpäivä kortin tekemisen, niin yrittäisin etsiä ratkaisua. Itselläni on isä kuollut aikoinaan. Koulussa tein isäinpäiväkortit aina äidin isälle eli vaarilleni. :)