Kosmetiikka ja raskaus
Miten te muuta, onko ollut koko arsenaali käytössä, kuten ennenkin vai oletteko vältelleen kosmetiikan kemikaaleja?
Mulla menossa nyt 5. kuukausi ja nämä olleet käytössä:
Bepanthen raskausvoide mahaan (sisältää näemmä silikoonia ja parabeeneja)
Lumenen meikkivoide (sisältää väriainetta, parabeenia, silikoonia...)
Lumenen puuteri (sinkkioksidia, rautaoksidia, parabeeneja..)
Diorin ripsiväri (sisältää ties mitä)
Diorin luomiväri (sama)
Lumenen poskipuna/aurinkopuuteri (samat kuin puuterissa)
Lumenen valokynä (samat kuin meikkivotieessa)
Klipotekin kuivashampoo (sisältää kaikenlaista mm. ftalaatteja)
Hiuslakka (sisältää myös ftalaatteja)
Lumenen puhdistusvoide (väriainetta)
Humektan kosteusvoide apteekista (parabeeneja)
Deodorantti (alumiinia ja parabeeneja)
Siinäpä ne melkein olikin. Pitäisikö luopua?
Katselin luonnonkosmetiikkaakin, mutta moni niistä allergisoi (jos on jotain kukkaöljyjä) ja oli niissäkin usein mm. glyseriiniä jne.
Miten aurinkorasvat? Pitäisi taas alkaa käyttää. Joku 50 suorjakerroin pitää olla päästä varpaisiin, ettei tule maksaläiskiä..
Kommentit (11)
[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 14:41"]
[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 14:14"]
Missään nimessä ei aurinkorasvaa! Pidät hattua päässä ja ohuita pitkä hihaisia ja lahkeisia. Ei voi olla niin vaikeaa sen hetken kun on raskaan.
[/quote]
No pakko sitä on vaan laittaa. En voi koko kesää kaapu päällä kulkea. Laskettu aika elokuussa, niin siinähän on melkein koko kesä välissä. Käytän normaalistikin 50 kerrointa, etten pala. Hatut ja muut ei riitä.
Mutta onko tähän ehdotusta, mikä aurinko rasva esim. naamaan vähiten paha?
[/quote]
Joku aurinkovoide, jossa on fysikaalinen suoja.
Mutta kun laskettu aikasi on elokuussa, ja kesästä tulee aurinkoinen ja lämmin, niin voi olla, että "kulkemiset" jäävät jo lähtökohtaisesti sinulla vähemmälle kuin normaalisti. ;-) Itselläni oli laskettu aika viime syksynä vasta syyskuun lopulla, mutta jalat olivat turvonneet jo juhannuksen aikoihin numeron, ja loppukesä meni aika pitkälle varjossa istuskellen, vaikka yleensä pidän lämmöstä.
Auringossa oloa kannattaa muutenkin välttää, koska jos kuitenkin jotenkin rusketut, rusketuksesta tulee helposti laikukas. Niin siis minullakin, niiden muutaman kerran jälkeen, kun jouduin olemaan auringossa.
Kun tulin raskaaksi, kävin värjäyttämässä hiukset luonnonväreillä (jotka eivät imeydy niin hyvin verenkiertoon) lähelle omaa hiustenväriä, ettei tarvi enää värjätä. Meikkivoiteen, selluliittivoiteen ja kynsilakan käytön lopetin heti. Hiuslakkaa, muotovaahtoa tms. en muutenkaan käyttänyt ikinä.
Nyt käytän vain ripsiväriä, kajaalia, shampoota, hoitoainetta, saippuaa, deodoranttia, hammastahnaa ja meikinpoistoainetta. Näistä osa on luonnonkosmetiikkaa, ja olo on ihanan kevyt ja pakkeliton.
Mä olen vaihtanut dödöt stikkeihin ja vähentänyt muutenkin radikaalisti kaikkien suihkeiden käyttöä. En halua hengittää semmoisia. Ja joo, kynsilakka jäi mullakin välittömästi pois.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 14:03"]
[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 14:00"]
Olen vältellyt ja välttelen muutenkin. En ota kantaa toisten tekemisiin.
[/quote]
Mitä sitten käytät vai menetkö ihan naturellina? Töihin ei oikein voi mennä kalpeana, näppyisenä ja hiuksen päätämyöden... Koen, että pitää kuitenkin näyttää hyvältä.
[/quote]
Menen lähes naturellina. Käytän vain ruskeaa kajalia, en muuta meikkiä. Mulla on onneksi aika tasainen iho, eikä mene hiukset päätä myöden. Mulle kävi niin, että kun lopetin meikkaamisen ja muotoilutuotteiden käytön (suurimmaksi osaksi jo ennen raskautta), ne tuntuu pahalta iholla, olo on jotenkin likainen.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 14:00"]
[/quote]
Mitä sitten käytät vai menetkö ihan naturellina? Töihin ei oikein voi mennä kalpeana, näppyisenä ja hiuksen päätämyöden... Koen, että pitää kuitenkin näyttää hyvältä.
Itse lopetin selluliittivoiteen käytön. Kaikki stimulanttiaineet ovat ei-suositeltavia.
Samoin lopetin kynsilakanpoistoaineen (liuotin) käytön, ja tämän vuoksi myös kynsilakan käytön.
Apteekin perusvoiteella olen rasvannut naamaa ja mahaa.
Käytän jonkin verran meikkiä mutten nyt raskausaikana huulipunaa (niissä on lyijyä).
En värjää hiuksia.
Ja eiköhän tänne kohta säntää joku off topic joka alkaa kirkua että kaikkea voi käyttää, kaikkea voi syödä, tupakka ja viinikin ovat täysin ok raskausaikana "maalaisjärjellä käytettyinä" hohhoijakkaa!!!
Missään nimessä ei aurinkorasvaa! Pidät hattua päässä ja ohuita pitkä hihaisia ja lahkeisia. Ei voi olla niin vaikeaa sen hetken kun on raskaan.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 14:08"]
Itse lopetin selluliittivoiteen käytön. Kaikki stimulanttiaineet ovat ei-suositeltavia.
Samoin lopetin kynsilakanpoistoaineen (liuotin) käytön, ja tämän vuoksi myös kynsilakan käytön.
Apteekin perusvoiteella olen rasvannut naamaa ja mahaa.
Käytän jonkin verran meikkiä mutten nyt raskausaikana huulipunaa (niissä on lyijyä).
En värjää hiuksia.
Ja eiköhän tänne kohta säntää joku off topic joka alkaa kirkua että kaikkea voi käyttää, kaikkea voi syödä, tupakka ja viinikin ovat täysin ok raskausaikana "maalaisjärjellä käytettyinä" hohhoijakkaa!!!
[/quote]
No tämä aika paljon kuten mulla. Eli hiuksia en värjää muutenkaan ja kynsilakan käytön lopetin, ällötti jo se haju..
Ehkä jatkan samaa linjaa sitten. :)
ap
[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 14:14"]
[/quote]
No pakko sitä on vaan laittaa. En voi koko kesää kaapu päällä kulkea. Laskettu aika elokuussa, niin siinähän on melkein koko kesä välissä. Käytän normaalistikin 50 kerrointa, etten pala. Hatut ja muut ei riitä.
Mutta onko tähän ehdotusta, mikä aurinko rasva esim. naamaan vähiten paha?
Itsekin olen miettinyt näitä. Olen myös vähentänyt kynsilakan käyttöä ja meikkiä en laita, jos en ole menossa mihinkään esim. vkl. Käytän mineraalimeikkiä, joka ei ole niin paha ja hiuskiinteenä ja hiuksiin jätettävänä hoitoaineena no nothingia. Kasvovoiteet ja putsarit on korresilta.