Ällöttääkö teitä todella isänmaalliset miehet?
Sellaiset, joilla roikkuu vaikka leijonakoru kaulassa tai on Suomileijona tatuoituna johonkin. Tai jolla on kiitos-paita yllä. Itselläni tulee helposti vähän juntahtava fiilis sellaisista yli-isämaallisista.
Kommentit (126)
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 18:27"]
Suomalaisilla on niin huono itsetunto. Harva sitten uskaltaa olla suomalainen ja pitää korua kaulassa ja kulkea sitä tietä minkä Mannerheim kulki.
Soturin polkua kohti kunniaa ja itsenäisyyttä!
[/quote]Niinniin; hernerokkaa ja talvisotaa.
Ei todellakaan. Oma isoisäni sokeutui sodassa on todella isänmaallinen. Kunnioitan syvästi. Minusta omaa maata pilkkaavat ja tuhoavat voisivat muuttaa jonnekin muualle. Asun Englannissa ja täällä ollaan 100-kertaa isänmaallisempia kuin Suomessa. Suomessa halutaan tuhota koko yhteiskuntarauha ja kansa ja maa vaikka kansa on hiiren paskan kokoinen. Liittyy varmaan suomalaisten naisten surkeaan itsetuntoon.
Suomalaisilla on niin huono itsetunto. Harva sitten uskaltaa olla suomalainen ja pitää korua kaulassa ja kulkea sitä tietä minkä Mannerheim kulki.
[/quote]
Tämä on juuri sitä ällöttävyyttä. Hyi olkoon.
Isänmaan halveksiminen on hyvä tapa nousta oman viiteryhmän eli suomalaisten yläpuolelle. "Siis niinku suomalaiset on niin vitun juntteja" = "te ootte vitun juntteja ja mä oon paljon fiinimpi ja parempi ja kuuluisin parempaan mestaan".
Toki siinä on myös mukana annos kuviteltua älyllisyyttä ja sivistystä. Eletään muiden ihmisten kanssa samassa yhteiskunnassa, mutta sivistystä on yllättäen se, että ei ylläpidetä sitä yhteiskuntaa vaan halveksitaan sitä. Outo ajattelutapa kyllä.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 18:23"]
Outoa kyllä, Amerikassa tähtilippu liehuu joka kulmassa ja torpassa, lippuvalaa vannotaan minkä ehditään, kaikissa kuviteltavissa olevissa kissanristiäisissä lauletaan isänmaalle... mutta Suomessa kaikki isänmaallisuus ja oman maan arvostaminen on junttia. Isänmaallisuushan ei muuten tarkoita leijonatatuointia perseessä, eikä etenkään muukalaisvihaa tai muiden maiden tai kulttuurien halveksuntaa.
[/quote]
USA:n kulttuuri on tosin noilta osin täysin erilaista, minkä vuoksi isänmaallisuuden ulkoiset tunnusmerkit eivät samalla tavalla liity syrjintäinnostukseen kuin Suomessa.
Toisaalta myös USA:ssa isänmaallisuuteen liitetyistä normeista poikkeavat henkilöt kokevat syrjintää, koska niitä pidetään etnisesti moninaisen kansallisvaltion yhtenäisyyden elinehtoina ja patriotismiin läheisesti liittyvä "american exceptionalism" käsite on myötävaikuttanut aika moneen ikävään asiaan globaalissa mittakaavassa viimeisen runsaan sadan vuoden aikana.
Kuka täällä halveksii isänmaata? En minä ainakaan, minä halveksin näitä "isänmaallisia" ihmisiä, näitä koti-uskonto-isänmaa - ja Mannerheim, Mannerheim überalles -ihmisiä.
Minun isäni muuten oli kolme vuotta sodassa, vuosina 1941-44 (minä olen 60-luvun puolivälissä syntynyt ns. iltatähti), ja hän oli vakaasti sitä mieltä, että sille reissulle ei olisi koskaan saanut lähteä. Elämänsä viimeisinä päivinään hän näki painajaisia ruumiskasoista, joita sodan viime viikkoina hän joutui näkemään aivan riittävästi. Hänelle ei koskaan tullut mieleen julistaa, että Suomi muka voitti sodan; hän oli itse paikan päällä todistamassa, miten Suomi todellakin hävisi. Se kuoleman lemu oli hänen mielessään elämänsä loppuun saakka. Missä lie Mannerheim ollut silloin - kumoamassa marskinryyppyjä kaukana taistelulinjoista, arvatenkin.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 18:39"]
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 18:31"]
[/quote]
Tämä on juuri sitä ällöttävyyttä. Hyi olkoon.
[/quote]
Mikä siinä on niin ällöttävää?
Lataa ja varmista vai?
Asento ja lepoo. ASETO! LEPOOOOO, ASETO! LEPOO. SAA POISTUA.
Mieti niitä venäläisiä miten paniikissa olivat, kun suomalaiset teurastivat näitä sikoja joukkohautoihin silkasta halusta pysyä itsenäisinä kiusaajiltaan.
Onko sinusta siis väärin puolustautua kiusaajilta?
Puolustat ilmeisesti koulukiusaajiakin. Minusta se on ällöttävää.
[/quote]
Lue kommenttini no. 29. Ei muuta lisättävää.
Isänmaallinen ei voi olla vain hiljaa ja puurtaa yhteisönsä eteen. Pitää olla paita ja koru ja kuulua Facebookissa typeriin ryhmiin, missä caps lock pohjassa muistellaan sotaa. Kuunnellaan Jone Nikulan piereskelyä radiossa ja ihaillaan miten pitkätukka käy kertausharjoituksissa, on se äijä, on se isänmaallinen. Homo ei voi olla isänmaallinen, eikä heikko nainen.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 18:46"]
Minun isäni muuten oli kolme vuotta sodassa, vuosina 1941-44 (minä olen 60-luvun puolivälissä syntynyt ns. iltatähti), ja hän oli vakaasti sitä mieltä, että sille reissulle ei olisi koskaan saanut lähteä.
[/quote]
Aika monen oli. Moni silti oli sitä mieltä että kyllä kannatti tuhota ryssät hengiltä. Ja heidän mielestä Mannerheim on mahtava Herra.
Koen olevani ensisijaisesti eurooppalainen, toissijaisesti suomalainen.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 18:49"]
Minun isäni muuten oli kolme vuotta sodassa, vuosina 1941-44 (minä olen 60-luvun puolivälissä syntynyt ns. iltatähti), ja hän oli vakaasti sitä mieltä, että sille reissulle ei olisi koskaan saanut lähteä.
[/quote]
Aika monen oli. Moni silti oli sitä mieltä että kyllä kannatti tuhota ryssät hengiltä. Ja heidän mielestä Mannerheim on mahtava Herra.
[/quote]Vähän niinku Allah-Aho on Mestari :) :D :D
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 18:47"]Isänmaallinen ei voi olla vain hiljaa ja puurtaa yhteisönsä eteen. Pitää olla paita ja koru ja kuulua Facebookissa typeriin ryhmiin, missä caps lock pohjassa muistellaan sotaa. Kuunnellaan Jone Nikulan piereskelyä radiossa ja ihaillaan miten pitkätukka käy kertausharjoituksissa, on se äijä, on se isänmaallinen. Homo ei voi olla isänmaallinen, eikä heikko nainen.[/quote]
Olen täysin samaa mieltä kanssasi. Nuo mitä mainitsit äsken ovat arvostettavia asioita aivan kuten Mannerheimkin on.
T: 11cm mies
[/quote]
Aika moni on silloin väärässä.
Ja aika monta venäläistä on vieläkin tuolla rajan takana. Suomessakin on muutamia.
Taas muutama vajaaälyinen av-mamma/mamupatja saa kohotettua itseään vaikka oikeasti olette säälittäviä luusereita kaikki. Menkää töihin ja kasvakaa aikuisiksi. Tämä on niin tätä. Näin tänään todella kauniin naisen yliopistolla, suomiverkkarit jalassa, hui kamala :)
Siis menisivät edes armeijaan, jos eivät mene töihin vittu.
Oppisivat tuntemaan velvollisuutta isänmaatamme kohtaan. Ei mitään koruja tarvitse pitää tai tatuointeja ottaa, kun se aito kansallinen sydämen koru/tatuointi on syvällä sielussamme suomalaisuudessa.
[/quote]
[/quote]
Anna kun arvaan. Olet varmaan juuri tässä ketjussa haukuttu yltiöisänmaallinen äijä, joka omistaa sekä leijonakorun että leijonatatuoinnin. Päätät iltarukouksesi aina sanoihin "ja rautaa rajalle" ja kuljet kiitospaita ja maastohousut päällä uhmakas ilme kasvoillasi lähimmälle terassille juomaan Karjalaa, mikäli vain elämän kovasta koulusta kerkeät.
Olen isänmaallinen ja oma isäni oli jatkosodassa nuorena vapaaehtoisena. Haavoittui. En voi sanoin kuvailla, miten kunnioitan sitä sukupolvea, joiden ansiosta meillä on mahdollisuus kantaa niitä leijonakoruja. Voisin kantaa leijonakorua jo pelkästä ylpeydestä itsekin. Eikä se ole mitään ulkomaalaisvihaa.
Ne rasistiset "isänmaapellet" ovat oikeasti pohjasakkaa. Minä tiedän, mitä mieltä sodankäynyt isäni olisi ollut sellaisesta lapsellisesta uhosta.
En ole tavannut ketään yli-isänmaallista ihmistä. Suomi-suomalaisille tyypit eivät ole mielestäni isänmaallisia vaan rasisteja jotka yrittävät verhota rasisminsa isänmaallisuuteen.
Leijona-korut eivät ole ihan makuuni, mutta ei ne nyt mitenkään järkytäkään. En yleistäisi että jokainen leijonakorun kantaja olisi rasisti!
Itse koen olevani melko isänmaallinen. Arvostan suuresti suomenkieltä; esim. voice of finland tms. television laulukilpailuissa ärsyttää kun suurin osa esittää englanniksi.
Isoisäni kuoli talvisodassa, joten olen kuullut paljon sodan vaikutuksista lähipiiriini elämään.
Isänmaallisuuden tunne on huipussaan ja herkistyn kyyneliin vaikkapa juhannusjuhlassa jossa lauletaan juhannuskoivujen lomassa perinteisiä yhteislauluja tyyliin "laari laari laa..."
äippä36v
Ei kun Suomi on pieni maa ja äidin/isänmaa on ollut ennenkin puolustamisen arvoinen ja hieno maa. Hyvä, että kaunista maatamme vielä rakastetaan. Oma palestiinalainen mieheni sen sijaan on täysi hullu tuolla saralla, se olisi varmaan valmis tappaamaan viattomia ihmisiä isänmaansa puolesta, se sekoaa aina kun siitä on puhe ja sitä ei jaksa kukaan.