Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

KYSY MITÄ VAIN POSTITYÖNTEKIJÄLTÄ

Vierailija
08.05.2014 |

Otsikossahan se tulikin jo. Eli kysykää jos mieltä askarruttaa jokin. :)

Samalla olen myös kiinnostunut teidän näkökulman tähän itellan uudistukseen, jonka myötä tuhansien asiakkaiden postit ovat päivittäin jääneet jakamatta. Syytättekö postityöntekijöitä laiskuruudesta vai itellan johtoa ylisuurien piirien suunnittelusta?

Kommentit (134)

Vierailija
81/134 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta taloutta on yhdessä piirissä? siis semmosessa pyörä/kärry-piirissä? Eli jos on esim. kerrostalo alue, tuleeko kuinka monta kerrostaloa keskimäärin per piiri?

Vierailija
82/134 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 17:25"]

Miksi posti ei käsittele paketteja varoen? Otin juuri viikko sitte videolle kun näin postimiehen heittelevän paketteja autosta toilipisteeseen, outoa toimintaa.

[/quote]

Lajittelukeskusksen duunari vastaa:
Paketit kerätään isoinhin häkkeihin, ja hyvällä tuurilla paketti pitää ensin heittää häkin pohjalle ja sitten siihen tulee paljon roinaa päälle. Jos haluaa oman pakettinsa käsiteltävän varoen, tulisi siitä maksaa enemmän. Tämä johtuu ihan puhtaasti siitä, että käsittelemällä paketit silkkihansikkain työteho hidastuu merkittävästi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/134 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskö Itella firma lopettaa ja perustaa Suomen Posti Oy tai siirtää Itella Venäjälle niin rupeaisi Postin kulku toimimaan.jollei noin radikaalia niin ainakin vaihtaa koko johto mikä on Rikki.

Vierailija
84/134 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nykyään kirjeet leimataan yhtä harvemmin ja harvemmin? Eikö posti välitä siitä, että moni käyttää merkit uudelleen? Tykkään askarrella kauniita kirjekuoria ja valitsen aina merkin huolella ja rakkaudella kokonaisuuteen sopivaksi, ja sitten ihmiset höyryttelevät niitä irti... :,,,,,(

Postiin on sen verran pitkä matka etten jaksa viedä kirjeitä aina erikseen leimattaviksi.

Vierailija
85/134 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin viime vuonna postinjakajana n. 9kk (välivuosi) ja nyt sain täksi kesäksi samasta paikasta kesätöitä. Kuulemma piirille, jota ennen jaoin on tullut "pari uutta taloa". Saa nyt sitten nähdä, miten käy. Oon tässä yrittänyt kartan kanssa pohtia, että mitkäköhän talot ne on, mitkään ei oikein sovi reitille, eli rattoisaa tulee varmasti olemaan...

Lisäksi ärsyttää, että muutenkin olin vakijakajia hitaampi ja nyt vielä lisätaloja niin ne saa varmasti odotella mua puol tuntia siellä. Mennään siis kolmen porukoissa ensin autolla, josta sitten jalkaudutaan kärreinemme. Saati sitten lajittelu, jossa olen oikeasti hidas.

Vierailija
86/134 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 21:07"]

Olin viime vuonna postinjakajana n. 9kk (välivuosi) ja nyt sain täksi kesäksi samasta paikasta kesätöitä. Kuulemma piirille, jota ennen jaoin on tullut "pari uutta taloa". Saa nyt sitten nähdä, miten käy. Oon tässä yrittänyt kartan kanssa pohtia, että mitkäköhän talot ne on, mitkään ei oikein sovi reitille, eli rattoisaa tulee varmasti olemaan...

Lisäksi ärsyttää, että muutenkin olin vakijakajia hitaampi ja nyt vielä lisätaloja niin ne saa varmasti odotella mua puol tuntia siellä. Mennään siis kolmen porukoissa ensin autolla, josta sitten jalkaudutaan kärreinemme. Saati sitten lajittelu, jossa olen oikeasti hidas.

[/quote]

Tarkoitus oli siis kysyä, että miten paljon muutoksia sulle on reitillesi nyt tullut? Ja miten ylitöistä voi kieltäytyä? Lopetetaanko se reitti oikeasti vaan kylmästi kesken? Mitä jos muut haluavat jakaa omansa? Hämmentävää.

Vierailija
87/134 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisiko Itella halpatyövoimaa jakamaan postit siltä vähän vaikuttaa kun keittiön kautta otetaan työntekijöitä elikkä ns hesarin jakajia ka laitetaankin ne jakamaan postit? Vanhoille duunareille monoa.

Vierailija
88/134 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on huijaako Itella verottajaa teettämällä ylityöt urakointina mitkä eivät näy työkirjanpidossa ylitöinä ja ylitöitä saa teettää vuodessa vain 250 tuntia.Karhu tulee

Vierailija
89/134 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin lähetyksiä yleisimmin häviää ja miksi? onko postissa myös varkaita töissä tiedätkö tapauksia?

Vierailija
90/134 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtion pitää käyttää omistajaohjausta ja vaihtaa koko tämä fantastinen ja idearikas propagandistinen johto heti

Vierailija
91/134 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muumilaakson jengi Pasilassa varsinaisia assholeja!

Vierailija
92/134 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko postin mustallalistalla kun kaikki paketit ja kirjeet tulevan aikaisintaan kahdessa päivässä?

Vierailija
93/134 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun Itella nimi kauhistus muuttuu jo ainakin kolmannen kerran Posti nimiseksi niin lapsi ei mennyt pesuveden mukana mutta tämä Itella kauhistus voisi mennä johtajiensa kanssa pesuveden mukana

Vierailija
94/134 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut joskus lyhyen aikaa postinjakajana ja tunnen yhden nykyisen postilaisen. Tiedän, että työtä on mitoitettu liikaa liian lyhyelle ajalle ja pienelle työntekijä määrälle. Lisäksi yt-neuvotteluissa on irtisanottu uusimmat postilaiset, ei vanhempaa väkeä joilla on jo terveysongelmia (polvet) ja haluaisivat eläkkeelle. Tosiaan, vaikka postia on vähemmän niin reitti on vähintään yhtä pitkä kuin ennenkin.

Vierailija
95/134 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on mahdollista että Postissa jakelussa on vielä käyttämättömiä resursseja .puhun Jrveistä ja esimiehistä. Kun jakajille on laitettu jakamista enemmän kuin laki sallii ja samaan aikaan konttorissa istuu monta henkilöä pitämässä seurakuntaa tekemättä mitään muutamaa puhelua lukuunottamatta ja tietysti töihin tullaan ja mennään  kun huvittaa kun tietokoneella voi itse korjata tulonsa ja menonsa .välillä käydään syömässä ja shoppailemassa ja sit leikitään paskantärkeätä .sit onkin kotiinlähdön aika.Jossain mättää vai mättääkö??

Vierailija
96/134 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittaako postimies aina kahdesti?

Vierailija
97/134 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kertaakaan:-)

Vierailija
98/134 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 22:01"]

Soittaako postimies aina kahdesti?

[/quote]

21-paketista pitäisi ainakin soittaa kahdesti. Joskus tosin jos on kiireinen päivä, niin saattaa lipsahtaa mielestä.

Terv
Eräs toinen postilainen

Vierailija
99/134 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo.kyllä olen samaa mieltä että näitä Jrv.eitä pitäisi myös kierrättää liian kauan samoissa paikoissa jää liikaa valtaa kun pyörittävät omaa seurakuntaa toisia ihmisiä pomputtaen ja pyllynnuolijat saa paremmat hommat imelästi hanuria imien.kierrätykseen niin kuin muutkin! Työntekijät.

Vierailija
100/134 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perseestä