Halpisshampoo on yhtä hyvä kuin kampaamon shampoo
Kuningaskuluttaja ke 8.5.: kampaamokouluttaja ja asiantuntija sanoi suoraan että kaikki shampoot pesevät yhtä hyvin. Hintaerot johtuvat imagon luomisesta. Hyvä uutinen. Ei kannata tuhlata rahojaan kampaamon puteleihin.
Kommentit (84)
Liputan myös Linna-shampoon puolesta, aivan ihana:)
Silikonit vievät pois takkuisuutta ja huonokuntoisuutta. Luultavasti sinäkin löytäisit hyvän markettituotteen halutessasi. Toki jokainen saa maksaa tuotteesta korkeaa hintaa halutessaan. Mutta tosiasia on se, ettei kampaamotuotteita ole mitään salaista ainesosaa tai salaisuutta ylipäänsä. Hinta muodostuu imagosta yms.
Mikä kampaamotuotteita on sinun hiuksillesi se paras, 61, jos saan udella?325
Laittaa Tigiä tai XZ niin ihan hirveessä kunnossa pään iho.
Lehtopeatin suovesishamppoo tai turveshamppoo on sen verran aitoja että ihoni kestää ne.
Suosittelen.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 20:20"]
Mites ne silikonit, joita halpisshampoissa on?
[/quote]
Halpiksista löytyy silikonittomia vaihtoehtoja, esim. kotimaiset Herbona ja XZ. Kampaajalta ei löytynyt yhtään.
Mun kampaaja sanoi, että hänen perheensä miehille sopii vain erittäin hieno suomalainen shampoo. Kuulemma ainoa, millä likaista työtä tekevän ja paljon hikoilevan tukka lähtee puhtaaksi. Tresemmeä on varoittanut ostamasta, muuten on sanonut, että ei kaupan shampoot yhtään huonoja ole. Aika vähän hän saa katetta, jos kerran vuodessa 15 € shampoon ostan vs. hiusten laittoon käytän 200-300 vuodessa, kun otan pari kertaa värjäyksen ja leikkuutan aika usein.
Mulla on eräs tuttava, joka käyttää sekä saippuan että shampoon sijaan merisuolaa. Ei haise, eikä hiukset ole likaiset - mutta en tarkkaan muista mistä hän suolansa hakee. Se kaupan suola ei kuulemma käy. Jos on yhtään oikeaa mielikuvaa, niin hakee ihan rautakaupasta ison säkin kerrallaan.
Minulla on peppuun asti ylettyvät todella paksut ja karheat hiukset, ja ostan marketti hoitoainetta ihan siksi että kulutan sitä niin valtavasti. Joskus olen ostanut kalliimpaa ja ajatellut että nyt laitan vaan latvoihin tms mutta seuraavassa hetkessä olen laittanut hoitoainetta koko hiusten pituuteen (mutta en lähelle pää nähkaa!) garnierin strenght and shine- tuotteet on minustakin hyviä:)
Mitä eroa Linna-shampoossa ja Erittäin hienossa mahtaa olla?
Shampoissa kyllä on eroja. Esimerkiksi System 4 on aivan eri kamaa kuin vaikkapa Gliss.
Hoitoaineissa eron sitten jo todella huomaa: jos valitsen randomilla yli tai ali 10€ hoitsikan, niin kalliimpi sopii todennäköisemmin. Marketeista en vielä ole löytänyt tarpeeksi hoitavaa ainetta.
Silikoneista sen verran, että kohtuus kaikessa. En käytä silikonista shampoota siksi, että se aiheuttaa kutinaa päänahkaan (tai ainakin kaikki silikonia sisältäneet ovat aiheuttaneet, joten se on hyvä ohjenuora minulle mitä kannattaa ostaa). Sitten hoitoaineessa taas saa olla silareita, koska itse hius kyllä sitä kaipaa
Shampoo ei vaikuta hiustesi latvoihin mitenkään, shampoo on PÄÄNAHALLE tarkoitettu tuote. Värishampoo perustuu hellään pesutehoon, volyymishampoo stydimpään pesutehoon jne. Hoitoaineet on hiuksillesi ja niissä eron huomaa parhaiten.
Sekä kaupasta, että kampaamosta löytyy sekä silikonillisia, että silikonittomia tuotteita. Markettituotteiden erona on usein se, että käytetyt raaka-aineet on heikkolaatuisempia (eli halvempia), mutta ei tätä kannata sokeasti uskoa. Ei kalliimpi ole aina parempi, mutta ei halpa ja kallis ole täysin samaa kamaakaan.
Mutta tosiaan, päänahatkin on erilaisia. Monet ovat herkkiä joillekin tietyille ainesosille mitä shampoot sisältää, oli ne sitten sulfaatit, silikonit tai jotain ihan muuta. Itse käytän vain ja ainoastaan yhtä tiettyä Sebamedin shampoota, koska se on ainoa mikä pitää päänahkani kutinan ja kuivuuden poissa. Kutisee ja hilseilee kaupan ja kampaamoiden shampoilla, kokeillut olen montaa kymmentä erilaista. Hoitoaineena käytän vaan silikonisia (!!!) kampaamotuotteita, koska pitkä ja takkuuntuva hiuslaatuni tarvitsee niitä silikoneja siloittamaan.
Minulla on punertaviksi värjätyt hiukset, eikä markettitavaroista ole löytynyt yhtä hyvin värin säilyttäviä tuotteita kuin kampaamosta. Halvempia ostaisin mielelläni jos joku toimisi. Niin ja pesen hiukset joka päivä.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 20:59"]
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 20:35"]
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 20:31"]
Väitän, että kampaamo shampoo voi tulla halvemmaksikin. Iso shamppoo ja hoitoaine tarjouksesta 30€ ja niillä pesee vuoden. Kun taas marketin ainetta ostaa n. Yhden shampoon ja hoitoaineen per kk tarjouksesta 4€ yhteensä, eli vuodessa sen 48€
[/quote]
Millä paikkakunnalla kampaamosi sijaitsee?
[/quote]
Helsingistä useemmistakin paikoista löytää tosinaan esim tigin shampoita ja hoitoaineita isoissa tuplapaketeissa 30€, normihintakin on vaan 40€
[/quote]
Tigiä on myös tarjoustalossa. Alle 20e se iso pumppupullo.
Riippuu shampoosta.
Ainakin LV, Erisan ja Herbina on sikahuonoja. Mun hiukset kuivavat ihan korpuiksi jos niitä käytän. Et ei ainakaan voi yleistää.
Sanokaa joku markettishampoo joka on oikeasti hyvä.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 22:47"]Mistähän ihmeestä on syntynyt tämä harhakäsitys, ettei kampaamotuotteissa muka olisi silikonia..? Onhan niissä, ihan samallalailla kuin markettishampoissakin.
[/quote]
Mutta kampaamotuotteiden silikoni on vesiliukoista eikä jämähdä hiuksiin, toisin kuin halpisshampoissa..
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 20:18"]
Kuningaskuluttaja ke 8.5.: kampaamokouluttaja ja asiantuntija sanoi suoraan että kaikki shampoot pesevät yhtä hyvin. Hintaerot johtuvat imagon luomisesta. Hyvä uutinen. Ei kannata tuhlata rahojaan kampaamon puteleihin.
[/quote]
Pesee tietysti yhtä hyvin, mutta jos toisesta alkaa päänahka kutisemaan ja oireilemaan, kannattaa valita se toinen vaihtoehto. Joillekin se kalliimpi kampaamon tuote on parempi, toisille marketin halpaversio. Jos pelkkä pesuteho riittäisi mittariksi, niin ei tarvitsisi olla kuin yksi shampoo myynnissä, ihmiset tykkää ostaa mielikuvia, tuoksuja ym. epäolennaisuuksia joka tapauksessa. Atoopikkoperheessä joudutaan suosimaan apteekin tuotteita pesuaineissakin, muuten ostaisin mieluummin marketista edullisemmat.
Varmasti molemmat ihan puhtaaksi pesee, mutta hoitavissa ominaisuuksissa löytyykin sitten eroja.
En ole vielä törmännyt hyvälle tuoksuvaan markettikamaan. Kaikki sieltä _haisee_, sellaiselle halvalle kemikaalille. Siksi käytän Tigin tuotteita, koska paitsi ominaisuudet, myös käyttökokemus on minulle tärkeää. Haluan että hiukseni tuoksuvat karkille ja kukkasille, ei halvalle miesten partavedelle... Joskus kun kylässä tulee pestyä markettikamalla, niin kyllä sen huomaa kuinka sähköisiksi ja silti rasvaisen oloisiksi hiukset tulee.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 20:30"]
Olen ostanut jo vuosia linna shampoota, halvin ja erittäin hyvä.
[/quote]
Mulle tulee siitä hilsettä, vaikka muuten ei ole.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 10:35"]
Riippuu shampoosta.
Ainakin LV, Erisan ja Herbina on sikahuonoja. Mun hiukset kuivavat ihan korpuiksi jos niitä käytän. Et ei ainakaan voi yleistää.
Sanokaa joku markettishampoo joka on oikeasti hyvä.
[/quote]
Minusta XZ-öljyhoitoshampoo on mainio. Silikoniton, miellyttäväntuoksuinen, kotimainen. Raaka-ainelista tässä:http://www.xz.fi/tuotteet/xz-aito-2in1-oljyhoitoshampoo
Mutta en voi luvata sen kenellekään muulle sopivan.
Jostain kumman syystä mun hiukset tunnistaa onko pesty kalliilla vai halvalla tuotteella. Minulla kuivankarheat, luonnonkiharat hiukset ja jokaisella kaupan aineella tuloksena moppi. Kampaamosta ostetulla saan pehmeät ja sileät hiukset.