Imettäisitkö juotuasi yhden alkiholiannoksen?
Kommentit (54)
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 21:03"]Kyllä taas huomaa mikä on suomalaisten äitien tietous imetyksestä, surullista! Taitaa korvike äidit olla vastaamassa!
yhden alkoholiannoksen jälkeen voi imettää oikein turvallisesti ja se maito on vauvalle miljoona kertaa tyrvallisempaa ja terveellisempää kuin mitkään teolliset korvikkeet!
[/quote] kyllä taas huomaa , miten Syomslaiset äidit imettää omia vauvoja! Häpeäisitte!
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 21:06"]
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 21:03"]Kyllä taas huomaa mikä on suomalaisten äitien tietous imetyksestä, surullista! Taitaa korvike äidit olla vastaamassa!
yhden alkoholiannoksen jälkeen voi imettää oikein turvallisesti ja se maito on vauvalle miljoona kertaa tyrvallisempaa ja terveellisempää kuin mitkään teolliset korvikkeet!
[/quote] kyllä taas huomaa , miten Syomslaiset äidit imettää omia vauvoja! Häpeäisitte!
[/quote]
No, miten? Ja mitä pitää hävetä?
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 21:05"]Eikä se ehkä ollut edes yhtä annosta, se oli sherrylasillinen baileysia . Ap
[/quote] hyi, olet nolo! Onneks meidän lapsemme syntyi oikeeseen perheeseen. Säälin vauvaasi
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 21:07"]
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 21:05"]Eikä se ehkä ollut edes yhtä annosta, se oli sherrylasillinen baileysia . Ap
[/quote] hyi, olet nolo! Onneks meidän lapsemme syntyi oikeeseen perheeseen. Säälin vauvaasi
[/quote]
Perustele toki.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 21:06"][quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 21:06"]
[/quote]
[/quote]että, ette pysty ilman alkoholia noin lyhyttä aikaa, jos olisin mies, niin olisin repinyt sun pääs irti
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 21:06"][quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 21:03"]Kyllä taas huomaa mikä on suomalaisten äitien tietous imetyksestä, surullista! Taitaa korvike äidit olla vastaamassa!
[/quote]
Jos minua tarkoitat niin en imetysaikana käyttänyt alkoholia ollenkaan. En käytä sitä muutenkaan. Mutta imetyksestä otin selvää ja silloin tuli myös selväksi se, että alkoholin käyttö ei ole este imetykselle.
Se että imetyksestä ei oteta selvää ennen vauvan syntymää saakin aikaan sen että niin monen imetys epäonnistuu.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 21:08"]
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 21:07"][quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 21:05"]Eikä se ehkä ollut edes yhtä annosta, se oli sherrylasillinen baileysia . Ap
[/quote]
Perustele toki.
[/quote]mee peiliin katsomaan , niin näen ne perustelut ! Kuinka alkoholisti pitää olla, ettei voi elää 2 vuotta ilman alkoholia..
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 21:06"][quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 21:06"]
[/quote]
[/quote]että, ette pysty ilman alkoholia noin lyhyttä aikaa, jos olisin mies, niin olisin repinyt sun pääs irti
[/quote]
Mutta miksi pitää olla ilman alkoholia? Tuolla ylempänä lukee faktatietoa siitä, miten paljon rintamaidossa on alkoholia yhden alkoholiannoksen jälkeen. Paljon enemmän alkoholia on Jekovitissa ja Gavisconissa, joita molempia saa vauvalle antaa.
Miksi mielestäsi toisen tappaminen väkivaltaisesti on hyväksyttävää?
Mä en muuten imettänyt lyhyttä aikaa, imetin 21 kk.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 21:09"][quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 21:06"][quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 21:03"]Kyllä taas huomaa mikä on suomalaisten äitien tietous imetyksestä, surullista! Taitaa korvike äidit olla vastaamassa!
[/quote]
Jos minua tarkoitat niin en imetysaikana käyttänyt alkoholia ollenkaan. En käytä sitä muutenkaan. Mutta imetyksestä otin selvää ja silloin tuli myös selväksi se, että alkoholin käyttö ei ole este imetykselle.
Se että imetyksestä ei oteta selvää ennen vauvan syntymää saakin aikaan sen että niin monen imetys epäonnistuu.
[/quote]eli Juomaan vaan kaikki äidit , sitäkö tarkoitit
Lyhyttä aikaa? Vauvaa pitäisi imettää vuoden ikään, eikä enempikään ole pahasta. Imetystä ennen on tupannut olemaan raskaus, 9 kk. Mielestäni lähemmäs kaksi vuotta ei ole lyhyt aika.
Eikä ole yhtään mitään ongelmaa siinä, että juo pieniä määriä alkoholia imetysaikana. Se ei vaikuta vauvaan millään tavalla.[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 21:08"]
[/quote]
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 21:08"]että, ette pysty ilman alkoholia noin lyhyttä aikaa, jos olisin mies, niin olisin repinyt sun pääs irti
[/quote]
Mikä nyt on pieni aika kenenkin mielestä. Raskausaikoina (3 lasta) en juonut yhtään. Imettänyt olen yhteensä n. 5 vuotta. Kyllä minusta tuo aika on melko pitkä aika.
Kahden annoksen jälkeen olen vielä imettänyt, mutta sen jälkeen jätin vauvanhoidon täysin selvälle. En pelännyt saattavani vauvaani humalaan, vaan että oma olo ja käsittely varmuus kolmannen jälkeen ei ollut enää niin turvallinen vauvalle.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 21:10"]
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 21:07"][quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 21:05"]Eikä se ehkä ollut edes yhtä annosta, se oli sherrylasillinen baileysia . Ap
[/quote]
Perustele toki.
[/quote]mee peiliin katsomaan , niin näen ne perustelut ! Kuinka alkoholisti pitää olla, ettei voi elää 2 vuotta ilman alkoholia..
[/quote]
Mä en nyt jaksa mennä katsomaan peiliin, eikä siitä olisi mitään hyötyäkään. Tiedätkö, mikä on alkoholisti? Alkoholisti juo pakonomaisesti alkoholia tullakseen humalaan. Yhden annoksen juomisesta ei tule humalaan.
Mulla raskaus- ja imetysaika oli huomattavasti pidempi kuin 2 vuotta. Raskausaikana en juonut alkoholia, mutta imetysajalla en nähnyt sille mitään estettä. Voit toki yrittää esittää jotain faktatietoa sen tueksi, että yhden alkoholiannoksen juominen on jotenkin haitallista imettäessä.
Kyllä itse olen humalassa imettänyt (en kaatokännissä ole ollutkaan). Ei rintamaitoon erity alkoholi voimakkaana. Edelleenkään. Ja niinku joku jo sanoi, monen imetys on alkoholin vuoksi estynyt - turhaan. Taas täällä lässyttää he jotka kuvittelevat olevansa täydellisiä äitejä :D
Lapsi ei kärsi vaikka äiti olisi 4 bromillen humalassa. Ainoa haitta on turvallisuus eikä suositella siinä kunnossa vauvaa pidelläkään. Haloo pahvit.
Lapsi ei kärsi vaikka äiti olisi 4 bromillen humalassa. Ainoa haitta on turvallisuus eikä suositella siinä kunnossa vauvaa pidelläkään. Haloo pahvit.
Nämä jos olisin mies repisin pääsi irti tyypit on niitä jotka itse on imettänyt max. 2kk ja sitten on jo ollut kiire baariin ja lapsinon tungettu mummolaan korvikepullon kanssa. Sitten ollaan olevinaan niin hyviä äitejä kun ei olla alkoholia juotua imetetty :D.
Nyt te arvon arvostelija äidit voitte yrittää etsiä jonkun linkin missä sanotaan että 1-2 alkoholi annosta (tai vaikka enemmänkin) juonut äiti ei voi turvallisesti imettää. Mutta hups, ei taidakkaan onnistua,k6n ei sellaista ole olemassakaan!
Toki ei pidä imettää lasta jos on itse humalassa, mutta se ei johdu maidon huonoudesta vaan siitä,että ei ole enää lapsen hoito kunnossa.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 21:23"]Nämä jos olisin mies repisin pääsi irti tyypit on niitä jotka itse on imettänyt max. 2kk ja sitten on jo ollut kiire baariin ja lapsinon tungettu mummolaan korvikepullon kanssa. Sitten ollaan olevinaan niin hyviä äitejä kun ei olla alkoholia juotua imetetty :D.
Nyt te arvon arvostelija äidit voitte yrittää etsiä jonkun linkin missä sanotaan että 1-2 alkoholi annosta (tai vaikka enemmänkin) juonut äiti ei voi turvallisesti imettää. Mutta hups, ei taidakkaan onnistua,k6n ei sellaista ole olemassakaan!
Toki ei pidä imettää lasta jos on itse humalassa, mutta se ei johdu maidon huonoudesta vaan siitä,että ei ole enää lapsen hoito kunnossa.
[/quote]Aamen. Ap:lta tyhmä aloitus kyllä, se nyt on selvää että täällä (jopa lapsettomat) käy kimppuun :D
Tottakai. Yksi annos ei haittaa. Eikä vielä kaksikaan. Tämä tieto olisi tärkeä saada monille, ettei imetys turhaan lopu turhan varhain. Liian monet lopettaa siksi että saisi itse "viettää normaalia elämää" ja ottaa pari saunasiideriä sillointällöin. Se imetys olisi tärkeää, on huono juttu jos täydellinen nollalinja on siihen syynä, koska sen ei tarvitse olla niin. (toki ei pidä joka ilta sixpäkkiä kiskoa, mutta...)
Eikä se ehkä ollut edes yhtä annosta, se oli sherrylasillinen baileysia . Ap