Imettäisitkö juotuasi yhden alkiholiannoksen?
Kommentit (54)
Ilmoitus ylläpidolle ja lastensuojeluun lähetetty!
Kyllä imetän viinilasillisen jälkeen. Ihan sallittua. T. Neuvolan th.
Kylläpä jakaa mielipiteet tämä asia. Ap
Kylläpä jakaa mielipiteet tämä asia. Ap
Vaikka olisi neljän promillen kaatokännissä, niin silti veressä on vain kymmenesosa siitä määrästä alkoholia, joka on esim 4%:n oluessa. Ja neljän promillen kännissä on jo kuoleman partaalla.
Eli ei ole ongelma pienessä määrässä alkoholia imettäessä, kunhan on sellaisessa kunnossa, että voi hoitaa lasta.
Eilen meitä oli kaksi lääkäriäitiä rimpsalla ja joimme kolme annosta alkoholia seurauksena seitinohuet. Ilta loppui harmillisen lyhyeen, kun toisen meistä piti lähteä imettämään, jotta vauva pääsee unille.
Asiasta on edelleen erittäin vähän tutkimustietoa, joten miksi edes vaarantaa lasta alkoholilla kun sen maksa ei pysty sitä vähääkään käsittelemään (thl)? en ymmärrä mikä tarve sitä alkoholia on ylipäätään napsia, edes sitä viinilasillista. Imetykselle alkoholin vaikutuksen alaisena ei ole siksi juuri ESTETTÄ kun sitä on tutkittu niin vähän. Minä tulen humalaan jo yhdestä, joten turha mainita edes etteikö se yksi vaikuttaisi myös lapseen, tai että promillet olisivat vain sitä tai tätä. Lapselle menee promilleja omaan verenkiertoon kuitenkin, joten se kyllä oikeasti on sama kun laittaisi tömpsyt pulloon jos pullosta juo maitoa.
Suomi täynnä alkkiksia.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 21:30"]Ilmoitus ylläpidolle ja lastensuojeluun lähetetty!
[/quote]Siinä tapauksessa lastensuojelukin joutuu käymään tooooosi monessa kodissa! Luuletko tosissas minkään nettikeskustelun johtavan lastensuojeluilmoitukseen, täällähän kuka vaan voi kirjoitella mitä vaan. Tuollaiset ihmiset kuin sinä, pois palstalta häiriköimästä. Anna näitten mammojen jutella, itse kun et täällä pärjää mikä näkyy näistä heitoistasi.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 23:12"]Asiasta on edelleen erittäin vähän tutkimustietoa, joten miksi edes vaarantaa lasta alkoholilla kun sen maksa ei pysty sitä vähääkään käsittelemään (thl)? en ymmärrä mikä tarve sitä alkoholia on ylipäätään napsia, edes sitä viinilasillista. Imetykselle alkoholin vaikutuksen alaisena ei ole siksi juuri ESTETTÄ kun sitä on tutkittu niin vähän. Minä tulen humalaan jo yhdestä, joten turha mainita edes etteikö se yksi vaikuttaisi myös lapseen, tai että promillet olisivat vain sitä tai tätä. Lapselle menee promilleja omaan verenkiertoon kuitenkin, joten se kyllä oikeasti on sama kun laittaisi tömpsyt pulloon jos pullosta juo maitoa.
Suomi täynnä alkkiksia.
[/quote]Kyllä se on tutkittu juttu. Luulen että vauvat ovat terveitä vaikka monia on hiprakassa imetelty. Oot sä torvi.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 06:38"][quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 23:12"]Asiasta on edelleen erittäin vähän tutkimustietoa, joten miksi edes vaarantaa lasta alkoholilla kun sen maksa ei pysty sitä vähääkään käsittelemään (thl)? en ymmärrä mikä tarve sitä alkoholia on ylipäätään napsia, edes sitä viinilasillista. Imetykselle alkoholin vaikutuksen alaisena ei ole siksi juuri ESTETTÄ kun sitä on tutkittu niin vähän. Minä tulen humalaan jo yhdestä, joten turha mainita edes etteikö se yksi vaikuttaisi myös lapseen, tai että promillet olisivat vain sitä tai tätä. Lapselle menee promilleja omaan verenkiertoon kuitenkin, joten se kyllä oikeasti on sama kun laittaisi tömpsyt pulloon jos pullosta juo maitoa.
Suomi täynnä alkkiksia.
[/quote]Kyllä se on tutkittu juttu. Luulen että vauvat ovat terveitä vaikka monia on hiprakassa imetelty. Oot sä torvi.
[/quote]Enkä vain luule, tiedän.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 23:12"]
Asiasta on edelleen erittäin vähän tutkimustietoa, joten miksi edes vaarantaa lasta alkoholilla kun sen maksa ei pysty sitä vähääkään käsittelemään (thl)? en ymmärrä mikä tarve sitä alkoholia on ylipäätään napsia, edes sitä viinilasillista. Imetykselle alkoholin vaikutuksen alaisena ei ole siksi juuri ESTETTÄ kun sitä on tutkittu niin vähän. Minä tulen humalaan jo yhdestä, joten turha mainita edes etteikö se yksi vaikuttaisi myös lapseen, tai että promillet olisivat vain sitä tai tätä. Lapselle menee promilleja omaan verenkiertoon kuitenkin, joten se kyllä oikeasti on sama kun laittaisi tömpsyt pulloon jos pullosta juo maitoa.
Suomi täynnä alkkiksia.
[/quote]
Muista, että siinä d-vitamiinissa jota annat lapsellesi päivittäin, on enemmän alkoholia kuin 2 annoksessa satunnaisesti nautittua alkoholia.
Promille on prosentin ja ppm:n kaltainen suhteellinen pitoisuusmitta, joka ilmaisee, kuinka monta tuhannesosaa jokin on jostakin; se on prosentin kymmenesosa. Sen tunnuksena käytetään promille-merkkiä: ‰. Sana promille tulee latinan sanoista pro mille, jotka tarkoittavat tuhannesta.
10 ‰ = 1 %
1 000 ‰ = 100 %
Desimaaliluku saadaan promilleluvuksi siirtämällä pilkkua kolme askelta oikealle. (Kertomalla tuhannella.)
Esimerkiksi 0,925 = 925 ‰
Puhekielessä promille viittaa usein humalatilaan, sillä veren alkoholipitoisuus ilmoitetaan promilleina.
Promillea käytetään muun muassa rautatietekniikassa kuvaamaan nousujen ja laskujen kaltevuutta. Esimerkiksi 20 promillen (20 ‰) lasku tarkoittaa alamäkeä, jossa rata laskee 20 metriä yhden kilometrin matkalla.
Promillea on myös käytetty aiemmin kuvaamaan merien suolapitoisuutta yhdessä psu:n (practical salinity unit) kanssa, mutta nykyään suolaisuudesta ei käytetä promille-merkkiä. Suolapitoisuus ilmaistaan kuten pH, ilman minkäänlaista tunnusta. (Wikipedia)
Eli pro mille. Tuhannesosa. Joka vauvan verenkiertoon imeytyessään on jo miljoonasosa. No ei ihan mutta kuitenkin, ymmärrätkö? Eli jos itse juot vaikka pari annosta alkoholia ja tuut vaikka kansankielisesti sanottuna 0,9 promillen humalaan, niin vauvasi saa sitä 0,9 proMILLEN vahvuista juomaa. Määrät on niin pieniä ettei niistä oikeasti ole haittaa vauvalle. Annos tai pari silloin tällöin ei tee äitiä alkoholistiksi eikä vaaranna vauvaa.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 23:12"]Asiasta on edelleen erittäin vähän tutkimustietoa, joten miksi edes vaarantaa lasta alkoholilla kun sen maksa ei pysty sitä vähääkään käsittelemään (thl)? en ymmärrä mikä tarve sitä alkoholia on ylipäätään napsia, edes sitä viinilasillista. Imetykselle alkoholin vaikutuksen alaisena ei ole siksi juuri ESTETTÄ kun sitä on tutkittu niin vähän. Minä tulen humalaan jo yhdestä, joten turha mainita edes etteikö se yksi vaikuttaisi myös lapseen, tai että promillet olisivat vain sitä tai tätä. Lapselle menee promilleja omaan verenkiertoon kuitenkin, joten se kyllä oikeasti on sama kun laittaisi tömpsyt pulloon jos pullosta juo maitoa.
Suomi täynnä alkkiksia.
[/quote]
Ja edelleen mm. Jekovitissä eli D-vitamiinitipoissa on alkoholia ja sitä saa vauvoille antaa. Miten se on mahdollista, jos vauvan elimistö ei käsittele yhtään alkoholia?
Olen imettänyt humalassa. Silloin mies vahtii vieressä, etten käänny vauvan päälle ja ottaa sen vauvan pois rinnalta, kun on syönyt. Helpottaa, kun saa rinnat tyhjäksi ja vauva saa ruokaa. Sitä maitoa saa vauvalle antaa vaikka äiti olisi kaatokännissä. Ongelma on tuo onko muuten kykenevä käsittelemään vauvaa
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 21:00"]
Join tänään alkoholitonta. Hyvää oli !
[/quote]
jee