Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä oikein tekisin? Poikani heräilee työpäivinäkin miten sattuu.

Vierailija
08.05.2014 |

Poika on 26 ja asuu väliaikaisesti meillä, koska on etsimässä asuntoa ja edellinen jo myyty. Nyt useampana aamuna olen huomannut hänen jäävän vielä nukkumaan kun itse jo lähden kiireenvilkkaa töihin! Minulla on joskus vapaapäivä viikolla, kuten eilen oli, ja poika nousi sängystä vasta yhdeksän jälkeen. Kysyin häneltä, mitä tuollainen touhu oikein on olevinaan ja poika väitti että on muka aivan sama, mihin kellonaikaan hän sinne työpaikalle menee, en muuten usko näin olevan! Eihän kukaan voi töissään käydä ihan miten sattuu huvittamaan. Ihmettelen ettei ole saanut huomautusta tai jopa potkuja ja äitinä minua hävettää aivan hirvittävästi poikani vastuuttomuus ja itsekkyys! Ihan silmissä sumenee kun ajattelen asiaa.

Hirveä huutohan siitä nousi, jonka päätteeksi poika lähti sitten töihin ja kello oli jo melkein kymmenen! Sanoin siinä jo suutuspäissäni että tulen kohta mukaan sinne ja keskustelen pomon kanssa tästä pojan holtittomasta käytöksestä. Minultakin menee tässä maine äitinä, kun poikaa ei voisi velvollisuuksien hoito vähempää kiinnostaa. En ihan siinä sitä ehkä tosissani tarkoittanut, että sinne menisin, mutta aloin nyt pohtia asiaa ja mielestäni se on ehkä ainoa, mitä voin tässä tilanteessa tehdä.

Onko kohtalotovereita? Apua kaivataan!

Kommentit (83)

Vierailija
21/83 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 18:39"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 18:32"]

Onko mahdollista, että työssä on joustava työaika? Kuitenkin täytyy suorittaa tietty tuntimäärä päivässä? Että jos menee kasiin, niin pääsee neljältä, mutta jos menee kymmeneen niin päivä kestää kuuteen?

[/quote]

Ei ole kuulemma mitään liukuvaa työaikaa, väittää ettei työtunteja seurata mitenkään. En usko että puhuu totta. Ei kukaan voi töissään käydä ihan miten sattuu. Siksikin soittaisin pomolle tai menisin siellä käymään, että saisin selville miten asia oikeasti on. Lisäksi en halua pomon luulevan, että pojan vanhemmat antaneet väärän mallin hänelle työelämästä. Se ei pidä paikkaansa! Aina olemme tunnollisesti hoitaneet työmme ja kannustaneet siihen lapsiakin.

ap

[/quote]

Mitä luulet pomon kertovan sulle? Sulla kun ei ole mitään asiaa puuttua 26 VUOTIAAN AIKUISEN MIEHEN asioihin, se työsopimus on henkilökohtainen eikä ulkopuoliset siihen saa vaikuttaa.

Vierailija
22/83 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 18:39"][quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 18:32"]

Onko mahdollista, että työssä on joustava työaika? Kuitenkin täytyy suorittaa tietty tuntimäärä päivässä? Että jos menee kasiin, niin pääsee neljältä, mutta jos menee kymmeneen niin päivä kestää kuuteen?

[/quote]

Ei ole kuulemma mitään liukuvaa työaikaa, väittää ettei työtunteja seurata mitenkään. En usko että puhuu totta. Ei kukaan voi töissään käydä ihan miten sattuu. Siksikin soittaisin pomolle tai menisin siellä käymään, että saisin selville miten asia oikeasti on. Lisäksi en halua pomon luulevan, että pojan vanhemmat antaneet väärän mallin hänelle työelämästä. Se ei pidä paikkaansa! Aina olemme tunnollisesti hoitaneet työmme ja kannustaneet siihen lapsiakin.

ap

[/quote]

Voi hyvää päivää. Poika varmasti pistää välit poikki jos alat pomolle soittelemaan, minä ainakin laittaisin. Anna itse ryssiä asiansa niin oppii olemaan älkääkä antako rahaa missään nimessä jos saa potkut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/83 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 18:40"]

Oh camoon! Jos mun äiti (todennäköisemmin kyllä anoppi) pakottaisi mut heräämään seitsemältä aamulla kun itse lähtee töihin ja herättäisi mut samalla vaikka mulla olisi liukuva työaika tai työt alkaisi vasta myöhemmin niin suuttuisin ja saatanasti!! Kysy ennemmin pojaltasi millaiset työajat hänellä on kuin että alat soittelemaan pomolle. Ja mä olen ainakin niin poikki työviikon jälkeen että nukun lähes koko viikonlopun.

Mulla anoppi vielä odottaa että lähtisin hänen kanssa töihin aamulla klo 8 ja olisin siihen asti hänen kanssa töissä kun lähden omiin oikeisiin töihini klo 13-19. Ei ymmärrä kun sanon etten jaksa tuollaista..

[/quote]

No olen kysynyt useamman kerran ja kuulemma ei ole mitään työaikoja, mutta eihän se voi olla totta. Vai onko teillä muilla sitten töissä ihan sama milloin tulette ja menette? En ole koskaan kuullutkaan tuollaisesta työpaikasta enkä usko että sellaisia on.

ap

Vierailija
24/83 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 18:37"]

Nuoria parikymppisiä joutuu tosiaan nykyisin urakalla opastamaan ihan perusasioissa kuten työajat ja niiden tarkoitus. 

[/quote]

Onko vaikea ymmärtää, että niitäkin töitä on, jossa voi tulla töihin vaikka 12 ja olla sitten iltaan 20 asti, kunhan hoitaa hommansa? 

Vierailija
25/83 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan poikas enää ees töissä...

Vierailija
26/83 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentavia kommentteja osa täällä, en aio vastata kaikenlaisille nettikiusaajille yhtään mitään.

ap

Vierailija
27/83 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen työelämä on niin sairas että kun ei tekijöillä ja esimiehillä ole todellista kompetenssia niin sitten vahdataan silmä kovana kellokortteja. Minä sanoisin että anna poikasi nukkua.

Vierailija
28/83 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 18:47"]Masentavia kommentteja osa täällä, en aio vastata kaikenlaisille nettikiusaajille yhtään mitään.

ap

[/quote]

Sä oot itse aikuisen miehen(poikasi) kiusaaja.

Vierailija
29/83 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pa#kat se mitään töitä tekee, luuhaa missä tahansa..

Vierailija
30/83 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No parempi vaan alkaa uskoa, että on työpaikkoja, joissa on liukuva työaika ja jossa ei ole niin väliä, monelta saapuu töihin, tärkeintä tällaisessa paikassa on se, että työt saadaan tehtyä. Ei se, milloin ne tehdään.

http://www.yrittajat.fi/fi-FI/tyonantajanabc/tyoaika/liukuva-tyoaika/

Vierailija
31/83 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 18:37"]

Tällaisia nuoria oikeasti löytyy. Tulevat töihin milloin sattuu ja sitten ihmettelevät kun esimies sanoo, että pitäisi olla esim. klo 9 mennessä töissä. "No mutku mulle ei toi aikaisin herääminen ihan sovi". Ahaa, no herra tai rouva/neiti etsii sitten sellaisen työpaikan jossa työt alkaa vasta iltapäivällä. Siihen asti tullaan töihin ajoissa. 

Nuoria parikymppisiä joutuu tosiaan nykyisin urakalla opastamaan ihan perusasioissa kuten työajat ja niiden tarkoitus. 

[/quote]

Kertoisitko vielä niiden tarkoituksen? On jäänyt hiukan epäselväksi ainakin minulle.

Vierailija
32/83 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on liukuva työaika. Saan itse päättää milloin menen ja minä päivänä teen mitäkin.

Sopia voi että tulen esim keskiviikkoisin 11-13 välillä ja olen iltaan.

Vierailija
33/83 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on poikasi ammatti, mitä tekee työkseen? Tämä tieto helpottaisi kummasti.

Vierailija
34/83 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 19:00"]

No mulla on liukuva työaika. Saan itse päättää milloin menen ja minä päivänä teen mitäkin.

Sopia voi että tulen esim keskiviikkoisin 11-13 välillä ja olen iltaan.

[/quote]

Juu mutta kun minun poikani ei sovi esimiehensä kanssa yhtään mitään, vaan menee töihin silloin kun sattuu heräämään, tai siltä se ainakin ulospäin vaikuttaa. Ja itsekin kertoi, että ei sovi mitenkään menemisistään ja tulemisistaan! Eihän se voi olla pomolle ok, että ei tiedä milloin alaiset ovat paikalla, kun työ on sellaista että siinä tehdään paljon yhteistyötä eikä vain nyhjätä yksinään jossain työpisteellä. Sanoohan jo maalaisjärki, ettei se toimi! Pojalla on pakko olla jotain hämärää nyt tässä selityksessään, ja miten saan sen selville jos en soittamalla pomolle, kun kerran poika itse ei sitä kerro?

ap

Vierailija
35/83 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 18:48"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 18:47"]Masentavia kommentteja osa täällä, en aio vastata kaikenlaisille nettikiusaajille yhtään mitään.

ap

[/quote]

[/quote]

En poikaani kuitenkaan kehottele tappamaa itseään. Yms.

ap

Vierailija
36/83 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten tämä asia nyt sitten kuuluu sinulle? Miksi sinun tarvitsee saada tietää?

Jos poika on muuttamassa omaan kotiinsa niin jostianhan hän palkkaa saa?

Vierailija
37/83 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 19:04"]

[/quote]

No isossa organisaatiossa on jossain "direktor" hommissa, mutta en osaa tarkemmin titteliä eikä sillä kai ole niin väliäkään. Siis on alaisia, mutta myös pojallani on pomo ja siitäkin vielä vähän matkaa koko firman johtajaan.

ap

Vierailija
38/83 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on nyt se sama ap, joka taannoin kirjoitteli pipiä tarinaa "anopin" roolissa siitä kun välit poikaan ja miniään katkenneet. Todellisuudessa oli eukon tytär. Älkää ruokkiko trollia.

Vierailija
39/83 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 19:06"][quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 18:48"]

ap

[/quote]

[/quote]

En poikaani kuitenkaan kehottele tappamaa itseään. Yms.

ap

[/quote]

Muuta kuin hitaasti, ahdistavasti, tukahduttamalla...

Vierailija
40/83 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 19:08"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 19:04"]

[/quote]

No isossa organisaatiossa on jossain "direktor" hommissa, mutta en osaa tarkemmin titteliä eikä sillä kai ole niin väliäkään. Siis on alaisia, mutta myös pojallani on pomo ja siitäkin vielä vähän matkaa koko firman johtajaan.

ap

[/quote]

No sitten on aivan mahdollista että hän saa kulkea halunsa mukaan kunhan tekee työnsä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän