Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saatiin hääkutsu

Vierailija
09.05.2014 |

Aviomieheni ja minä saimme hääkutsun osoitettuna "Matti Meikäläinen ja Avec". Vedin herneet nenään! Kyseessä miehen harrastusporukka ja siellä kyllä a) tiedetään mun nimi ja b) olen kyllä ihan vihitty vaimo. Tuosta Avec:ista tulee mieleen ihan mikä vaan katuojasta mukaan napattu suttura. Nyppii ja pahasti. Ei kyllä mennä noihin häihin!

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 10:58"]

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 09:40"]Veikkaan että on käynyt näin: morsian on kirjoittanut ne kutsut ja ei ole muistanut sukunimeäsi, kysellyt sulholtaan sitä aikansa, ja kun ei ole saanut vastausta, on kirjoittanut vain "avec". Olisihan hän voinut kirjoittaa vaikka vain etunimesi, mutta yritti varmaan vaan olla loukkaamatta. :)

[/quote]

mikäli naimisissa ovat niin tuskin on ollut kutsun lähettäneellä morsiamella vaikeuksia sukunimen kanssa;)

Mutta etiketin mukainen kutsu, miehesi kutsussa lukee nimenomaan tuo avec, koska tietävät teidän olevan naimisissa/yhdessä. Sinkut saavat usein kutsun vain yhdelle hengelle.

[/quote]

Ei naimisissa olevilla ole välttämättä samaa sukunimeä pöhkö!

Vierailija
2/33 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis lukeeko se kutsukortin kuoressa että

Matti Meikäläinen ja avec

koulukatu 1

38490 lahti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 08:09"]

Aviomieheni ja minä saimme hääkutsun osoitettuna "Matti Meikäläinen ja Avec". Vedin herneet nenään! Kyseessä miehen harrastusporukka ja siellä kyllä a) tiedetään mun nimi ja b) olen kyllä ihan vihitty vaimo. Tuosta Avec:ista tulee mieleen ihan mikä vaan katuojasta mukaan napattu suttura. Nyppii ja pahasti. Ei kyllä mennä noihin häihin!

[/quote]

Ja sinäkö päätät myös miehesi puolesta, ettei hän saa mennä kaverinsa häihin. Mitäpä jos tekisit niin, että jäät kotiin kiukuttelemaan kuin pikku lapsi ja miehesi menee niihin häihin.

Vierailija
4/33 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP voisi tutustua etikettIin. Kyllä kutsu oli teille aivan oikein lähetetty. Sait kutsun häihin miehesi vuoksi, et itsesi.

Vierailija
5/33 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis, mutta avec on ihan fiksu tapa laittaa kutsuun. Varsinkin jos on vanhempi ihminen kyseessä, niin aina se puoliso ei pääse mukaan, mutta yksinkään ei välttämättä voi lähteä (jos terveys huono/ei ajokrottia), joten aveciksi voi ottaa esim. aikuisen lapsensa tmv. Jos kutsussa lukisi Maija ja Matti Meikäläinen se koskisi nimenomaan noita kahta henkilöä.

Mutta anyway, avec ei loukkaava nuoremmillakaan, ja kannattaa miettiä sitä tietääkö hän (tai miehensä) TODELLA kaikkien miehen kaverien puolisoiden nimet? Itse en tiedä, tiedän kyllä että Matin kumppanin nimi on Maija, mutta en ole varma onko hänen virallinen nimi sittenkin "Maija-Liisa", naimissa ovat, mutta en tiedä onko Maijan nimi Meikäläinen vai tyttönimi Virtanen vai ehkä yhdistelmänimi Meikäläinen-Virtanen...

Vierailija
6/33 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 13:27"]

Ohis, mutta avec on ihan fiksu tapa laittaa kutsuun. Varsinkin jos on vanhempi ihminen kyseessä, niin aina se puoliso ei pääse mukaan, mutta yksinkään ei välttämättä voi lähteä (jos terveys huono/ei ajokrottia), joten aveciksi voi ottaa esim. aikuisen lapsensa tmv. Jos kutsussa lukisi Maija ja Matti Meikäläinen se koskisi nimenomaan noita kahta henkilöä.

Mutta anyway, avec ei loukkaava nuoremmillakaan, ja kannattaa miettiä sitä tietääkö hän (tai miehensä) TODELLA kaikkien miehen kaverien puolisoiden nimet? Itse en tiedä, tiedän kyllä että Matin kumppanin nimi on Maija, mutta en ole varma onko hänen virallinen nimi sittenkin "Maija-Liisa", naimissa ovat, mutta en tiedä onko Maijan nimi Meikäläinen vai tyttönimi Virtanen vai ehkä yhdistelmänimi Meikäläinen-Virtanen...

[/quote]

Mä luulen että ihan virallisesti se on Maija-Leena Virtanen-Meikäläinen. Mut en usko että loukkaantuu jos laittaa ihan vaan Maikku.

Vierailija
7/33 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei munkaan AVIOmiehen kavereista läheskään kaikki varmaan muista edes mun etunimeä, saati että tietäisivät mun sukunimeä. Eikä kaikki tiedä että ollaan edes naimisissa...

Ja onpahan ap tavallisen dorka jos tosiaan kieltää miestä tuon takia menemästä - tai jos mies vielä on samaa mieltä niin ovatpahan ainakin toisilleen sopiva niuhopari.

Vierailija
8/33 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et taida hallita etikettiä

Vierailija
9/33 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ideani oli että miehes ottais mukaan salarakkaansa, joka on vähän rennompaa seuraa? : )

Vierailija
10/33 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 08:13"]Ehkä ideani oli että miehes ottais mukaan salarakkaansa, joka on vähän rennompaa seuraa? : )

[/quote]

Siis ideana

Vierailija
11/33 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, sä nyt olet se avec. Ei ne sua kutsu, mutta saat tulla miehen siivellä. Opiskele etikettiä.

Vierailija
12/33 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono provo.

Vierailija
13/33 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hölmöläisen aloitus,

Vierailija
14/33 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hölmöläisen aloitus,

Vierailija
15/33 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaa, ota tuo vitsinä! Värjää ja laita hiuksesi ihan eri tavalla kuin normaalisti, laita silmälasit jos sinulla ei sellaisia ole tai toisinpäin, meikkauta kasvosi täysin eri tavalla ja laita päällesi joku "sutturapuku" ja mene mukaan vaan! Siellä esittelet itsesi vieraammille miehesi sutturana, tai vaikka vihittävän miehen nettiystävänä ja sinun miehesi salarakkaana.

Vierailija
16/33 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 08:19"]

Hahaa, ota tuo vitsinä! Värjää ja laita hiuksesi ihan eri tavalla kuin normaalisti, laita silmälasit jos sinulla ei sellaisia ole tai toisinpäin, meikkauta kasvosi täysin eri tavalla ja laita päällesi joku "sutturapuku" ja mene mukaan vaan! Siellä esittelet itsesi vieraammille miehesi sutturana, tai vaikka vihittävän miehen nettiystävänä ja sinun miehesi salarakkaana.

[/quote]

Et viittis olla noin lapsellinen.

Vierailija
17/33 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että on käynyt näin: morsian on kirjoittanut ne kutsut ja ei ole muistanut sukunimeäsi, kysellyt sulholtaan sitä aikansa, ja kun ei ole saanut vastausta, on kirjoittanut vain "avec". Olisihan hän voinut kirjoittaa vaikka vain etunimesi, mutta yritti varmaan vaan olla loukkaamatta. :)

Vierailija
18/33 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin just Elastisen konsertissa puolisoni avecina enkä edes tajunnut suuttua kutsujalle. Voi rähmä, meni hyvä riita sivusuun.

Vierailija
19/33 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo ole ihan normaali kutsu? Kyseessä on MIEHESI kaveri eli kutsu lähetetään miehen nimellä ja hänen vaimostaan käytetään nimeä Avec. Olisihan kutsu voitu kirjoittaa junttimaisesti "Herra ja rouva Möttönen" tai "Möttösten perhe", niin olisi mennyt myös yksinkertaisemman ihmisen jakeluun

Vierailija
20/33 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ehkä ihan hyvä, että jätät väliin ne häät, mutta päästä nyt hyvänen aika se miehesi sentään sinne juhlimaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä