Mitä oikein tekisin? Poikani heräilee työpäivinäkin miten sattuu.
Poika on 26 ja asuu väliaikaisesti meillä, koska on etsimässä asuntoa ja edellinen jo myyty. Nyt useampana aamuna olen huomannut hänen jäävän vielä nukkumaan kun itse jo lähden kiireenvilkkaa töihin! Minulla on joskus vapaapäivä viikolla, kuten eilen oli, ja poika nousi sängystä vasta yhdeksän jälkeen. Kysyin häneltä, mitä tuollainen touhu oikein on olevinaan ja poika väitti että on muka aivan sama, mihin kellonaikaan hän sinne työpaikalle menee, en muuten usko näin olevan! Eihän kukaan voi töissään käydä ihan miten sattuu huvittamaan. Ihmettelen ettei ole saanut huomautusta tai jopa potkuja ja äitinä minua hävettää aivan hirvittävästi poikani vastuuttomuus ja itsekkyys! Ihan silmissä sumenee kun ajattelen asiaa.
Hirveä huutohan siitä nousi, jonka päätteeksi poika lähti sitten töihin ja kello oli jo melkein kymmenen! Sanoin siinä jo suutuspäissäni että tulen kohta mukaan sinne ja keskustelen pomon kanssa tästä pojan holtittomasta käytöksestä. Minultakin menee tässä maine äitinä, kun poikaa ei voisi velvollisuuksien hoito vähempää kiinnostaa. En ihan siinä sitä ehkä tosissani tarkoittanut, että sinne menisin, mutta aloin nyt pohtia asiaa ja mielestäni se on ehkä ainoa, mitä voin tässä tilanteessa tehdä.
Onko kohtalotovereita? Apua kaivataan!
Kommentit (83)
Voi kauhea, minä ja mies heräämme joka päivä vasta yhdeksän jälkeen, joskus menee myöhempäänkin. Itse opiskelen vielä, mutta mies menee töihin sitten kun huvittaa. Yliopistolla/tutkimustöissä ei paljon välitetä työajoista tai siitä onko edes paikalla, kun kotoakin voi tehdä töitä.
Miksi aikuinen mies asuu vanhempiensa luona? Jos tää ei olis provo, niin tästä enemmänkin olisin ihmeissäni.
Eikö se yksi vaimo saanut miehelleen potkut kun soitteli pomolle. Ei muuta kun ap pojalle potkuja hankkimaan :-D