En minä pärjää aikuisena aikuisten maailmassa.
Ei aivot toimi, ei ole koskaan toimineet eivätkä tule toimimaan. Ylä-asteelle kun siirtyi niin vaativuustaso nousi ja sosiaaliset kanssakäymiset vaikeutuivat, oppiminen alkoi hankaloitua, ammattikoulussa kaikki vaikeutua vielä enemmän ja sen jälkeen kaikki on ollut vaikeata. Minulla ei yksinkertaisesti ole aivot koskaan kehittyneet mihinkään, jäänneet johonkin vaiheeseen.
Todella mukavaa tapella tuulimyllyjä vastaan kehittymättömillä ja rikkonaisilla aivoilla ja vielä muutenkin mielenterveysongelmaisena tässä yhteiskunnassa jossa pitäisi osata itse kaikki hoitaa. Ja vaikka apuja olisi niin hyöty olematon koska muisti huono ja kaikki pitää melkein aina uudestaan kerrata minulle moneen kertaan.
Ei aikuisena ole kiva olla, menisin mieluummin takaisin lapsuuteen vaikkei sielläkään kaikki ollut kohdillaan niin nykyisyydessä kaikki on pielessä.
En jaksa.
Kommentit (90)
Ongelma on nykyään some, jossa ihmiset näkee ihan liikaa toisten elämästä kiiltokuvia. Sitten koetaan riittämättömyyttä ja kateutta. Ja jotkut lähtee tavoittelemaan mahdottomuuksia ja palaa loppuun. Somet voisi kieltää lailla, koska ne tuhoaa kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Miksi täällä monet sanoo, että kyllä sinä pärjäät? Jos on kerran itse huomannut ettei pärjää, niin ei pärjää ja tarvitsee apua. Kuulostaa ihan mun äidiltä:
- En jaksa enää
- Kyllä sä jaksat
- En ole vaan pystynyt tekemään asiaa x
- Kyllä sä pystyt!
No niinpä! Jokaisen kuuluu kuitenkin olla oman itsensä paras asiantuntija, niin todella ärsyttävää ja alentavaa tuommoinen toisen nonseleeraaminen!
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on nykyään some, jossa ihmiset näkee ihan liikaa toisten elämästä kiiltokuvia. Sitten koetaan riittämättömyyttä ja kateutta. Ja jotkut lähtee tavoittelemaan mahdottomuuksia ja palaa loppuun. Somet voisi kieltää lailla, koska ne tuhoaa kaiken.
Näillä some ihmisillä on kuitenkin verkostoja ja yllättävän mukava elämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näillä some ihmisillä on kuitenkin verkostoja ja yllättävän mukava elämä.
Ihmetyttää miksi jotkut ovat niin hi ton suosittuja. Miten ne sen tekee?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pärjäät, sujuvasti ilmaiset itseäsi kirjallisesti, en usko, että aivoissasi mitään vikaa. Tsemppiä ja itseluottamusta.
Kirjoitustaidolla ei ole mitään tekemistä pärjäämisen kanssa!! Miksi kukaan edes kuvittelee että niin olisi..! Jokainen on oman itsensä paras asiantuntija, ja jos on tunne, että ei pärjää, niin sitten ei pärjää! Siihen ei sivullisten "kyllä pärjäät" -väittämisiä tarvita. Sinä et ole tutkinut ap:n aivoja, eli sinun arvailusi niiden toimintakunnosta on täysin turhaa. Itseluottamusta ei voi ostaa kaupasta, sitä joko on tai sitten ei ole ja sen kartuttaminen on monesti pitkällinen prosessi, varsinkin jos taustalla on rikkinäinen itsetunto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi täällä monet sanoo, että kyllä sinä pärjäät? Jos on kerran itse huomannut ettei pärjää, niin ei pärjää ja tarvitsee apua. Kuulostaa ihan mun äidiltä:
- En jaksa enää
- Kyllä sä jaksat
- En ole vaan pystynyt tekemään asiaa x
- Kyllä sä pystyt!No niinpä! Jokaisen kuuluu kuitenkin olla oman itsensä paras asiantuntija, niin todella ärsyttävää ja alentavaa tuommoinen toisen nonseleeraaminen!
Minä näen sen silleen, että autetaan henkilöä muodostumaan myös toinen näkökulma tilanteeseensa. Jos ap kykenee kirjoittamaan, sanoittamaan tunteensa ym. Niin minä näen sen taitavana piirteenä ja tulee halu tsempata häntä ettei hänen tilanteen IHAN toivoton ole.
T. Itsekin kärryistä pudonnut ja hukassa
Vierailija kirjoitti:
Missä asioissa et pärjää? Byrokratia on todella monimutkaista..
https://yle.fi/uutiset/3-8380842
https://www.kaleva.fi/byrokratia-ei-voimaannuta-ketaan/1705957
Jep. Byrokratia ON todellakin monimutkaista. Ja mitä enemmän siitä tajuaa, sitä ahdistuneemmaksi ja vihaisemmaksi myös tulee kun tajuaa miten asiat saadaan pyörimään ja mitä ihmisille puhutaan.... hyvänä esimerkkinä lääketeollisuus, mehiläisen entinen erikoislääkäri sai potkut kun kertoi julkisesti että hänen mielestään tukiverkko, keskustelu ja inhimillinen kannustaminen toimiva esim koukuttavia lääkkeitä paremmin- arvatenkin tämä soti byrokratiaa vastaan koska lääkepalkkiot... Kunnilla myös esim todella tulehtunut työilmapiiri, asiat ei etene, johto ei toimi tai ei halua toimia. Sosiaalihuolto ei toimi, huonot palkat.... siitä ei edes tarvitse mainita erikseen, ihmisten kutsumusta auttaa käytetään suoraan hyväksi ja ihmetellään sitten kun vaihtavat alaa.... Nyky- yhteiskunta perustuu oman egon pönkittäminen ohella piilomainontaan, massojen ohjaamiseen, suoraan tai epäsuorasti taloudella kiristämiseen ja jos tuntuu yläportaassa vaikealta niin tarpeeksi painavalla salkulla kuhisevaan on aina helppoa voidella
Vierailija kirjoitti:
Tarvitset puolisoksi jonkun, joka huolehtii sinusta ja hoitaa nuo sinulle liian vaikeat asiat.
En suosittele kyllä kenellekään. Itse olin pitkässä suhteessa mieheen, joka ei hoitanut omaa osaansa asioissa ja se uuvutti minut täysin. Sain pahan burn outin, enkä jaksa edes kuvitella enää meneväni töihin takaisin. Pelkään koko ajan uupuvani, jos saan yhtään lisää rasitetta.
Minäkin olen todella huono oppimaan. Luen kyllä erittäin paljon, mutta mitään ei jää päähän tai en saa sitä päästäni käytännön elämään.
Tämä on näkynyt vaikeuksina työelämässä. Minun pitää aina tarkastaa ihan helppoja asioita. Tulee outoja ajatuskatkoksia. Teen työkseni käytännön hanttihommaa. On kuitenkin monia tapoja tehdä asiat ja minulta puuttuu jonkinlainen ”pelisilmä” siihen mitä tapaa käyttäisin. Vaikutan varmaan tyhmältä. Oikeasti minulla on liikaa vaihtoehtoja ja ajatuksia päässäni ja prosessoin hitaammin kuin muut. Tunnistan myös tuon ongelman, että keskusteluissa aihe vaihtuu ennen kuin ehdin ilmaisemaan itseni. Olen sen takia muiden mielestä ujo tai hiljainen. En vaan ehdi mukaan.
Minua on auttanut, että hyväksyn itse itseni. En voi olla kuin oma itseni ja muut voivat olla siitä mitä mieltä ovat… paljon olen kokenut kiusaamista ja ihmettelyä sekä ihmisten vaivaantuneisuutta. Mutta olen myös tullut hyväksytyksi ja löytänyt omaa paikkaani.
Ei sun tarvitse mahtua johonkin muottiin mitä yhteiskunta vaatii. Se on harha! Me omituiset ei olla niin näkyviä, mutta meitä on paljon . Ehkä suurinosa niistä ”normaaleista” vaan osaa esittää ja leikkiä mukana show’ssa? ;)
Elämästä on tehty liian monimutkaista. Siitä se johtuu. Ei siis ole sinun vikasi.
Vierailija kirjoitti:
Elämästä on tehty liian monimutkaista. Siitä se johtuu. Ei siis ole sinun vikasi.
Teknologialla yritetään tehdä asioista helppoja hoitaa, mutta oikeasti se tekee niistä vaan reilusti monimutkaisempaa. Tulee jos jonkinlaista lieveilmiöitä aina uuden kehityksen mukana.
Puoliso ei tosiaan pitäisi olla mikään omaishoitaja. Energia minkä kumppani käyttää toiseen on luonnollisesti pois jostain muusta.
Palkkaa mielummin kotisiivooja. Ainakin saat yhden rastin nakitettua jollekin muulle.
No, se nyt vaan on niin että elämä ei ole aina reilua. Enemmistö kyllä pärjää aikuisena aikuisten maailmassa, joten teknologiaa jne. turha syyttää. Täytyy kasvattaa paksumpi nahka ja opetella pärjäämään. Näin on näreet.
Vierailija kirjoitti:
No, se nyt vaan on niin että elämä ei ole aina reilua. Enemmistö kyllä pärjää aikuisena aikuisten maailmassa, joten teknologiaa jne. turha syyttää. Täytyy kasvattaa paksumpi nahka ja opetella pärjäämään. Näin on näreet.
Kerrankin joku sanoo asiat suoraan!
Vierailija kirjoitti:
Onko se sitten pärjäämistä, jos odottelee koko työuransa ajan, että pääsisi eläkkeelle? Sitten kun pääsee eläkkeelle, niin huomaa, ettei onni löytynyt sieltäkään ja siinähän se elämä jo sitten olikin. Suurin osa ihmisistä on pelkkiä koulutettuja apinoita, jotka tekee mitä käsketään. Älykkyys on siitä touhusta kaukana.
Hakeudu tutkimuksiin. Jos älykkyytesi on oikeasti alhainen saat tukipalveluja tai jos on jokin diagnoosi, voit silloinkin saada apua. Vaikka tk:n kautta neuropsykologisiin tutkimuksiin.
Kiitos sinulle. Yritän nyt miettiä asiaa. Toisaalta en haluaisi antaa periksi. Ikävä juttu tosin se, että joka paikkaan pitää lisätä esiintymistä. Tuttuni kävi toisen linjan joka samantyylinen, mutta ei tarvinnut olla niin sosiaalinen. Hän pelastui sen vuoksi ja sai käytyä loppuun. Ystäviä ei itselläni ole, mutta ehkä jonkinlainen velvollisuus saada vanhemmille sanottua, että minulla olisi edes ammatti näiden vuosien jälkeen. Samalla kai se olisi itselle myös tärkeää. Pahoin silti pelkään ettei tämä sovi nyt minulle. Kiitos sinulle viestistä ja kaikkea hyvää myös.