KYSY MITÄ VAIN POSTITYÖNTEKIJÄLTÄ
Otsikossahan se tulikin jo. Eli kysykää jos mieltä askarruttaa jokin. :)
Samalla olen myös kiinnostunut teidän näkökulman tähän itellan uudistukseen, jonka myötä tuhansien asiakkaiden postit ovat päivittäin jääneet jakamatta. Syytättekö postityöntekijöitä laiskuruudesta vai itellan johtoa ylisuurien piirien suunnittelusta?
Kommentit (134)
Pitäkää ruoka ja kahvitauot.ei työllä kannata itseänsä tappaa.
Millaisista postimerkeistä pidät? Tarkoitan niitä kuva-aiheita.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 17:25"]
Miksi posti ei käsittele paketteja varoen? Otin juuri viikko sitte videolle kun näin postimiehen heittelevän paketteja autosta toilipisteeseen, outoa toimintaa.
[/quote]
En tiedä, ehkä kyllästyminen työhön. Itse en koskaan heittele paketteja, kerran tiputin kädestäni vahingossa paketin lattialle, mutta se oli kevyt joten en usko minkään hajonneen.
AP
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 17:23"]
Vastasitkin oikeastaan jo kysymykseeni, eli miksi monet velallisasiakkaat on puhelimitse valittaneet viime aikoina, kun kirjeet ei tule perille. Toki kyllähän sen tietää, että tää on usein vaan se helppo syy keksiä maksun myöhästymiselle/puuttumiselle ("ei oo tullu mitään kirjeitä!"), mutta usein varmaan ihan oikeasti tätä taustalla.
Eihän se työntekijöiden vika ole missään nimessä, johdon ongelmaa. Aikasemmin en oo näin usein tätä postin kulkua syynä kyllä kuullut.
T: perintätoimiston täti
[/quote]
Nyt monet asiakkaistasi ovat puhuneet totta. Tätä ollaan töissäkin mietitty, että uskovatkohan perintätoimistojen tädit kun heille väitetään ettei kirjeet ole saapuneet. :D
AP
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 17:25"]
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 17:21"]
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 17:16"]
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 17:08"]
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 17:03"]
Meille tulee välillä sanomalehti kuukauden ajan, jos on ollut jokin tarjous tms. Sen kuukauden aikana lehti jää saamatta joskus parikin kertaa. Mistä tämä johtuu?
[/quote]
Mikä lehti kyseessä? Jos on hesari, johtuu todennäköisesti siitä että varhaisjakelija (ei ole sama asia kuin postityöntekijä!) ei ole päässyt rappuun sisälle, ehtinyt tai muistanut (hesari tulee osoitteettomana, jakelijalla on vain lista minne lehtä tilataan) viedä lehteä.
AP
[/quote]
Kaleva. Ajattelinki jotain tuon suuntaista, että ei ole muistanut tai tienny, että meillekin pitää jakaa.
[/quote]
Kaleva tulee osoitteella. Siihen en osaa sanoa varmasti että miksi se ei ole tullut. Onko postinumero ollut varmasti oikein? Ja koko osoite? Entäs nimi jolla olette lehden tilanneet, täsmääkö se nimiin joita olette postille ilmoittanut osoitteessanne asuvaksi?
AP
[/quote]
Kyllä kaikkiin. Ovessa ei tosin ole mun nimeä vaan miehen, mutta nimitaulussa alhaalla on molempien nimet. Varmaan sitten tuo hämää.
[/quote]
Tämän ei kyllä pitäisi vaikuttaa... Ovessa voi lukea mitä vaan tai olla lukematta. Posti lajitellaan konttorilla jolloin nähdään tiedot keitä kyseisessö osoitteessa asuu. Siellä pitäisi lukea (jos olette molemmat virallisesti asunnossa kirjoilla) "maija mehiläinen, mato matala" ja jos lehti tulee sinun nimellä niin se tietenkin osoitteeseesi tuodaan luki ovessa matala, katala tai ei mitään. :)
AP
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 17:29"]
[/quote]
Minä pidän taukoni aina, kahvitauosta en tingi! :D
AP
Kiinnitätkö huomiota siihen, jos johonkin talouteen tulee usein postia vaikka ulkomailta? Miten tavallista se on? Mikä on oudoin posti, mihin olet kiinnittänyt huomiota?
Kiitos teille postin kantajille! Itse käytän paljon postin palveluita ja kirjoitan kirjeitä ja kortteja, samoin saan paljon tavallisia kirjeitä. Aina on päivän paras hetki, kun posti tulee :)
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 17:29"]
Millaisista postimerkeistä pidät? Tarkoitan niitä kuva-aiheita.
[/quote]
Luontoaiheet esimerkiksi. Revontulet, talvimaisemat. Myös nämä kihlapostimerkit ovat kauniita, vaikka niissä ei sinänsä ole mitään erikoista, vain kaksi sormusta.
P.S. Tulen aina keväisin hirveän onnelliseksi kun hääkutsuja alkaa tulvimaan, monet panostavat kutsujen kuorien ulkonäköön paljon ja ne ovat ilo silmälle. Olen aina myös onnellinen hääparin puolesta :D.
AP
Ymmärrän ettet ehdi koko piiriä jakaa päivittäin, mutta jaathan sitten seuraavana työpäivänä ne talot jotka jäi jakamatta eilen? Ettei saman talon posti jää jakamatta monta päivää tai viikkoa peräkkäin?Aloita vaikka reitti joka toinen päivä vastakkaisesta suunnasta.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 17:41"]
Kiinnitätkö huomiota siihen, jos johonkin talouteen tulee usein postia vaikka ulkomailta? Miten tavallista se on? Mikä on oudoin posti, mihin olet kiinnittänyt huomiota?
[/quote]
Kyllä joskus, yleensä ulkomailla osoitteen merkitsemistapa on erilainen kuin suomessa ja joutuu keskittymään että sen osoitteen näkee. Esimerkiksi jos rapun kirjain ja ovinumero ovat kadunnimeä ennen tai eri rivillä. Välillä huomaa ihan jo kuoren perusteella että ahaa tämä menee herra möttöselle vaikka ei olisi vielä nimeä ja osoitetta edes vilkaissut, tämä siis vain jos tulee "erikoisen" näköistä postia.
Oudoin mihin olen törmännyt taitaa olla pienen pieni kirja, tyyliin 5cm x 5cm, jonka kanteen oli liimattu postimerkki ja pienenpienellä käsialalla kirjoitettu osoite. Musta se oli outo (miksei laittanut sitä pikkukirjaa kirjekuoreen), mutta jotenkin ihana. :D
AP
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 17:43"]
Kiitos teille postin kantajille! Itse käytän paljon postin palveluita ja kirjoitan kirjeitä ja kortteja, samoin saan paljon tavallisia kirjeitä. Aina on päivän paras hetki, kun posti tulee :)
[/quote]
Kiitos paljon <3
AP
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 17:46"]
Ymmärrän ettet ehdi koko piiriä jakaa päivittäin, mutta jaathan sitten seuraavana työpäivänä ne talot jotka jäi jakamatta eilen? Ettei saman talon posti jää jakamatta monta päivää tai viikkoa peräkkäin?Aloita vaikka reitti joka toinen päivä vastakkaisesta suunnasta.
[/quote]
Tottakai! Ehdottomasti näin :) Oma järkikin sen jo sanoo, mutta siitä on myös ihan viralline työohje, että näin tulee menetellä.
AP
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 18:05"]
Paljonko saat palkkaa?
[/quote]
Bruttona noin 2000 e / kk. Ei tällä työllä kyllä rikastumaan pääse :)
AP
Mikä on työssäsi parasta ja mikä ikävintä? Koetko työsi vaativuuden ja palkan suhteen kohtuulliseksi? Kauan olet ollut työssäsi?
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 18:10"]
Mikä on työssäsi parasta ja mikä ikävintä? Koetko työsi vaativuuden ja palkan suhteen kohtuulliseksi? Kauan olet ollut työssäsi?
[/quote]
Parasta on se että kunto pysyy hyvänä, minun reitilläni on esimerkiksi 54 hissitöntä rappua ja 10 hissillistä. Ikävintä on kuunvaihteet, postia tulee hirveästi ja rappuun vietävät niput painavat hirveästi ja ovat korkeita, kun lähes jokaiselle asiakkaalle on Yhteishyvä-lehti.
En koe vaativuuden ja palkan suhdetta kuhtuulliseksi. Eihän tämä työ mitään rakettitieteilijän aivoja vaadi, mutta raskasta tämä on fyysisesti. Sen vuoksi olisi kohtuullista korottaa postityöntekijöiden palkkoja. Olen ollut 5 vuotta postityöntekijä.
AP
Kuinka yleistä on, että 1. luokan kirje jaetaan vasta yli viikon kuluttua (viisi arkipäivää) postituksesta?
Jaksaako ihmiset tuossa työssä eläkeikään asti?