Halpisshampoo on yhtä hyvä kuin kampaamon shampoo
Kuningaskuluttaja ke 8.5.: kampaamokouluttaja ja asiantuntija sanoi suoraan että kaikki shampoot pesevät yhtä hyvin. Hintaerot johtuvat imagon luomisesta. Hyvä uutinen. Ei kannata tuhlata rahojaan kampaamon puteleihin.
Kommentit (84)
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 21:13"][quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 21:08"][quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 20:51"]
onko Four Reasons halpis? Käytän sitä ja hyvä on
[/quote]
Ei sitä ainakaan marketeista saa. Ite en tykkää yhtään Four Reasonista, jättää hiukset tosi karheiksi ja vaikeaksi kammata.
[/quote]
Hoitoaine? Eliksiiri? Etkö käytä noita ollenkaan??
[/quote]
Tarkotti varmaan että four reasonin tuotteet eivät ole tarpeeksi hoitavia hänen hiuksilleen
Hiustenleikkaus 4 krt/vuosi a 8,00 euroa.
"Tuoksuton" -nestesaippua Halpa-Hallista 3 litran kanisteri 2,55 euroa.
terv. Mies
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 20:48"]
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 20:32"]Oliko tuo jollekin yllätys? Lukekaa se tuoteseloste. Samat aineet maksoipa shampoo kaksi tai kaksikymmentä euroa. Silikonia harva shampoo sisältää.
[/quote]
kaikki tuoteselosteen cone päätteet on silikonia. Valtaosa marketin aineista sisältää silikonia edelleen
[/quote]
Todellako? Itse olen huomannut, että silikonia sisältävät aineet ovat vain vähentyneet markettishampoista. Vaihtelen aktiivisesti shampoita ja hoitoaineita, ja luen niistä aina tuoteselostuksen juuri silikonin varalta.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 20:40"]
Entäs ne tuuheuttavat? Löytyykö halpismerkeistä?
[/quote] Tama on toiminut minulla. http://www.ulta.com/ulta/browse/productDetail.jsp?productId=xlsImpprod4950025
Sarjassa on myos "volyymi" shampoo, taidan kokeilla seuraavaksi koska tama on toiminut.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 21:13"]
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 21:08"][quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 20:51"]
[/quote]
Ei sitä ainakaan marketeista saa. Ite en tykkää yhtään Four Reasonista, jättää hiukset tosi karheiksi ja vaikeaksi kammata.
[/quote]
[/quote]
Mitäää? Puhun yleisesti Four Reason merkistä, en vain sen shamppoosta. Four Reasonin hoitoaine tekee myös hiukset karheiksi ja vaikeasti kammattaviksi.
Ainoastaan kampaamon shamppoita. Kerastaseen hoitoaineet todella hyviä.
Miksi jotkut teistä välttävät silikoneja? -_-
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 21:35"]
Miksi jotkut teistä välttävät silikoneja? -_-
[/quote]
Jotkut meistä on allergisia. Se ei ole mitään luulotautia, vaan allergiaoireet ovat niin mittavat, että on pakko tehdä jotain: hiuksia lähtee tupottain, päänahka turpoaa, hilseilee ja ihoon tulee tulee näppylöitä.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 21:08"][quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 20:47"][quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 20:39"][quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 20:32"]Kampaamon tuotteet ovat paaaljon paljon riittoisampia. Itse tein testin perus garnieerilla ja kampaamosta ostamallani shamppoolla. Käytin molempia kolme viikkoa putkeen. Garnierilla mulla alkoi päänahka hilseilemään, plus sitä meni ihan tolkuttomasti tuossa ajassa. Ei siis puhfistunut tukka ihan pienellä määrällä hyvin.
Sen takia päädyin jatkamaan tällä kalliimmalla tuotteella.
Testatkaa itse mikä teille sopii, älkääkä kuunnelko vain sitä mitä mediassa hehkutetaan tai joku sinulle tuputtaa.
[/quote]
Kai se hilseilee ja kutiaa jos pistät tuplamäärän tai enempi shampoota, ehkä kokeilemasi ei ollut sinulle oikea...kokeile jotain toista.
[/quote]
Et tainnut ihan ymmärtää mitä tarkoitin...
Jouduin lutraamaan shampoota enemmän että sain sen kunnolla vaahtoamaan eli puhdistamaan hiukseni.
Ja ei, en jättänyt shampoota päänahkaani muhimaan, vaan pesin sen pois, kuten tapana on, joten tuskimpa sitä hilsettä olisi senkään jälkeen pitänyt tulla vaikka olisin laittanut päähäni saavillisen garnieria kerralla.
Jokaisen iho on omanlaisensa. Toiselle sopii toinen ja toiselle toinen.
Pointtini olikin, että kannattaa ihan itse etsiä se suosikki, eikä kuunnella muitten mutinoita.
[/quote]
Kai nyt tiesit, ettei shampoon tarvitse vaahdota, jotta saat hiuksesi puhtaiksi? Mitä likaisemmat hiukset, sitä vähemmän shampoo vaahtoaa.
[/quote]
Oih... tottakai tiesin! :) saippuahan se vaahtoaa.
Asia ei kuitenkaan muutu miksikään. Toinen shampoo sai päänahan huonoon kuntoon, toinen ei. Siksi suosin kalliimpaa. En siis pihistele tässä asiassa.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 21:03"]
Tarkoitin marketin aineella silikonikyllästettyä, sitä linna shampoo ei ole, joten ei ole verrannollinen. Pahoittelut, etten ollut tarkempi.
[/quote]
Mistä tämä kauhu silikonia kohtaan? Ettei vaan olisi opittu sieltä kampaajalta, joka yrittää myydä kalliimpaa tuotetta? Miksi ihmeessä hiukseen pitäisi edes päästä väriainetta? Onko muka väriaine vähemmän haitallinen kuin silikoni, jota hiuksissa on luonnostaankin.
Jos hiukset alkavat tipputa päästä pesun seurauksena tai päänahka kutista, sillon on varmaan aika tarkistaa shampoon sopivuus.
Hiuksissa luonnostaan silikonia, täh?
Minulla on erittäin paksut, taipuisat, raskaat ja nopeasti rasvoittuvat hiukset, ja ehdottomasti paras shampoo minulle on ollut Fructisin Strenght & Shine. Se tekee hiuksista todella sileät ja ilmavat, toisin kuin mikään kokeilemistani kampaamomerkeistä. Kalliimmat shampoot saattavat vaikuttaa aluksi hyviltä, mutta tuo Fructis on ainoa, joka minulla toimii pidemmän päälle.
Itse asiassa, coop extran hoitoaine on vähintään yhtä hyvä kuin aiemmin käyttämäni kampaamon hoitoaine.
No jaa, periaatteessa ihan sama millä sen päänahan pesee jos joka kerta käyttää hoitoainetta joka edes jotenkin tekee tehtävänsä ja on helppo hiuslaatu. Eli hoitoaineeseen ehkä kannattaa panostaa. Itse pesen alle kahden euron aineilla ja panostan Schwartzkopfin hoitoöljyyn, joka pesun jälkeen kutreihin. Aivan sama millä pesen rasvan tukasta, kunhan saan hoitoöljyä sen jälkeen.
Kuka oikeasti edes uskoi tuosta kuningaskuluttajan jutusta mitään? :D Hei haloo, katsoiko kukaan tän "asiantuntijan" omia hiuksia? Ei värjätyt, helvetin likaiset ja muutenkin järkyttävät. Jokainen vastaus oli kovin ympäripyöreä ja tuoteselosteissa ei muka juuri mitään eroa. Kaikki vaan yhtä ja samaa hänen mielestään. Ihan sama kenet tonne ois laittanut selittämään, eipä ainakaan mua vakuuttanut. En KOSKAAN menis kyseisen naisen kampaamopalveluihin.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 21:03"]
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 20:38"]
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 20:31"]
Väitän, että kampaamo shampoo voi tulla halvemmaksikin. Iso shamppoo ja hoitoaine tarjouksesta 30€ ja niillä pesee vuoden. Kun taas marketin ainetta ostaa n. Yhden shampoon ja hoitoaineen per kk tarjouksesta 4€ yhteensä, eli vuodessa sen 48€
[/quote]
reps, siis yksinkö käytät nämä? Itse ostan yksin linna shampoo putelin ehkä 4 x vuodessa, samoin hoitoaineen. joten ei mene läpi. Kuka saa kulutettua linna sampoon kuussa yksin?
[/quote]
Tarkoitin marketin aineella silikonikyllästettyä, sitä linna shampoo ei ole, joten ei ole verrannollinen. Pahoittelut, etten ollut tarkempi.
[/quote]
Ja kampaamoshampoolla arvatenkin tarkoitit silikonitonta shampoota? Vaikka siis myös kampaamon tuotteissa on paljonkin näitä ihan samoilla silikoneilla kyllästettyjä tuotteita.
Mä olen positiivisesti yllättynyt markettishampoista, toimivat paremmin kuin kokeilemani kampaamoshampoot ja miten paljon vielä rahassakin säästän! :)
Olen kokeillut 4 eri Tigiä, Wellaa, Fudgea ja muutamaa muuta jota en muista. Tigeistä tuli kaikista helposti rasvoittuva, litistynyt kuontalo ja päänahka kuivui+kutisi. Muutkaan eivät sopineet.
Sitten ostin kokeiluun kauppareissulla marketista Dove- merkin shampoon+hoitoaineen tarjouksesta (vaikka inhoan Dove:n suihkusaippuoita) ja ne tekivät hiuksistani ihan täydelliset! :) Pesi, mutta ei kuivata, kosteutti ja hoiti, mutta ei tehnyt rasvaiseksi, raskaaksi. Kuivuessaan tuntuvat kevyiltä,tuuheilta ja selviltä. Kokeilkaa oikeasti ihmeessä!
Mistähän ihmeestä on syntynyt tämä harhakäsitys, ettei kampaamotuotteissa muka olisi silikonia..? Onhan niissä, ihan samallalailla kuin markettishampoissakin.
Silikonikammo kiinnostaa minua. Miksi ihmiset kammoavat silikoniyhdisteitä mutteivät hiilivety-yhdisteitä? Joku ylempänä totesi allergisoituneensa silikoneille. Tuo on mielenkiintoinen väite tuokin. yleisimmät allergeenit kosm.tuotteissa ovat hajusteet, toiseksi eniten herkistytään säilöntäaineille. En ole kuullut silikoniallergiasta koskaan.
Toiseksi markettisampoissa on montakin silikonitonta tuotetta. Kampaamotuotteissa yleensä ON silikoneja.
Sen verran työssäni olen availlut hiustuotteiden ainesosalistoja, nk. INCI-listoja siis, etten näe mitään eroa marketti- ja kampaamotuotteiden välillä. Kalliita tuotteita ostava maksaa brändistä, ei laadusta. Ja sama juttu muun kosmetiikan kanssa.
itsekin ostan välillä merkkikosmetiikkaa, mutta tiedän toimintani järjettömyyden. Kai sitä saa lisäarvoa huippumerkistä ja saa jotain fiiliksiä brändituotteen ostosta. Mutta eroja kampaamo- ja markettisampoissa ei ole, noin niin kuin laadullisesti.
estenomi
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 21:08"][quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 20:51"]
[/quote]
[/quote]