Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, jotka ovat ikääntyessään lopettaneet aiemmin runsaan alkoholin käytön?

Vierailija
05.01.2023 |

Mulle tuli stoppi viimeisen ryyppyviikonlopun jälkeen puolisen vuotta sitten. En opi juomaan ikäseni mukaisesti. Mopo karkaa aina käsistä ja yli viisikymppisenä kiskon juomaa kuin kolmekymppisenä. Siitä seuraa se, että puolen yön aikaan olen valmis nukkumaan ja seuraavana päivänä on jäätävä krapula ja morkkis. Koko seuraava viikko menee jonkinlaisessa masennustilassa. Ei todellakaan sen arvoista. Sitäpaitsi hävettää katsoa ikäisiäni ihmisiä humalassa ja vielä enemmän hävettää oma itseni siinä kunnossa.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lopetin myös kännisekoilujen ja krapuloiden takia. Tämä elämäntapa sopii itselleni paremmin.

Vierailija
2/13 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, täällä myös lopetettu pari vuotta sitten. Hassua miten sitä ei kaipaa enää olenkaan ja on enemmän virtaa tehdä asioita

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/13 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoista syistä olen lopettanut kuin muutkin. Lopettamisesta tulee syksyllä 2023 jo kolmekymmentä vuotta.

Minulla tosin onnistuu vähäinen varovainen käyttö: myöhään illalla n. 2 dl Punkkua 1 : 5 kivennäisvedellä laimennettuna.

Vierailija
4/13 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, varmaan aika normi.

Vierailija
5/13 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, lopetin samoista syistä. Nyt tuntuu virtaa olevan iltaisin vähän liikaakin kun en ota lasillista punkkua unilääkkeeksi.

Vierailija
6/13 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn nykyään ehkä kerran vuodessa baarissa vetämässä lärvit, koska pää ei kestä morkkista ja sitä miten paljon enemmän baarissa tulee vedettyä kuin kotona + se kauhun hetki kun katsoo pankkitiliä, että kuinka paljon tuli törsättyä.

7/13 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lopetin ja. Joskus harvakseltaan tulee vähän otettua kavereiden kanssa. Baarit onkyl nähty. Niihin ei vanha enää jaksa lähtee.

Vierailija
8/13 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. On kyllä aika karun näköstä kun viis-kuuskymppiset naiset riekkuu kännissä baarissa. Myötähäpeä on suunnaton. Ehkä juuri siksi kun kuulun samaan ikäryhmään ja en todellakaan halua, että kukaan näkisi minua sellaisena.

Vierailija
9/13 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baarit niin nähty, mutta ehkä kesällä vois vähän aikaa istua terassilla.On jo useampi vuosi,kun runsas alkoholinköyttö viikonloppuisin loppui.Syynä terveyden säilyttäminen , ulkonäkö,rahanmeno, väsymys jne.En ole mitään menettänyt.

Vierailija
10/13 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin, mutta aloitin taas vuoden jälkeen. Tosin nykyään juon vain kotona yksin ja illan kerrallaan. Seuraavana päivänä vain kahvia, vettä ja mehua. Kun krapulat alkoivat olemaan kevyempiä ja harvemmin, niin juomiseni väheni itsestään. On parempi olla ilta selvin, kuin kolme krapulassa.

Vierailija
11/13 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään uppoaa enää saunakalja ja joskus pari lasia viiniä tai ihan yksittäiset snapsit jossain illan istujaisissa. Ei vaan tee enää mieli ottaa humalahakuisesti. Krapulatkin on nykyään aivan karseita ja ne kestää monta päivää. Aikansa kutakin ja se kiintiö on jo täynnä?

Vierailija
12/13 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin juomisen ja bilettämisen 23-vuotiaana. Nyt 29-vuotiaana juon enää hyvin harvoin ja silloinkin vain ruuan kanssa tai jossain synttäreillä alkumaljan. Alkoholi ei vaan maistu enää tän ikäisenä.

Vierailija
13/13 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alotin joka viikonloppuisen juomisen 1-2krt viikonloppuun johkain 24v vuoteen jonka jälkeen 1-2krt kuukauteen ja 1-2pv viikonloppuna ottaa. Tätä jatkui aina 29v ikään jonka jälkeen työt vaihtui päivätöiksi ja juominen lisääntyi taas joka viikonloppuiseksi 1-2pv ja pyhinä saattoi mennä se 3-4pv helposti. Nyt 30v ja viime joulu ja uv löi semmoiset väsymätilat että taidan laittaa kortin kiinni. Yleensä kämpillä 0.7 viski ja baariin toinen päivä tasotella 24pack kaljaa ja baariin. Ihmekkö ei ole säästöjä jäänyt 10v työhistorian kanssa. Ja työpoissaolot 3-4pv vuoteen flunssan takia. Aika suurkuluttaja...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi